Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: NUOTTEJA + SOINTUJA + SANOJA + APUA. (TM-palstan jelppikerho)
1 2 3 4 545 46 47 48 49 50 51
olmiolmi
01.02.2024 15:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys yleisellä tasolla: Mikä on suositeltava tiedostoformaatti lähetettäville nuoteille ?
 
Oma nuottiarkistosovellukseni (MobileSheets) nielee mukisematta ainakin sekä pdf- että jpg-muotoisia nuotteja, ja omat skannaukseni olen yleensä tehnyt sivu kerrallaan jpg-muotoon (resoluutiolla 300 dpi), jolloin esim. 2-sivuinen nuotti = 2 jpg-tiedostoa, nimettyina "Biiisi X Dm 1.jpg" ja vastaavasti "Biisi X Dm 2.jpg".
 
Pdf-muodossa kaikki sivut tyypillisesti olisivat yhdessä tiedostossa "Biisi X Dm.pdf".
 
Uutena jäsenenä en haluaisi mitenkään rikkoa vallitsevia käytäntöjä. Tiedostothan toki muuntuu helposti haluttuun muotoon.
 
Terkut
 
Olli
 
marpula
02.02.2024 20:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olmiolmi: Kysymys yleisellä tasolla: Mikä on suositeltava tiedostoformaatti lähetettäville nuoteille ?
 
Oma nuottiarkistosovellukseni (MobileSheets) nielee mukisematta ainakin sekä pdf- että jpg-muotoisia nuotteja, ja omat skannaukseni olen yleensä tehnyt sivu kerrallaan jpg-muotoon (resoluutiolla 300 dpi), jolloin esim. 2-sivuinen nuotti = 2 jpg-tiedostoa, nimettyina "Biiisi X Dm 1.jpg" ja vastaavasti "Biisi X Dm 2.jpg".
 
Pdf-muodossa kaikki sivut tyypillisesti olisivat yhdessä tiedostossa "Biisi X Dm.pdf".
 
Uutena jäsenenä en haluaisi mitenkään rikkoa vallitsevia käytäntöjä. Tiedostothan toki muuntuu helposti haluttuun muotoon.
 
Terkut
 
Olli

 
Luulisin että varsinaista vakiintunutta käytäntöä ei ole, kukin minun tuntemani skannailja tekee vähän omalla tavallaan.Itse noudattelen tällaisia periaatteita:
- 300 dpi mustavalkea piirros, kynnysarvo riippuu alkuperäisen tummuudesta
- rajaus niin että nuotti täyttää sivun mahdollisimman hyvin, ei mustia reunoja
- vinoon menneet skannaukset heti uusiksi
- pdf-formaatti jotta monisivuiset kulkevat yhtenä nippuna
- tiedostojen nimissä ei skandimerkkejä (åäöÅÄÖ) eikä muitakaan erikoismerkkejä, sillä eri käyttöjärjestelmät (Windows, Linux, Android, Apple) pyrkivät tulkitsemaan niitä omalla tavallaan.
- sävellajin lisäksi tiedoston nimessä voi olla maininta 1r jos nuotti on yksirivinen, ilman bassoriviä.
 
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
olmiolmi
03.02.2024 09:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marpula: Luulisin että varsinaista vakiintunutta käytäntöä ei ole, kukin minun tuntemani skannailja tekee vähän omalla tavallaan.Itse noudattelen tällaisia periaatteita:
- 300 dpi mustavalkea piirros, kynnysarvo riippuu alkuperäisen tummuudesta
- rajaus niin että nuotti täyttää sivun mahdollisimman hyvin, ei mustia reunoja
- vinoon menneet skannaukset heti uusiksi
- pdf-formaatti jotta monisivuiset kulkevat yhtenä nippuna
- tiedostojen nimissä ei skandimerkkejä (åäöÅÄÖ) eikä muitakaan erikoismerkkejä, sillä eri käyttöjärjestelmät (Windows, Linux, Android, Apple) pyrkivät tulkitsemaan niitä omalla tavallaan.
- sävellajin lisäksi tiedoston nimessä voi olla maininta 1r jos nuotti on yksirivinen, ilman bassoriviä.

 
Juu, aika lailla samoilla linjoilla ollaan siis. Suoria, mahdollisimman reunuksettomia skannauksia pdf-muodossa.
 
Koti-keyboardia soitellessa tarvitsen itse juuri tuollaisia "lead sheet" -tyyppisiä nuotteja, melodia ja sointumerkinnät riittävät, kun soitin hoitaa vasemman käden sointuotteen perusteella kompit, bassot ja rummut. Valjua ja monotonistahan se tietysti on "oikeaan" soittoon verrattuna, mutta kun ei muutakaan osaa, niin saa luvan välttää ...
 
"1r" siis mukaan tämäntyyppisten nuottien nimiin.
 
Ääkkösten välttäminen tiedostonimissä on hyvä pointti, täytyypä pitää mielessä.
 
Kiitokset kommenteista !
 
ilimari
05.02.2024 10:05:49 (muokattu 05.02.2024 10:06:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on PDF muotoon nuotisto. Se vie paljon vähemmän tilaa kuin JPG
Samalla tallennus menee suoraan aakkosin Tekemällä alasivuja voi erotella nuottia mielin määrin. Jos teen soittolistaa siirrän nuotin ForScoreen siinä voi tehdä soittojärjestyksen. Transponointiin Musescore.
 
ilimari
11.02.2024 11:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuuko olemaan nuottia Pöytä täyteen Matin ja Tepon laulusta?
 
HotWheels
17.02.2024 09:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan lappua Fbi Beatin Kesälauantai humpasta?
 
Sabbathologist
18.02.2024 18:03:45 (muokattu 18.02.2024 18:04:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisikö nuotteja Saija Varjusin kappaleeseen Dam Dam Da Da Di Dum ? Etsin ultimate-guitarista, mutta ei siellä ainakaan ollut.
 
Mumot bludaa!
mollittaja
19.02.2024 13:23:07 (muokattu 20.02.2024 21:41:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musescore 4
Mitä mieltä olette mainitsemastani nuotinnusohjelmasta?
Mitä ohjelmaa suosittelette nuotinnukseen. Kyse on pelkästä Pianonuoteista?
Terveisin mollittaja
 
olmiolmi
22.02.2024 16:18:02 (muokattu 22.02.2024 16:57:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
muutama viikko sitten kyselin nuottia Souvareiden biisiin Ilta saapuu, ystäväin (alkup. Skoro osen, gospoda).
 
Ei tuntunut löytyvän, mutta lisätietona voin kertoa, että Mirja Helena on saman biisin, eri - kantaaottavalla - sanoituksella levyttänyt nimellä Miksi kiusaat ?
 
Auttaisiko tuo yhtään ?
 
Meiliosoite olli.ovaska@kolumbus.fi
 
Kiitokset etukäteen
 
Olli
 
ilimari
23.02.2024 19:34:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt rock asiaa. Onko I AM THE LONELY nuottia kellään? ET TIETÄÄ SAA NYT KUINKA VAIKEAA
 
WanhaWetäjä
24.02.2024 13:36:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilimari: Nyt rock asiaa. Onko I AM THE LONELY nuottia kellään? ET TIETÄÄ SAA NYT KUINKA VAIKEAA
 
Laitoin pari eri versiota, oletan että kappale on "Olen yksinäinen".
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Nelisormimangusti
24.02.2024 15:28:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olmiolmi: Hei,
 
muutama viikko sitten kyselin nuottia Souvareiden biisiin Ilta saapuu, ystäväin (alkup. Skoro osen, gospoda).
 
Ei tuntunut löytyvän, mutta lisätietona voin kertoa, että Mirja Helena on saman biisin, eri - kantaaottavalla - sanoituksella levyttänyt nimellä Miksi kiusaat ?
 
Auttaisiko tuo yhtään ?
 
Meiliosoite olli.ovaska@kolumbus.fi
 
Kiitokset etukäteen
 
Olli

 
Tuosta ainakin soinnut transponointimahdollisuudella.
 
http://akkordbard.ru/poispolnitelem … 36-pavel-sokolov-skoro-osen-gospoda
 
Nuotteja ei maksutta verkosta tunnu löytyvän. Maailman hienoin melodiatutoriaali kyllä:
 
https://m.youtube.com/watch?v=GiAPouVYjDs
 
https://muusikoiden.net/beta.php
ilimari
24.02.2024 16:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilimari: Nyt rock asiaa. Onko I AM THE LONELY nuottia kellään? ET TIETÄÄ SAA NYT KUINKA VAIKEAA
 
Nuotti on saapunut. Juuri tämä oli hakusassa. Kiiiiitos !!!!
 
Musamakke
25.02.2024 18:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi. Hakusessa olisi nuotti jenkkaan Tuohinen sormus välisoittoineen kaikkineen.
Jos löytyy ja haluat sen mulle jakaa olisin tosi kiitollinen. Spostiin markusvilja@gmail.com
 
WanhaWetäjä
26.02.2024 00:41:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musamakke: Moi. Hakusessa olisi nuotti jenkkaan Tuohinen sormus välisoittoineen kaikkineen.
Jos löytyy ja haluat sen mulle jakaa olisin tosi kiitollinen. Spostiin markusvilja@gmail.com

 
Kumma kyllä muistin että olen ko lapun nähnyt jossain salaisissa kansioissani MUTTA se olikin ihan koneen syövereissä eli jossain sitä on joskus jonkun kanssa soiteltu. Jonkinsortin lyhyt välisoitto siinä on, liekö sitten riittävä? Kaupallisen nuotin kopio tuo lienee, pitäisi löytyä postistasi. Yllättävää oli nuotissa lukeva ko kappaleen levyttänyt artisti, Tauno Palo.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
lmfjuv3
26.02.2024 17:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin tänään autossa Antti Ahopellon valssia Laulajan lauu, sepä olikin hieno. Sanoitus oli myös varsin onnistunut. Minulla on vahvasti semmoinen tunne että olen nähnyt nuottipyynnön tästä laulusta jokin aika sitten, mutta en löydä sitä pyyntöä enkä mahdollista vastausta. Vai olenko unta nähnyt:-)
 
Olisko jollakin nuottia (sanat/melodia/soinnut) tähän hienoon kappaleeseen? Kovasti kiitän, jos voit auttaa!
 
Sposti juketsu38@gmail.com
 
Jukka
 
olmiolmi
27.02.2024 12:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lmfjuv3: Kuuntelin tänään autossa Antti Ahopellon valssia Laulajan lauu, sepä olikin hieno. Sanoitus oli myös varsin onnistunut. Minulla on vahvasti semmoinen tunne että olen nähnyt nuottipyynnön tästä laulusta jokin aika sitten, mutta en löydä sitä pyyntöä enkä mahdollista vastausta. Vai olenko unta nähnyt:-)
 
Olisko jollakin nuottia (sanat/melodia/soinnut) tähän hienoon kappaleeseen? Kovasti kiitän, jos voit auttaa!
 
Sposti juketsu38@gmail.com
 
Jukka

 
Kelpaisi kovasti minullekin
 
olli.ovaska@kolumbus.fi
 
lmfjuv3
29.02.2024 17:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olmiolmi: Kelpaisi kovasti minullekin
 
olli.ovaska@kolumbus.fi

 

 
Tämä nuottiasia on ratkaistu...
 
t. Jukka
 
olmiolmi
29.02.2024 19:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lmfjuv3: Tämä nuottiasia on ratkaistu...
 
t. Jukka

 
Suuret kiitokset !
 
Olli
 
HotWheels
03.03.2024 20:13:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyiskö kellään seuraavia tai vaikka jotain näistä:
Liekki - Mariska
Pitkä kuuma kesä - Popeda
Anna - Juhamatti
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 545 46 47 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «