Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Possumuusikko
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:Jackson by FloydRose, sen ongelmien analysointi ja korjaus.
Aika:28.02.2024 21:10
basisti1971:
Tolppien kosketuspinnan ja veitsien kestävyyttä edesauttaa suuresti jos ei säädä tallan korkeutta kielten veto päällä.

 
Tätä mietin myös että surutta netissä actioniä monet säätävät kielet vireessä. Ostin kitaran säädettynä ja oli tolpissa jo valmiiksi naarmut, eli ei ne säätäjät siellä liikkeessäkään tätä tienneet. Hyvä pointti ja minulla onneksi tiedossa, mutta jos joku muukin tätä lukee niin on syytä tiedostaa tekevänsä hallaa systeemille.
 
basisti1971:
Kun 10mm reikään liimaa 10mm tapin ja käsivaralta...

 
Allekirjoittaneelta löytyy pylväskone ja olen melko varma että saisin bodyn siihen hyvin kiinni. Erikoiskokoterä onkin ehkä haaste ja jos se pitäisi ostaa, niin siihenkin menisi taas muutama kymppi rahaa, mutta jos liimaus pysyy, ei tarvitse tätä tehdä.
 
mainitsemasi ylikoko insertit jos niitä on tai niitä voisi teettää, kuulostaisi tosi hyvältä vaihtoehdolta kaikelle ylimääräiselle poraukselle.
 
basisti1971:
Laadukkaat tolpat ja insertit ovat tällaisessa tapauksessa paras ratkaisu

 
En ole ihan 100% tyytyväinen näihin schallerin tolppiin, vaikka ovatkin inserttien osalta hieman suuremmat, niin yllättävän paljon antaa kierre periksi. Huvittaisi päästä räpläämään aidon floikan kierretappia, joskin jotenkin tuntuu että edes FR itse ei minun käsitystäni laadusta tavoita.
 
Esimerkiksi 99% näissä tremoloissa jousien säätö tapahtuu sillä hävyttömällä jousikouralla ruuveineen.
 
Tähän erikoishuomiona: Näissä halpis Jacksoneissä saat jopa ruuvattua ruuvisi helpostikkin kaulamikin montun pohjasta sisään raapimaan mikin pohjaa, halkaisten puuta.
 
basisti1971: Helpottaa -tai sitten ei- jos ottaa haasteet ja vastoinkäymiset kokemuksen kartuttamisina :). Aihepiiristä riippumatta.
 
Jos haasteet haittaisivat juuri tässä halpisfloikan keississä, niin en hommaan olisi ryhtynyt :D Haluan ottaa selvää miten tätä saa parannettua jo harrastamisen ilosta ja samalla joku muukin näkee minkä kanssa ovat tekemisissä. Kyllä tämä tästä!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=249433