Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Konserttikitarat.
1
Congi
10.07.2003 18:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Konserttikitarat. Te ihmiset jotka soittelette konserteissa. Mitkä kriteerit pitää kitaran täyttää että sitä voi kutsua konserttikitaraksi? Ramirez myy esimerkiksi kokopuukitaroita. 1E-4E mallit, hinnat liikkuu 1500€:sta ylös päin. Hinta on aloittelijoille kova mutta näitä kutsutaan silti vain student kitaroiksi. Laatutavaroita varmasti on. Sitten löytyy näitä Pro mallejat joitten hinnat liikkuu 5000€:sta ylös päin ja nämä on niitä konserttikitaroita. Olen jonkun verran kitaran perusrakenteesta lukenut. Mutta en edelleenkään ymmärrä mikä tekee eron. Pitääkö materiaalin olla just sitä brasilialaista ruusupuuta ja Saksalaista Kuusipuuta jotta voi kitara pätevöityä konserttikitaraksi?
 
Shaft
15.07.2003 16:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän kysymys ole lähinnä siitä, mitkä mallit valmistaja itse haluaa luokitella konserttikitaroiksi. Mitään yleispäteviä spesifikaatioita tuskin on olemassa.
 
Setä Groove
15.07.2003 18:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän kysymys ole lähinnä siitä, mitkä mallit valmistaja itse haluaa luokitella konserttikitaroiksi. Mitään yleispäteviä spesifikaatioita tuskin on olemassa.
 
Niin, enpä oo itekään tullu ajatelleeks, mut oiskohan niillä jotain yhteneväisyyksiäkin, tyyliin jazz -konsertti- boxien suurempi koko? Mene ja tiedä.
 
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
Congi
16.07.2003 00:52:41 (muokattu 16.07.2003 00:53:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän kysymys ole lähinnä siitä, mitkä mallit valmistaja itse haluaa luokitella konserttikitaroiksi. Mitään yleispäteviä spesifikaatioita tuskin on olemassa.
 
Konserttikitaroitten pitää soida ainakin kovaa. Rimoitus ja kannen paksuus on vaihtelevaa, riippuen siitä millaisen siitä kitarasta haluaa. Kansi voi olla myös paksuudeltaan epäsymmetrinen. Materialien laadusta johtuen toivotun lopputuloksen saavuttaminen on yleensä hyvin hankalaa. Valmistajien mukaan bassoa on helppo saada mutta diskanttin kanssa joutuu usein vaikeuksiin. Rimoituksiakin on nykyään monenlaisia. Epäselväksi jää kuitenkin se mitkä on ratkaiseva tekijä ns konserttikitaroitten ja ns student kitaroitten välillä. Ramirez on esimerkkinä hyvä koska heidän harjoituskitaratkin ovat laadultaa huippukama.
 
Shaft
28.07.2003 18:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaankin konserttikitaroilta saatetaan edellyttää tiettyjä ominaisuuksia (kuten juuri, että se soi riittävän lujaa). Tarkoitin lähinnä, että eri valmistajien käsitykset saattavat poiketa toisistaan. Esim. rimoituksen ja puuvalintojen osaltahan voi valmistajien välillä olla suurehkojakin eroja.
 
Käsitykseni on, että student-kitaroissa on hieman säästelty, mutta konserttikitarat tehdään sitten parhaista mahdollisista materiaaleista. Ehkä ne tehdään myös toimimaan hyvin hiljempaa soitettaessa. En ole kyllä mikään asiantuntija näissä klassisen puolen jutuissa..
 
PoLFus
09.08.2003 22:12:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YAMAHAn n. 20 vuotta vanhat kepit ovat ihan priimaluokkaa!!!
 
kokemusta.= kun olin educa-messuilla soittelemassa mun vanhal yamahalla, niin tuo fazermusiikin johtaja tuli ihmettelemään niin loistavaa soundia!
 
~ why everybody always pickin' on me? ~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «