Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nettisivuista palautetta
1 2 3 4 519 20 21 22 23
Hohhoijaa
20.05.2005 14:38:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rauhallinen ja siisti ulkoasu. Hyvä.
Da Make
21.05.2005 00:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii hyvin, ja ulkoasu on kiva.
 
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
fridgebuzz
23.05.2005 12:47:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noiden linkkitekstien sijoittelua tuohon mustaan palkkiin viilaisin, ehkä vähän ylemmäksi (kolme-neljä pikseliä?), ja ainakin mulla tulee sellainen hautaustoimistofiilis noista parin pikselin mustista bordereista.
 
BTW, minne palstalle nämä sopivat parhaiten? Itselläkin on valmistumassa erään yhtyeen nettisivut, joita mielelläni täällä myöskin esittelisin beta-testi -mielessä. Olisin intuitioni mukaan laittanut mediapalstalle..
 
POISTETAAN: Ibanez Modern Fusion; vaihto esim. virityskoneistoon, mikkeihin, muihin pedaaleihin (mm. EQ, Enhancer)
Fortune
23.05.2005 12:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noiden linkkitekstien sijoittelua tuohon mustaan palkkiin viilaisin, ehkä vähän ylemmäksi (kolme-neljä pikseliä?), ja ainakin mulla tulee sellainen hautaustoimistofiilis noista parin pikselin mustista bordereista.
 
Jos niitä laittaa ylemmäksi, niin ne ovat pystysuunnassa keskitetyt ja se ei näytä mielestäni hyvältä.
 
Ulkoasu tuntuu jakavan mielipiteitä, mutta borderit säilytän, sillä ne jäsentävät sisältöä nätisti.
 
BTW, minne palstalle nämä sopivat parhaiten? Itselläkin on valmistumassa erään yhtyeen nettisivut, joita mielelläni täällä myöskin esittelisin beta-testi -mielessä. Olisin intuitioni mukaan laittanut mediapalstalle..
 
Bänditoimintaahan tämä on jos mikä, nykyaikaista promootiota.
 
Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jimoleon
23.05.2005 14:22:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mukava värimaailma ja hauskat ja omaperäiset kielikuvat. Musta tosi hyvin onnistunu ;)
 
"Do or do not. There is no try" -Yoda
Teijo K.
23.05.2005 14:27:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mukavat sivut. Hieno keltainen kupla promokuvissa. Lisäpisteet siitä.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
mr_b
23.05.2005 14:40:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ulkoasu tuntuu jakavan mielipiteitä, mutta borderit säilytän, sillä ne jäsentävät sisältöä nätisti.
 
Hmm, itse laittaisin ehkä vähän lisää paddingiä noihin lootiin ja ehkä ohentaisin reunaviivaa ja hakisin sille jonkin toisen sävyn kuin ihan mustan. Ehkä.
 
Hankalaahan tuo räveltäminen on noiden kanssa, muistan hyvin oman tuskan meidän saittimme kanssa kun koetteli kaikenlaisia värisävyjä ja yritti saada jotain mielestään hyvännäköistä aikaan. Hyvät photoshoptaidot ovat kyllä loppujen lopuksi aika tärkeitä, vaikka kuinka yrittää vannoa sen yksinkertaisuuden nimiin niin pieni graafisen ilmeen skarppaus tekee ihmeitä. Olen jo päättänyt että meidän saittimme seuraavan version ulkoasun saa tehdä ihan graafikon taidoilla varustettu henkilö (meikäläisen vahtiessa silmä kovana olan yli), minä keskityn vaan sisältöön ja toiminnallisuuteen.
 
We're gonna lose this place just like we lost Atlantis
Fortune
23.05.2005 15:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, itse laittaisin ehkä vähän lisää paddingiä noihin lootiin ja ehkä ohentaisin reunaviivaa ja hakisin sille jonkin toisen sävyn kuin ihan mustan. Ehkä.
 
Joo, kyllähän nuo vielä elävät. Mutta onpahan pohja mistä lähteä viilaamaan.
 
Olen jo päättänyt että meidän saittimme seuraavan version ulkoasun saa tehdä ihan graafikon taidoilla varustettu henkilö (meikäläisen vahtiessa silmä kovana olan yli), minä keskityn vaan sisältöön ja toiminnallisuuteen.
 
Joo, olen vain niin mustasukkainen näissä jutuissa, että ähellän viimeiseen asti itse.
 
Jossakin vaiheessa on kai pakko antaa homma osaaville :)
 
Älä vastusta demoneitasi!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Atommic
24.05.2005 14:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo päättänyt että meidän saittimme seuraavan version ulkoasun saa tehdä ihan graafikon taidoilla varustettu henkilö (meikäläisen vahtiessa silmä kovana olan yli), minä keskityn vaan sisältöön ja toiminnallisuuteen.
 
Noin se kannattaa tehdä jos hyvää haluaa ja jos vaan vähänkään on mahdollisuutta. Jonkun puolitutun graafikon lahjoo kaljoilla tekemään leiskan ja itse kasailee materiaalit kuntoon.
 
Ambition makes you look pretty ugly
Fortune
24.05.2005 16:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin se kannattaa tehdä jos hyvää haluaa ja jos vaan vähänkään on mahdollisuutta. Jonkun puolitutun graafikon lahjoo kaljoilla tekemään leiskan ja itse kasailee materiaalit kuntoon.
 
Sopii niille, jotka eivät ole mustasukkaisia tuotoksistaan.
 
Ehkä minusta ei siksi koskaan mitään tulekaan, kun en luota kuin itseeni.
 
The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
mr_b
24.05.2005 22:25:47 (muokattu 24.05.2005 22:26:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopii niille, jotka eivät ole mustasukkaisia tuotoksistaan.
 
Ehkä minusta ei siksi koskaan mitään tulekaan, kun en luota kuin itseeni.

 
Lainaan itseäni: "meikäläisen vahtiessa silmä kovana olan yli". :-)
 
En minäkään pysty antamaan täysin päätösvaltaa ulkoasusta jollekin tuntemattomalle, mutta parin ideointisession kautta luulisi yhteisymmärrtyksen löytyvän. Sitäpaitsi tiedän, mitä oikeat osaajat pystyvät tuollaiseen kehittelemään joittenkin luonnosten pohjalta ja se jälki on todella hienoa. Tehdään ihan pienillä yksityiskohdilla ja hyvillä kuvafonttivalinnoilla ja tuollaisella muulla, mitä meikäläisellä ei kerta kaikkiaan ole kärsivällisyyttä saavuttaa "yritys-erehdys" -tekniikalla.
 
Puoli-off-topic: Ihan sattumalta muuten löysin sivut joitten graafisesta ulkoasusta pidän paljonkin vaikka ovat jopa *gasp* flashiä. http://www.vasamayhtye.com/
 
We're gonna lose this place just like we lost Atlantis
dixi19
31.05.2005 21:51:21 (muokattu 31.05.2005 21:52:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistäkin sivuista olisi mukava saada parannusehdotuksia, ideoita ja kommentteja:
 
http://www.anomus.com
 
Tuo etusivun kuva vaihtuu heti kunnon bändikuvaan, kun vain saadaan kuvat koneelle.
 
anomus.com
Juntunen
01.06.2005 12:51:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälleen pikavilkaisulla kesken töiden IE / 1024x768:
 
-Tuohon pääikkunaan näyttäisi tulevan scrollbar vaikka sisältö sopiikin ikkunaan.
 
-Vasemmanpuolimmainen uutispalkki on minun makuun vähän liian pitkä. Joku "vanhat uutiset" tms linkki voisi olla poikaa. Ei tartteis kaikkia uutisia tuohon avata scrollautumaan.
 
