Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
1 2 3 4 517 18 19 20 21
VIPMetal
02.01.2012 23:02:16 (muokattu 09.01.2012 00:58:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisen merkin vastaavasta ketjusta innostuneena, mutta sinne kirjoittamasta estyneenä (enhän ole Kettusta omistanut..) kiinnostuin muiden tarinoista Mesa/Boogien ihmeellisessä maailmassa. Mesa -huoneessa nyt on juttua eri laitteista, mutta ajattelin, että ehkä näistä tarinoista jokunen muukin foorumilainen hyötyy.
 

 
1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?
 
2. Minkä tuotteen perään haikailet?
 

 
Aloitanpa tarinan omista kamoista:
 
MESA 2:50 pääte
 
Tämä tuli ensimmäisenä räkkiin. Syrjäytti aikasemmin (hyvin) palvelleen Marshall 8008 -päätteen, kuitenkin tuomalla aivan eri maailman soundiin. Rinta rinnan ENGL 50/50 päätteen kanssa oli jotenkin lämpimämpi soundi. EL34- putkia olen halunnut päästä testaamaan studio-oloissa, mutta tähän asti budjetissa ollut muitakin pahempia menoeriä, joten se on jäänyt. Ehkä tänä keväänä vihdoin..
 
MESA Rectifier preamp
 
Tämän tullessa räkkiin kaikki muuttui: asunto, asuinpaikka, vaimo.. no ei ihan se, mutta Marshallin JMP-1:n jälkeen Mesan tullessa oli kaikki toisin ja tiesin, että paluuta ei ole. Kuukausien ihmettelyn Mesan EQ:n toimintaan alkoi vihdoin löytyä soundit kuntoon ja korvakin tottui erilaiseen menoon kuin vuosia sitä ennen. Varsinkin clean -osastolla tapahtui merkittävä parannus, tää Preamphan perustuu Roadkingin etuseen (I) ja dynamiikka kasvoi todella paljon. Puhumattakaan sitten Recto -ärjynnästä. Rocktronin loopperin kanssa sain vihdoin käytettävyydenkin JMP:n tasolle ja Recton eteen työnnettyä tarpeen mukaan noita speduja: boosteri, BB Preamp ja OCD. Ja toki efektejä. Varmaan kevään studiosessioissa tulee tehtyä vielä uusia löytöjä soundien suhteen.
 
2. Haikailen satunnaisesti vielä Mesan Rectifier kaapin perään, rahallisesti satsaus tuntuu hieman kovalta verrattuna tuohon Randalliin, joka ajaa ylisuurena skobena samoilla kaiuttimilla melkein samaa asiaa, mutta torilla näitä tavatessa tekee aina mieli tehdä jotain hulluja rahoitusjärjestelyjä. Vaimon pelko on viisauden alku.
 
E: No nyt sitten Gäässi otti ylivallan ja vaimokin vielä antoi suostumuksen ja nyt löytyy Rectifier 4x12 kaappikin! Ääh, nyt joutuu jo opetella uudestaan soittamaan, kun ei voi laitteita syyttää....
 
Välillä myös käväisee mielessä, että miltähän se Roadking tai Roadster tuntuisi?
 
Kerro omat kokemuksesi!
 
Räkkimiehiä jo vuodesta 2000.
the-Antero
02.01.2012 23:08:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hahaa, loistavaa :) tällaisista ketjuista tykkään. Vaikka itse kuulunkin tuohon H&K ketjuun niin pitää kertoa oma mesa tarina. Eli H&K:n Duotonella oltiin nauhottelemassa kuolemanmetallia kaverin treeniksellä enkä sitten omaa kaappia raahannut mukaan. Soitin sitten mesa. Rectifier kaapin läpi. Oikein miellyttävä kokemus kaikin puolin :)
 
Jospa se transatlantic joskus löytyisi omasta roinaluettelosta niin kivahan se olisi :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Dropped C
02.01.2012 23:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Mesan 1x15" bassokaappi. Se on hyvä.
 
Studiossa meidän bändin kitaristi nauhotti skebat JCM900 ja Mesa Mark III yhdistelmällä. Tuli meidän makuun hyvä saundi melkeimpä lennosta, räpläämiseen meni ehkä viisi minuuttia.
 
Basistini en oikein mitään Mesan roinaa sillai himoitse, tai kyllä mulle Boogien bassokamat kelpais, mutta kun ne maksaa ihan himona....
 
hevikukko
02.01.2012 23:53:57 (muokattu 03.01.2012 01:13:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?
 
Akustisia omistin 2, mutta innostuin sähkökitarasta. Soittelin aluksi Marshallin 15W transistori-combolla ja siihen RAT boosteriksi. Kitara vaihtui Falcon Stratosta > USA Randy Rhoadsiin ja myös vahvistin Marshall 50W putki-comboksi. Kiinnostuin putkilaitteista enemmän ja kaveri suositteli mulle Kashaa. Hommasin Kashan Rockmod II:n etuasteeksi, Marshallin toimiessa päättärinä. Mesasta luin paljon, mutten saanut hommattua testiin yhtäkään itselleni.
Kiinnostuin multiefekteistä ja hommasin Bossin GX-700:n. Kitara vaihtui USA Randystä toisenlaiseen floikalliseen 24 nauhaiseen Jacksoniin ja multiefektin lisäksi tuli Midipedaali kuvioihin. Näillä soittelin, kunnes parikymppisenä touhuilu sai myymään laitteet ja pitämään 7 vuoden tauon.
 
Tauon jälkeen työelämä jatkui edelleen ja olin vakiintunut naiseni kanssa ;) Innostuin ostamaan kitarakamat uudelleen ja tässä sitä mennään!! Aloitin efekteissä Rocktronin Chameleonista ja Boss GX-700:sta ja äänet ulos Rocktronin 120W Combolla. Midipedaalien ja erilaisten testien jälkeen sain hommattua Laney TF700 nupin ja siihen Laneyn kaapin. Jatkoin lopulta näillä multiefekteillä Laneyn Loopissa.....kunnes myin nämä kaikki pois. Kitaroita vaihtui siis matkalla ja päämäärä lähestyi soundeiltaan enemmän ja enemmän Mesaan päin. Single Rectifier Rectoverb nuppi lähtikin sitten matkaan amerikoista tänne ja pääsin todella tutustumaan siihen kunnolla putkineen/päivineen. Kaapin hommasin alle frendiltä, eli Recto 2x12. Nam! Pedaaleja sekä paljon kitaroita välissä testattuani, kuultuani clippejä Youtubesta, minä päädyin hommaamaan Mark IV:n sekä siihen 4x12 Recton. Opiskelu jatkuu siis vieläkin soundipolitiikassa, mutta olen oman soundini aikalailla kuitenkin löytänyt ja pedaali/metrilakua tarpeeksi kasannut purkkieni ympärille. Nyt saa riittää hetkeksi =)
 
Lopputulos =
- Testit Mesan Single/Dual Recto, Roadster, DC-3 sekä Laney, Hughes & Kettner, Fender, Marshall, Rocktronin ja VHT:n välillä ajoi minut Mesaan.
- 2x12/4x12 Kaapeista testasin Marshallin, Laneyn, VHT:n, Hughes & Kettnerin, Harley Bentonin...blaablaa ja Mesan 4x12 Recto vei potin.
 
- Mesa on luotettavin ja parhaimman kuuloinen vahvistin omaan käyttööni tällä hetkellä ja ei ole muut merkit vielä sitä voittanut. :D Piste
 
- Muita laitemerkkejä käytössäni ovat: Boss, Ernie Ball, Peak, George L's, Digitech, Dunlop, TC Electronics jne...
 
2. Minkä tuotteen perään haikailet?
 
Ehkä Triaxis jollain päättärillä....maybe ;) ? ?
 
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
juikkipuikki
02.01.2012 23:56:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?
 
Tutustuin Mesan tuotteisiin vähän sen jälkeen, kun jäsen JeKo(god bless) demos mulle joskus käydessään DT:n biisejä(god bless). Sitten alkoi Petruccin jutut kiinnostaa ja vieraillessani herran sivuilla gear-osiolla oli helvetti irti. Aluksi lähdin ruuvailemaan silloisella vahvistimellani(engl SE 6l6) DT-soundeja ja uskottelin itselleni, että KYLLÄ LÄHTEE, SAATANA mutta turhaan. Liian löysä ja kompressoitunu soundihan niistä lähti(tuolloin vielä engl 4x12 kaappina). Sitten kylmästi engelin kioskit torille ja diiliä hieroo tampereen musiikin Pasin(god bless) kanssa.
 
Mesa Boogie Mark V
 
- Suoraan sanoen itse täydellisyys. Löytyy kaikki mitä tarvitsen, taino gizmon ja mkV piuhan kanssa perfectomus. Ostin 2011 heinäkuussa tampereen musiikista eikä puhettakaan, että vaihtaisin johonkin muuhun.
 
Mesa Boogie Rectifier 4x12 straight
 
- Sitä mitä lähdin hakemaan eli JYTKY soundi :D Painaa paljon, mutta hälläväliä kun soundit on hunajaa. Leikkaa hyvin läpi mutta silti rich and fullbody.. Tämä tuli kanssa taloon tossa 2011 heinäkuussa
 
Mesa Boogie Rectifier 2x12 horizontal
 
- Ostin tämän 2011 syksyllä 4x12 kaveriksi ja vähän silmällä pitäen silloista mahdollisuutta ostaa joku komero opiskelukämppään. Jouduin sitten rahapulassa myymään hitsi vieköön, ostaisin kyllä takaisin jos olisi rahat siihen. Mielikuvaa tosta ei hirveesti jäänyt, kun elementit oli suht uudet ja kaappi oli mulla joku kolmisen viikkoa. Käytin yhdistelmänä 4x12 kanssa ja soundi oli HUGE! Muuta muistikuvaa ei ole.

2. Minkä tuotteen perään haikailet?
 
- Mesa Boogie Dual Rectifier ja Triaxis/2:90 päätteellä sillä lailla snadisti kuumottelis. Vähän eri kaliiberin soundia kuin MarkV:ssä ja hyvällä tavalla.
 
- Toinen 4x12 recto suorana. Joskus tällainen idea poiki mielessä. Täytyy joskus päästä testaa ja ehkä hankkimaan.
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Guitar_Miller
03.01.2012 04:28:13 (muokattu 03.01.2012 04:38:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) Ekavahvistimeni oli roland micro cube (heh! kyllähän se harrastus jostain pitää alottaa!) Siitä sit on ollut sen jälkeen Marshalin vähän tehokkaampi transistori, ja sitten vielä tehokkaampi Fenderin the Twin putki vahvistin. Pakko sanoa että Fenderissäni oli helvetin hyvä clean ja ajattelin, että en tule tarvitsemaan enään uutta vahvistinta, koska "kyllähän sen hyvän särön saa pedaaleillakin, että mitä sitä suotta uutta vahvistinta hankkimaan säröjen takia (oli käytössä ihan tavallista Bossin overdrivesta metal zoneen ja yks jekyll & hyde)".
 
Itse mesoihin) Mutta sitten tosiaan menin eräänä päivänä Tampere Musiikkiin kuluttamaan aikaa ennen soittotuntia ja sielä sit näky Mesoja ja rupesin testailemaan ja myöskin oli sattumoisin oma metal zone purtilo mukana ja rupesin vertailee säröjä ton rectifierin ja mark V:n välillä. Eka fiilis oli että "ei HERRAN JUMALA!!!" Saundi oli (varsinkin Mark V) vaan niin muhkea, laulava, voimakas ja silti sointujen kanssa yllättävän erottelva. Kokonaisuudessansa loistava. Varsinkin rakastuin Mark 1- ja Mark 4 moodeihin. Oma Bossin tupakkirasian kokoinen purtilo oli loppujen lopuks ihan kauhee kihisevä p***a... Oli säädöt mitkä tahansa... Itse käännyin sitten Mark V:n puolelle koska pidän enemmän hienoista leadi saundeista joita mielestäni Mark V tarjosi enemmän kuin Rectifier joka myöskin tuntui todella laadukkaalta. Tein sitten kesätöitä vähän enemmän ja hankin sitten itselleni sen tuossa syksyllä 2011 Jyväskylän musikantista kun antoivat halvimman tarjouksen... Ja edelleenkin ihmettelen kuinka hyvän valinnan tein, koska joka viikko löytää jonkun uuden hiennon saundin. Jotkut sanovat että "ei siitä Mark V:stä mitään kunnon rösö rokki saundia löydy vaan pelkästään mesamaisen siistejä leadeja" mutta kyllä itse löydän vaikka kuinka paljon kakkos kanavan säröistä, varsinkin Edge moodista kun laittaa gainia vähän pienemmälle ja soittaa ykskelasella vaikka. :D Ja Cleani toisaan tarpeeksi hyvä Fat moodilla. :D
 
2) jos sitä jotain TC-electronicsilta jotain hienoo efektiä hakis (G-systems?). Mesalla kun ei enään ole mitaan parmepaa tarjottavaa mulle kun on tuo Rectifier 4x12 kaappikin ton Markin alla.
 
PS: nykään olen aika kova Petrucci fani. hih. :D
 
blues guitar
03.01.2012 05:34:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MK I kököttää treenikämpän nurkassa casen suojissa. Tuli joskus heräteostoksena hankittua, mutta osoittautui aivan liian äänekkääksi laitteeksi, varsinkin kun on luonteeltaan sellainen että ei oikein toimi pienellä volalla. Soundi on kyllä hyvä lujaa soitettaessa, mutta juuri missään ei voi niin lujaa soittaa. Joten noi pienempitehoiset putkivahvarini ovat kyllä syrjäyttäneen mesan käytöstä kokonaan.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Joel H.
03.01.2012 10:43:31 (muokattu 04.01.2012 07:30:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin taloon tuli studio preamp. En ehkä osannut säätää koska aivan varauksetonta ihailua etunen ei saanut osakseen. Clean kanava oli todella hyvä, säröpuoli ei ollut tarpeeksi moderni ja räyhä, mutta kuten sanoin, ehkä en osannut säätää. Kiinnostaisi kyllä ottaa studio preamp uusinta kierrokselle.
 
Seuraava mesa oli single rectifier. Vahvistin tarjosi paremmin sitä mitä hain, mutta etsin kuumeisesti tilaisuutta vaihtaa suurempaan ja kauniimpaan. Tästä johtuen vahvistimesta ei jäänyt kovin vahvaa muistikuvaa. Perus löysää, mutta rapsakkaa rohinaa ja omiin tarpeisiin tarpeeksi hyvä clean. Pääosin siis positiivinen kokemus, ei silti autuaaksi tekevä.
 
Homma eteni nykypisteeseen kun sain vaihdettua single recton dual rectifieriin. Säröpuoli parani mielestäni, ainakin haluan uskoa niin:) 50 lisäwatin tuoma auktoriteetti mielestäni kyllä kuuluu. Recton löysä särö miellyttää kovin, od:n käyttö tosin on aivan ehdotonta. Clean on edelleen ihan hyvä, ainakin parempi kuin sison. Ylipäätään dual rectifier on miellyttävä ja yllättävän monipuolinen vahvistin. Monenmoista soundia irtoaa kun jaksaa vain säätää.
 
Jossain vaiheessa marshall-peavey kokeilujen jälkeen sain vaihdettua ylisuuren rectokaapin nuppien alle. Rectifierin kanssa muutos positiivisempaan oli suuri. Soundi pysyy läjässä vaikka luukuttaisi kuinka kovaa. 5150 II kanssa muutos ei ollut niin dramaattinen. Peavey toimi marshallin peruskaapin kanssa oikein mainiosti. Sison oma kaappi oli ihan paska, ainakin sellainen fiilis siitä jäi.
 
Minkään vahvistimen kohdalla ei ole tullut pysyvää tunnetta, että tässä se nyt on, ikinä ei tarvii enää vaihtaa. Mesalta kiinnostaisi tutustua tarkemmin vielä ainakin mark sarjaan.
 
lavaamo
03.01.2012 11:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvistimia on ollut ennemmin ainakin Marshall VS30, Mosfet Lead 100, 4210, JVM410, Carvin V3, Valveking. Räkissä on VHT:n 50/2/50 kaverina ollut JMP-1, Ada MP-1 ja Triaxis. Yhdessä ja erikseen.
 
Räkissä oli ensin JMP-1, sitten sen kaverksi tuli ADA ja lopulta myös Triaxis. Jonkinaikaa soittelin noilla kolmella em. etusella ja jaoin signaalin etusille wobon loopperin kanssa. Sitten myin ylimääräiset pois ja soitin pitkään pelkällä Adalla. Nyt purkasin taas räkin paloiksi, laitoin adan hyllyyn ja Triaxiksen tilalle. Ada on hyvä mutta kyllä Triaxis vain on paljon monipuolisempi.
 
Kaappina on ollut jo vuosia Roadster 2x12. Hyväsoundinen ja pienikokokoinen, eli paras roudattava mitä on vastaan tullut.
 
Mesoista kiinnostaisi testata Mark V ja Roadster. Ainut miinushan noissa on midin puute, mutta pienellä lisäinvestoinnilla sekin on hoidettavissa.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Metalliac
03.01.2012 12:37:20 (muokattu 03.01.2012 16:15:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäistä Mesaa pääsin kokeilemaan vanhan bändini demoäänityksissä, kun äänittäjäkaveri lainasi Mesa Express 5:50 komboa komppiraitaäänityksiin. En silloin osannut ihan arvostaa "laatikkomaista" saundia, ja buustattuna se olisi ehkä toiminutkin paremmin. Kuitenkin lopputuloksena vahvistin hoiti hyvin asiansa mun ENGL Screamer 50 kombon kanssa, sillä kontrasti näiden kahden välillä oli suuri.
 
Screameri oli säröiltään varsinkin aktiivien kanssa hyvin tiukka, johon kyllästyttyäni aloin etsimään tilalle vahvistinta, jonka särö olisi hieman monipuolisempi. Tuli kokeiltua Blackstarit ja Oranget, ennenkuin törmäsin Torilla Mesa F-50 nuppiin, jota kävin testaamassa ja jonka soundiin rakastuin välittömästi. Laitteessa on upeat kliinit ja kermaiset säröt, joista saa agressiivisemmat contour -kytkimellä. En kyllä tavallaan ymmärrä kuinka moni sanoo Mesaa tiukaksi, kun se nimenomaan on ainakin mun kokemuksien mukaan se säröiltään rakeisin, murein ja löysin särö mihin olen törmännyt.
 
Oikeestaan F-50:ssä on montakin huonoa puolta, mutta se ei lähinnä liity saundiin vaan laitteen muihin ominaisuuksiin. Presence -säätö olisi ollut kiva, sillä yläpää tykkää jäädä vähän middlejyrän jalkoihin. Tämän ongelman oon tosin saanut korjattua MXR 10-band EQ:lla.
Myös kanavavalitsinsysteemin olisi voinut toteuttaa järkevämmin, kuin tuollaisella midimallisella relekytkimellä. Jouduin itse juottamaan piuhan jonka toisessa päässä on normaali plugi kytkettynä toisen pään midiplugiin ohjaamaan laitteen kanavanvaihtoa.
Ehkä kuitenkin pahin vika laitteessa on se, että efektilooppi vuotaa kuivaa signaalia. Kolvasin loopin sarjamuotoiseksi G-majoriani varten, mutta makkarivolyymeillä kuivan signaalin vuotamisen huomaa vaihevirheestä aiheutuvana filtteröintinä/häröilynä saundissa. Onneksi treenisvolyymeillä ei ongelmaa esiinny kun vuoto on niin vähäistä.
 
F-50:lle kaveriksi hankin 2x12 Stiletto kaapin, joka on täydellinen pari vahvistimelle. Kaappi on erotteleva ja tasapainoisen saundinen riittävällä basson toistolla. Muiden vahvarien kanssa en skobea ole päässyt kokeilemaan, mutta epäilisin että kaappi oli koko rahan arvoinen ja toimii monen erilaisen vahvistimen kanssa. Kokeilin kaupassa myös 2x12 Rectokaappia, mutta se vaan toisti luonnottoman paljon alapäätä. Mun mielestä ihan yliarvostettu kaappi, mutta ehkä se 4x12 onkin sitten ihan eri juttu.
 
Kyllä sitten joskus kaukaisuudessa tulevaisuudessa taitaa tulla eteen Mark -sarjalaisen osto. Sellaiseen kyllä ei taida vaan rahat riittää vielä vuosiin...
 
Tinippa84
03.01.2012 13:29:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen Mesa tuli hankittua Powerballin kaveriksi joskus muinoin. Vein Dual Rectifierin reeneihin ja saundit oli sitä luokkaa, että Powerball meni myyntiin.
Ennenpitkää Rectosaundi sitten rupesi kyllästyttämään / kamarunkkaus vei mielihaluja, niin vaihdoin sitten Mark vitosen. Ei ole kaduttanut!
 
Räkkivehkeet on ollu Mark V:n kaverina toisena vaihtoehtona (JMP-1). Triaxis tuli poistettua torilta viimesyksynä. Ei ole tainnu olla virta päällä kertaakaan Marshallin etuasteessa sen jälkeen kun ensimmäisen kerran kokeilin Mesaa.
 
Dual Rectifierin voisin omistaa mielelläni vielä uudelleenkin! Vallankin sen vanhemman kaksi kanavaisen. 2:Ninety pääte on kiikarissa Triaxiksen kaveriksi...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
tommiot
03.01.2012 13:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari Mark III:a omistaneena on alkanu mietityttää että laittais 2-kanavaisen blackface Recton vaihtoon ja Mark IV tilalle... Onks ketään joka on aatellu vastaavaa toisinpäin? =)
 
Shredator
03.01.2012 15:35:05 (muokattu 03.01.2012 15:39:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesojen pariin vei luonnollisesti Dream Theater/Metallica -diggailu. Mark-sarjan punchissa ja ominaissoundissa on vain jotain mistä pidän. Vuosia pelailin mallintavilla, kunnes sain hankittua 50/50 -päättärin ja myöhemmin Studio Preampin. Tuo oli erittäin mainio yhdistelmä, joka oli käytössä muutaman vuoden.
 
Siitä sitten siirryin muutama vuosi sitten Mark IV -nuppiin, joka on tullut jäädäkseen. Minulle se paras mahdollinen vahvistin. Ainut mitä se uupuu, on brittityylin rokkicrunchi. Sitä soundia varten mulla on tuo Marshallin 2203.
 
Omistuksessa on ollut myös Mark V, joka jäi pettymykseksi. Etuaste-soundit on aikalailla samat kuin aiemmissa Markeissa, mutta joku siellä pääteasteessa kusee. Sitä samaa punchia ei vain löytynyt. Lähti kiertoon.
 
Kaappipuolella on ollut omistuksessa Mesan Rectifier 2x12, johon olin kyllä todella tyytyväinen. Katu-uskottavuuden vuoksi vaihdoin sen kuitenkin Recton 4x12 -kaappiin. Kyllä jytisee!
 
Testattua on tullut lähes kaikki mitä Mesa on pykännyt markkinoille, sekä joitakin harvinaisempiakin vintage-Mesoja. Mark IV on kuitenkin ykkösvalintani.
 
3-kanavaisen Dual Rectifierin (tai sitten Roadsterin) voisin vielä hankkia vaikka vain huvin vuoksi. Onhan siinä kuitenkin murean moderni murina, jolla olisi kiva rämpytellä. Myös tämä uusi 100w Transatlantic saattaisi kiinnostaa.
 
Nomen est omen.
Kimmo72
03.01.2012 17:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joskus Studio Preampin kun piti olevinaan hieno räkkitsydeemi rakentaa. No rakentamatta jäi ja myin vuosien jälkeen sen pois.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Jyrken
03.01.2012 17:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa ei tarinaani liity mitenkään, mutta tykkään niitten saundista. Harmi vain, että ovat Euroopassa niin kalliita, eikä tällä hetkellä minulla ole mitään tilaakaan luukuttaa tommosta.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Ropso_1
03.01.2012 17:46:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Mitä firman tuotteita olet omistanut/omistat (mieluusti lyhyt arvio myös)?
 
Itte menin monia vuosia line6:n mallintavien kanssa oli flextonee ja spideriä ja muuta skeidaa, kunnes kauniina keväisenä päivänä oli paikallisessa musiikki liikkeessä mesa/boogie -viikko. Olin kävelemäs just liikkeeseen, kun kaveri tuli ulos ja sano: "älä mee sinne sinne, sua alkaa vaan vituttaa", niin tapahtuikin esillä lähes koko boogien mallisto ja jokainen laite demottiin huolella maahantuojan opastuksella. Alko kuola valuun ja pakkohan tollanen oli saada, koska olin silloin vielä todellinen hevimies dual rectohan oli se meikäläisen valinta, ja eiku säästää rahaa...
 
Rankkojen säästöjen ja miljoonien työtuntien jälkeen pääsin kantaan recton kotiin, ja ajattelin, että enhän mä sitä recton kaappia osta, kun ny on kerta hyvä nuppikin. (kaappina line6 4 x 12') Himassa löin recton siihen kii ja perkule sentää ku line6 kaappi kyykkäs ja muutaman päivän päästä kiltisti pyytään mesan recto 4 x 12' kaappia ja saundi oli sitä, mitä pitikin parhautta kerrassaan.
 
Vuoden päivät sillä soittelin ja alko muukin musa kiinnostaan ja aloin etsimään uutta nuppia, joka soveltuis paremmin moneen eri tyyliin (vähemmän bassoa :D ). Vannoutuneena mesa miehenä vaihtoehtoina oli tuolloin Mark V tai Triaxis, päädyin sitten markkuun enkä ole sitä päätöstä katunut. Soundi maailma on käsittämättömän monipuolinen, eikä se huku bändisoitossa muiden sekaan. Tc Electronicin G systemi tuli hankittua markun kaveriks ja tää kombinaation on tän hetken rigin sydän.
 
Keikat alko lisääntyy hurjalla vauhdilla ja 4 x 12' alko oleen liian iso vietäväks joka paikkaan, ja mesan saundia rakastaen vaihto oli luonnollinen 2 x 12' recton kaappiin joka hoitaa hommansa erittäin hyvin ja on kevyt ja pieni (ainakin verrattuna 4 x 12')
 
Ikävä alko tulla Rectoo, joten tein köyhän miehen ratkaisun ja ostin räkkiin varalle ENGL:n e530 etusen joka on g systemin 4 loopissa, eli presetti kohtaisesti voin valita käytänkö engliä vai mesaa. Mutta soundi menee kuitenkin mark v:n päätteelle. Koska ajoin engliä markun päättelle se muistutti yllättävän paljon recton saundia bassoo ja kaikkee löytyy.
 
Viva La Mesa!
 
Jucciz
03.01.2012 18:09:37 (muokattu 03.01.2012 18:12:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut omistamani Mesa oli V-Twin-etuastepedaali, joka oli aivan hyvä pari silloiselle keikkavahvistimelleni Tech 21 Trademark 60:lle. Soundi oli aivan toimiva: ei näin jälkeenpäin ajateltuna mikään erikoinen, mutta ei missään nimessä huonokaan. Koko, erillisen muuntajan tarve (silloisella kalustollani) sekä laitteen jääminen suhteellisen vähälle käytölle johtivat kuitenkin eteenpäinmyymiseen. Muistaakseni sain vehkeestä lähemmäs 200 euroa enemmän kuin mitä siitä itse maksoin, joten ei missään nimessä jäänyt huono fiilis. ;)
 
Lisäksi olen muutamia Mesoja testannut enemmän tai vähemmän siellä täällä. Kaikkein kovimpaan ja pitkäkestoisimpaan testiin päätyi Mark V -kombo, josta kovasti toivoin itselleni seuraavaa keikkavahvistinta. Liitännät, säätömahdollisuudet ja monipuolisuus olivat ylitsevuotavia, mutta kun vehkeestä ei lopultakaan saanut ainakaan mun kitaroilla ja käytössä olleilla 6L6GC-pääteputkilla hyvää perusrokkisoundia, vaikka monta päivää ruuvasi nappuloita, oli pakko nostaa kädet pystyyn. Huippulaadukas ja monipuolinen kone, mutta väärä työkalu mulle. Jollekulle muulle varmasti juuri oikea laite.
 
En varsinaisesti voi väittää haikailevani minkään Mesan perään. Olen kuullut monienkin Mesojen tuottavan oikein käyttökelpoista soundia erilaisiin asiayhteyksiin, mutta kerta toisensa jälkeen näyttää käyvän niin, että tämän firman tuotteista en oikein tahdo saada "omaa soundiani". Se tuntuu löytyvän paljon helpommin vaikkapa Marshall- ja Vox-henkisistä vempeleistä, joten miksipä rimpuilla turhaan ja käyttää hirveästi aikaa ja energiaa turhaan tappeluun ja säätämiseen? :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Boltsa
03.01.2012 18:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kesää sitten oltiin treenailemassa nykyisen orkesterin kanssa. Laulaja oli hakenut lainalle Dual Rectifierin Mesan 4x12 suoralla kaapilla. Kysyi sitten, että haluanko vetää testit treeneissä. No mikäjottei. Iskin kitaran kiinni, eq suoraksi ja mylly käyntiin. Se oli sitten siinä. Soundi puski erittäin hyvin bändisoitossa (raskaampaa musaa) läpi suht maltillisella volumella ja olin kerralla myyty.
Mesa piti saada. Mulla oli jo jonkun aikaa ollut edellinen vahvistin torilla myynnissä ja Peaveyn 6505 oli tähtäimessä. Eräs m.nettiläinen kuitenkin lähestyi vaihdokkitarjouksella Mesan Single rectoon. Otin riskin, vaikka tiesin että ihan samaan soundiin ei päästä. Mutta ei tarvinnut pettyä. Eroa huomaa kun tekee vierekkäin vertailua, etenkin alapää on tiukempi Dualissa, mutta hyvä se on näinkin. Tällä mennään toistaiseksi ja soundi toimii erittäin hyvin omissa jutuissa.
 
Joskus tulevaisuudessa houkuttaisi Dual recton vanhemmat mallit sekä Markku vitonen. Harmi vain molempien hinta ei ole se markkinoiden pienin ja etenkin vanhoja Rectoja tuntuu harvemmin liikkuvan. Täytynee toria pitää tarkemmin silmällä. Siinä vaiheessa kyllä Sinkku lähtee kiertoon, jos jompi kumpi mainituista tulee hankittua.
 
Boltsa
slapvete
03.01.2012 19:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollut joskus Caliber .22+ -combo ja Caliber .50 -nuppi EL84:lla.
 
Combon särökanava oli aika yhden soundin poni, cleanit all right, ei hirveän kivasti reagoiva vahvistin. Vähän "stiff".
 
Caliber .50 -nuppi oli maailman helpoiten äänitettävä, istui asenteikkaan keskialueensa kanssa rokkikuulokuvaan kuin nyrkki silmään. Yhden soundin vehje, tosin.
 
Kaipaamaan en ole jäänyt. Vanhemmat Marskit ovat mulle asenteekkaampia, reagoivimpia ja voicaukseltaan miellyttävämpi Mesoihin verrattuna.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
KooAa
03.01.2012 19:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nomad 45 1x12 combo oli aikanaan, toimi koverbändin kanssa mutta perinteisempään rokkiimeininkiin sopi mielestäni Orange joten Mesa meni myyntiin. Monipuoleinen vehjes se oli kuitenkin.
 
It ain't what you do, it's how do you do? Ketoon, peipi, ketoon.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «