Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Khassera
Alue:Laulaminen
Aihe:Yleisiä Lauluteknisiä kyssäreitä
Aika:02.05.2017 19:41   (muokattu 02.05.2017 20:46)
Shockheaded Peter: Mitä tehdä, jos ääni on ruma? Itse en ole ikinä ajatellut ääntäni erityisen rumana, mutta laitoin laulustani äänitteen eräälle foorumille ka kaikki kommentoivat ääneni olevan ihan kauhea ja kidutusta korville ja käskivät lopettamaan harrastukseni heti.
 
Ethän singittiin? Jos et niin missä on tollanen vastaanotto? Jos johonki ropellihattuylikseen niin niin... Se kannattaa jättää omaan arvoonsa.
 
Olen käynyt kauan laulutunneilla ja opettajani ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista äänestäni, päinvastoin hän on sanonut, että minulla on kaunis ääni.
 
Toivottavasti luotat sun opeen enemmän kuin interwebs-randomeihin. Mun mielestä Axl Smithin ääni (tone, ei laulutekniikka) on aivan jäätävä. Myles Kennedykin kuulostaa laulavalta kilipukilta monessa kohtaa. Ne on silti teknisesti aivan omalla planeetallaan, ja nää on vaan mun saundimieltymyksien tuottamia mielipiteitä. Jos sun ääni on muka kauhea ja lopetaheti ni ehkä sun yleisö vaan oli väärä?
 
Olen nyt varannut ajan lääkärille, joka toivottavasti voi selventää asiaa, koska omasta mielestäni ääni voi olla oikeasti ruma vain, jos on selkeästä jotain toimintahäiriötä/damagea äänivärkeissä.
 
Äänitä mulle vaikka joku slaidi/skaala ja sanon mitä mieltä ite olen. Hyvä että varasit ajan foniatrille ni saat mielenrauhan mutta käynti on 99.99% todennäkösyyellä turha. Jos sun puheääni on normaali ja pystyt slaidaamaan ylös ja alas ja tuottaan falsettia ni ei sun äänihuulissa oo vikaa.
 
Olen itse kuullut monia laulajia ja ainoat joilla mielestäni on ollut "ruma" ääni ovat olleet sellaisia joiden ääni on rohissut, ollut todella käheä (pieni käheys voi olla sexy), jatkuva tremolo tai vuotoa äänessä enemmän kuin itse ääntä.
 
Tässäkin "ruma" kuvaa ääniä joilla ihan hyvin voi lyödä rahoiksi tekemällä oman nichen musaa. Klasariinhan niillä ei ehkä kannata yrittää, mutta sulla tuskin noita ongelmia on.
 
Luulusin, että olisin itse kuullut/opettaja olisi sanonut jos näin on vai onko se vähän niin kuin sävelkuurous, ettei kerta kaikkiaan itse kuule sitä, vaikka olisi kuunnellut äänitteeltä?
 
Amusiaa esiintyy niin harvalla että et kyllä ole sävelkuuro. Jos et ole sävelkuuro olet aivan yhtä kykenevä ohjaamaan ääntä nuotilleen kuin muutkin. Laulutekniikka määrittelee miten helppoa se on.
 
Harmittaa, koska todella rakas harrastus, mutta en tietenkään jatka jos ihmisille tekee pahaa kuunnella.
 
Jatkathan sä :) jos minä oon pystyny harjotuksella saamaan itestäni kelvon vokalistin ni kyllä saa kuka tahansa :D
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=217718