Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jean-Michel Jarre - elektronisen musiikin kummisetä
1
Don666
11.04.2021 14:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllättävän vähän löytys tästä kaverista kirjottelua täältä. Onko palastalla herran faneja?,
 
Uusin levy Amazonia juuri soitossa ja jälleen kerran uskomattoman hieno levy.
 
Mitä merkitsee Jarre mulle:
Muistan kun olin Jarrea turussa katsomassa 2011 nuorena poikana (15v), isän kanssa mentiin katsomaan ja vaikka takana oli jo tolloin sellasia keikkoja kuin metallica,kiss,ac/dc,rammstein..jne niin tämä oli jotain uskomatonta.. Jarren musiikki on omalla tavalla niin ylivertaista verrattuna muihin. Nyky ajan edm artistit ovat valovuoden jäljessä tätä maestroa, joka on elektronisen musiikin oma Elvis tai Jimi Hendrix.
 
Henri Henri Olavi
11.04.2021 16:00:11 (muokattu 11.04.2021 16:06:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapsena 80-luvulla ja vielä 90-luvullakin kuuntelin paljonkin Jarrea. Revolutions taitaa olla viimeinen levy, jonka muistan kuulleeni. En ole about kolmeenkymmeneen vuoteen kuunnellut ollekaan.
 
Je suis 190221
Prophet
17.04.2021 23:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hartwall Areenan keikka tuli koettua. Lava täynnä vintage-syntetisoijia. Jarrella mm. Moog Liberation keytar. Olispa ollut myös LAG Insecte. Yleisesti ruudun välityksellä olen ollut kiinnostunut vain super-hyper-mega-konserteista, joista viimeisin oli Moskovassa 1997. Destination Doclands -konsertti tv:ssä teki vaikutuksen joskus kasarin lopussa.
 
Digital Beat
18.06.2021 15:32:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä ja olen kerran käynyt Hartwall areenan keikalla. Oli unohtumaton kokemus.
 
///Digital Beat
Etranger
20.08.2021 01:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi fani lisää. Tutustuin Jarren tuotantoon alun perin 1990-luvun alussa Synthesizer Greatest -kokoelmien myötä, aivan huikeita melodisia panoraamoja :D
 
anonymuzik
08.12.2021 18:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMJ-Phanaticus
 
Joo elikkä syvempi tutustuminen elektroniseen musiikkiin/syntetisoijiin (wanha termi(; ) tuli
joskus kesällä 1991 nimenomaan kyseisen herran Images - kokoelmalevyn kautta : Magnetic Fields
2 iski Tosi kovaa & iskee yhä tänäkin päivänä.
 
Siittä asti halunnut ruveta tekemään syntikoilla musiikkia & seuraavat +20v mennytkin enämpi tai
vähempi mukavasti laitehankintoihin (koska kallis harrastus/elämäntapa). Eipä sitä sillon ~11v
nöösinä arvannu mitenkä palion Aikaa&Rahaa elämästä tuleekaan sijoitettua tähän juttuun..
 
Jarren levytuotanto tullut kerättyä melko täysin (&paria/muutamaa teknoremiksaus/cover levyä
lukuunottamatta;myöskin vinyyleinä.
 
Omaakin tuotantoa yrittänyt vähitellen laittaa raiturin narulle..unelmissani yritän olla/tulla
kylän omaks Jeanmicheljarreksi/Hanszimmeriks.
 
Soittokaveri(t) vaan äärimmäisen harvassa.. välillä tuntuu ettei härmäläisiä juuri kiinnostais
(rautapuolen) syntikat ollenkaan - ei ainakaan Pirkanmaan alueella..
 
Prophet
26.06.2022 22:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi, ettei Jarren ja Leningrad Cowboys & Puna-armeijan kuoro yhteiskonsertti koskaan toteutunut. Vaikka Jarre itse oli sitä suunnittelemassa. Lukekaa Mato Valtosen elämäkertakirjasta.
 
Dzekoo
11.08.2022 18:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarre on kyl konemusiikin pioneeri..
 
Ei oo enää niin paljoa tehny..oli se Teo&Tea ihan hyvä,varsinkin alku..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «