Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara, vahvistin ja efektit tanssimusiikkiin
1 2 3
jtr_gtr
19.04.2011 20:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: No jos totta puhutaan niin hyvä hankinta on Boss GT-10. Soundi on paljon parempi kuin Linen kamoissa (verrokkia löytyy). Ja kuulemani mukaan myös luotettavuus on parempi.
 
itsellä on ollu käytössä Gt-10 siitä asti kun markkinoille tuli, Labogan caiman combo uusimpana hankintana vahvaripuolella ja Katajan käsityötä oleva strato.
kaikki toimii kaikessa musiikissa.
Gt-10 hyviä puolia turha alkaa jauhamaan, vannoutuneet kitaristit luottavat analogi matolaatikoihin, hyvään luottavatkin ei sillä :) roudausystävällisyys, Bossin orkkisefektejä, helppokäyttöisyys ( kunhan ensin oikeasti panostaa aikaa pedaalin käyttöön ja toimintaan ) ja monipuolisuus/helppoja nopea muokkausmahdollisuus lienevät suurimmat plussat. hinta ei näemmä kauheasti ole tippunu ainakaan thomannin suunnalla, osoittanee hinta/laatu-suhteen olevan kohdallaan ??
 
kaiken kaikkiaan, parin tonnin kamat ja toimii varmasti.
Boss Gt-10, suosittelen humppahommiin :)
( kuin myös Laboga, muutaman kuukauden kokemuksella.. )
 
niin, Boss nyt minun mielestä hakkaa Linet ja Zoomit yms. 100-0, tuntuisipa olevan parempi ja monipuolisempi kuin voxin tonelab.
siinäpä tärkeimmät kommentit.
 
Kukko
03.05.2011 16:34:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut vuosien mittaan kaikkea efektiä nauhakaiusta aina xoticin polkimiin. Nylkyään toimivin systeemi _ mielestäni_ on :hyvä kitara -hyvä putkivahvistin- hyvä multispedu. Mulla se tarkoittaa itsetehtyä stratoa, peavey classic 30 -putkcomboa ja boss me-70 multipedaalia.
 
Olen soittanut tanssimusaa jo vuosia, tosin vain n.20 keikan vuosivolyymillä. Kaiken sähläyksen ja surinan ja rätinän jälkeen olen todennut ko. signaaliketjun toimintavarmuuden-äänenlaadun- soitettavuuden- roudattavuuden- ym. kannalta parhaaksi. Kiitos ja anteeksi.
 
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
Timi
03.05.2011 17:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukko: Mulla on ollut vuosien mittaan kaikkea efektiä nauhakaiusta aina xoticin polkimiin. Nylkyään toimivin systeemi _ mielestäni_ on :hyvä kitara -hyvä putkivahvistin- hyvä multispedu. Mulla se tarkoittaa itsetehtyä stratoa, peavey classic 30 -putkcomboa ja boss me-70 multipedaalia.
 
Olen soittanut tanssimusaa jo vuosia, tosin vain n.20 keikan vuosivolyymillä. Kaiken sähläyksen ja surinan ja rätinän jälkeen olen todennut ko. signaaliketjun toimintavarmuuden-äänenlaadun- soitettavuuden- roudattavuuden- ym. kannalta parhaaksi. Kiitos ja anteeksi.

 
Ei mitään kiitos ja anteeksi!Se vain menee joskus silleen.Meittin kitaristikin käyttää poikansa tekemää keppiä ja Fenderiä toisena kitarana. Mesan vahvistimien ohella.Tosin noita multipedaaleja ei oo yhtään ennee lauteilla näkynyt.Noin kahteenkymmeneen vuoteen?Ai nih!Joku ikivanha Ibanezin kaiku tohisee langattoman tsydeemin alla.Toimivaa!
 
Vaikea.Mutta varma!
klapiton
14.05.2011 21:13:18 (muokattu 14.05.2011 21:14:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stratocaster, putkivahvistin ja hyvät kaiut,joko nauhakaiku tai delay.Kaikkea ei kerrota...opettele ite!!!
 
Rämppy
16.05.2011 09:56:16 (muokattu 16.05.2011 10:09:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klapiton: Stratocaster, putkivahvistin ja hyvät kaiut,joko nauhakaiku tai delay...
 
Aikalailla samoilla linjoilla. Kaikulaitteista esim. Line6 DL4 on toimiva laite, jos haluaa nauhakaikumaista delayta vähemmällä häsläämisellä. Näitä liikkuu torilla 150 euron pintaan. Bossin RE-20 on halvempi vaihtoehto ja ihan hyvä sekin. Lisäksi pari overdriveä: toinen antamaan säröä ja toinen puhtaana "boostina". Perushyviä löytyy vaikkapa Bossilta: ainakin SD-1, OD-3 ja BD-2. Ja vielä viritysmittari-pedaali lautaan kiinni. Näillä hoituu hommat.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
pitk
16.05.2011 12:52:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaraksi mikä tahansa, jossa on Seymour Duncanin P-Rails mikit. Niistä irtoo yksikelanen, humppari, P-90 ja vastavaihehumppari. Sopii siis humppaan ja heviin. Ihan törkeen hyvät.
 
http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/prails_shpr1/
 
Tommonen peruscombo periaatteessa riittää. Mallintavat on tietenkin siitä kivoja, että irtoo erilaiset soundit ja efektit yhestä koneesta. Näissä mun suositus on Vox Valvetronix + pedaali.
 
Jos jotain irtopurkeilla, niin TC Electronicsin Polytune virittimeksi, koska se on paras, joku omaan makuun sopiva särötin, perus-chorus ja delay. Reverb, jos vahvistimessa ei ole. Noilla ajelee jo melko pitkälle. Jos vetää rautalankaosastoa, niin tremolo on tietenkin must. Ja kikottimet yhteen lautaan.
 
Keep it simple.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Rämppy
16.05.2011 14:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Jos jotain irtopurkeilla, niin TC Electronicsin Polytune virittimeksi, koska se on paras,..
Korg Pitchblack on edullisempi, mutta tosi hyvä. Tarkka, nopea ja täsmällinen. Lisäksi siinä on true bypass, joten pedaali ei syö soundia signaaliketjussa. Rakenteeltaan kestävä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Kyllikki
16.05.2011 18:32:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse ollut aina oman tieni kulkija, enkä koskaan hankkinut kamoja tai ruuvannut soundia jonkun toisen soittajan tyylin mukaan. Oman tyylini kehitin itse, muita matkimatta.
 
Tällä herkellä omat persoonalliset kamani koostuvat vaaleansinisestä, isolapaisesta Stratocasterista, jonka perästä löytyy H&K:n lesliesimulaattori, Pearl Orbit Echo -nauhakaiku ja DOD FX80B -kompressori. Äänen vahvistaa vanha oikutteleva VOX AC30 -täysputkivahvistin.
 
Minusta persoonallisuus ja oma tyyli ovat ne tärkeimmät asiat myös soittamisessa. Siksi soittaessa joskus eläydyn musiikkiin vääntelemällä naamaani, heitän hauskoja spiikkejä ja "nyrkkeilen" laulumikkini kanssa.
 
Ai niin, oli unohtua, että soitan siis rautalankaa.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Retku
16.05.2011 19:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Olen itse ollut aina oman tieni kulkija, enkä koskaan hankkinut kamoja tai ruuvannut soundia jonkun toisen soittajan tyylin mukaan. Oman tyylini kehitin itse, muita matkimatta.
 
Tällä herkellä omat persoonalliset kamani koostuvat vaaleansinisestä, isolapaisesta Stratocasterista, jonka perästä löytyy H&K:n lesliesimulaattori, Pearl Orbit Echo -nauhakaiku ja DOD FX80B -kompressori. Äänen vahvistaa vanha oikutteleva VOX AC30 -täysputkivahvistin.
 
Minusta persoonallisuus ja oma tyyli ovat ne tärkeimmät asiat myös soittamisessa. Siksi soittaessa joskus eläydyn musiikkiin vääntelemällä naamaani, heitän hauskoja spiikkejä ja "nyrkkeilen" laulumikkini kanssa.
 
Ai niin, oli unohtua, että soitan siis rautalankaa.

 
Tästä piti oikeen paukauttaa plussa ku rehautti kunnon naurut irti ja paukahti samalla sarkasmimittarikin paskaksi!
 
"Ei muuta kun huumori yllä ja lisää paskaa housuun!"
EP
16.05.2011 20:00:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskas tulee kitaristi jolla vaan kitara, piuha ja vahvistin? : )
 
pitk
16.05.2011 22:25:23 (muokattu 16.05.2011 22:27:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Korg Pitchblack on edullisempi, mutta tosi hyvä. Tarkka, nopea ja täsmällinen. Lisäksi siinä on true bypass, joten pedaali ei syö soundia signaaliketjussa. Rakenteeltaan kestävä.
 
Olen käyttänyt / ostanut / ostattanutt kyseistä Korgin viritintä. Toimii hyvin niin kauan kuin toimii. Ikävä kyllä, ei kovim kestävää laatua. '
 
True by-pass on plussaa, niin on myös Polytunessa.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Rämppy
17.05.2011 12:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Olen käyttänyt / ostanut / ostattanutt kyseistä Korgin viritintä. Toimii hyvin niin kauan kuin toimii. Ikävä kyllä, ei kovim kestävää laatua. '
 
True by-pass on plussaa, niin on myös Polytunessa.
 
Pitk.

Mul Korgi toimii aina vaan erinomaisesti, vaikka on välillä joutunut kokemaan vilua ja röykytystä.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
uusiipe
19.05.2011 09:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Ai niin, oli unohtua, että soitan siis rautalankaa.
 
No enpä olisi noista kamoista sitä arvannutkaan ;-)
 
Mallintavista vielä sen verran, että vahvistin- ja kaiutinmallinnokset kannattaa unohtaa, tai jättää hätävaraksi, ja käyttää kunnon vahvistinta. Multieffenä palvelevat toki oikeinkin mainiosti.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Ukko
19.05.2011 10:20:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uusiipe: No enpä olisi noista kamoista sitä arvannutkaan ;-)
 
Mallintavista vielä sen verran, että vahvistin- ja kaiutinmallinnokset kannattaa unohtaa, tai jättää hätävaraksi, ja käyttää kunnon vahvistinta. Multieffenä palvelevat toki oikeinkin mainiosti.

 
Roudaaja voi olla toista mieltä.
 
COVS jäsen nro 6
BassoSisko
19.05.2011 10:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Koskas tulee kitaristi jolla vaan kitara, piuha ja vahvistin? : )
 
Mä en ole koskaan edes kuullut legendaa tuollaisista olioista. En usko että niitä on olemassa. Eiku hetkonen, taisin nähdä kerran vilaukselta yhden sellaisen mutta se katosi nopeasti maailman melskeeseen.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
EP
19.05.2011 11:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassoSisko: Mä en ole koskaan edes kuullut legendaa tuollaisista olioista. En usko että niitä on olemassa. Eiku hetkonen, taisin nähdä kerran vilaukselta yhden sellaisen mutta se katosi nopeasti maailman melskeeseen.
 
Hehehee.. kiitos päivän ekat kunnon naurut, kaikkee sitä tulee tosiaan kirjoitettua : ))
 
Juupe
19.05.2011 16:12:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Roudaaja voi olla toista mieltä.
 
Monessako tanssibändissä on roudari?:) Jos roudari on, niin sehän saa palkan siitä, että kantaa kamat, painavatkin. Mutta jos laitteiden koko/paino on tärkeämpi asia, kuin soundi, niin ei kait siinä...:)
 
Timi
19.05.2011 19:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juupe: Monessako tanssibändissä on roudari?:) Jos roudari on, niin sehän saa palkan siitä, että kantaa kamat, painavatkin. Mutta jos laitteiden koko/paino on tärkeämpi asia, kuin soundi, niin ei kait siinä...:)
 
Joskus.Silleen nätisti ja huumorilla.Oon roudatessamme kamoja lauteille ja joku kyselee mitä musaa on tulossa.Vastannut jotta ei oikein tiedetä kun soittajat tulevat hiukan myöhemmin.
 
Vaikea.Mutta varma!
Ukko
19.05.2011 19:21:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juupe: Monessako tanssibändissä on roudari?:) Jos roudari on, niin sehän saa palkan siitä, että kantaa kamat, painavatkin. Mutta jos laitteiden koko/paino on tärkeämpi asia, kuin soundi, niin ei kait siinä...:)
 
Joo joo. Tarkoitan tietysti juuri sitä soittajaa itseään. Valehtelemati aika paljon pro väessäkin löytyy näitä pelkän mallintajan käyttäjiä, juuri sen roudauksen helppouden takia.
 
COVS jäsen nro 6
EP
19.05.2011 19:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Joskus.Silleen nätisti ja huumorilla.Oon roudatessamme kamoja lauteille ja joku kyselee mitä musaa on tulossa.Vastannut jotta ei oikein tiedetä kun soittajat tulevat hiukan myöhemmin.
 
No mutta toihan on tosi hienotunteisen välttelevä lausahdus.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «