Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:kivi
Alue:Livetoiminta
Aihe:Valosanaston peruskurssi
Aika:28.08.2006 22:46   (muokattu 28.08.2006 22:47)
No mä sanon kanssa, että tää sanakirja on tällä pohjalla pelkkää huuhaata, missä on joku satunnainen jyvänen mutuilun joukossa hämäämässä. Eikä siitä sen parempaa voi tullakaan. Eikä se termien sujuva nakkelu auta mitään: mäkin olin hiljan tekemisissä yhden mestarin kanssa, jolla dmxuniversumit sinkoili ilmassa niin ettei sekaan tahtonut mahtua. Sitten kun aloin sytytellä lamppuja ja menin ihmetteleen kattoon, niin huomasin, että siellä oli fresujen ja profiilien linssit mikä mitenkin päin, joistain puuttui kokonaan ja olipa iiriskin tukkimassa yhtä goboreikää. Ihme ettei koko heitin ollut räjähtänyt.
 
Täällä on jo kerran aiemminkin ollut vastaava viritys, mihin itsekin pikapikaa osallistuin. Sekin lähti liikkeelle siitä, että valot pitäisi tehdä, mutta kysyjä ei halunnut tietää, miten niitä tehdään.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=89885#p2587479

 
Ok, mä myönnän että tällainen sanasto ei toimi. Mutta voitasko me ajatella sillai kiltisti, että jollekin voi olla oikeasti hyötyä edes kutakuinkin kelvollisten sanojen osaamisesta - valojamppaahan ei oo kenestäkään tarkoitus pelkällä sanavalintakurssilla tulla, kun ei siihen useimmiten riitä Outokummun roudariopistokaan.
 
Se nyt vaan on niin, että ilman edes jonkinlaista sanastonhallintaa ei voi keskustella valohenkilön kanssa siitä mitä showhun tarvitaan, ja kaikki ei oo niinkuin minä, että ollaan välittömästi kavereita ja saadaan ventovieraat tyypit kertomaan kaikki duunistaan.
 
Ja jos vähän valotettaisiin niitä mahdollisuuksia mitä lamppupuolella on. Eihän siitä haittaakaan ole. Ja toisaalta - ei tällasessa ketjussa pysty mitään suuria ammattisalaisuuksiakaan paljastamaan, jos nyt sellaisia edes on. Mun mielestä ei oo, koska ne jotka ei tietoa tarvis, ne ei sitä myöskään tajua, eli ihan rauhassa saa selittää hautaan asti.
 
Mut siinä ei oo mitään pahaa ettei osaa tai tajua. Jokainen kuulee asiat joskus ensimmäistä kertaa, ja ennen sitä niitä ei tiedäkään. Se on ihan luonnollista. Sit vasta jos pitäis kutsua itseään ammattilaiseksi, sit pitää osata jotain - muttei silloinkaan välttämättä yhtään enempää kuin että saa sen tonttinsa hoidettua.
 
Ja einarimopolle: ota iisisti, muista että oot tavallisten tyhmien ihmisten parissa, ja lopeta se Peräkylän Elvis -imitaatio, niin kaikki on ok.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=130829