Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimien vakuutukset
1 2 3 4
oiva tumpeloinen
29.03.2006 13:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on jonkinverran kummastuttanut, mikä on vakuutusyhtiön käsityksen mukaan harrastus- ja mikä ammattikäyttöä.
Omasta vakuutusyhtiöstäni en ole saanut mitään kunnon vastausta.
Omasta mielestäni olen pelkkä harrastelija, mutta kyllä mä joka keikasta muutakin liksaa saan kuin pitsaa ja kaljaa.
 
Vakuutusyhtiöni esitteen mukaan arvotavaravakuutus korvaa harrastusvälineille kuten soittimille reissussa sattuneet vahingot.
Mikä tekee soittimesta muun kuin harrastusvälineen?

 
Mä kyselin tuota aikanaan eri vakuutusyhtiöistä.....
 
Silloin ne ainakin kertoi, että jos saat keikasta liksaa, on tavarat silloin ammattikäytössä. Eli silloin sunkin kamat pitäisi olla ammattikäytössä sillä hetkellä. Treeniksellä/kotona se on sitten harrastusta, samoin palkattomalla keikalla.
 
Mä luulisin, että täysin aamattikäyttöön lasketaan vain romut, mitkä on ostettu jollekin firmalle/toiminimelle. Silloinhan ne on ostettu täysin ansaitsemistarkoituksessa.
 
Mulla tosin tuo vakuutus korvaa kaiken, niin jätin sitten enemmät utelut väliin. Saattaa siis olla (huom! siis vain saattaa!!!! ;)), että olen väärässäkin tuon hypoteesini suhteen. Varmasti tulkinta vähän vaihtelee vakuutusyhtiöidenkin välillä.
 
baron
29.03.2006 13:39:54 (muokattu 29.03.2006 13:40:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä varmuuden vuoksi hankin "ammattivakuutuksen" mun soittimille, joka käytännössä tarkoitti sitä, että maksu suunnilleen ennnallaan, mutta 150 euron omavastuu.
 
Mä jäin vain ihmettelemään, kun aloin tavata vakuutusehtoja ja esitteitä, joissa annetaan kuva, että tavallinen arvotavaravakuutus tarkoitettu nimenomaan soittimillekin ja kuka nyt soittimia ympäri maailmaa roudaa, jos ei keikkaile.
 
My name is Baron, Sir Baron.
jussiohman
29.03.2006 16:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vakuuttanut kotini irtaimiston. Rummut kuuluu siihen, ihan sama miten kauas kotoa/treenikämpältä ne vie.
 
sikanaamalla on tosi litteä vatsa
oiva tumpeloinen
29.03.2006 18:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen vakuuttanut kotini irtaimiston. Rummut kuuluu siihen, ihan sama miten kauas kotoa/treenikämpältä ne vie.
 
Kotivakuutushan periaatteessa riittää monille. Suurin osa kuitenkin säilyttänee kamojaan vakituisesti treeniksellä, milloin siitä saattaa tulla vääntöä vakuutusyhtiön kanssa. Kotivakuutus kuitenkaan harvoin kattaa treenistä.
 
baron
30.03.2006 00:13:19 (muokattu 30.03.2006 00:16:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotivakuutushan periaatteessa riittää monille. Suurin osa kuitenkin säilyttänee kamojaan vakituisesti treeniksellä, milloin siitä saattaa tulla vääntöä vakuutusyhtiön kanssa. Kotivakuutus kuitenkaan harvoin kattaa treenistä.
 
Mulla on joteskin "akuankkamainen" käsitys vakuutusyhtiöistä, että siellä jossain "pienellä präntättynä" on jotain joka estää sun korvauksen, kun sun vahinkosi sattuu!
 
(Mulla on duuniasioissa ihan käytännön kokemus: Tulipalo tuhosi vakuutettua kamaa ja vaati meidän juristin uhkailut oikeudenkäynnistä, ennenkuin vakuutusyhtiö suostui mitään korvaamaan!!)
 
My name is Baron, Sir Baron.
oiva tumpeloinen
30.03.2006 09:13:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on joteskin "akuankkamainen" käsitys vakuutusyhtiöistä, että siellä jossain "pienellä präntättynä" on jotain joka estää sun korvauksen, kun sun vahinkosi sattuu!
 
(Mulla on duuniasioissa ihan käytännön kokemus: Tulipalo tuhosi vakuutettua kamaa ja vaati meidän juristin uhkailut oikeudenkäynnistä, ennenkuin vakuutusyhtiö suostui mitään korvaamaan!!)

 
Juuri tämän takia mullakin on erillinen soitinvakuutus. Eipä tarvitse ainakaan ruveta taistelemaan, kun kaikki on erikseen kirjattuna.
 
anzabar
30.03.2006 15:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Mulla on duuniasioissa ihan käytännön kokemus: Tulipalo tuhosi vakuutettua kamaa ja vaati meidän juristin uhkailut oikeudenkäynnistä, ennenkuin vakuutusyhtiö suostui mitään korvaamaan!!)
 
Näinhän se usein käytännössä menee vakuutusyhtiön kanssa. Siinä korvausten hakuvaiheessa pitää olla hirmu hyvin selvillä mihin on oikeutettu ettei tule vedätetyksi. Jos ei vakuutusyhtiön päätös ole sellainen kuin omasta mielestä pitäisi, eikä muu auta, niin sitten vaan yhteyttä vakuutuslautakuntaan. Sieltä tulee sitten suositukset miten tilanne tulisi ratkaista.
 
Jeepster
05.08.2007 18:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaivanpa tämän topikin esille..
 
1) Mulla on noita musakamoja kohta 900 arvosta, ja isä ei hanki erillistä vakuutusta kun se maksaa. Että kannattaako ostaa itse sitten joku arvosoitinvakuutus? Jos mä en tota onnistu hajottamaan niin sitten se on joku muu.
 
2) Kerronko olevani hälläväliä- persoona kun nuotit ja muu sekaisuus kurkkaa kuvaan? Voiko tämä vaikuttaa mitenkään mihinkään? :D "Siis näyttää kyl siltä et sä et muutenkaan pahemmin välitä huitasetko ton radios skittas päälle vai et. Me mitään korvata, 'kele."
 
M.Paisley
06.08.2007 08:38:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noita musakamoja kohta 900 arvosta, ja isä ei hanki erillistä vakuutusta kun se maksaa.
 
Kyllähän normaali kotivakuutus kattaa tollaiset summat, eli ei huolta.
 
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
balance
14.08.2007 14:49:02 (muokattu 14.08.2007 14:51:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän normaali kotivakuutus kattaa tollaiset summat, eli ei huolta.
 
mulla on erään vakuutusyhtiön 'laadukkain' , "kaiken kattava" vakuutus. jos on soittimia 1000 - 20000 arvosta, vakuutus maksaa 8e per vuosi. eli ei juuri mittään. tämä kattaa varkauden, salamoista johtuvat rikkoontumiset, yms. tavarat on reenikämpillä kaikki ja osote on vakuutusyhtiöllä.
 
sanosin että kannattaa ottaa selevää nuista, se ei kallis ole.
(vakuutusýhtiön nimessä esiintyy suomalaisen miehen nimi ja samannimistä viinaaki on.) käykäähän kysymässä.
 
e. riippuu varmaankin vakuutusyhtiöstä, koska mulla ei kotivakuutus korvaa reenikämpällä tapahtuvia onnettomuuksia ennään. elikkä sen takia laitoin soitinvakuutuksen.
 
frakin balance
Fortune
14.08.2007 17:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotivakuutushan periaatteessa riittää monille. Suurin osa kuitenkin säilyttänee kamojaan vakituisesti treeniksellä, milloin siitä saattaa tulla vääntöä vakuutusyhtiön kanssa. Kotivakuutus kuitenkaan harvoin kattaa treenistä.
 
Omassa Tapiolan kotivakuutuksessani sanotaan selkeästi, että kotivakuutuksen piiriin kuuluvat myös muualla säilytettävät koti-irtaimiston esineet, jos niitä säilytetään muualla korkeintaan kahden vuoden ajan. Eli jos kerran kahdessa vuodessa käyttää kamoja kotona imuroitavana ja pölynpyyhinnässä, kaikki on ok :) Kysyin tätä vakuutusta ottaessa ja virkailija sanoi, että treeniksellä olevat kamat on vakuutettu, keikkamatkoilla voimaan astuu kotivakuutuksen matkavakuutusosuus, sekin kattaa meikäläisen vakuutuksessa soittimille tapahtuneet vahingot täysin.
 
Mutta siltikin hirvittää ja mielessä on ollut ottaa vielä varmuuden välttämiseksi noille rojuille erillinen vakuutus.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White
oiva tumpeloinen
14.08.2007 17:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa Tapiolan kotivakuutuksessani sanotaan selkeästi, että kotivakuutuksen piiriin kuuluvat myös muualla säilytettävät koti-irtaimiston esineet, jos niitä säilytetään muualla korkeintaan kahden vuoden ajan. Eli jos kerran kahdessa vuodessa käyttää kamoja kotona imuroitavana ja pölynpyyhinnässä, kaikki on ok :) Kysyin tätä vakuutusta ottaessa ja virkailija sanoi, että treeniksellä olevat kamat on vakuutettu, keikkamatkoilla voimaan astuu kotivakuutuksen matkavakuutusosuus, sekin kattaa meikäläisen vakuutuksessa soittimille tapahtuneet vahingot täysin.
 
Joo. Mulla taisi kotivakuutuksessa olla 1 vuosi tuo aika. Mä vain itse mietin, että millä todistelet kamojen käyvän pidempään kotosalla, jos sulla on ilmoitettu kämppä niille kamoille säilytyspaikaksi. Se sääntö siis koskee säilytystä. Nopeasti pölyjenpyyhintä kotona ei periaatteessa riitä. Okej...jokainenhan selittää tavallaan ja kyllähän ne helposti selittää parhaiten päin, jos sikseen tulee tarve.
 
Mutta siltikin hirvittää ja mielessä on ollut ottaa vielä varmuuden välttämiseksi noille rojuille erillinen vakuutus.
 
Toinen syy itsellä erillisvakuutuksen ottoon, oli niiden yksilöiminen ja korvausarvon määrittäminen. Eipä tule vääntöä asiasta, kun on erikseen kaikki sinne laitettu. Kolmantena syynä tietenkin ammattikäyttö. Jos sattuisi joskus keikalla, mistä rahaa on luvassa, sattumaan jotain, niin ei tarvitse miettiä sen enempiä selityksiä.
 
...ja tuo vakuutus ei tosiaankaan ole kallis. Satkun vuosimaksulla saa todella ison läjän vakuutettua.
 
balance
12.09.2007 12:12:45 (muokattu 12.09.2007 12:13:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Mulla taisi kotivakuutuksessa olla 1 vuosi tuo aika. Mä vain itse mietin, että millä todistelet kamojen käyvän pidempään kotosalla, jos sulla on ilmoitettu kämppä niille kamoille säilytyspaikaksi. Se sääntö siis koskee säilytystä. Nopeasti pölyjenpyyhintä kotona ei periaatteessa riitä. Okej...jokainenhan selittää tavallaan ja kyllähän ne helposti selittää parhaiten päin, jos sikseen tulee tarve.
 
Mutta siltikin hirvittää ja mielessä on ollut ottaa vielä varmuuden välttämiseksi noille rojuille erillinen vakuutus.
 
Toinen syy itsellä erillisvakuutuksen ottoon, oli niiden yksilöiminen ja korvausarvon määrittäminen. Eipä tule vääntöä asiasta, kun on erikseen kaikki sinne laitettu. Kolmantena syynä tietenkin ammattikäyttö. Jos sattuisi joskus keikalla, mistä rahaa on luvassa, sattumaan jotain, niin ei tarvitse miettiä sen enempiä selityksiä.
 
...ja tuo vakuutus ei tosiaankaan ole kallis. Satkun vuosimaksulla saa todella ison läjän vakuutettua.

 
Vakuutusyhtiöön vein kuitin kaikista ja niistä ne hinnat sitten laitettiin vakuutuskirjaan ylös. ja mulla oli kans tuo vuosi joka oli menossa juurikin umpeen, ja parempihan se oli yksilöidä kamojen vakuutus, kun se niin halpakin oli. olisin tehnyt sen kyllä joka tapauksessa. siinä jäis ikävästi tyhjän päälle kun kaikki kamat esim kärähtäs.
 
frakin balance
69
12.09.2007 21:49:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellekin on noita kamoja kerääntynyt jokunen kasa ja kun keikoistakin alettiin jotain muutakin kuin kaljaa maksamaan, niin tuli hankittua niille erillinen vakuutus.
Oma vakuutus korvaa kaikki mitä soittimille voi vain käydä (kun niitä "oikein" käsittelee), kaikki varkaudet, olkoon kamat sitten kotona, treeniksellä, keikkapaikalla tai keikkabussissa, vesivahingot, hajoamiset jne. Tapahtumapaikalla ei ole mitään merkitystä, eikä sillä, onko kamat ansiokäytössä vai ei.
Kyllä siitä n. 120e joutuu vuodessa pulittamaan, mutta mielestäni se ei ole paha hinta siitä, että tiedän saavani uudet vermeet vahingon sattuessa.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa.
stigcarpelan
24.10.2007 21:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaampas vähäse.
 
Mitenkäs onko kannattavampaa ottaa bändin kesken kaikille kamoille esim. arvotavaravakuutus kuin että jokainen ottaa omilleen erikseen. Ja varsinkin jos jossain hamaassa tulevaisuudessa on firma mukana kuvioissa?
 
THV-klubi#48
"Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio."
baron
24.10.2007 23:34:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellekin on noita kamoja kerääntynyt jokunen kasa ja kun keikoistakin alettiin jotain muutakin kuin kaljaa maksamaan, niin tuli hankittua niille erillinen vakuutus.
Oma vakuutus korvaa kaikki mitä soittimille voi vain käydä (kun niitä "oikein" käsittelee), kaikki varkaudet, olkoon kamat sitten kotona, treeniksellä, keikkapaikalla tai keikkabussissa, vesivahingot, hajoamiset jne. Tapahtumapaikalla ei ole mitään merkitystä, eikä sillä, onko kamat ansiokäytössä vai ei.
Kyllä siitä n. 120e joutuu vuodessa pulittamaan, mutta mielestäni se ei ole paha hinta siitä, että tiedän saavani uudet vermeet vahingon sattuessa.

 
Onko sulla mitään omavastuuta?
 
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
69
25.10.2007 00:14:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulla mitään omavastuuta?
 
On kyllä, 120e se muistaakseni on.
Ei ollut paljoa merkitystä, minkä suuruisen omavastuun otti (120e minimi).
Muistaakseni jos omavastuu olisi ollut 150, olisi se tiputtanut muutaman euron vakuutusmaksusta ja 200e omavastuulla olisi jo säästänyt reilut 10e. jippii :D
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa. Panemme kovempaa kuin koskaan. Rendez-Vous.
baron
25.10.2007 00:32:56 (muokattu 25.10.2007 00:33:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä, 120e se muistaakseni on.
Ei ollut paljoa merkitystä, minkä suuruisen omavastuun otti (120e minimi).
Muistaakseni jos omavastuu olisi ollut 150, olisi se tiputtanut muutaman euron vakuutusmaksusta ja 200e omavastuulla olisi jo säästänyt reilut 10e. jippii :D

 
Mä vakuutin mun kamat mun vakuutusyhtiössä ja hinta oli edullinen eikä omavastuuta ja se kattoi suunnilleen koko maailman, soittimia sai kuljettaa minne tahansa, mutta kun sitten jonkun mutkan kautta selvisi että niitä soittimia kuljetetaan siksi, että niillä soitetaan, vakuutusyhtiö selvitti asiaa monta päivää ja sitten jouduin vakuutusta muuttamaan niin, että siihen tuli suunnilleen samansuuruinen omavastuu.
 
Mä oikeesti ihmettelen, että kun niitten mainoksessa/esitteessä sanottiin nimenomaan soittimet, miksi joku kuljettelisi niitä ympäri maailmaa, jos ei aikoisi soittaa niillä?
 
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
oiva tumpeloinen
25.10.2007 08:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oikeesti ihmettelen, että kun niitten mainoksessa/esitteessä sanottiin nimenomaan soittimet, miksi joku kuljettelisi niitä ympäri maailmaa, jos ei aikoisi soittaa niillä?
 
Niitä voi esitellä kavereilleen?
 
mark1982
21.04.2010 09:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, eipä ole tänne kirjoituksia pitkään aikaan tullut...
Kertokaapas päivitettyä tilannetta, mistä fimasta olette ottaneet/minkä hintaisia ovat vakuutukset.
 
Itselläni on treenikämppä 6km päästä kotoa ja tavaraa n.5000e arvosta siellä. Ajattelin arvotavara vakuutuksen jostain (halvimmasta) paikasta ottaa. Nykyisin on laaja-kotivakuutus (vaimoni nimellä/easy-vakuutus). Mutta ei taida se päteä minun tarpeeseen, vaikkakin toki hänen kaikki soittimet olisi jos joku ne varastaisi :)
 
eli pistäkääs infoa tiskiin!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «