Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: yamaha dzr sarja dxs18xlf subbareilla
1
vanhanen
18.08.2021 19:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!Ollaan päivittämässä bändille pa kamoja ja olemme harkinneet yamahan dzr12 aktiivikaappeja kahdella dxs18xlf subbarilla.Onko niistä kellään keikka käyttökokemuksia
Luotettavuus ja äänenlaatu tietysti kiinnostaa.Speksithän tässäkin setissä lupaa kaikenlaista mm. maksimi äänenpaineen suhteen mutta?Löytyykö samassa hintaluokassa varteenotettavaa kilpailijaa Yamahalle?
 
Pinewood
18.08.2021 22:24:27 (muokattu 18.08.2021 22:30:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista Yamahoista en muuten tiedä mitään, mutta jos noihin päädytte, kaapit kannattaa rekisteröidä jatketun takuun vuoksi:
 
https://europe.yamaha.com/en/suppor … /dsr-dxr-dxs-extended-warranty.html
 
Eiköhän tuo jotain kerro luotettavuudestakin.
 
Vastaavia jatkettuja takuita tarjoavat jotkut muutkin firmat (itsellä QSC), joten kannattaa hoitaa asiat kuntoon hetki hankinnan jälkeen, jos optio on tarjolla. Myöhemmin ei enää yleensä onnistu.
 
sepisti
19.08.2021 11:47:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan järkyttävän pitkää keikkakokemusta noista tuskin on kellään, kun ovat aika uutta mallistoa ja tässä on ollut kaiken maailman covidia sotkemassa hommia.
 
Mulla on toi setti pykälää pienempänä, eli 10" -yläpäillä ja 15" -subeilla. Olen ollut tosi tyytyväinen. Hintaluokassaan erittäin hyvältä kuulostava paketti. Ja kyllä niistä löylyä lähtee.
Tweeterien kanssa, ainakin 10" -yläpäissä, on ollut jotain ongelmia (ja niiden tehoa sittemmin pudotettiin) ja mullekin vaihdettiin se toiseen yläpäähän. Takuuhuolto toimi todella hyvin Vantaan kupeessa ja homma tehtiin odottaessa. Itse otin tietoisen riskin uuden malliston ja mahdollisten lastentautien kanssa, kun sain pari vuotta sitten ihan järkyttävän hyvän tarjouksen tuosta setistä.
 
En tiedä minkälaisista lähtökohdista ponnistatte, mutta onhan noi ihan jotain muuta kuin edeltävässä hintaluokassa olevat muovipurnukat. Toi koko sarja on sinänsä vähän väliinputoaja, että ainakin omassa tuttavapiirissä olevat äänentoistofirmat ostavat omaan käyttöönsä vielä pykälää tai kahta kalliimpia aktiivikaiuttimia. Eli sellaista raskaammassa käytössä tullutta kokemusta on vaikeampi löytää, ellei sitten joku tanssibändi satu tuollaisia omistamaan. Monille pizzeriannurkkabändeille noi on taas selkeästi liian kallista kampetta.
 
iekku84
19.08.2021 20:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edullisesti oikeasti hyvää soundia, kestävyyttä ja simppelin setin saa ostamalla turbosound Milan M12 ja m18b setin.
Ei oo niin mediaseksikäs, kun qsc tai Yamaha, mut loistavat työkalut.
 
Sihi ja Sorva ne yhteen sopii, huomenna mennään studio koppiin=)
Pinewood
19.08.2021 23:08:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Edullisesti oikeasti hyvää soundia, kestävyyttä ja simppelin setin saa ostamalla turbosound Milan M12 ja m18b setin.
Ei oo niin mediaseksikäs, kun qsc tai Yamaha, mut loistavat työkalut.

 
Tukea tuolle. Jonkun sortin bilebändillämme on Milan M12 + M15B setti ja ollaan oltu pizzeria-häät-kokoluokassa niihin oikein tyytyväisiä. Ainoa miinus on, että hyvin istuvia, pahimmilta kolhuilta suojaavia ja järkihintaisia kuljetuspusseja niille on vaikea löytää.
 
Sami_T
20.08.2021 06:07:34 (muokattu 20.08.2021 06:16:16)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Briteissä on sellanen firma kuin Hotcovers mikä tekee kuljetussuojia kaikenlaisille kaiuttimille, mukaanlukien Turbosoundit. Ei oo halpoja mutta on tosi hyviä, suosittelen.
 
Yamaha DZR on erittäin hyvä kaiutin, etenkin se yläpää. Subbareiden kanssa Yamaha ei oo vielä ikinä oikein kunnostautunu mutta mainittu DXS18XLF on jo ihan kelvollinen peli.
 
En tiedä mihin tota DZR:aa voisi verrata, etenkään suunnilleen samassa hintaluokassa, ehkä RCF:n ja dB Technologiesin kalleimpiin malleihin. Jos siis pelkästään aktiivivehkeistä puhutaan.
 
Speksejä (watteja/desibelejä/hertsejä) tuijottelemalla ei saa minkäänlaista käsitystä siitä että mitä eri kaiuttimet "oikeassa elämässä" pystyy tekemään, paitsi ihan kalleimmissa vehkeissä. Hintalappu on ainoo mikä merkkaa, kahden tonnin kaiutin on parempi ja tehokkaampi kuin tonnin kaiutin vaikka speksit sanois mitä. Eri valmistajilla ei (vieläkään) ole mitään tapaa tai tahtoa tuottaa sellaista dataa että eri vehkeet olisi keskenään paperilla millään tavalla vertailukelpoisia.
 
Itse jos ostaisin parempaa PA:ta ja lompsasta löytyisi edes vähän rahaa niin miettisin hyvin huolellisesti myös Nexo- ja L-Acoustics-vaihtoehdot. No miksei myös d&b, se vaan tuppaa olemaan melkoisen tyyris tässä kokoluokassa.
 
Mainostan ihan häpeilemättä omaa taloa, Yamaha- ja Nexo-asioissa laita mailia markku@showtekniikka.fi
 
L-Acoustics-asioissa palvelee Intersonic ja d&b-asioissa msonic.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi
sepisti
20.08.2021 09:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Edullisesti oikeasti hyvää soundia, kestävyyttä ja simppelin setin saa ostamalla turbosound Milan M12 ja m18b setin.
Ei oo niin mediaseksikäs, kun qsc tai Yamaha, mut loistavat työkalut.

 
Toi on ihan ookoo omassa hintaluokassaan. Kuitenkin jos joku on ajatellut sijoittaa viitisen tonnia äänentoistolaitteisiin, on lähinnä hauskaa, että sä suosittelet aina tuota samaa settiä.
 
iekku84
20.08.2021 10:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Toi on ihan ookoo omassa hintaluokassaan. Kuitenkin jos joku on ajatellut sijoittaa viitisen tonnia äänentoistolaitteisiin, on lähinnä hauskaa, että sä suosittelet aina tuota samaa settiä.
 
Noi on vaan hyvät ja halvat. Siksi mainitsin. Sori siitä, et ei sopinut sinulle.
 
Sihi ja Sorva ne yhteen sopii, huomenna mennään studio koppiin=)
Pinewood
20.08.2021 17:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Toi on ihan ookoo omassa hintaluokassaan. Kuitenkin jos joku on ajatellut sijoittaa viitisen tonnia äänentoistolaitteisiin, on lähinnä hauskaa, että sä suosittelet aina tuota samaa settiä.
 
Säästyvän rahan voi käyttää johonkin muuhun. Kaikki eivät PA:ta ostaessaan muista, että muutama laadukas monitorikin olisi syytä hankkia - ja aina parempi, jos (lähes) kaikilla bändin jäsenillä olisi oma.
 
sormunen
20.08.2021 20:49:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: Säästyvän rahan voi käyttää johonkin muuhun. Kaikki eivät PA:ta ostaessaan muista, että muutama laadukas monitorikin olisi syytä hankkia - ja aina parempi, jos (lähes) kaikilla bändin jäsenillä olisi oma.
 
Ennen vanhaan monitorit kuuluivat oleellisena osana pa-settiin esimerkiksi tarjouksia pyydettäessä. Ilmeisesti nykyisin eivät? Hintatasohan muuttuu perinpohjin.
 
Pinewood
20.08.2021 23:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sormunen: Ennen vanhaan monitorit kuuluivat oleellisena osana pa-settiin esimerkiksi tarjouksia pyydettäessä. Ilmeisesti nykyisin eivät? Hintatasohan muuttuu perinpohjin.
 
Tompalta kun tilataan, sieltä ruksaillaan ostoslistaan mitä sattuu tulemaan mieleen ja jälkeen päin ihmetellään, jos jokin meni pieleen tai jotain puuttuu. Kyllähän PA miksereineen yms. on jo sellainen kokonaisuus, että siinä voi osaava ja laitteet tunteva asiakaspalvelija auttaa paljonkin varsinkin ensimmäisiä hankintojaan tekeviä.
 
Pauli Lappalainen
21.08.2021 08:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: Tompalta kun tilataan, sieltä ruksaillaan ostoslistaan mitä sattuu tulemaan mieleen ja jälkeen päin ihmetellään, jos jokin meni pieleen tai jotain puuttuu. Kyllähän PA miksereineen yms. on jo sellainen kokonaisuus, että siinä voi osaava ja laitteet tunteva asiakaspalvelija auttaa paljonkin varsinkin ensimmäisiä hankintojaan tekeviä.
 
Sitten kun hankitaan koko PA kaikkine kilkkeineen, pitää olla setelipinossa jo vähän korkeutta.
 
http://hauskimmatvitsit.blogspot.co … myyntimiesvitsi-maailman-paras.html
 
sepisti
21.08.2021 10:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotenkin mä kuitenkin mietin, että tämän ketjun aloittaja on varmaan tietoinen omista tarpeistaan. Yleensä ne ketkä eivät oikein ole vielä asioista perillä, ovat ajatelleet sijoittaa koko "pa-laitteistoon" saman, minkä yksi DZR-yläpää maksaa.
 
Ei laadukkaan monitoroinnin silti tarvitse enää nykyisin olla niin kallista, jos pystyy elämään langallisen korvamonitoroinnin kanssa. Ja aika moni varmasti pystyisi.
 
Hommaa https://www.thomann.de/fi/fischer_amps_inear_monitor_bp.htm ja siihen Shuren napit, niin pääsee aika pitkälle.
 
rintapek
21.08.2021 11:08:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Jotenkin mä kuitenkin mietin, että tämän ketjun aloittaja on varmaan tietoinen omista tarpeistaan. Yleensä ne ketkä eivät oikein ole vielä asioista perillä, ovat ajatelleet sijoittaa koko "pa-laitteistoon" saman, minkä yksi DZR-yläpää maksaa..
 
Jotenkin luulen samoin.
Mut on se silti hyvä, et joku muistuttaa monitorienkin tarpeesta. Ketjuahan lukee muutkin kuin aloittaja niin minust ihan hyvä huomauttaa, et kokonaisuuden hintalappu ei jää neljään ämyriin, vaik aloittaja itse ei monitoripuolelle päivitystä ole kysymässäkään.
 
Lapsi on terve kun se leikkii. Entäs aikuinen?
vanhanen
22.08.2021 16:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No taajuuksilla ollaan taas.Kiitoksia kaikille kommentoijille.On aina mukava saada hyvin perusteltuja,asiallisia kommentteja kysymyksiinsä.Hakusessa on siis laadukas aktiivi "pikku" PA josta lähtee Sepistin mainitsemaa löylyä,onko se headroom tässä oikea termi,korjatkaa jos olen väärässä.Monitorit ei ole nyt ostolistalla.Miksi päädyimme harkitsemaan Jammun settiä?Hyviä omia kokemuksia tullut dsr112 yläpäistä ja niiden äänenlaadusta keikkaolosuhteissa.Kiitos Sami T:lle yhteystiedoista!
 
zehow
30.01.2024 17:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niille uusille tätä ketjua lukeville mainitsen. Itselläni on ollut yamaha dzr315d 3- tie kaiuttimet koti käytössä pari vuotta. Oon ollut näihin super tyytyväinen ja siinä suhteessa mahtava kaiutin että taipuu koti ja ulkokäyttöön. Tosiaan näitä ennen oli eri genelecejä kuten 8361 jotka olivat yhtäaikaa sekä sitten tuossa vajaa vuosi sitten täällä piipahti 1238 ja pakko sanoa että yhtään heikompi dzr315d ei ole kuin nuo 1238 ehkä jopa paremmatkin. Pa käytössä en ole kokeillut näitä mutta kyllä tuossa ulkona olen kokeillut ja varsin vakuuttava voimakas saundi youtubesta löytyy tekemäni video
 
https://youtu.be/H9-dgKNykQc?si=JU5582Zdhn5y19zn
 
LJ123
10.05.2024 13:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Edullisesti oikeasti hyvää soundia, kestävyyttä ja simppelin setin saa ostamalla turbosound Milan M12 ja m18b setin.
Ei oo niin mediaseksikäs, kun qsc tai Yamaha, mut loistavat työkalut.

Olen täysin eri mieltä.
 
Yamahan DXR18XLF:t on ihan eri kaliiberin vehkeet M18B:ihin verrattuna. M18B:issä alkaa limitterit vilkkumaan todella nopeasti. Itsellä pari noita ei kestänyt vuottakaan ja ikävä rumba oli lähetellä Saksaan takuuhuoltoon niitä. Yamahan DXR15mk2:istakin lähtee ääntä enemmän (ei toki yhtä matalaa) kuin Turbosoundeista. Jos yhtä hyvän alakerran haluaa Turbosoundeilla rakennella kuin Yamahoilla, niin niitä pitääkin ostella sitten tuplat, joten ei sekään nyt niin roudausystävällistä ole.
 
M12:t kuulostaa hyviltä, mutta ekalla keikallaan nekin sammuivat pariin kertaan, joten LUOTETTAVUUTTA (=kestävyyttä) en odota noilta ollenkaan.
 
iekku84
11.05.2024 11:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LJ123: Olen täysin eri mieltä.
 
Yamahan DXR18XLF:t on ihan eri kaliiberin vehkeet M18B:ihin verrattuna. M18B:issä alkaa limitterit vilkkumaan todella nopeasti. Itsellä pari noita ei kestänyt vuottakaan ja ikävä rumba oli lähetellä Saksaan takuuhuoltoon niitä. Yamahan DXR15mk2:istakin lähtee ääntä enemmän (ei toki yhtä matalaa) kuin Turbosoundeista. Jos yhtä hyvän alakerran haluaa Turbosoundeilla rakennella kuin Yamahoilla, niin niitä pitääkin ostella sitten tuplat, joten ei sekään nyt niin roudausystävällistä ole.
 
M12:t kuulostaa hyviltä, mutta ekalla keikallaan nekin sammuivat pariin kertaan, joten LUOTETTAVUUTTA (=kestävyyttä) en odota noilta ollenkaan.

 
Mulla ei ollut koskaan ongelmia Turbosoubdin Milanien kanssa.
Nyt olen vaihtanut järeämpään EAW RS 123 JA RS118 settiin.
Ei ongelmia näilläkään ole minulla ollut ja soundaa hyvälle.
 
Sihi ja Sorva ne yhteen sopii, huomenna mennään studio koppiin=)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «