Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hannlain
Alue:Kitarat: kitarakamat
Aihe:Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
Aika:05.01.2012 11:19   (muokattu 05.01.2012 12:41)
VIPMetal: Jeps kiitos arviosta. Taitanee mullekin riittää tuon Recto Preampin kaks kanavaa, jossa kuitenkin särökanavasta saa footswitchillä sekä vintage ja modern moodin esiin. G-majorin ja loopperin kans saa sitte tarvittavat lisäsäädöt tohon päälle (EQ, efektit, säröspedut). Onkos noita uusia Rectoja kukaan omistanut?
 
Mä kyl kaipailisin kolmikanavaisuutta nykyisen Recto Preampin kahden kanavan sijaan. Vintage-moodi tarvitsisi hieman eri eq-asetukset kuin Modern-moodi. näin ollen 3-kanavainen Dual Recto -nuppi houkuttelis kuten arvetenkin myös Roadster... Tosin sit tarttis hankkia myös ampgizmo tjms kanavien vaihtoon, jotta saisi kanavanvaihdot midin taakse.
 
Ja jotta pysyttäis alkuperäisessä topikissa, laitetaan nyt jotain juttua omasta Mesa-tarinastani.
 
Eka Mesa, joka tuli taloon oli 50/50 pääte, jonka hankin Englin e530:n etusen kaveriksi. Pian huomasin, että oikean putkipäätteen kanssa tuon Engl oli soundiltaan liian heavy ja tiukka mun makuun. Bongasin Torilta Quad preampin, jota monet olivat kehuneet. Kun tuo Quad sitten saapui, oli yöunet menetetty moneksi yöksi. En oikein koskaan päässyt sinuiksi sen kanssa. Tai kyllähän sieltä EQ:n V-asetuksella puppets-soundia sai, mutta se ei ollut mitä olin hakemassa.
 
Pian Quadin saapumisen jälkeen 50/50 sai kokea kovia. Eräiden treenien aikana se alkoi lähettämään savumerkkejä ja kärysi pahemman kerran. Savun hälvettyä kiikutin pelin Uraltonelle tutkittavaksi ja tuomio oli: kärähtänyt A-kanavan päätemuuntaja. No, Teemu Uraltonella parsi pelin kuosiin poistamalla A-kanavan käytöstä kokonaan ja nyt tuo 50/50 toimii 1-kanavaisena päätteenä.
 
Vuoden verran jaksoin Quadin säätämistä yrittää ja the Soundin etsimistä, mutta sitten pinna ei enää riittänyt, ja tilaisuuden tullen hankin Recto Preampin käytettynä. Quadin myynnistäkin tuli takkiin vain postikulujen verran. Jo pelkälteenkin Recto Preampin särökanava oli soundiltaan selkeästi lähempänä omia soundi-ihanteita kuin aiemmat vahvistimet. Viimeisimpänä hankintana signaalitielle oli Maxonin OD808 buustaamaan. Itse käytän tuota melko miedoilla asetuksilla (gain minimissä, volume n. klo 11), mutta sopivasti se tiukentaa Recton särökanavan soundia ja leikkaa liikoja bassoja. Me like :)
 
E: korjataanpa sen verran, että ensimmäinen Mesan tuotehan talossa oli (ja on edelleenkin) Thiele 1x12 -kaappi, joka himakäytössä toimii oikein loistavasti. Treeniksellä en tuosta niin hirveästi tykännyt, mutta nyt siellä on käytössä 4x12" kaappi.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206660