Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Ape Escape88
Alue:Studiotyöskentely
Aihe:Äänityshommien alkuun -ketju, aloittelijakysymykset tänne
Aika:04.12.2019 13:37
Juhani_t: Vähän eksytään jo aloittelijoiden äänittämisjutuista, mutta silti vastaan. Mitäpä jos pitäisit meteliä kämpällä mallintavalla lootalla ja saisit nämdikaveritkin innostumaan purkkiinsoitosta? Kaikilla olisi kuulokkeet ja niihin haluttu miksaus joten ainoaksi huonon tilan melukärsijäksi jäisi vain rumpali. Tokihan sekin soittaisi kuulokkeet päässä jotta kuulisi muut. Nykyään on niin hiton hyviä mallintavia purnukoita olemassa että yli sadan desibelin meteli 25 neliön kopissa on ihan täyttä hulluutta. Ei siellä kenenkään kamat kuulosta hyvälle.
 
Tätä kotiäänittelyä mallinnoksilla olen itsekin harkinnut. Eräs tuttuni sitä tekee ja olen vieressä hämmästellyt, kuinka hyvältä kuulostaa! Toisaalta en jättäisi kitarakaapin mikittelytouhujakaan pois. Niitä tehdessäni olen oppinut valtavasti uusia ja yleishyödyllisiä asioita kitaransoitosta, vahvistimista, etuasteista, mikeistä jne.
 
Ideaali tilanne olisi, että ottaisin haltuun kummatkin maailmat. Näin voisin tehdä tilanteen tai taiteellisen puskaan mukaan valinnan, kumpaa tapaa kulloisessakin tapauksessa käytän.
 
P.S. Tuohon kotiäänittelyyn liittyen olen kuolaillut joskus Two Notes Torpedo Liveä. Saisin luukutella ja äänitellä nuppiani kotosalla luurit päässä!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=121298