Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Isoja biittejä ja happopiipityksiä?
1
Jabbe
27.03.2003 18:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas jotain mukavaa musaa, missä isot rummut jyllää ja taustalla on jotain 303-henkistä piipitystä. Massiiviset kitaravallit ja jazzahtavat Rhodes-likit eivät myöskään olisi pahitteeksi. Jos esimerkkejä kaipaatte, niin esim. Apollo440:n Electro Glide In Blue edustaa tällaista musaa. Ja vielä parempi jos itse olette jotain tämänsuuntaista tehneet!? No kuitenkin..
 
Eilen tänään oli huominen, mutta ylihuomenna huominen on eilinen.
maelstorm
31.03.2003 08:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas jotain mukavaa musaa, missä isot rummut jyllää ja taustalla on jotain 303-henkistä piipitystä. Massiiviset kitaravallit ja jazzahtavat Rhodes-likit eivät myöskään olisi pahitteeksi. Jos esimerkkejä kaipaatte, niin esim. Apollo440:n Electro Glide In Blue edustaa tällaista musaa. Ja vielä parempi jos itse olette jotain tämänsuuntaista tehneet!? No kuitenkin..
 
humm.. no, uskonnollisen valaistumisen tarjoilisi sinulle ainakin sellainen levy kuin Crystal Method: Vegas (featuroi jo parhaat konemusalevynne- threadissa minun toimestani..)
Kyseinen levy sisältää äärityylikästä big beattia ja raastavan hienoja TeKno ajoja sen päälle. Loistavia yksittäisiä zipaleita levyllä on Busy Child, Trip like I do ja Keep Hope Alive. On ne muutkin melleviä.. Niin ja moni elokuvantekijä on tajunnut sen jo että mikään palkattava musikantti ei yhtä seksikästä kaupunki-cyberpunk musaa saa aikaiseksi kuin crystal method -duo niimpä noita biisejä on tosi monessa elokuvassa eli tavallaan tuttua varmastikin sitten kun siihen sukellat..
 
a mystic can summon up maelstorms of fire, delete free will, or even stop time.
Jabbe
31.03.2003 11:45:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

humm.. no, uskonnollisen valaistumisen tarjoilisi sinulle ainakin sellainen levy kuin Crystal Method: Vegas
 
Pitääpä tutustua levyyn. Eikös Crystal Methodilla ole esim. Matrixissa ja Bladessa musaa, mitä näin äkkiseltään tulisi mieleen... missä muissa leffoissa?
 
Minä en tiedä mitä musiikki on. Tekeekö se minusta tyhmän?
Caleidoscope
31.03.2003 14:37:38 (muokattu 31.03.2003 14:38:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä voisi olla sopiva: Mirwais Ahmadzai - "Electrobreak remix". Siellä kyllä vonkuu tosi happoisesti. Vähän samaan tyyliin kuin "Die another day":ssä. Kokeile myös muita Mirwaisin biisejä, kuten "Naive song" ja "I can't wait".
 
303-legenda taas on Phuturen "Acid Traxx". Hieman yksitoikkoinen, mutta kannattaa se edes yhdesti kuulla. Vaikka sitten ihan nostalgiahengessä. :)
 
Jabbe
01.04.2003 10:21:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tein myös omaa tän tyylistä musaa, voisitte kuunnella ja heittää kommenttia. Löytyy tuolta musanäytteestä...
 
Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi...
Caleidoscope
01.04.2003 16:57:56 (muokattu 01.04.2003 17:05:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabbe: Biisisi alkaa lupaavasti. Allekirjoittanut odotti funkimpaa komppia mutta hieman pettyi, kun biisi muuttuikin transahtavaksi maalailuksi breakbeatahtavalla kompilla ja varsin korviajyystävällä bassonatinalla.
 
Äänenlaadullisesti kappale on hyvä. Ainoastaan rumpuluupissa on valittamista. Siitä puuttuu potkua ja auktoriteettia. Voimakas bassonatina hautaa kaiken muun alleen.
 
Pidin johtajasynan funkahtavista rytmielementeistä. :)
 
Juho L
01.04.2003 19:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas mainio tuo Jabben viritelmä. Samat mielipiteet kuin Caleidoscopella, eli tuo rumpulooppi taustalla oli vähän kuivettunut ja olisi yhtä funk saanut olla muutkin leadin kanssa.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Mohla
01.04.2003 20:54:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänenlaadullisesti kappale on hyvä. Ainoastaan rumpuluupissa on valittamista. Siitä puuttuu potkua ja auktoriteettia. Voimakas bassonatina hautaa kaiken muun alleen.
 
Pidin johtajasynan funkahtavista rytmielementeistä. :)

 
Yhdyn ylläolevaan, paitsi itseasiassa me (Säätiö taas) pidimme taas kovasti tuosta bassosaundista. Milläs olet sen vääntänyt?
 
Jossain puolivälissä meinasi mennä vähän tylsäksi, niin, että olisi voinut tulla noita elementtejä vähän nopeammin kehiin.
 
Rumpuihin jotain pientä (kompurakin voisi tuoda potkua).
 
Oikein kelpo biisi siis muuten.
 
Kouluarvosanoilla antaisimme 8.
 
HUVA!!
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Jabbe
01.04.2003 21:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos positiivisesta palautteesta. Biisi oli väsätty kokonaan Yammun Rm1x:llä, joten rumpusoundit johtuvat lähinnä sen (heikohkosta) laadusta. En yksinkertaisesti keksi enempää soundeja siitä, siinä on lähinnä vain nuo 909/808 soundit. Minäkin siis muuttaisin ensimmäisenä nuo rummut, mutta oli pakko tehdä biisi kun sain tehtyä noin funkin lead-soundin. Siihenhän tuo oikeastaan perustui. Haluaako joku remixata tuon?? :)
 
Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi...
Juho L
01.04.2003 21:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaako joku remixata tuon?? :)
 
Minä! Minä! Opettaja! Minä!
 
Laita midiä tulemahan.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Jabbe
01.04.2003 21:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä! Minä! Opettaja! Minä!
 
Laita midiä tulemahan.

 
Miten? Ja eihän siitä midinä tule mitään kun et tuota funkleadia saa siihen... :)
 
Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi...
Juho L
01.04.2003 21:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten? Ja eihän siitä midinä tule mitään kun et tuota funkleadia saa siihen... :)
 
Midi tänne ja sassiin. Minä teen uudet funk-leadit ja sellaiset leadit onkin, että hiukset lähtenevät.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Mohla
02.04.2003 00:19:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaako joku remixata tuon?? :)
 
Kyllä haluan minäkin. Pistä vaikka midit JA ne audiot tulemaan. Tosin jos laitat niin, minä annan sinulle toisen e-mail osotteen minne ne tunget.
 
Pistä vaikka pikapikaviestiä, jos kiinnostaa.
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
maelstorm
04.04.2003 16:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Pitääpä tutustua levyyn. Eikös Crystal Methodilla ole esim. Matrixissa ja Bladessa musaa, mitä näin äkkiseltään tulisi mieleen... missä muissa leffoissa?

 
juu ja replacement killersissä ym. joko olet levyn hankkinut tai ämppyjä dl'nnyt? Vai jääkö taas vain puheeksi?
 
a mystic can summon up maelstorms of fire, delete free will, or even stop time.
Jabbe
04.04.2003 21:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu ja replacement killersissä ym. joko olet levyn hankkinut tai ämppyjä dl'nnyt? Vai jääkö taas vain puheeksi?
 
no pari ämppyä tutustumistarkoituksiin (en ole likainen piraatti, älkää peljätkö) ja voisin kyllä levyn ostaa jos/kun löydän, ei vain ole toistaiseksi vastaan sattunut kaupassa. eli toivottavasti ei jää puheeksi, vaan tekisi mieli oikeasti ostaa tuo levy... :)
 
Olenko jos ajattelen, että en ole, vai onko ajatukseni vain ajatus, että en olisi, mutta koska kuitenkin ajattelen, että en ole, niin en voisi ajatella että en ole, ellen olisi...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «