Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Gypsy
Alue:Elektroniikka ja soitinrakennus
Aihe:LifeSaver modaus, kuvaa
Aika:25.03.2021 09:41
ituvirtanen: Oletkos koskaan keikkaillut muualla kuin omassa autotallissa tai keittiössä?
 
Erään talon räystäästä löytyi vaihe. Yhden lavarasian vierestä löytyi himmenninrasia ilman mitään merkintöjä, oli puhdas vahinko, että selvisi ennen soittoa. Kolmivaiherasiasta oli (olevinaan) yksivaihesähköt lavalle mutta kun pihalla ollut grilli otettiin pois käytöstä, lavalta katkesivat sähköt. Lattia- ja seinärasioita on kipinöinyt. Ihme, että kamat ovat kestäneet kaikkea yllättävää. Rasia voi olla maadoitettu mutta kevi puuttuu...
 
Jos voi olla varma, kiva. Jos ehtii testata kaiken, hyvä. Jos on ollut samassa paikassa useammin keikalla ja silti jollain kerralla ilmenee jotain kummallista, se voi tapahtua Suomessa tai ulkomailla.
 
Soittimissani on LifeSaver. Minulle se ei luo valheellista turvallisuuden tunnetta mutta otan mieluummin vähän kipinää tassuille, kuin vaiheen suoraan läpi. Olisi lähinnä typerää jättää tuo lisä käyttämättä. Eikä se edes maksa mitään. Bassolaukussa kulkevat vaihekynä, mittari ja työkaluja, jos joku yllätys edes vilahtaa näköpiirissä.

 
Sinulle se ei ehkä tuo, mutta todistetusti monelle tuo ja olen kauhulla seurannut niitä kommentteja ja tämä Juho L kiteytti asian hyvn. Tuo mainitsemasi skenaario on täysin mahdollinen, mutta siihen on muut lääkkeet. Jos tuollaisen purkkavirityksen kielimaahansa haluaa rakennella lisäksi, niin siitä vaan. Itsellä ei ole missään kitarassa. Ja jos se on tyhmyyttä, niin miksi jokaisessa mittatilaustyönä teetetyssä kitarassa ei ole sellaista? Massatuotannossa sen ymmärtäisi, koska siinä kohtaa se maksaa. Koko muu keppi on vaiheessa tuon kanssa ja jos jotain vikaa ilmenee muissa laitteissa, niin sitä ei todellakaan pidä lähteä korjaamaan tällä virityksellä, mitä olen nähnyt usein neuvottavan.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=120325