Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Weturi
Alue:Rummut: soittaminen
Aihe:Osaatteko soittanut "väärinpäin"? Onko hyötyä?
Aika:06.01.2020 21:23   (muokattu 06.01.2020 21:24)
Kysyin viime kesänä kaverilta joka soittaa kitaraa, että onko kokeillut soittaa väärältä puolelta. Vastaus tuli heti. On kokeillut ja siitä ei tule mitään. Oikea kätinen ja soittanut noin 24 vuotta. Mun mielestä hyvä kitaristi. Päästin työkavereiksi viime kesänä. Reissuhommia tehdään. Sillä on aina kitaravehkeet mukana. No, otin rummut mukaan ja iltaisin töiden jälkeen jamiteltiin. Oli kyllä aivan mahtavaa. Joskus aamulla vähän väsytti..
Siitä tää mun soittokipinä lähti lopullisesti uudelleen liikkeelle noin 35 vuoden tauon jälkeen. Onneks ei tullu myytyä aikanaan noita sähkörumpuja, vaikkei poika niitä enään soittanutkaan.
 
Kohta tulee vuosi täyteen paukuttelua, tai no nyt ei ole oikein voinut soittaa paljoakaan muutamaan kuukauteen tän iskiashermo tulehduksen takia ja oikeastaan se on ollut vaan soittamisen kannalta hyvä asia, että on tullut pakollinen tauko. On ollut rutosti aikaa tutkia youtubea ja miettiä omaa soittamista.
Ikää on sen verta paljon, että oon ihan selkeästi tiedostanut omat, sanotaanko nyt vaikka rajat ja tavoitteet.
Vaikkakin kaiken aikaa kehittyy ja kokee suurta riemua siitä ja nälkä kasvaa syödessä, niin en lähde tavoittelemaan kuuta taivaalta.
Mutta.
Oli kyllä suuri hämmästys ja ilonaihe, että pystyin soittamaan näinä vaikeina aikoina "vasemmalla", siis vasen käsi "liidaa" ja vasen jalka hoittaa bassorummun. Oikea katseli hölmistyneenä touhua.
Kiitos että sain jakaa ilon kanssanne.
 
Sitten.
Koska tässä viestiketjussa viestien sisältö on paikoin julkaisukelvotonta, niin kysynkin, että puuttuuko tältä foorumilta moderointi tyystin?
Saa haistatella ja homotella?
 
Koska olen uusi täällä niin asia kiinnostaa. Tai ehkä tämän viestin jälkeen, kiinnosti...
Paria omaa viestiä olen siivonnut jälkikäteen, uudellen arvioituani oman viestin sisältöä, syynä että en vain loukkaa ketään. Kaukana ihan oikeasta vittuilusta.
 
Hauskuutin tänään itseäni.
Katsoin käyttätietoja, että minkäsortin virtuuoosien kanssa sitä ollaan oiken tekemisissä. Empä olisi moista tehnyt ilman tätä ketjua ja sen sisältöä.
( Pyörittelee päätään).
( Pyörittelee vieläkin).
 
No, sehän on vanha vitsi, että kun joku alkaa laulaan tms. niin on kiva heittää, että onse hyvä että osaat hitsata tms.
Vapaasti suomennettuna. Veli Krice, kaikella kunnioituksella. Kerrotko mikä on toi sun rumpujuttu, kun oot noin hyvä soittaan kitaraa?
Muiden soitosta en sano muuta kuin, että valoi kyllä paljon uskoa itseen. Nyt en ainakaan edes aijo harkita noita plaa plaa- juttuja. Niitä mitä on noissa fack-osioissa.
 
Raskasta olla komea ja vaatimaton.
Jatkan valitsemallani tiellä, niin pitkään kuin tietä piisaa. Toivottavasti loppuun asti.
 
Tässä vielä aiheeseen liittyen sen saman pojan hienoa työskentelyä, mistä olikin jo yks esimerkki edellisellä sivulla. Lahjakas poika ja hienon kuuloista ja näköistä. Saundimailma on 10+ ;
 
https://m.youtube.com/watch?v=PF3lxg22Dwk
 
Siitä mallia. Siinä on tavoitetta.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=241503