-Alalaitaan tuleva navibar on jees. Onpahan vaihtelua perinteisiin.
 
-Bändi-sivulta yksittäisten jäsenten sivut asettuvat myös minun makuuni hassusti. Joutuu puolityhjää sivua scrollaamaan alaspäin.
 
-Keikat sivun kuva on siisti. :)
 
-Päiväkirjojen tekstin boldaus on ehkä vähän raskasta. Voisipa toimia ilmankin.
 
Tässäpä näitä. Jatkakoot joku toinen.
 
Tsekkaa biisi. Tsekkaa toinen. | www.dianband.net
dixi19
01.06.2005 13:56:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia paljon, hyviä huomioita.
 
anomus.com
J_Mikkonen
01.06.2005 14:15:53 (muokattu 01.06.2005 14:21:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on Fortunen sivuista
 
Värit on meikäläisen mielestä just sopivat ja Arial leipätekstin fonttina on selkeä ja toimiva. Enemmän häirihtee tuo teidän bändin nimen fontti ja paikka. Tai oikeastaan enemmän se paikka. Kun tuo M menee yli tuon linkkipalkin, se tavallaan painaa tuota laitaa, jättäen logon vain häiritsemään muuten erittäin selkeää kokonaisuutta. Ja se fonttikin saattaisi näyttää paremmalta. Ehkä.
 
Oliko tietoinen valinta jättää tuo etusivun marvel?-otsikko pienellä kirjoitetuksi? Se olisi ehkä hyvä korjata. Eli ihan tyhmää pilkunnussintaahan tämä on mutta kaikki huomaisivat heti etusivulla tuon bändin nimen, ja siten uskaltaisi jättää tuon Marvel-logon kiilumaan tuonne sivuun pystyyn. Eli kaikille tulisi selväksi että mistä on kyse, pitämättä kuitenkaan lukijaa tyhmänä.
 
Pirun hyvä kuva kyllä tuossa on. Runsaasti tilaa jätetty katseelle, kuin mahtava rock-tulevaisuus olisi edessä. Kun saatte aina hieman julkisuutta lisää, voitte siirtää nuita bändin jäseniä aina hieman vasemmalle päin...=)
Kuva on ikään kuin levossa kun se on noin muotoiltu. Hieno.
 
Väreistä vielä että tuo vaalean ruskea (melkein harmaa?) väri toimii hyvin. Violetti/sininen/musta/valkoinen väri jättäisi muuten aika kylmän tunteen mutta tuo väri tuopi melko paljon sitä lämmön tunnetta.

Oletkos itse muokannut tuota kuvaa joka on aina joka sivun alalaidassa? Hienoa grafiikkaa.
 
Tuli kirjotettua aika paljon paskaa ja itsestäänselvyyksiä mutta kun palautetta pyydetään niin sitä saapi.
 
Osta ESP!
J_Mikkonen
01.06.2005 14:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anomus:
 
Joka kerta kun luen sanan "anomus", minä jotenkin onnistun lukemaan sen "Anonymous"...Ei siinä mitää, ihan jees nimi mutta mulla on kasvanu tämmöinen lukihäiriö päähän.
 
Tuo teidän bändin nimen fontti on ikään kuin lytyssä. Tai no ei tuo "Anomus" vaan nuo alalaidan linkit. Tätä lyttyyn painumista lisää nuo viivat nuitten linkkien molemmilla puolilla.
Ja pahoitteluni, en ymmärrä (siis näe) että mitä tuossa etusivun kuvassa on.
 
Tuo "Anomus" ja "Etusivu" olisi ehkä hyvä olla linjassa, ei menisi niin hajalle tuo kokonaisuus. Samoin kuten tulevat/bändi ja mietelauseet/päiväkirja ehkä voisi olla kasassa.
 
Tuo päiväkirjan boldaus on tosiaan ns. insinööriboldausta. Kannattaa varoa.
 
Leipätekstin fontti näyttää vähän kököltä. Pikaisesti katsottuna fontti näyttää päätteelliseltä, joka eroaa aika paljon tuosta päätteettömästä Anomus-fontista.
 
Hauskaa juttua tuolta kyllä löytyi. Ihan pirusti.
 
Osta ESP!
Fortune
01.06.2005 15:21:17 (muokattu 01.06.2005 15:22:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Värit on meikäläisen mielestä just sopivat ja Arial leipätekstin fonttina on selkeä ja toimiva. Enemmän häirihtee tuo teidän bändin nimen fontti ja paikka. Tai oikeastaan enemmän se paikka. Kun tuo M menee yli tuon linkkipalkin, se tavallaan painaa tuota laitaa, jättäen logon vain häiritsemään muuten erittäin selkeää kokonaisuutta. Ja se fonttikin saattaisi näyttää paremmalta. Ehkä.

 
Minusta layout näytti vain orvolta ja tylsältä ilman tuota tekstiä, joka siis ei ole meidän logomme vaan vain taustakuva. Logoa ei nyt olekaan sivuilla muualla kuin promon kansikuvassa.
 
Oliko tietoinen valinta jättää tuo etusivun marvel?-otsikko pienellä kirjoitetuksi? Se olisi ehkä hyvä korjata. Eli ihan tyhmää pilkunnussintaahan tämä on mutta kaikki huomaisivat heti etusivulla tuon bändin nimen, ja siten uskaltaisi jättää tuon Marvel-logon kiilumaan tuonne sivuun pystyyn. Eli kaikille tulisi selväksi että mistä on kyse, pitämättä kuitenkaan lukijaa tyhmänä.
 
No jos katsot muiden sivujen otsikkoja, niin sielläkin on pienet kirjaimet. Se on tyylikeino, katsos. Jollei tuosta muka tajua bändin nimeä, niin imbesilliysaste on selailijalla aika lähellä sataa prosenttia :D
 
Väreistä vielä että tuo vaalean ruskea (melkein harmaa?) väri toimii hyvin. Violetti/sininen/musta/valkoinen väri jättäisi muuten aika kylmän tunteen mutta tuo väri tuopi melko paljon sitä lämmön tunnetta.
 
No, värisokea kun tuhraa, niin joskus osuu oikeaankin. Värit poimin promokuvista.

Oletkos itse muokannut tuota kuvaa joka on aina joka sivun alalaidassa? Hienoa grafiikkaa.
 
Kukapa niitä muukaan muokkaisi. Kiitos.
 
Tuli kirjotettua aika paljon paskaa ja itsestäänselvyyksiä mutta kun palautetta pyydetään niin sitä saapi.
 
Kaikki palaute on tervetullutta, aina.
 
The man with the Shar-Pei tummy
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Fortune
18.06.2005 15:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät bändisivut, mutta tein toisetkin, mitäs näistä sanotte:
 
http://www.anttischroderus.com
 
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
aikavaikea
18.06.2005 18:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eivät bändisivut, mutta tein toisetkin, mitäs näistä sanotte:
 
http://www.anttischroderus.com

 
Erittäin selkeät ja helppolukuiset. Lisää näitä.
 
Teex mun tyttärelle virtuaalitallisivut ;-D?
 
What do you think you're doing??? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Fortune
18.06.2005 21:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin selkeät ja helppolukuiset. Lisää näitä.
 
Teex mun tyttärelle virtuaalitallisivut ;-D?

 
Jos hinnasta sovitaan ;)
 
Ei vaan, pitää ensin perehtyä php:n maailmaan lisää, jotta osaan tehdä sellaiset, joita on helppo maallikonkin päivittää.
 
Ehdottele syksymmällä, jos muistat vielä :) Halvalla saa :)
 
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 519 20 21 22 23

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «