Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lyhyet hiukset
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jani The Rock
02.10.2006 20:03:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkele, nyt puhutaankin vaihteeksi lyhyistä hiuksista eikä mistään liuhuleteistä! 8)
Eli mielipiteitä yms. avautumista aiheesta, kiitos!
 
Itsellänihän on lyhyet hiukset kera pulisonkien, juurikin tätä tyyliä: http://www.bergen-filmklubb.no/images/Jim_Jarmusch3.jpg
 
Ja miksi näin? Siksi, että lyhyitä hiuksia on iisimpi hoitaa, ne eivät tunge silmiin, suuhun yms. ruumiinaukkoihin ja näyttävät yleisesti ottaen paremmilta (ainakin mun päässäni) kuin pitkät. Vielä kun hiukset ovat piikkisuorat, joko niiden on oltava lyhyet tai todella pitkät - kaikki välimuodot näyttävät enemmän tai vähemmän helvetillisiltä jollet sitten satu olemaan Johnny Ramone. Sitä paitsi lyhyet hiukset on taas snadisti epämuodikkaat ja sehän sopii mulle!
 
Ja tukanhan laittelen kuosiin geelillä (joko Biozellin tai Wellan Extra Strongilla), spesiaalitilanteita varten kaapissa on sitten ehtaa hiusrasvaa. Hiukka juoksevampaa Exelentoa sekä kunnon tököttiä merkiltään Nu-Nile.
 
Naispuolisista vipeltäjistä Annie Lennox on mun mielestä aina ollut todella staili lyhyiden hiustensa kera - Sinead O`Connor sen sijaan ei.. ;)
 
"Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner
arancia
02.10.2006 22:05:40 (muokattu 02.10.2006 22:08:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyt tukka on mukava ja etenkin hemmetin kätevä. Tällä hetkellä tukka tosin alkaa lähennellä hartioita, mutta päässäni on ollut tukkaa parin millin siilistä pitkään reuhkaan, eli kokemusta löytyy.
 
Mikään ei ole pään kannalta koskaan tuntunut yhtä hyvältä kuin rastojen leikkaaminen pois, kun jäljelle jäi tuskin yhtään hiuksia. Hiustenpesu oli helppoa, tukka kuivui nopeasti eikä painanut paljoa. Tukkaa kun toisin sanoen ei ollut.
 
Tällä hetkellä pyrin kasvattamaan hiuksia. Yritys on lukematon, sillä aina jossakin vaiheessa päätän lyhentää tukkaa roimasti.
 
Edit: Sitä paitsi lyhyt tukka sopii monille jopa paremmin kuin pitkä. Mieluummin tuuhean näköinen ja hyväkuntoinen lyhyt tukka, kuin harva ja huonosti hoidettu pitkä.
 
JPQ
03.10.2006 00:27:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokaisella oma hiusmalli mulla pitkän kasvatuksen aloituksen jälkeen selvisi että pitkähän mulla kuuluu ollakkin.:) Sääliksi käy heitä jotka pitävät lyhyttä vaikkei se heille sovi.:)
 
tigrushka
03.10.2006 08:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla lyhyet hiukset tulivat niin paljon kalliimmiksi ja teettivät niin paljon enemmän töitä kuin pitkät että laiskana ihmisenä annoin niiden kasvaa.
 
Koska hiukseni kasvavat nopeasti, kynimössä piti hypätä vähintään kerran kuussa ja jotta päälaella kasvavat hiukset eivät olisi tulleet otsalle ja silmiin, niihin piti sotkea jotain möhniä ja lakkaa ja... ei enää ikinä polkkatukkaa lyhyempiä hiuksia!
 
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Oikean rytmin kiinni saan, iskelmä alkaa kiinnostaa..."
Guderian
03.10.2006 09:29:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkele, nyt puhutaankin vaihteeksi lyhyistä hiuksista eikä mistään liuhuleteistä! 8)
Eli mielipiteitä yms. avautumista aiheesta, kiitos!

 
Loistoaihe!
 
Pitkähköjä (~200 mm) hiuksiakin on tullut kokeiltua villissä nuoruudessa. Armeijan jälkeen oli edessä sitten paha valinta - millaista lyhyttä kampausta voisi pitää? Pitkiin ei tehnyt enää yhtään mieli palata, ei pelkästään pitovaikeuksien vaan yleisen kyllästymisenkin takia.
 
Onneksi löysin hyvin nopesti mallin. Rakkaalla lapsella on monta nimeä, eikä partureillakaan tunnu olevan yksimielisyyttä kampauksen oikeasta nimestä. Jenkkisiili, pystytukka, engl flat top, crew cut tai ihanmikävaan, itseäni lämmittää eniten nimitys flat top, koska sitähän se kirjaimellisesti on! Tässä pari sivustoa asiaanvihkiytyneille kanttipäille:
 
http://www.theflattopcrew.com.au/ (Aussisivusto täynnä upeita kuvia komeista kampauksista)
 
http://www.pathguy.com/flattop.htm (Hieman humooripitoinen sivusto asiasta).
 
Ilmeinen miinuspuoli on parturikäyntien tiheys. Tällä hetkellä siedettä väli on 3 viikkoa, mutta onko sitten neuroottisuuteni kasvussa, kun tuntuu että se viimeinen viikko on liikaa. Olen siis aikeissa vaihtaa parturirutiinini tiheämpään 2 / kk -tahtiin! Kampaus vaatii parturilta vakaata kättä ja muutamaa vatupassintapaista työkaälua, ainakin ensialkuun. Nykyisellä parturillani olen käynyt pari vuotta ja työstöaika on pienentynyt 50 minuutista 30 minuuttiin.
 
Hiukseni ovat luonnostaan todella "jäykät" ja kasvavat pystysuoraan vielä 50 mm pituisina. Hiusvahaa käytän kuitenkin saavuttaakseni (liki) virheettömän kantikkuuden. Muita hoitoaineita tms ei tarvita.
 
Hassua kyllä, kaikki kehuvat kommentit ovat tulleet miehiltä!
 
"Ich hab' ein Herz aus Stahl..."
Jani The Rock
03.10.2006 11:46:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistoaihe!
 
Jawohl!
 
Ilmeinen miinuspuoli on parturikäyntien tiheys. Tällä hetkellä siedettä väli on 3 viikkoa, mutta onko sitten neuroottisuuteni kasvussa, kun tuntuu että se viimeinen viikko on liikaa. Olen siis aikeissa vaihtaa parturirutiinini tiheämpään 2 / kk -tahtiin! Kampaus vaatii parturilta vakaata kättä ja muutamaa vatupassintapaista työkaälua, ainakin ensialkuun. Nykyisellä parturillani olen käynyt pari vuotta ja työstöaika on pienentynyt 50 minuutista 30 minuuttiin.
 
Mä joudun käymään about puolentoista kuukauden välein. Paras olisi tietysti, kun kävisi kerran kuussa. Ja mullakin on vakioparturi, jossa mut tunnetaan ja tiedetään. Eipä sitten tartte selittää, millasta jälkeä pitäis tulla. Sellanen 30 minuuttia siinä menee.
 
Hiukseni ovat luonnostaan todella "jäykät" ja kasvavat pystysuoraan vielä 50 mm pituisina.
 
Sama juttu. Ei tartte kuin vähän vilauttaa geelituubia hiuksille ja pöyhästä, niin pystyasento on taattu.
 
"Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner
Artist
03.10.2006 12:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime viikolla justiin kävin leikkauttamassa hiukset. Olinkin jo aika variksenpelättimen näköinen.
 
Lyhyissä hiuksissa on toki etunsa, mutta liian lyhyistä en tykkää. Olen vaan sen verran laiska käymään parturissa, että suurimman osan ajasta hiukseni ovat aika pitkät ja epäsiistit, sojottavat ties minne eikä niitä saa kunnolla kammattua. Mutta ei sen niin väliä.
 
"Don't push me, cos I'm close to the edge"
Rattata
03.10.2006 14:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siksi, että lyhyitä hiuksia on iisimpi hoitaa
 
Mulla on taas päinvastoin. Silloin kun oli lyhyet hiukset, niin piti geelillä väännellä ja käännellä että kehtas mennä ulos. Näin ainakin muistelisin, ei ole kunnon lyhyitä ollut pitkään aikaan. Semmonen keskivaihe sopii jo sitten mulle paljon paremmin, pysyy edes jotenkin ojennuksessa.
 
Onhan pidemmissäkin tietysti huonot puolet. Täytyy pestä useammin, kuivuu hitaasti, on tiellä jne. Mut toistaseks näin mennään.
 
M.A.C.H.O. #11
Hohhoijaa
03.10.2006 15:40:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syystä tai toisesta en itse ole koskaan innostunut hiuksia kasvattamaan. Kuten sanottu, iisimpi hoitaa näitä lyhyitä ja muutenkin tuntuu sopivan minulle paremmin. Kuitenkaan ei liikuta muutaman millimetrin pituusluokassa, pisimmät hiukset on päältä ehkä viitisen senttiä ja sivuilta pari. Toistaiseksi en ole mitään omaperäistä mallia löytänyt, päältä vaan jotenkin ja edestä kaavin hiukset oikealle, eli eräänlainen jakaushässäkkä.
 
Budy
04.10.2006 19:09:06 (muokattu 04.10.2006 19:10:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tommonen mikä omakuvassa.
 
iisi hoitaa ja vähän aamulla vahaa sinne tänne ja vóila !
 
auuuu
dictatorsh*t
04.10.2006 19:15:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaa olla että tulee jäämään hyvin lyhyet hiukset meikän päähän kun tässä jossain vaiheessa leikkaan nämä luonnon omin käsin muokkaamat takut. En tiedä millaiset lyhyet, mutta lyhyet. En tiedä siitäkään kauanko saavat lyhyinä pysyä.
Takkuajia en tietenkään heitä pois, ompelee takaisin sitten jos tekee mieli.
 
kingnothing
04.10.2006 23:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on nyt tämmönen mukavan lyhyt kevätkesäsyksykeesi, sivuilla hiuksia on jotakin 5-7mm ja tuossa päällä on tommonen kolmen sentin korkuinen luippa. Omakuvassa hiukset ovat hieman pidemmät mutta nämä trimmattiin taas tuossa sunnuntaina. Ennen sitä oli semmoinen kohtuupitkä emotukka, sen jälkeen häröt kuiturastat puoleenselkään. Eivät oikein toimineet nuo, liian omapäiset ja suorat ja liukkaat ja lukuisat olivat pääni karvat. Hiukset lähtivät tuossa kevään YO-kirjoitusten alla, tarkoitus oli kesällä viimeistään ajaa tuokin pois mutta liiaksi olin kiintynyt. Nyt sitten kun tulee aika pipokelien niin myöskin tukka lähteköön. Kuivaharjoittelua tammikuun inttiä varten. Mutta helppohoitoinen on hän nyt, vähän vahaa aamulla niin avot ja toimii. Parempi ko sata jänistä!
 
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10
Bald Anus
05.10.2006 08:04:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos leikkaisin hiukset, siihen olisi vain se syy, että kehtaisin taas pitää lippalakkia. Mutta en leikkaa, tykkään just näistä ja imagohan siinä menis!
 
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
SuperJeesus
05.10.2006 13:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri ajoin tässä pään siiliksi. Sitä ennen olivat hiukset ehtineet kasvaa edestä yli leuan, ja takaa vähän pidemmiksi. On aika hiton mukava herätä ja vaikkapa käydä suihkussa, kun ei ole mitään pehkoa tiellä. Tosin pitkässä letissäkin on oma viehätyksensä, mutta jos miettii esim. tuulista päivää ilman ponnaria... ei kiitos.
Enpä silti ihan siiliksi meinannut jättää, vähän homohan tämä on. Annan nyt kasvaa sen verran, että voi sitten vaikka jollain vahalla tai geelillä pistää hiukset pystyyn tai sekaisin.
 
En myy seksiä.
hanuristi
05.10.2006 13:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälleen pitkän tukan kasvattaneena voin sanoa, saatanasta tämä.
Lyhyt oli kätevä ja helppohoitoinen.Pystyi urheilla ilman että jatkuvasti roikkui silmillä.
 
Naks Acid
Abysmal
05.10.2006 14:24:46 (muokattu 05.10.2006 14:25:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keväällä alkoi tympimään nuo pitkät kutrit, jotka tykkäsivät rasvoittua heti parin yön jälkeen pesukerrasta. Kesän tullessa päätinkin leikkauttaa irokeesin, mutta parturini ei oikein onnistunut hommassa, joten tyydyin siiliin.
Piakkoin lyhennyksen jälkeen alkoi suunnattomasti kaduttamaan koko siili, joten nyt sitä ollaan taas kasvattamassa hiuksia silmille.
Se on aika mukavaa puuhaa se, kun hautautuu hiuksiensa alle vähän niinkuin Johnny Thunders.
 
jomppu
05.10.2006 16:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä pidän tukkani lyhyenä ja siistinä ilman mitään aatteelisuus juttuja. Silloin se katkeaa kun siitä saa tukistus otteen. Joskus olen yrittänyt pitkää tukkaa kasvattaa mutta ei se ole mun juttu. Toisaalta sellanen tukka niinkuin Viikatteen laulaja-kitaristilla on olis kyllä hieno, mutta se varmaan vaatii työtä. Ja senkin takia tukkani on lyhyt että olen huomannut(ja kuullut toisten kommentteja) että tähän naamaan on turha tukkaa laitella.
 
Vainhaalee
05.10.2006 20:29:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tukanhan laittelen kuosiin geelillä (joko Biozellin tai Wellan Extra Strongilla), spesiaalitilanteita varten kaapissa on sitten ehtaa hiusrasvaa. Hiukka juoksevampaa Exelentoa sekä kunnon tököttiä merkiltään Nu-Nile.
 
Nu-Nilen olen havainnut todella hyväksi, mutta halvemmista Shockwavesin Massive Wonder Wax (oranssi purnukka) on myös todella hyvää, kevyttä ja todella pitävää!
Sweet Georgia Brownia vetelen jos tarvitsen vähän aaltoa tai jonkin sortin hulmua lyhyisiin hiuksiini...
Lyhyet, tottakai, koska ne vaan sopii tähän päähän...
 
Helvetinkoneita ja hyöryurut...
milkman
06.10.2006 11:33:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elämäni kauhun hetket: Porin Prikaati 1/06
 
kotiutuminen 7.7 ja kyllä taas on mukavaa kun tukka kasvaa
 
"Voi poloinen, päiviäni, lapsi kurja, kulkuani! Jo olen joutunut johonki: iäkseni ilman alle, tuulen tuuiteltavaksi" >:D
konehes
06.10.2006 20:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu että hiuksista on aina harmia, olipa ne sitten minkälaiset tahansa. Tällä hetkellä tuskailen tällaisessa Lego-ukon tukassa. Kasvaa par'aikaa.
 
cherub with heavy metal machine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «