Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Sabbathologist
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Tietoa kitaramikrofoneista
Aika:12.02.2024 23:43   (muokattu 12.02.2024 23:47)
luuppaaja: Sinkku kokoinen humppari ei käy suoraan telen alkuperäisen tallamikin tilalle, kiinnitys erilainen. Teleen kyllä saa normihumpparille tarkoitettuja talloja.
Stratossa/telessä tallamikit on vinossa kummassakin.

 
Jep, näin huomasin itsekin muistivirheeni. Dementia tulee hiipien.
 
fox: Varmaan meinaat "lookkia".. ;)
 
Joo, kyllä sitä juuri. Yksi vanha mummo vaan puhui lukista tarkoittaessaan lookkia, niin siitä minä sen sitten tartutin omaankin vokabulariteettiini.
 
Ihan ratkaiseva erohan on siinä että vakio Tele-tallassa mikin kiinnitys on 3 ruuvilla, 2 alapuolella ja sitten yks yläpuolella, toisin kuin stratomikeissä. Mutta nou hätä, Teleen saa kyllä tuollaisella "vakio"kiinnitykselläkin humppareita. Viimeisimmät mitä oon laittanut, on SeemoreTunkkasen Lil' 59 ja joku HotRailssi. Ja onhan niitä muitakin.
 
Vastausta tulikin jo tuosta kiinnityksestä.. Tsekkasin, ja jos ei halua pistää euroja paljonkaan, niin Roswellillakin on joku huokea humppari..

 
No joo, mutta tarkemmin ajateltuna hylkäsin jo koko ajatuksen Telestä. Ei oo mun juttu. Paitsi siinä tapauksessa, että siihen voisi asentaa Les Paulin humbuckerin. Vaan taitaisi vaatia aikamoista työstöä, jyystöä ja jyrsimistä...
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63008