Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkapalkkiot
1
labrador
08.01.2024 11:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten määrittelette keikkapalkkionne?
Soitan tanssimusiikkia kiipparilla säestäen ja itse laulaen. Tiedän, että kun roudaan paikalle sata kiloa tavaraa ja ajan matkojen päästä, pystytykseen ja purkuun käytän reilun tunnin, olisi kohtuullista saada korvauskin. Kun keikan tilaaja soittaa ja kysyy hintaa, syntyy langan toisessa päässä syvä hiljaisuus, jos sanon 300 euroa plus matkat. Tilanne on aina kiusallisen odottava.
Helpompaa olisi antaa jonkun toisen myydä ne harvat keikat, mutta kun siihenkään ei ole varaa.
Miten sinä toimit?
 
Timi
26.01.2024 10:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas.Ennesvanhaan mentiin esiintymään toimiston myymille keikoille "Muusikoiden liiton liksoilla"Jotta päästiin Torpalle sun muihin rafloihin.Paljon noita koluttiin ja kokemusta kertyi.Aikansa kutakin.
 
Mistä sitä tietää?
Ukko
27.01.2024 10:17:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyydät tonni käteen ja känni toteen.
 
COVS jäsen nro 6
labrador
27.01.2024 18:01:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyisin tanssiväki on etupäässä suurta ikäluokkaa ja tuntuu, että ainoa oikea soitin on haitari, eikä tanssia voi kuin haitarimusiikin tahdissa.
Itse soitan tanssimusiikkia midikiipparilla, jossa on haitareita enemmän kuin Musiikkifazerin hyllyssä konsanaan. Harmonikkasoundeja löytyy joka lähtöön.
Päätimme sitten kerran kokeilla, tunnistaako väki haitarin eroon väärennöksestä. Soittelimme tutun harmonikkavelhon kanssa vanhaa tanssimusiikkia ja väkeä lattialla riitti. Sitten kesken "metsäkukkien" kaverini jätti kurttunsa penkille ja lähti kahville ilman sen suurempia muutoksia soitossa. Palasi sitten "Vesivehmaan jenkan" kohdalla taas venyttelemään kurttuaan.
Olen itse tanssit järjestäneen seuran hallituksessa ja kerroin sitten, että kyseisestä harmonikasta ei koko illan aikana kuulunut pihahdustakaan, mutta kyllä kaverini mielellään tulee ensi viikonloppunakin kurttuaan venyttelemään parilla satasella, jos tarvitaan.
Kaverini hankki aikoinaan myös midikurtun ja hommia riittää edelleen, joskin jotkut eivät huomaa eroa perinteiseen Kouvolan Casottoon. Perinteet ovat juurtuneet syvälle kansan mieliin.
 
Sir Roger
27.01.2024 18:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

labrador: Nykyisin tanssiväki on etupäässä suurta ikäluokkaa ja tuntuu, että ainoa oikea soitin on haitari, eikä tanssia voi kuin haitarimusiikin tahdissa.
Itse soitan tanssimusiikkia midikiipparilla, jossa on haitareita enemmän kuin Musiikkifazerin hyllyssä konsanaan. Harmonikkasoundeja löytyy joka lähtöön.
Päätimme sitten kerran kokeilla, tunnistaako väki haitarin eroon väärennöksestä. Soittelimme tutun harmonikkavelhon kanssa vanhaa tanssimusiikkia ja väkeä lattialla riitti. Sitten kesken "metsäkukkien" kaverini jätti kurttunsa penkille ja lähti kahville ilman sen suurempia muutoksia soitossa. Palasi sitten "Vesivehmaan jenkan" kohdalla taas venyttelemään kurttuaan.
Olen itse tanssit järjestäneen seuran hallituksessa ja kerroin sitten, että kyseisestä harmonikasta ei koko illan aikana kuulunut pihahdustakaan, mutta kyllä kaverini mielellään tulee ensi viikonloppunakin kurttuaan venyttelemään parilla satasella, jos tarvitaan.
Kaverini hankki aikoinaan myös midikurtun ja hommia riittää edelleen, joskin jotkut eivät huomaa eroa perinteiseen Kouvolan Casottoon. Perinteet ovat juurtuneet syvälle kansan mieliin.

 
Kyse on visuaalissudesta, tärkeä asia.
Tässä tapauksessa kyseessä wanhempi tanssimusiikki, mutta pätee muunkin genren musaan.
Musiikkia ymmärtävä, musikaalinen huomaa kyllä eron, mutta tärkeä asia myös "ei musikaaliselle" ihmiselle.
itse ainakin ymmärrän tuon hyvin.
 
Einherjar
29.01.2024 18:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

labrador: ...ja kerroin sitten, että kyseisestä harmonikasta ei koko illan aikana kuulunut pihahdustakaan, mutta...
 
Olisipa hieno testata miten turakaisten järki pyörisi ympyrää, kun midihanuristi soittelisi urut/stringit/jne. ja kiipparisti tuuttaisi pelkkää hanuria. ;)
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «