Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Tuomo_
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Sormien nivelrikko kitaristilla
Aika:09.04.2024 09:29
Olin talven Fugessa ja tein 35 soittokeikkaa siellä. Talven mittaan sormien kärkinivelten nivelrikko paheni ja nyt ei oikein huvita paljon soitella, kun sattuu. Varmaan runsas komppaaminenkin edesauttoi oireiden lisääntymistä. Toki muuallakin kehossa nivelrikko on runnonut jo vuosia, mutta nyt sitä miettii miten voisi ensi talven keikat heittää siellä. En luovuta vielä, sillä artisti on narsisti.
 
Täytyy kai ajatella, että vähemmän on enemmän ja soittaa muutamia ääniä silloin tällöin. Toki haastavaa se on, kun kasasin siellä vuosi sitten trion ja mun pitää hoitaa kitaristin sekä laulajan osa. Genrenä on onneksi progressiivinen blues, jossa laitetaan kaikki vanhat standardit uuteen uskoon oman näkemyksen mukaisesti.
 
Liikuntaa olen harrastanut 50 vuotta, pääosin voimailua ja aiemmin lenkkeilyä, nyt kävelyä. Tällä hetkellä 4-6 kertaa käyn salilla ja koetan pitää lihaskuntoa yllä 10-14 toiston sarjoilla. Penkissä vähän lyhyempää sarjaa. Soiton ohella liikunta pitää kuupan kasassa.
 
Loppupeleissä olen ajatellut, että vanheneminen on luopumista ja se pitää hyväksyä. Toisaalta helpottaa, kun tietää ettei tarvitse enää yrittää olla kitarasankari tai edes baarin paras joikaaja. Joka päivä jokainen ääni kitarasta saatuna on mulle lahjaa. Ohuilla kielillä voi välillä harjoitella sitä kuuluisaa blues-vibraa. Toivon kaikille m-netin ystäville soittorikasta päivää tänäänkin.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=245178