Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tangomarkkinat!
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Anonymous-jazz
17.07.2019 15:55:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joo, parranpärinää olisi vaikka mistä ko skaboihin ja Smorkkiin liittyen, näistä kuulee keikoilla kollegoilta joilla on takana lukuisia kuninkaallisten säestyksiä, myös itse olen päässyt useita säestämään kuin myös kuullut faktaa siitä mitä kaikkea ko skaboihin liittyy. Voisi sanoa että kyseessä en eräänlaiset salaiset kansiot eli niistä ei kannata julkisesta avautua kenenkään ko piireissä liikkuvan.
Kyllä maailma on ihmeellinen, varsinkin se maailma mikä on kulisseissa ja josta tavallisella topilla ei ole harmainta aavistustakaan.
 
Näilläkin palstoilla pyörii satunnaisesti joitakin hyvinkin lähellä varsinkin Tangomarkkinoita olleita ja olevia ammattilaisia, sieltä tulisi karua faktaa, jääköön nimimerkit mainitsematta.

 
Muistan kun aikanaan miltei parikymmentävuotta sitten Lahden varusmiessoittokunnassa oli samassa erässä sitä edellisvuoden tangoprinssi, joka tokaisi kerran, että "jätkät kuule ette arvaakkaan minkälaista kähmintää siellä tapahtuu tangomarkkinoiden kulisseissa, mutta ei siitä enempää".
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
26.07.2019 22:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiukka puheenvuoro! Haha!
 
https://radiosun.fi/2019/07/14/tang … ahvoja-musiikki-ja-tanssiesityksia/
 
WanhaWetäjä
27.07.2019 17:41:30 (muokattu 27.07.2019 17:41:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tiukka puheenvuoro! Haha!
 
https://radiosun.fi/2019/07/14/tang … ahvoja-musiikki-ja-tanssiesityksia/

 
Katohan...unennäkijä heräsi vai oletko saanut auringonpistoksen, laitoin tuon linkin jo lähes kaksi viikkoa sitten, nytkö alkaa sitten naurattamaan??
 
Tuossa juttussa ei ole mitään huvittavaa, kertoo vain sen minkä kaikki asioita seuraavat ja niiden kanssa edes höllästi tekemisissä olleet ovat tienneet jo vuosia.
Käy keikoilla, opit (vahva ehkä) soittamaan ja kuulet samalla kaikenmoista alaan liittyen.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
27.07.2019 21:23:57 (muokattu 27.07.2019 21:31:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Katohan...unennäkijä heräsi vai oletko saanut auringonpistoksen, laitoin tuon linkin jo lähes kaksi viikkoa sitten, nytkö alkaa sitten naurattamaan??
 
Tuossa juttussa ei ole mitään huvittavaa, kertoo vain sen minkä kaikki asioita seuraavat ja niiden kanssa edes höllästi tekemisissä olleet ovat tienneet jo vuosia.
Käy keikoilla, opit (vahva ehkä) soittamaan ja kuulet samalla kaikenmoista alaan liittyen.

 
Ai ei ole huvittavaa vai? Lueppa uudestaan.
 
Kun olet niin kova minua neuvomaan niin minäkin annan sinulle yhden neuvon, mene johonkin pändiin vakituiseksi, sellaiseen jossa treenataan.
Sun taidot tulee paljon paremmin esiin kun "kootuilla teoksilla".
 
E: Sun linkin ja kirjoitukset saattaa usein mennä ohi, ei viitsi lukea kun niissä on yleensä vain negatiivista juttua.
Työelämä muuttuu lähes joka alalla, myös muusikon ei kannata pelätä vaan rohkeasti kohti uutta.
 
WanhaWetäjä
28.07.2019 02:02:50 (muokattu 28.07.2019 10:34:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ai ei ole huvittavaa vai? Lueppa uudestaan.
Olen lukenut, en ymmärrä, ihan asiaa on suuri(n) osa.
 
Kun olet niin kova minua neuvomaan niin minäkin annan sinulle yhden neuvon, mene johonkin pändiin vakituiseksi, sellaiseen jossa treenataan.
Sun taidot tulee paljon paremmin esiin kun "kootuilla teoksilla".

Kaltaiseltasi mutuilijalta en ota neuvoja mutta treenaan AINA omat juttuni kun menen tuuraamaan, ei kuulu tapoihin mennä "tosta vaan" vetelemään varsinkaan kitarakeikkoja. Bassolla asia on ihan toinen, helpompi soitin. Vakibandi olisi kiva mutta aika mahdoton saavuttaa meikäläisen ikäiselle vaikka homma toimisikin ihan ok. Treenaan/soitan joka päivä, se on elinehto jotta pysyy edes jotenkin soittokunnossa. Miten mahtaa sinun laitasi olla?
 
E: Sun linkin ja kirjoitukset saattaa usein mennä ohi, ei viitsi lukea kun niissä on yleensä vain negatiivista juttua.
Faktoihin perustuva realismi ei ole negatiivisuutta, sitähän sinä, sori vaan, palstan 1. unennäkijä et vaan tunnu tajuavan millään. Käy keikoilla.

Työelämä muuttuu lähes joka alalla, myös muusikon ei kannata pelätä vaan rohkeasti kohti uutta.
MITÄ vttua sinä tiedät (tanssi)muusikon elämästä, TÄH??? Kerro jotain!
EP & Keitetyt Nakit....oliko muuta?
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Eläkeläissoittaja
28.07.2019 07:46:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällähän käydään kuumina. ;-)
 
WanhaWetäjä
28.07.2019 11:08:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Täällähän käydään kuumina. ;-)
 
No ei nyt sentään, kieltämättä helle tekee sen että kynnys provosoitumiseen madaltuu ja EP:n kanssa se kynnys on ollut aina olematon. Enkä ole ainoa joka saa joskus lieviä hepuleita juurikin ko nimimerkin jutuista ;-)
 
Sana on tietenkin vapaa mutta jos ei ole faktoja esittää niin miksi kommentoida? Itse olen lähes aitiopaikalta seurannut näitä tango-osastoja niin kauan kun ko skabat ovat olleet olemassa, kuninkaallisia ja kilpailuissa olleita on säestetty laidasta laitaan ja säestetään edelleen joten myös kulissien takaista faktaa kuulee tämän tästä.
Ei tarvi mutuilla ja jotkut tarinoista eivät todellakaan sisällä onnellista loppua vaan ovat raadollisuudessaan masentavaa kuultavaa, jopa niin että on vaikea käsittää miksi joillain on niin jumalaton tarve päästä kalifiksi kalifin paikalle. Se että myös suuri yleisö alkaa ihmettelemään touhua kertoo siitä että jotain on pielessä.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
28.07.2019 11:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No ei nyt sentään, kieltämättä helle tekee sen että kynnys provosoitumiseen madaltuu ja EP:n kanssa se kynnys on ollut aina olematon. Enkä ole ainoa joka saa joskus lieviä hepuleita juurikin ko nimimerkin jutuista ;-)
 
Sana on tietenkin vapaa mutta jos ei ole faktoja esittää niin miksi kommentoida? Itse olen lähes aitiopaikalta seurannut näitä tango-osastoja niin kauan kun ko skabat ovat olleet olemassa, kuninkaallisia ja kilpailuissa olleita on säestetty laidasta laitaan ja säestetään edelleen joten myös kulissien takaista faktaa kuulee tämän tästä.
Ei tarvi mutuilla ja jotkut tarinoista eivät todellakaan sisällä onnellista loppua vaan ovat raadollisuudessaan masentavaa kuultavaa, jopa niin että on vaikea käsittää miksi joillain on niin jumalaton tarve päästä kalifiksi kalifin paikalle. Se että myös suuri yleisö alkaa ihmettelemään touhua kertoo siitä että jotain on pielessä.

 
Hyvä kun muokkasit yöllistä kirjoitustasi.
Olin juuri viimeistelemässä kirjoitustani ylläpidolle.
Pitäydy omissa mielipiteissässi vastaisuudessa ja vältä henkilökohtaisuuksia.
Kiitos.
 
WanhaWetäjä
28.07.2019 13:02:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Hyvä kun muokkasit yöllistä kirjoitustasi.
Olin juuri viimeistelemässä kirjoitustani ylläpidolle.

Oliko tämä vitsi vai uhkaus?

Pitäydy omissa mielipiteissässi vastaisuudessa ja vältä henkilökohtaisuuksia.
Kiitos.

Sinulle sanoisin palstan sääntöihinkin viitaten että älä kommentoi JOS sinulla ei ole mitään sanottavaa ko asioihin liittyen äläkä kopsaile muiden laittamia linkkejä viikkoja myöhässä äläkä tarjoa neuvojasi sinua huomattavasti kokeneemmille ja tämän(kin) päivän asioista hyvin perillä oleville muusikoille.
 
En minäkään mene sinun ammattikuntasi foorumille (no tuskin sellaiste edes on) antamaan neuvoja työhösi liittyen vaikka tiedänkin alasta yhtä ja toista.
 
Kiitos.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
28.07.2019 15:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Täällähän käydään kuumina. ;-)
 
Joku käy näköjään..
 
Alkuperäiseen aiheeseen mennäkseni..
 
1. Toisaalla (Facebook) eräs kommentoija kysyi,
onkohan Radio Sun toimittaja sitä mieltä, että ooppera on tunteetonta läpilaulamista:
 
"Vuoden 2019 tangolaulukilpailut herättivät kysymyksen, voiko tangoa laulaa oopperan tavoin? Sopiiko tangon maailmaan tunteeton läpilaulaminen?"
 
Voihan tuosta sellaisen käsityksen saada, vai mitä? :D
 
2. Tangokuninkaallisten valinta pakottaa kysymään, edistääkö Seinäjoen Tangomarkkinat suomalaista tangokulttuuria, entä tuottaako festivaali vahvoja musiikki- ja tanssiesityksiä?
 
-Mun mielestäni edistää. Jokainen voisi miettiä missä suomalainen tango olisi jos tangomarkkinoita ei olisi?
-Vuosittain julkaistaa uusia suomalaisia tangoja, kiitos tangolaulun sävellys/ sanoituskilpailun.
-Smork! Kuinkahan paljon tanssipändien taso on noussut ko. kilpailun johdosta?
 
Eläkeläissoittaja
29.07.2019 09:12:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tangomarkkinat säilyttänee suosionsa kävijämäärästäänkin jo johtuen.
 
Sävellyskilpailu on tuottanut uusia tangoja kiitettävästi, mutta joitain voittajavalintoja olen ihmetellyt, kuten yhtä "joikua" jonkin vuoden takaa, joka oli luvattoman huono tangoksi. Laulun nimeä en muista, enkä haluakaan.
 
Tuosta ns. klassisesta laulutyylistä etenkin miesten osalta voidaan olla montaa mieltä. Niin sanottu oopperamaneeri voi ärsyttää monia, kuten minullakin.
Savonlinnassa ollessani juhlien aikaan aikoinani karaokeisäntänä kapakoissa, niin osin ylimieliset oopperakuorolaiset tulivat laulamaan kapakkaan karaokea näyttääkseen muille harrastajille, että täältä pesee.
Huh huh niitä kuoromaneereita venytyksineen ja ylitulkintoineen, joita saimme kuulla. Pakko oli ottaa muutama rauhoittava ryyppy Seurahuoneella kotiin mennessäni, joka oli myöhempään auki, jotta toipuisin.
Kuninkaalliset on tänä vuonnakin valittu, tykättiin heistä tai sitten ei. Minulle se on aivan sama ja jätän arviot heistä muille, kuten myös tangosävellyskilpailun voittajasta. Itse en tangoja enää tee.
 
WanhaWetäjä
29.07.2019 10:58:28 (muokattu 29.07.2019 10:59:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Tangomarkkinat säilyttänee suosionsa kävijämäärästäänkin jo johtuen.
Itse markkinat tapahtumana tulee säilymään mutta itse skaba on menettänyt merkitystään vuosi vuodelta, voittajat painuvat unholaan nopeasti. Jotain kertoo myös se että kuningasfinaali ei ollut loppuunmyyty.
 
Sävellyskilpailu on tuottanut uusia tangoja kiitettävästi, mutta joitain voittajavalintoja olen ihmetellyt, kuten yhtä "joikua" jonkin vuoden takaa, joka oli luvattoman huono tangoksi. Laulun nimeä en muista, enkä haluakaan.
Joitain voittajatangoja on tullut jopa soitettua, muistaakseni esim "Myrskyöinä" ja "En kasvojas muista" ovat ko kilpailun satoa ellei jopa voittajia, mielenkiintoisia soittaa, aika koukeroisia arreja, toki makuasioita nämäkin. Pohjanmaan perusjuntti/isäntä voi olla eri meiltä, pitää olla suoraa ja yksinkertaista poljentoa eli rytkytangoa, notta ristus ;-)
 
Tuosta ns. klassisesta laulutyylistä etenkin miesten osalta voidaan olla montaa mieltä.
Tässä tapauksessa sanoisin että useimmiten kamalan kuulosta kuten ylipäätään kevyen musan tulkinta opperamaneerein. Tässä oiva esimerkki https://www.youtube.com/watch?v=qH9xSu0tvhY Pavarotin jollotusosio...liekö ns improvisoitua, huh.
 
Niin sanottu oopperamaneeri voi ärsyttää monia, kuten minullakin.
Savonlinnassa ollessani juhlien aikaan aikoinani karaokeisäntänä kapakoissa, niin osin ylimieliset oopperakuorolaiset tulivat laulamaan kapakkaan karaokea näyttääkseen muille harrastajille, että täältä pesee.

Lauluhölmöyttä pahimmasta päästä, joitakin kuoroharrastajia tunnen, he ovat ihan oma lajinsa ja jos pääsee Savonlinnaan asti niin saattaa keltainen neste nousta joidenkin päähän.
 
Huh huh niitä kuoromaneereita venytyksineen ja ylitulkintoineen, joita saimme kuulla. Pakko oli ottaa muutama rauhoittava ryyppy Seurahuoneella kotiin mennessäni, joka oli myöhempään auki, jotta toipuisin.
Tunnen myös soittajia jotka ovat aikoinaan siirtyneet karaokevetäjiksi, nostan hattua, itse en pystyisi moiseen, pelkkä pubi/juottolaympäristö turakaisineen on ajatuksenakin jo vastenmielinen. No, kaikki tuntemani ko soittaja/karaesat ovat lopettaneet, osa myös soittamisen jo ovat aivan muissa hommissa.
 
Kuninkaalliset on tänä vuonnakin valittu, tykättiin heistä tai sitten ei. Minulle se on aivan sama ja jätän arviot heistä muille, kuten myös tangosävellyskilpailun voittajasta. Itse en tangoja enää tee.
Juu, ei paljon hetkauta. En seuraa ko skaboja aktiivisesti koska niihin liittyy asioita jotka sotivat omaa ajatusmaailmaa vastaan.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kefiiri
29.07.2019 15:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Tässä tapauksessa sanoisin että useimmiten kamalan kuulosta kuten ylipäätään kevyen musan tulkinta opperamaneerein. Tässä oiva esimerkki https://www.youtube.com/watch?v=qH9xSu0tvhY Pavarotin jollotusosio...liekö ns improvisoitua, huh.
 
Toihan oli ihan hyvä, veti reilusti omalla staililla eikä yrittänyt muuttua miksikään Howlin Wolfiksi. Eihän se hillitöntä musiikillista lisäarvoa tuonut mutta ihan hauska idea. Ottaisin sen oman bändinikin keikalle joikumaan jos se ei olisi kuollut.
 
En ole musiikin asiantuntija.
EP
29.07.2019 18:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuul(l)ostaa, (mitä oon noita live pätkiä kuunnellu) tämän uuden kuninkaan Johannes Vatjuksen laulu Kaiho orkesterin säestyksellä!
Oli meikäläisen suosikki loppukisassakin!
 
EP
30.07.2019 18:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisikö tango kieltää?
 
https://www.savonsanomat.fi/mielipi … DhTszWwv1yVOvQvmHy7FXNSc7hyi1A7ZQCE
 
artope
30.07.2019 20:37:04 (muokattu 31.07.2019 06:32:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Hyvältä kuul(l)ostaa, (mitä oon noita live pätkiä kuunnellu) tämän uuden kuninkaan Johannes Vatjuksen laulu Kaiho orkesterin säestyksellä!
Oli meikäläisen suosikki loppukisassakin!

 
Mä oon kyllä vahvasti eri mieltä. Yhen ajomiespätkän nähnyt ja ei kyllä uponnut mulle. Mutta maailmaan mahtuu ääntä ja eri mielipiteitä.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
EP
30.07.2019 22:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Mä oon kyllä vahvasti eri mieltä. Yhen ajomiespätkän nähnyt js ri kyllä uponnut mulle. Mutta maailmaan mahtuu ääntä ja eri mielipiteitä.
 
Juu, mielipiteitä on ja pitää ollakin.
En kattellu kisaa kun ihan loppua ja muutama asia jäi epäselväksi..
Mun mielestä niistä kolmesta kuitenkin paras, äänellisesti.
Tästä saa olla erimieltä! :D
 
EP
30.07.2019 22:35:19 (muokattu 30.07.2019 22:37:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tuolla uudella tangokunigattarella aiempaa keikkakokemusta, kilpailukokemusta on, mutta paljonko keikkakokemusta, onko tietoa?
Tuli vaan mieleen kun kuuntelin parin vuoden takaisen esityksen juutuubista, ei oikein vakuuttanut.
 
artope
31.07.2019 06:35:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Juu, mielipiteitä on ja pitää ollakin.
En kattellu kisaa kun ihan loppua ja muutama asia jäi epäselväksi..
Mun mielestä niistä kolmesta kuitenkin paras, äänellisesti.
Tästä saa olla erimieltä! :D

 
Mun mielestä Kivimäki olisi ansainnut voiton. Hyvä ääni hänellä, enemmin tanssimusiikkiin sopiva. Muutenkin miellyttävä kaveri. Jos yhtään osaan veikata, niin voittaja siirtyy operetti/oopperalavoille kunkkuvuoden jälkeen. Ja hyvä niin.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
WanhaWetäjä
31.07.2019 10:33:39 (muokattu 31.07.2019 10:34:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Mun mielestä Kivimäki olisi ansainnut voiton. Hyvä ääni hänellä, enemmin tanssimusiikkiin sopiva.
Sepä se, pari keikkaa olen ollut tuuraamassa Pasin bandissa ja pari muuta kertaa eri bandeissa samoilla lauteilla. Miellyttävä ääni ja mukavan olonen kaveri.
Ehkä tällä kertaa haettiin jotain uutta ja erilaista ja se että on jo veteraani tai ainakin omaa riittävästi kokemusta keikkailusta ja kaikesta siihen liitttyvästä ei välttämänttä ole hyvä asia. Tämä koskee myös Smorkkia, molempinen skabojen voittajien kanssa näistä on turistu ja käyty keikoilla joten kyse ei ole juoruista vaan ihan faktoista. Toki elämässä ja näissäkin kuvioissa moni asia voi mennä pieleen ja ura ei etenekkään niin kuin kuviteltiin. Joillekkin aukeaa taivas, toisille lähes helvetti.
 
Muutenkin miellyttävä kaveri. Kyllä.
 
Jos yhtään osaan veikata, niin voittaja siirtyy operetti/oopperalavoille kunkkuvuoden jälkeen. Ja hyvä niin.
Mieleen tulee muuan Mikko Kilkkinen, kun kuulin hänen lauluaan mökkiradiosta ekan kerran (en katsonut skaboja) aattelin ääneen jupisten "kukahan vtun jormapulkkinen on taas päästetty levyntekoon", melko uskomatonta kollotusta se oli. Tästä uudesta kunkusta en sano mitään koska en ole tahtiakaan kuullut hänen lauluaan.
 
https://www.youtube.com/watch?v=BVvDJuFOVnc&frags=pl%2Cwn Tämä biisi, voihan kele, mies oli vissiin 17v ja kuulosti 65 vuotiaalta.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «