Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Youngster
Alue:Livetoiminta
Aihe:Livebändin valaisu
Aika:01.10.2007 14:45
Kyllä, onhan LEDeissä hyvätkin puolensa, niitähän voi heitellä melkee miten vaan eikä ne säry. Ovat kevyempiä kun normi parri vaikkei sekään juuri mitään paina.
 
En itse oikein noista halpiskamoista tiedä, en oo ollu tekemisissä kovin montaa kertaa mut lavan koosta riippuen saattaa se valotehokin olla riittävä vaikka niitä lediparreja ois vähemmänkin kun 'oikeita' kannuja. Todella käteviähän ledit on lavan pesuun, ja se väriskaala on tosiaan melkonen.
 
Sähkön saatavuus tulee usein parrejen kanssa vastaan, lediparrejahan tökkii kymmeniä yhen 10A nallin perään. Jos ostaa monta ledikannua niin pääseehän siinä valotehossakin perus 500W parrejen yli jos se sähkön määrä on rajallinen, kuten usein on. tai oikeestaan aina.
 
Etuvaloina ledit on kyllä todella huonoja.
 
Itse tykkään ledejä käyttää nimenomaan tuohon lavan pesuun hazen kanssa, tulee nätti kevyt sävy mistä voi tehä vaikka mimmosia sateenkaaria kunhan ei laita kaikkia kannuja samaan dmx osotteeseen, ja paksun savun kanssa hohtaa koko lava niin ettei artistista välttämättä näy kuin silhuetti.
 
Kalliimmissa (lue: laadukkaammissa) Ledivehkeissä on valotehokin kyllä jo ihan kunnioitettava ja niillä voi tehä isompaakin lavaa.
 
Noh, ledilampuista on ihan omakin ketjunsa niin ehkei niistä enempää täällä, vai?
 
Tässä ketjussa on ollut aika hiljasta itse aiheesta, eli nyt kysyisin arvoisilta kollegoilta että miten lähtisitte toteuttamaan 14 hengen bigbandia 6x10m lavalla?
 
Kokoonpanoon kuuluu rumpali ja sen aika kookas setti, siis 4 tomia, 2 snarea ja varmaa 15 peltiä jotka heijastaa kaiken mahdollisen valon jonnekkin ihan huisin v**tuun.
Sitten olis 2 kitaraa ja basso, syna, 3 lead ja 3 taustalaulua, taustoilla jotain perkussiosälää ja sitten olis vielä 3 hengen torvisoittokunta.
 
Siis ihan perus 2 etuvaloo ja taakse 8 kannua XD
 
Oon itte tehny tätä pändiä jo useempaan kertaan mutta alkaa ideat olee vähissä, lavalla on aikas ahdasta kun kaikki haluavat säntäillä paikasta toiseen.
Kalustoa on, mutta jotain uutta vois kehitellä ni ei näytä taas samalta tuo setti.
Aikasemmin oon tehny suurinpiirtein 24 kannulla ja 8 liikkuvaa + vaihtelevaa sälää molesta colorwebin kautta lediparreihin.
 
Esittäkää jotain uutta, vaikka vanha onkin hyväksi todettua. Kiitos jo etukäteen.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=132576