Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi Levyraati tanssimuusikon näkökulmasta ajatellen
1 2
Sertzo-setä
25.02.2024 09:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, mitä mieltä siitä ollaan?
Itse kyllä olen tipahtanut kokonaan kelkasta kankaalle aiemmin siinä kuulemieni biisien suhteen.
Eihän siinä suomihumppaa välttämättä tarvi olla, mutta muutoin monipuolisempaa eri biisien valikoimaa voisi ohjelma tarjota ajatellen meitä hieman vanhemman ikäisiäkin musiikintekijöitä ja kuulijoita.
Pidetään keskustelu tästäkin aiheesta asiallisena. :)
 
lmfjuv3
25.02.2024 09:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen pitkälti sitä mieltä että Maikkari on jo useita vuosia tehnyt ns. nuoriso-ohjelmia, joita vain vanhukset katsovat Nuoremmat katsojat (15-40 vuotiaat esim) eivär juurikaan katso ohjelmia perinteisiltä tv-kanavilta vaan silloin kun haluavat ns tilauskanavilta esim Netflix. Vanhemmat katsojat (50-90 vuotiaat esim) ihmettelevät mitä Maikkarille on tapahtunut vuosien saatossa, missä ovat esim laadukkaat viihdeohjelmat mallia Parempi myöhään...
Maikkari aina silloin tällöin yrittää saada joitakin vanhoja menestysohjelmia uudelleen henkiin, mutta huonolla menestyksellä. Bumtsi bum ja Levyraati hyvänä esimerkkinä, ohjelmaa katsovat "väärät" katsojat eikä niitäkään ole kovin paljon. Kun vanhaa sarjaa herätetään henkiin yritetään toteutuksessa korjata sitä mikä ei ole rikki. Nykyisin Maikkarilla yritetään myös väen väkisin tehdä juontajista tähtiä ja ohjelmaa rakennetaan heidän ympörilleen. Maikkarilla on vain muutama juontaja ja jos ei pidä jonkun juontajan tyylistä niin siinä putoaa useita ohjelmia pois...
 
Näkemäni biisivalinnat ovat tälläiselle yli 60-vuotiaalle miehelle outoja, vieraitten ja
vakiojäsenten valintakaan ei vakuuta. Juontajakin voisi olla joku toinen, vaikkapa
joku musiikin ammattilainen, Leri Leskinen, Esa Nieminen tai joku nuoremman polven edustaja, joita en tunne kovinkaan tarkkaan. Jenni Pääskysaari on melko kulunut valinta tähän ohjelmaan.
 
Kyllikki
25.02.2024 10:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lmfjuv3: Jenni Pääskysaari on melko kulunut valinta tähän ohjelmaan.
 
Kohta varmaan vaihtavat Vappu Pimiään...
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Prophet
25.02.2024 11:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha toivoa Maikkarilta mitään uusintaohjelmia menneiltä vuosikymmeniltä. Ei sovi ohjelmapolitiikkaan eikä -karttaan. Maikarissa odottavat itse sitä vesikielellä, että esim. aikoja sitten lopetetun vanhempi ohjelmisto ja MTV-teatterin tuotanto tuhoutuu pysyvästi. Missään tapauksessa näitä ei ole enää tarkoitus saada uudelleen katsottavaksi. Monikansallinen Telia Company AB omistaa Maikkarin. Syyttäkää sitä. Päätöksiä ei siellä tehdä suomalaiseen makuun.
 
Sir Roger
25.02.2024 15:00:13 (muokattu 25.02.2024 15:01:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ymmärrä miksi musiikintekijät arvostelee toisten musiikintekijöiden tekemiä biisejä?
 
E: En ole juurikaan seurannut koko ohjelmaa, mutta jo idea on outo.
 
Kefiiri
25.02.2024 21:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Roger: En ymmärrä miksi musiikintekijät arvostelee toisten musiikintekijöiden tekemiä biisejä?
 
E: En ole juurikaan seurannut koko ohjelmaa, mutta jo idea on outo.

 
On se vähän outo tilanne, mutta varmaan pitää olla ammattilaisia mukana antamassa analyyttisempaa näkemystä. Niinhän ne välillä tekevätkin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
WanhaWetäjä
26.02.2024 12:05:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: On se vähän outo tilanne, mutta varmaan pitää olla ammattilaisia mukana antamassa analyyttisempaa näkemystä. Niinhän ne välillä tekevätkin.
 
Jos on itse muusikko, en tiedä oletko sinä, niin tottahan toki juuri musiikin kanssa toimivien ammattilaisten kommentteja kuuntelee mieluummin kuin jonkun korvattoman topin.
Itse kuuntelen musassa monia asioita ja löydän yleensä jotain hyvää lähes mistä vaan hyvin tuotetusta musasta, genresta riippumatta. Toki jos radiosta tulee Souvareita, Eero Avenia tai monia muita vastaavia menneisyyden staroja niin kanava vaihtuu, pätee myös piikkilankaan.
 
Vanhojen humpanpolttamien itkijöiden mielestä kaikki nykymusa on paskaa "rap ei ole musaa" tai "liikaa särökitaraa" tämähän kertoo vain sen että on pudottu kelkasta aikaa sitten jos on sillä edes oltu muutoin kuin haitari sylissä ja slipoveri päällä.
 
67v tulee kesällä täyteen mutta ei minusta ole vielä vanhukseksi joka valittaa joka asiasta ja joka elää menneisyydessä uskoen että ennen oli kaikki paremmin.
 
Levyraati on ihan ok viihdettä, ei ole pakko katsoa jos ahistaa.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Lennu
26.02.2024 12:12:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti sanomani vähän WW:tä mukaillen, että sitten varmaan tanssimuusikon ei kannata sitä katsella.
 
Autistinen binääriaivo.
Kefiiri
26.02.2024 12:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Jos on itse muusikko, en tiedä oletko sinä, niin tottahan toki juuri musiikin kanssa toimivien ammattilaisten kommentteja kuuntelee mieluummin kuin jonkun korvattoman topin.
 
Enpä tiedä olenko sinun kriteereilläsi muusikko, mutta kyllähän tosiaan esimerkiksi Väinö Karjalaisen näkemykset ovat levyraadin kiintoisinta antia. Toisaalta ei-muusikkokatsojat saattavat arvostaa topien fiilispohjaisia horinoita.
 
Sehän siinä vähän on, että muusikot eivät ehkä kehtaa haukkua kollegan tökeröä tekelettä yhtä hulppein sanankääntein kuin yleisluontoisemmat topit, ja tältä osin ohjelman viihdearvo kärsii :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Lennu
26.02.2024 12:59:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Enpä tiedä olenko sinun kriteereilläsi muusikko, mutta kyllähän tosiaan esimerkiksi Väinö Karjalaisen näkemykset ovat levyraadin kiintoisinta antia. Toisaalta ei-muusikkokatsojat saattavat arvostaa topien fiilispohjaisia horinoita.
 
Sehän siinä vähän on, että muusikot eivät ehkä kehtaa haukkua kollegan tökeröä tekelettä yhtä hulppein sanankääntein kuin yleisluontoisemmat topit, ja tältä osin ohjelman viihdearvo kärsii :)

 
Se on kyllä ala, jossa ollaan ihan kaikkien parhaaksi niin suorasukaisia kuin voidaan olla. Viihdeohjelmat nyt tietenkin erikseen, mutta ei se nyt mikään selkääntaputtolijoiden bisnes ole.
 
Autistinen binääriaivo.
Kefiiri
26.02.2024 13:13:54 (muokattu 26.02.2024 13:15:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No juu ja riippunee siitäkin kuka siellä on kommentoimassa. Remu olisi hyvä vakiojäseneksi levyraatiin, tarpeeton diplomatia jäisi varmasti pois :D
 
Jossain jo uumoiltiin uutta levyraatia lyhytikäiseksi laskevien katsojalukujen perusteella. Harmi!
 
Tuntuu että vakijäsenet olivat ennen jonkin sortin persoonallisuuksia joita nykyiset eivät oikein ole, vaikka asiantuntemusta löytyykin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Sir Roger
26.02.2024 14:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No juu ja riippunee siitäkin kuka siellä on kommentoimassa. Remu olisi hyvä vakiojäseneksi levyraatiin, tarpeeton diplomatia jäisi varmasti pois :D
 
Jossain jo uumoiltiin uutta levyraatia lyhytikäiseksi laskevien katsojalukujen perusteella. Harmi!
 
Tuntuu että vakijäsenet olivat ennen jonkin sortin persoonallisuuksia joita nykyiset eivät oikein ole, vaikka asiantuntemusta löytyykin.

 
Niinpä, viihteeksi tavallisille teeveenkatsojille tuo ohjelma on kai tarkoitettu?
Sen vuoksi kovin pitkäaikaista ohjelmaa en odottaisi, ehkä?
Muusikot osaa itsekin analysoida biisit musiikillisesti, yksi "asiantuntija" mielestäni riittäisi.
 
Lennu
27.02.2024 09:58:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No juu ja riippunee siitäkin kuka siellä on kommentoimassa. Remu olisi hyvä vakiojäseneksi levyraatiin, tarpeeton diplomatia jäisi varmasti pois :D
 
Jossain jo uumoiltiin uutta levyraatia lyhytikäiseksi laskevien katsojalukujen perusteella. Harmi!
 
Tuntuu että vakijäsenet olivat ennen jonkin sortin persoonallisuuksia joita nykyiset eivät oikein ole, vaikka asiantuntemusta löytyykin.

 
No onhan, Lina Schiffer on ihana
 
Autistinen binääriaivo.
Tankero
27.02.2024 16:44:35 (muokattu 27.02.2024 16:44:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Jos on itse muusikko, en tiedä oletko sinä, niin tottahan toki juuri musiikin kanssa toimivien ammattilaisten kommentteja kuuntelee mieluummin kuin jonkun korvattoman topin.
Itse kuuntelen musassa monia asioita ja löydän yleensä jotain hyvää lähes mistä vaan hyvin tuotetusta musasta, genresta riippumatta. Toki jos radiosta tulee Souvareita, Eero Avenia tai monia muita vastaavia menneisyyden staroja niin kanava vaihtuu, pätee myös piikkilankaan.
 
Vanhojen humpanpolttamien itkijöiden mielestä kaikki nykymusa on paskaa "rap ei ole musaa" tai "liikaa särökitaraa" tämähän kertoo vain sen että on pudottu kelkasta aikaa sitten jos on sillä edes oltu muutoin kuin haitari sylissä ja slipoveri päällä.
 
67v tulee kesällä täyteen mutta ei minusta ole vielä vanhukseksi joka valittaa joka asiasta ja joka elää menneisyydessä uskoen että ennen oli kaikki paremmin.
 
Levyraati on ihan ok viihdettä, ei ole pakko katsoa jos ahistaa.

 
Komppia.
 
Humppajyrä
lmfjuv3
27.02.2024 20:48:50 (muokattu 27.02.2024 20:49:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin... omat kommenttini kirjoitin lähinnä kokemuksistani Maikkarin viime vuosien toiminnasta, mukaan lukien Levyraadin "uusi tuleminen". Nämä musiikkiasiat ovat kuitenkin pitkälti mielipidejuttuja itse kullekin, kuka tykkää mistäkin. Tekninen soittotaito tai laulaminen on oma juttunsa, mutta ei se laajaa suosiota kansan keskuudessa takaa. Uskoisin edustavani oman ikäluokkani keskimääräistä kuulijaa kohtuullisen hyvin, minä voin kyllä kuunnella silloin tällöin Souvareita ja Eero Aveniakin, vaikka eivät ykkössuosikkejani olekaan. Harrastelijasoittajana soittelen enimmäkseen 60- ja 70-lukujen popmusiikkia, mutta mukaan mahtuu sentään joitakin kappaleita viime vuosiltakin, ns popartisteilta.
 
Muutoin olen sitä mieltä että ns. vanhat asiakkaat (ne jotka haluavat tanssia) pitävät vielä aika montakin yhtyettä pystyssä. Olin noin 15 vuotta mukana yhdessa yhteisössä, joka ylläpitää yhtä kesälavaa. Näin, että asiakkaat vanhentuvat kovaa kyytiä, samalla myös vähenevät luonnollisen poistumankin kautta. Suomessa taitaa olla enää noin 120 toimivaa lavaa (joka on noin 10 % huippulukemista). Ei se määrä kovin montaa täysipäiväistä tanssimuuusikkoa enää elätä, moni taitaa lopettaa tai on ottanut jonkun päivätyön lisäksi. Kaikki eivät voi olla studiomuusikoita, Itämerelle ei oikein mahdu enää laivoja lisää ja vain harvat yhtyeet voivat lunastaa olemassaolonsa festareilla. Asiakas saattaa joskus myös aistia soittajasta tyytymättömyyttä siitä, että yhtye joutuu soittamaan vääränlaista musiikkia.
 
Jokaisessa musiikkigenressä on varmasti omat mestarinsa, minä en niitä kaikkia osaa erottaa, mutta pystyn elämään sen kanssa.
 
Lennu
28.02.2024 09:04:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, itse en voisi koskaan kuunnella Souvareita tai Eero Avenia.
 
Autistinen binääriaivo.
Lucky 7
28.02.2024 12:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran koittanut kattoo levyraatia, mutta lähes aina osunut mainoskatkoon.
 
TÄ?
Kyllikki
28.02.2024 17:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Okei, itse en voisi koskaan kuunnella Souvareita tai Eero Avenia.
 
Eräs ystäväni, Jorma, joka on viettänyt viimeiset 20 vuotta pyörätuolissa ottamatta askeltakaan omin jaloin, inhosi myös Suovareiden musiikkia yli kaiken niin, että kun hän kerran kuuli olohuoneen toisessa päässä olevasta radiosta jonkun Souvarin kappaleen, nousi hän pyörätuolista ja käveli laittamaan radion kiinni.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Ukko
29.02.2024 19:19:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen kuuntelee musaa omasta näkökulmastaan katsottuna. Joku kiinnittää huomiota pelkästään sanoituksiin, joku sovitukseen, joku solistin ääneen, joku genreen jne. Harvempi kuitenkaan kokonaisuuteen. Ja mikäs siinä, kukin tavallaan.
 
COVS jäsen nro 6
Serviceman
01.03.2024 14:35:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuolla pääse normaali musiikki arvosteluun, pitää joko huutaa, tai möristä jotta tulee pisteitä!
 
Nähdään taas,tai sitten ei!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «