Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Vanhan ajan" musaliikkeet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Anonymous-jazz
13.12.2023 03:59:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milbrook Musiikki juuri Helsingissä lopetti toimintansa ja 50 % loppuunmyynti alkoi tällä viikolla.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Sir Roger
09.01.2024 20:24:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Milbrook Musiikki juuri Helsingissä lopetti toimintansa ja 50 % loppuunmyynti alkoi tällä viikolla.
 
..ja SoundTools loppuunmyynti 13.1. asti! :(
 
Klezberg
26.03.2024 19:35:49 (muokattu 26.03.2024 22:43:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Kiskontien ja Nousiaistentien kulmassapa.
 
No mulla on eri muistikuva, että olisi ollut suoraan siinä että näkyy Manskulta tullessa. Mutta muistikuvat pettää. Muttei kuitenkaan procentteri.
 
PS. Katselin vähän karttaa... 3D-näkymääkin. Kyllä se liike jossa mä olen silloin käynyt oli heti siinä Kiskontien mutkan kohdalla.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Klezberg
26.03.2024 19:53:09 (muokattu 26.03.2024 19:56:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

triaxis: On mainittava, että vuodesta 1979 alkaen toiminut Kitarapaja on ns. Vanhan ajan oikea kivijalkaputiikki. Helsingissä se on sijainnut koko ajan Kruunuhaassa Kirjatyöntekijänkatu 4 osoitteessa.
Tänä päivänä liike on sen verran laajentunut, että Oulussa toimii Kitarapajan haaraliike. Sitä pyöritetään paikalisin voimin. Tuoteiden hinnat kestävät vertailun mm. Thomann yms suurten toimijoiden hintoihin. Palvelu ja ammattitaito on huipputasoa.

 
Sikäli jännä juttu, että itse olen kokenut Helsingin Kitarapajan ihan toisin ne kaksi kertaa kun olen sinne uskaltautunut. Eka kerta oli 80-luvun alussa, olin lukenut kirjan kitaramikeista ja -elektroniikasta ja halusin humpparin josta tulee ulos molemmat kelat erikseen, että pääsee kokeilemaan kytkentöjä. En tiennyt, miten tuota olisi kysynyt niin että tulee ymmärretyksi, niin sanoin sitten että löytyykö humbuckeria josta tulee neljä piuhaa.
 
Muthan naurettiin porukalla ulos. Siellä oli paljon väkeä. Myyjä toitotti kaikille että täällä joku kyselee onko meillä humbuckeria josta tulee neljä piuhaa. Ja naurua päälle. Menin Fazerille josta löysin mitä etsin.
 
Meni sitten yli 20 v ennenkuin uskalsin uudelleen mennä sinne. Olin päättänyt ostaa kunnon straton, amerikan fenderin, budjetti noin 1500 euroa. Lähdin kiertämään liikkeitä ja poikkesin kitarapajassakin. Nyt siellä oli hiljaista. Myyjä istui pöydän takana. Kerroin mitä olin etsimässä. Niitähän saa netistä tilaamalla, se sanoi. Päädyin sitten Malmille DLX:ään josta löysin American Deluxen S1-kytkennällä, säätivätkin vielä toivomukseni mukaan.
 
En tiedä sitten, olen varmaan musatouhuissa niin ulkopuolisen oloinen. Toisaalta monessa muussa paikassa olen saanut hyvää palvelua. Fazerilla Robson tulee erityisesti mieleen... oli ilo ostaa häneltä ensin Squier Strato ja myöhemmin SY77 syntikka. Ja vielä Kaisaniemenkadun f-musiikkiin saattoi astella ja pyytää kokeilla alttofonia, meiningillä että jos saan siitä melodian soimaan niin ostan sen. Oli asiantunteva myyjä, neuvoi sen verran että 1500 euron foni lähti mukaan. Ei puhaltimet enää pelottaneet sen jälkeen.
 
Olen varmaan kertonut tämän ennenkin. On vaan jotenkin sellainen asia että myyjien toivoisi ymmärtävän olevansa siellä asiakkaita varten eikä pätemässä. EIkä asiakkasta välttämättä päältäpäin näe mitä se meinaa ja mitä se tietää tai osaa.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
luuppaaja
26.03.2024 20:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako kukaan Tampereella pyynikintiellä, uimahallin kohdalla ollutta soitinliikettä?
Ikkunalla oli halvempia sähkiksiä näytillä.
Ostin sieltä -70 luvulla Dian pulttikaulasen 335 kopion ja vaihdossa annoin itse tehdyn sähkiksen joka oli myöhemminkin näyteikkunalla myynnisä.
 
Sir Roger
27.03.2024 11:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luuppaaja: Muistaako kukaan Tampereella pyynikintiellä, uimahallin kohdalla ollutta soitinliikettä?
Ikkunalla oli halvempia sähkiksiä näytillä.
Ostin sieltä -70 luvulla Dian pulttikaulasen 335 kopion ja vaihdossa annoin itse tehdyn sähkiksen joka oli myöhemminkin näyteikkunalla myynnisä.

 
Kyllä, eräs konsan kitaraopettajista oli jotenkin mukana toiminnassa.
Mutta en muista koskaan käyneeni liikkeessä.
 
WanhaWetäjä
27.03.2024 12:23:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Roger: Kyllä, eräs konsan kitaraopettajista oli jotenkin mukana toiminnassa.
Mutta en muista koskaan käyneeni liikkeessä.

 
Jos kyse on uimahallin kivijalassa Pirkankadulla (ei Pyynikintiellä) sijainneesta liikkeestä niin ainakin Tammilehdon Sepi (Topi Sorsakosken serkku) piti ko puljua, oliko jopa eka kauppias, myöhemmin erään nuoruuden soittokaverin isä oli puikossa jonkin aikaa joten tuli tuolla pari kertaa käytyä.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kefiiri
27.03.2024 17:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Jos kyse on uimahallin kivijalassa Pirkankadulla (ei Pyynikintiellä) sijainneesta liikkeestä niin ainakin Tammilehdon Sepi (Topi Sorsakosken serkku) piti ko puljua, oliko jopa eka kauppias, myöhemmin erään nuoruuden soittokaverin isä oli puikossa jonkin aikaa joten tuli tuolla pari kertaa käytyä.
 
Tammilehdolla oli ainakin Musikeri -niminen kauppa jossain päin Tamperetta joskus. Erinomaisen ystävällistä ja lupsakkaa palvelua.
 
En ole musiikin asiantuntija.
WanhaWetäjä
27.03.2024 18:06:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Tammilehdolla oli ainakin Musikeri -niminen kauppa jossain päin Tamperetta joskus. Erinomaisen ystävällistä ja lupsakkaa palvelua.
 
Se oli juurikin tuo mainitsemani mesta Pirkankadulla.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
luuppaaja
27.03.2024 19:19:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä niin, Pirkankatuhan se tietenkin on. Vanhempi herrasmies siellä taisi olla silloin myyjänä. Ammattikoulussa silloin kävin niin tuli siitä ohi kuljettua monesti. Eipä ole samanlaista Dian 335 kopioo tullut vastaan netin syövereistä, oliskohan pitänyt vaan pitää itsellä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «