Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall MG100DFX - hintansa tasoinen?
1 2
jss1
09.12.2007 18:00:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on nyt epäselvää että onko tämä MG100DFX hintaluokkansa tasoinen laadultaan ja soundiltaan, vai onko se jopa hintaluokkaansa nähden paska?
 
Mikä on yleinen mielipide?
 
Kun tätä vahvistinta on paljon parjattu soundeistaan jne.. mutta toisaalta myös toiset ovat olleet tyytyväisiä. Johtuuko tämä parjaaminen vain kovemman hintaluokan marshalleihin vertaamisesta? Vai onko soundit aivan sietämättömät?
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100dfx.htm
 
marko.m
09.12.2007 18:13:22 (muokattu 09.12.2007 18:21:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minulla on ollut MG50DFX. En ollut tyytyväinen sen soundeihin. Säröt oli semmosta halpis vahvistimelle tyypillistä sirinää. Cleneja en osaa oikein kuvata mutta ei nekään säväyttänyt. Cleanissa ei ollu pehmeyttä ollenkaa, sanotaan niin.
 
YouTubessa on MG sarjan marsuistaki demoja. Kannattaa käydä katsomassa. Jotku saattaa tykätäki soundeista.
 
E: 50 Wattisessa ei kyllä ollu nuita clean/crunch ja od1/od2 nappuloita.
 
esprit de corps
09.12.2007 18:21:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Gearwiren sivuilta löytyy myös hyvä pätkä kyseisestä vahvistimesta, kamalalta se minun mielestä tuollakin kuulostaa;
 
http://www.gearwire.com/marshall-mg100dfx-lab.html
 
Vähän niinku muumi.
varo
09.12.2007 18:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin no näissä jutuissahan se on kitaristi kohtaista mistä pitää.. itse testasin aika tarkalla korvalla kuunnellen tuota komboa dlx musicissa, enkä oikein pitänyt. Siis ei se nyt täysin floppi ollut, mutta jotenkin saundi jäi varsinkin säröllä kuivaksi ja elottomaksi,kaikki soitto kuulosti "tylsältä."Mua itteeni kiinnostais peaveyn valvekingiltä kombo joka on ehkä noin 100e kalliimpi tossa 100w sarjassa.Kannattaa testailla vaa rauhassa ja hakea vahvari joka omaa korvaa kuulostaa hyvältä.
 
dragon/
09.12.2007 18:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeep itsellä on kaverin marshall 100dfx lainassa, ja bossin mt2 spedun kanssa kuulostaa ihan og:lle. Oma särö ja crunch ovatkin sitten aika heikkoja.
 
Kävinpä myös testailemassa valveking 112:sta ja en pitänyt siitä lainkaan, säröt olivat epäselvää puuroa. Lähinnä tuollaisen apulanta-soundin (esim. "pahempi toistaan") siitä sai ulos ja ei mitään muuta. Harmi sinänsä koska olin itsekin tuota peaveyta ajatellut.
 
Eli ei tuo marsu niin huono ole kun täälä forkalla annetaan ymmärtää. imo.
 
Ziggy Bubba
09.12.2007 19:06:02 (muokattu 09.12.2007 19:09:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaan korvaan nuo vanhat Valvestatet (8080 ym.) kuulostaa reilusti paremmalta, jos nyt välttämättä haluaa Marshallin ostaa. Tuohon hintaan löytyy tänä päivänä jo selkeästi laadukkaampiakin vehkeitä kuin tuo MG... Noita vanhoja VS:iä saa kyllä välillä todella halvalla - niistä irtoaa jopa oikein maukasta metallisoundia, eteenkin jos jollain OD-spedulla tuuppaa.
 
Tässähän näitä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=203683
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=202215
 
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
muuttolintu
10.12.2007 20:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla mg hdfx nuppi ja hyvin pelittää. ne säröt kuulostaa kyllä aikas sirkkeliltä.
noh laitoin väliin tonelab le:n ja mokoma taipuu vaikka mihin.
miksi näin? tulee paljon soiteltua kotona sohvalla ja toi mysteeri soi myös hiljaa ->ei tule naapurin mummo pummaan rauhottavia :) jep jep.
+siihen saa kiinni esmerks tascamin cd jupinan..voi soitella mieluisen bändin mukana , vaikka kuulokkeilla.
tietty samalla rahalla saa putkivahvistimen , korvatulpat :) ja häädön jonnekkin paskakönkään enolle.
ei juu haen uuden kaljan.
moro koko orkesterille!
matti
 
othmo
10.12.2007 22:02:29 (muokattu 10.12.2007 22:07:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on juuri tuo vahvistin, Thomannilta tilattuna. Palautukseen menee, ei miellyttänyt. :/
Säröt ovat epäselvät ja muutenkin huonot. (Särö)pedaalienkaan kanssa ei oikein tee yhteistyötä, tai ainakin saan Behringerin 30w trankusta paremmat äänet Zoomin Tri-Metalin tai Bossin DS-2:n kanssa kuin tästä marsusta.
Cleani nyt oli ihan kohtalainen.
 
DaKiller
10.12.2007 22:18:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välttäisin mg-sarjalaisia kuin ruttoa. Särö on pehmeää pullamössöä ja cleanit on ihan ok. Ei millään muotoa hyvä vaffistin. Siinäpä minun mielipiteeni, joka perustuu yhden 50w pitkäaikaiseen omistukseen. Möin lopulta pois. Luojan kiitos.
 
McNulty
10.12.2007 23:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen vastarannan strutsi ja ehdottomasti sitä mieltä että MG-sarjasta saa varsin asiallisenkin soundin ulos. MG100 on ollut samalla reeniksellä useita, lähes jokaisen "pikkupoikien bändin" mukana kulkenut yksi tai useampi. Ajan kanssa säätämisellä muiden kamojen kanssa yhteen, tulos on ollut varsin kuunneltava. MG-sarjasten kanssa ei ole tarvinut huoltomiestäkään vaivata, toisin kuin erään sällin Valvekingin kohdalla.
 
Mielestäni tuota MG-sarjaa on haukuttu osittain syystä (yksioikoinen, one-trick pony), mutta osittain myös syyttä (siitä saa ihan soitettavan soundin jos vain osaa). Se on suht hyvän hintainen perusvahvistin missä ei ole 50 puolivillaisesti toimivaa mallinnusta, vaan simppeli 2-3 kanavainen transistoricombo (tai nuppi) jolla pääsee pitkälle. Puhdas soundi on hivenen ohut, mutta riittävä ainakin hevimiehille. Särökanavalla kannattaa olla contourin kanssa tarkkana, eikä sitä gainiakaan tarvitse täysille ruuvata.
 
Kannattaa kuitenkin harkita tuon MG100:n rinnalle myös Randallin RG ja RH-sarjan vaffareita. Ne ovat soundiltaan asteen parempia, mutta muuten samalla tavoin simppeleitä rock- ja hevikoneita.
 
MG-sarjaa reilusti huonompiakin esityksiä on nimittäin nähty... ja kuultu.
 
DaKiller
11.12.2007 20:16:19 (muokattu 11.12.2007 20:16:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen vastarannan strutsi ja ehdottomasti sitä mieltä että MG-sarjasta saa varsin asiallisenkin soundin ulos. MG100 on ollut samalla reeniksellä useita, lähes jokaisen "pikkupoikien bändin" mukana kulkenut yksi tai useampi. Ajan kanssa säätämisellä muiden kamojen kanssa yhteen, tulos on ollut varsin kuunneltava. MG-sarjasten kanssa ei ole tarvinut huoltomiestäkään vaivata, toisin kuin erään sällin Valvekingin kohdalla.
 
Mielestäni tuota MG-sarjaa on haukuttu osittain syystä (yksioikoinen, one-trick pony), mutta osittain myös syyttä (siitä saa ihan soitettavan soundin jos vain osaa). Se on suht hyvän hintainen perusvahvistin missä ei ole 50 puolivillaisesti toimivaa mallinnusta, vaan simppeli 2-3 kanavainen transistoricombo (tai nuppi) jolla pääsee pitkälle. Puhdas soundi on hivenen ohut, mutta riittävä ainakin hevimiehille. Särökanavalla kannattaa olla contourin kanssa tarkkana, eikä sitä gainiakaan tarvitse täysille ruuvata.
 
Kannattaa kuitenkin harkita tuon MG100:n rinnalle myös Randallin RG ja RH-sarjan vaffareita. Ne ovat soundiltaan asteen parempia, mutta muuten samalla tavoin simppeleitä rock- ja hevikoneita.
 
MG-sarjaa reilusti huonompiakin esityksiä on nimittäin nähty... ja kuultu.

 
Aika monta vuotta omistin sen 50w:n ja sinä aikana tuli kyllä ruuvattua kaikki mahdollinen irti siitä vehkeestä. Väittäisin, että asia on eri, kun kokeillaan "kaverin vaffaria" eikä sitä tarvitse omissa nurkissa pölyjä keräämässä pitää. Huoltomiehellä se pahalainen kävi myös tasaiseen tahtiin vähintään kerran vuodessa. Toki makuasiat on aina niitä makuasioita mutta itselle tuollaisesta värkistä ei löydy sitä oikeaa soundia. Toki saan vahvistimesta kuin vahvistimesta sellaisen soundin jolla kelpaa soitella. Se perustuu lähinnä siihen, että soittaminen on oikeasti melkein aina kivaa ja soundeilla kikkaileminen on osa hauskuutta meikäläisellä.
 
Tosin... jos rinnalle heitettäisiin vaikkapa spider 2 ja valinta olisi tehtävä, niin marsu lähtisi kainaloon. Onneksi tuollaisia valintoja ei tarvitse tehdä.
 
bfoc
12.12.2007 11:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on nyt epäselvää että onko tämä MG100DFX hintaluokkansa tasoinen laadultaan ja soundiltaan, vai onko se jopa hintaluokkaansa nähden paska?
 
Mikä on yleinen mielipide?
 
Kun tätä vahvistinta on paljon parjattu soundeistaan jne.. mutta toisaalta myös toiset ovat olleet tyytyväisiä. Johtuuko tämä parjaaminen vain kovemman hintaluokan marshalleihin vertaamisesta? Vai onko soundit aivan sietämättömät?
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100dfx.htm

 
Soundeja saa purkista, se ei ole ongelma. Tuon MG-sarjan 100W combon ongelma oli mun mielstä puhdittomuus. Pääte klippaa heti kun ruvetaan soittelemaan siinä kun vanha Valvestate 2 vielä hönkii. Jos tuolla 300 luokassa Marsuja penkoo niin suosittelen Valvestaten hommaamista käytettynä. Valvestate 1 on kuulemma vielä parempi mutta mulla ei ole kokemusta.
 
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
DJ_Jummi
15.02.2017 10:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut kyseinen nuppi muutaman vuoden. Vaikka saundimaailma onkin paljon hampaita ja pedonkynsiä - ehkä omalla tavallaan jopa kolkko - niin sanon kyllä, että kyllä niitä on paljon huonompia vahvistimia kuultu. Kyllä, myös putkivahvistimia.
 
Lähinnä mitä MG:stä puuttuu on putken pehmeys ja lämpö. Sanon kuitenkin sen verran, etta omistan sekä putki- että transistorivahvistimia ja siinä mihin tuo MG taipuu, on ihan yhtä moneen kuin mikä tahansa putkivehje. Säätövaraa on ja saundia saa rukattua suuntaan jos toiseenkin. Maybe not everyone's cup of tea - mutta omaan korvaan, hieman raskaamman saundin ystävälle, tuo kyseinen trankku hoitaa omat tarpeet siinä samassa missä putkivahvistinkin.
 
V.M.V
15.02.2017 10:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YouTube: Marshall MG100 HDFX 100 Watt Head (One of my favorite amps of all time)
https://www.youtube.com/watch?v=kXID5J3cKBY
 
hallu
15.02.2017 11:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V.M.V: YouTube: Marshall MG100 HDFX 100 Watt Head (One of my favorite amps of all time)
https://www.youtube.com/watch?v=kXID5J3cKBY

 
Jimi Hendrix olisi tykännyt MG:stä :-D se ainakin on tämän videon jälkeen selvää :-D. Heviin varmaan MG sopii huonommin ja se selittää sen miksi sitä niin paljon parjataan foorumeilla, koska tämäkin video osoittaa sen minkä tiesin jo etukäteen, että ihan kelpo vahvari se on.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary the pine
15.02.2017 12:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei juuri mielikuvaa ole jäänyt MG-sarjalaisesta, duunikaverilla on semmonen combo ja se on jaksanut ränkyttää sillä useamman vuoden, kerran olen sitä pikaisesti testannut ja ei tosiaan mieleen ole jäänyt mitään. Eli ehkei siitä suurta inhoreaktiota saati wohouta tullu.
 
Mutta noin aiheen sivusta, varmaan aika moni styrkka on saanut paskan leiman niskaansa kun niillä on koitettu taittaa peistä matskussa joka ei ole ollut ensimmäisenä eikä ehkä ihan toisenakaan mielessä kapinetta suunnitellessa.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
TheWickerMan
15.02.2017 17:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jss1: Mulle on nyt epäselvää että onko tämä MG100DFX hintaluokkansa tasoinen laadultaan ja soundiltaan, vai onko se jopa hintaluokkaansa nähden paska?
 
Mikä on yleinen mielipide?
 
Kun tätä vahvistinta on paljon parjattu soundeistaan jne.. mutta toisaalta myös toiset ovat olleet tyytyväisiä. Johtuuko tämä parjaaminen vain kovemman hintaluokan marshalleihin vertaamisesta? Vai onko soundit aivan sietämättömät?
 
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100dfx.htm

 
Ähm.
 
Siis mitkä ovat omat kriteerisi? Kotisoittelu? Wattimäärän perusteella ainakin harkitset bändisoittelua? Musiikkityyli jotain vanhempaa rokkia? Osta pois jos se tuntuu hyvältä ja saat siitä soittointoa. Tärkeintä on että itse tykkäät siitä ja millään muulla ei ole väliä.
 
Mistään vahvistimesta ei ole mitään yleistä mielipidettä olemassa jonka perusteella kannattaa ostoksia tehdä. Jokaisella on oma näkökulmansa ja mielipiteensä. Eihän osa tykkää niistä kalliimmistakaan Marshalleista. Osa taas ei muilla soitakkaan.
 
TheWickerMan
15.02.2017 17:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bfoc: Soundeja saa purkista, se ei ole ongelma. Tuon MG-sarjan 100W combon ongelma oli mun mielstä puhdittomuus. Pääte klippaa heti kun ruvetaan soittelemaan siinä kun vanha Valvestate 2 vielä hönkii. Jos tuolla 300 luokassa Marsuja penkoo niin suosittelen Valvestaten hommaamista käytettynä. Valvestate 1 on kuulemma vielä parempi mutta mulla ei ole kokemusta.
 
Valvestatellahan se Deathin Chuck veteli myös. Yks mielenkiintosimpia särösoundeja koskaan. Pitääkin taas ottaa kuunteluun.
 
zedder
15.02.2017 17:54:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TheWickerMan: Ähm.
 
Siis mitkä ovat omat kriteerisi? Kotisoittelu? Wattimäärän perusteella ainakin harkitset bändisoittelua? Musiikkityyli jotain vanhempaa rokkia? Osta pois jos se tuntuu hyvältä ja saat siitä soittointoa. Tärkeintä on että itse tykkäät siitä ja millään muulla ei ole väliä.
 
Mistään vahvistimesta ei ole mitään yleistä mielipidettä olemassa jonka perusteella kannattaa ostoksia tehdä. Jokaisella on oma näkökulmansa ja mielipiteensä. Eihän osa tykkää niistä kalliimmistakaan Marshalleista. Osa taas ei muilla soitakkaan.

 
Ehkäpä ketjun aloittaja on jo saanut vahvistimensa hankittua... vaikka toki jotkin ostopäätökset vaativat vähän kypsyttelyä.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
TheWickerMan
15.02.2017 17:56:51 (muokattu 15.02.2017 17:58:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Ehkäpä ketjun aloittaja on jo saanut vahvistimensa hankittua... vaikka toki jotkin ostopäätökset vaativat vähän kypsyttelyä.
 
Hahhah hups. Kymmenessä vuodessa tietysti jonkinlaiseen lopputulokseen päätyy.
 
E: vaatii kypsyttelyä tosiaan. Viimeiset 10 vuotta olen ollut ostamassa jenkkistratoa.. Mutta kaikkea muuta jännään sattuu tulemaan aina tarjolle..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «