Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Mättöpiiska
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Äänitys/tuotanto - koulutusmahdollisuudet Suomessa.
Aika:21.03.2005 22:04
Vielä piti sanomani, että vaikka tämä ensimmäinen vuosi TTVO:lla on ollut tällaista eri suuntautumisvaihtoehtojen perusteiden hahmottamista, niin on tässä ihan tarpeeksi päästy omaakin alaa kahlaamaan läpi. Esimerkkinä meitsi, joka haluaa suuntautua enempi elokuvapuolelle:
 
Syksyllä olin mukana erään lyhytelokuvan puomittajana, eli käytännössä osoittelin kuvauksissa hyperherttamikrofonilla näyttelijöitä otsaan.
 
Joulun jälkeen olin mukana Tuotantoyhtiö Valon tuottamassa Kotiinpaluu-leffassa, joka sai ensi-iltansa Tampereen filmifestivaaleilla tuossa pari viikkoa sitten. Jos joku näki, niin voisi ilmoittautua. Olin äänileikkaajana.
 
Nyt lopputalvesta ohjasin ja käsikirjoitin kuunnelman ja äänisuunnittelin lyhytelokuvan.
 
Keväällä olisi tarkoitus mennä äänisuunnittelijaksi taas yhteen lyhäriin sekä säveltää ja soittaa siihen myös musiikkia. Lisäksi käsikirjoitan erääseen "äänelliseen valokuvanäyttelyyn" sisältöä ja taisi siellä vapun tienoilla olla joku ääniprojekti vielä, josta voi pari opintoviikkoa vielä kalastella. Eli pointtina vaan se, että kyllä TTVO:lla tekemään pääsee, jos haluaa. Ja tekemällähän sitä oppii... ;)
 
Jos haluaa suuntautua enemmän musiikkiin niin sitten valitsee vähän enemmän musiikkiproggiksia. Täysin itsestä kiinni.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=87100