Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hallu
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
Aika:08.04.2012 10:27
Tsugu Way: Lainataanpa tätä ketjua, vaikka en (vielä) omista Gibsonia. Kaikki on kuitenkin hyvin. Tulen kuitenkin seuraavksi hankkimaan Gibson Le Paulin. Tässä ketjussa pesii varmaan monta onnellista ko mallin omistajaa. Tarvisinkin kokemuksiin perustuvia asiantuntijoiden neuvoja :-)
 
Eli kysymys kuuluu: Mikä on halvin hyvä Gibson Les Paul malli? Paljonko tarvii rahaa sijoittaa? Joko uutena, tai torilla.
 
Olen ollut vannoutunut stratocaster-mies. Niin ja omistan myös sen Mexicon-Fenkun, jolla tässä ketjussa myös ratsastetaan. Mutta vastikään Gary Moore-Bonamassa-huumassa hankin käytetyn Epiphone `56 Les paul Goldtopin P90-mikeillä. Aivan helvetin hyvä - uskokaa tai älkää! Ja sehän on selvä, että nyt jonkin aikaa sillä soiteltuani alkoi himoittaa myös aito Gibson.
 
Vois vaihtaa jonkun straton poies ja hankkia siis aito Gibson LP. Mutta paljonko pitää sijoittaa, että paranee laatu tuosta mainitsemastani Epistä? Eikä aloiteta väittelyä aiheesta kumpi on parempi - epi vai Gibson - vai kenties Tokai..
 
Olen uutta sitä Gibsonin tosi halpaa Goldtoppia kokeillu. Se ei kyllä vakuuttanut. Paljon huonompi mm. viimeistelyltään kuin tuo mun Epi. Mitenkäs muut Studio-mallit? Meneekö se niin, että kaikki halvat Gibsonit ovat studio-malleja?
 
Eli kysymys kuuluu siis: Millä hintaa saa hyvä Gibson les Paulin? "Hyvyys" on tietenkin subjektiivinen käsite. En haluakaan tietää absoluuttista totuutta. Ainoastaan sinun mielipiteesi. Kiitos.

 
Itse olen kyllä noista Studio ja Tribute malleista täysin vakuuttunut, mutta ei siitä sen enempää. Uusista Traditionalin saa siihen pikkuisen alle parin tonnin ja Standart vähän reilut kaksi tonnia. Ne onpi molemmat hyviä mielestäni, mutta eihän sitä tiedä mikä vannoutuneen Fendermiehen vakuuttaisi:-)
 
Käytettynä LesPauleja on torilla näkynyt puolentoista tonnin hintaan (jos maksaa vähemmän niin siinä on jotain kulumaa tai korjausta ja jos maksaa enemmän niin onpi erityisin hyvä yksilö tai toiveikas myyjä). Nuo CustomShopit on yleensä mittatilaustyönä tehtyjä ja siksi kalliita. En tiedä onko niistä mihinkään kun en ole kokeillut, mutta tunnen yhden tyypin joka vannoo niiden nimeen ja kyllähän täälläkin moni niistä tuntuu tykkäävän.
 
Avaa sydämesi Gibsonille, anna sen vallata mielesi, eikä maailma enää koskaan näytä samalta;-)
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=209150