Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:JuhaPK
Alue:Livetoiminta
Aihe:Rakennetaanpas bändille valoshow.
Aika:04.11.2003 21:26
Siis sä et osallistu roudakseen?
 
Riippuu tilanteesta, joskus osallistun, joskus aloitan rakentamisen heti. Kuitenkin on 6 muuta jotka roudaavat (bändi + miksaaja). Mukava rakentaa, kun lava on vielä tyhjä.
 
Siis mesta vaihtuu, mestan olosuhteet, kosteus, valoisuus, pintamateriaalit, mittasuhteet, mutta sä vaan posottelet samoilla ohjelmilla. No ei siin mitn.
 
Niinkuin mielestäni mainitsin teen pieniä korjauksia, jotka aika sallii. Etuvalot ovat omassa ryhmässään ja liikkuvat omassa, joten lavan mukaan saa pelattua etuvalot kohdallaan nopeasti.
 
Mille bändille?
 
Bändille jonka kanssa pääasiassa työskentelen.
 
Vai teetkö kaikille samalla tavalla?
 
En tietenkään.
 
Se tarve, mitä mä tarkotin, sen sanelee draama eli se bändi ja sen musa. Mistä sä etukäteen voit tietää "poimitaanko soolot"? Ja että "lisätään ehkä pientä liikettä"? Sehän on ihan tapauskohtaista.
 
Näinhän tämä on. Ehkä kirjoitukseni on hieman epäselvää, samoilla linjoilla kun nyt kuitenkin suunilleen ollaan.
 
Kyllä mä myönnän, että nykyisin yhä enemmän näkee tommosta sisustussuunnittelua, missä bändistä riippumatta viipotetaan samoilla pankeilla. Mutta en mä sitä valosuunnitteluksi kutsuisi.
 
Juu-u. Siitä ainakin itse lähden että bändin ja musiikin mukaan suunitellaan setti ja tehdään ohjelmat.
 
Noista trusseista en viitti jankata, mutta jos sä tuot trussin sisään ja heitin jää 1,8 m korkeudelle "takapesussa" niin onhan se hivenen surkuhupaista...
 
No on. Mutta kun en ole parempaakaan ratkaisua keksinyt mitenkä nuo taka valot saa tarpeeksi ylös. Tarvitaan aika kasa caseja jos halutaan valot saada 1,8-3m korkeuteen... Ja kun ne eivät ainakaan tämän hetkisen projektin kanssa toimi alhaalla. Mutta jos jollain oikeasti hyvä ehdotus tähän, niin kertokaa ihmeessä!
 
Mutta edelleenkin peräänkuuluttaisin, kun nyt kerran FAQ -meiningissä ollaan, käytännöllisiä ratkaisuja eikä tämmösiä kirjeitä kotiin-meininkejä.
 
No olen ainakin jotakin yrittänyt kertoa. Jos ei muuten, niin ehkä muut oppivat minun tekemistä suunittelu, ohjelmointi ja toiminta tapa "virheistä".
 
Tämä keskustelu nyt ei kyllä todellakaan kuulu FAQ:si. Jotta minun mielestäni, jos mahdollista, tämän koko ketjun voisi poistaa tuosta FAQ:sta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=42122