Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras humppamoulinex?
1 2 3 4 5 6 7 8
WanhaWetäjä
12.03.2014 12:47:31 (muokattu 12.03.2014 12:48:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Eli suomalaisessa valssissa rumpukomppi oikeaoppisesti "ontuu", ts.ei ole millisekunnilleen kolmijakoinen tasan. Ykkönen kyllä kohdillaan, mutta...hmm toinen tullee hieman eteen ja kolmas osimoilleen taas kohdilleen. Sitä on vaikea selittää, se pitää fiilistellä vanhojen pelimannien kanssa. Siihen tulee tällöin keinuvuutta. Jos sen kaavan joku digitaaliseen muotoon laittais noihin komppeihin, itse en ole osannut vaikka olen koittanut userkomppia valssiin väsätäkkin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=kCVXK_INqVU
 
Kyllähän se on tuo kokonaisuus ja mekaanisuus mikä saa omb-homman kuulostamaan usein niin v...umaiselta ts basarin lätke ykkösellä, basson monotonisuus, kyseesä on kuitenkin KONE joka soittaa pohjat, ei ihminen.
 
Toisaalta taas mainitsemasi ja nyt karrikoimani PU-RAT-TAAT tyyppinen "svengi" valssissa on myöskin aivan persiistä, kyllä se keinunta pitää tehdä jotenkin muuten kuin soittamalla kakkonen eteen, homma kaatuu helposti käsiin ja menee koomisen "jazzvalssin" puolelle. Iskujen pituus ja voimakkuus eri soitinten osalta sen tekee eli kyllä se on mieluummin se PUU-RAT-TAAT.
 
Itse olen kuullut ja myös kokenut yhden jos toisenkin rumpalin soittavan kakkosen aivan liikaa eteen, triosoitossa ja bassonvarressa ei niin väliä mutta voin sanoa että laulavana kitaristina erittäin paha soittaa komppia ja laulaa ko rumpalien kanssa. Enhän mä prkl esim nuotiokitaralla jotain valssia säestäessäni jaa sitä noin, täysin luonnotonta.
MISSÄÄN levytetyssä perinteisessä valssissa EI OLE moista "svengia" vaan kyllä se kompin keinunta tehdään muilla keinoin, rumpukomppihan on usein vain kakkonen ja kolmonen vispilöillä hennosti soittaen.
 
JOS tuon pystyy tekemään konella niin että se kakkonen tulee vain hitusen eteen niin kenties toimii, itse lähtisin kyllä miettimään myös sitä miten ja mitä muut soittimet soittavat, siitä se lähtee.
 
Epämuusikko
12.03.2014 15:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:asiatekstiä
 
Tämä. Jos rummut on jossain muualla kuin jollain tarkasti määriteltävissä olevalla iskulla, vaadin hyviä perusteluja.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
MatRa
12.03.2014 18:12:50 (muokattu 12.03.2014 18:44:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: http://www.youtube.com/watch?v=kCVXK_INqVU
 
Kyllähän se on tuo kokonaisuus ja mekaanisuus mikä saa omb-homman kuulostamaan usein niin v...umaiselta ts basarin lätke ykkösellä, basson monotonisuus, kyseesä on kuitenkin KONE joka soittaa pohjat, ei ihminen.
 
Toisaalta taas mainitsemasi ja nyt karrikoimani PU-RAT-TAAT tyyppinen "svengi" valssissa on myöskin aivan persiistä, kyllä se keinunta pitää tehdä jotenkin muuten kuin soittamalla kakkonen eteen, homma kaatuu helposti käsiin ja menee koomisen "jazzvalssin" puolelle. Iskujen pituus ja voimakkuus eri soitinten osalta sen tekee eli kyllä se on mieluummin se PUU-RAT-TAAT.
 
Itse olen kuullut ja myös kokenut yhden jos toisenkin rumpalin soittavan kakkosen aivan liikaa eteen, triosoitossa ja bassonvarressa ei niin väliä mutta voin sanoa että laulavana kitaristina erittäin paha soittaa komppia ja laulaa ko rumpalien kanssa. Enhän mä prkl esim nuotiokitaralla jotain valssia säestäessäni jaa sitä noin, täysin luonnotonta.
MISSÄÄN levytetyssä perinteisessä valssissa EI OLE moista "svengia" vaan kyllä se kompin keinunta tehdään muilla keinoin, rumpukomppihan on usein vain kakkonen ja kolmonen vispilöillä hennosti soittaen.
 
JOS tuon pystyy tekemään konella niin että se kakkonen tulee vain hitusen eteen niin kenties toimii, itse lähtisin kyllä miettimään myös sitä miten ja mitä muut soittimet soittavat, siitä se lähtee.

 
Joo tuo valssin iskutus on ikuisuusaihe, on tullut siitä joskus keskusteltua. Ja makuasioitahan nuo, joskus aikoinaan kun halonhakkuuvalssikompilla soittelin tanssiväelle, tulivat reklamoimaan, että valssi ei oikein kulje. Siksi siirryin omb-valsseissa lähes täysin sutikomppeihin. Rumpalihan monesti soittaa valssia paljon rollia(tremoloa) tarjoten kolmosiskulle, jos on kapulat kädessä, sekin tuo väriä elävään komppiin.
 
Iskuista sen verran, Heikki Hela aikoinaan 80-luvulla opetti mulle ja varsinkin meidän rumpalille, että rock-slovarissa, ja nopeimmissakin kakkonen isketään hiukan myöhässä virveliin, tulee ns ruoska-groovea siihen. Hela ja Kahilainen olivat kovia ameriikan musiikin (TOTO) ystäviä tuolloin(lienee vaikuttanut näkemykseen iskuista, ja mm. soittivat Salmela Komiteassa kotimaista hard rockia)), ja Hela äänitteli demoja Kangasalla tuolloin. Kahilainen lainas dx-7.aa, jossa oli rolandin jousimoduuli päällä, niin saatiin slovariin täyteläinen pianosoundi..oi niitä aikoja..TAAS RÖNSYÄÄ PRR...!
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
KoskPaavo
12.03.2014 19:09:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä rakentelin periyksinkertaisen 6/4-tahtilajisen valssikompin jo n. 17-18-vuotta sitten Soltoniin, sieltä se on seurannut näihin Ketroneihin. Oli pakko yrittää itse väsätä, oli ne japanin- ja italovehkeissä niin karmeita. Tuo tahtilaji myös mahdollistaa suomalaiskansallisen fillin ja samalla fillillä voi tehdä hidastuslopetuksen.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
isojussi
12.03.2014 19:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Eli suomalaisessa valssissa rumpukomppi oikeaoppisesti "ontuu", ts.ei ole millisekunnilleen kolmijakoinen tasan. Ykkönen kyllä kohdillaan, mutta...hmm toinen tullee hieman eteen ja kolmas osimoilleen taas kohdilleen. Sitä on vaikea selittää, se pitää fiilistellä vanhojen pelimannien kanssa. Siihen tulee tällöin keinuvuutta. Jos sen kaavan joku digitaaliseen muotoon laittais noihin komppeihin, itse en ole osannut vaikka olen koittanut userkomppia valssiin väsätäkkin.
 
Olen kyllä täysin eri mieltä tästä. Kakkosta ei saa missään nimessä aikastaa. Sillä about 25 vuoden sekkarinvääntökokemuksella, mitä mulla on niin aika-arvot paikalleen. Ilmankos et ole saanut onnistumaan. Ja jos mun bändissä runpali yrittää tota "hutanntaaaa" falskivassia, ei tuu seuraavalle keikalle.
 
Se, mitä voi IMHO tehdä, on karvan verran aikaistaa bassoa. Siis bassoa, ei bassaria. Rummuista voi - kuten mahdollisesta soitukompistakin ihan vähän myöhäistää kolmosta. Konemaisuus ei välttämättä tule taimillisesta tarkkuudesta, vaan dynamiikan puutteesta.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
MatRa
12.03.2014 22:22:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Olen kyllä täysin eri mieltä tästä. Kakkosta ei saa missään nimessä aikastaa. Sillä about 25 vuoden sekkarinvääntökokemuksella, mitä mulla on niin aika-arvot paikalleen. Ilmankos et ole saanut onnistumaan. Ja jos mun bändissä runpali yrittää tota "hutanntaaaa" falskivassia, ei tuu seuraavalle keikalle.
 
Se, mitä voi IMHO tehdä, on karvan verran aikaistaa bassoa. Siis bassoa, ei bassaria. Rummuista voi - kuten mahdollisesta soitukompistakin ihan vähän myöhäistää kolmosta. Konemaisuus ei välttämättä tule taimillisesta tarkkuudesta, vaan dynamiikan puutteesta.

 
Viimeinen virke täysin samaa mieltä. Jos kakkonen ja kolmonen hakkaa virveliin valssikompissa konemaisesti samalla volyymilla ja intensiteetillä, jälki on huonoa, niinkuin noissa preseteissä yleensä onkin.
Muuten rumpaleista..se koskislainen Kukkonen on kova kaveri soittamaan, miksasin kerra yhden produktion missä se oli perkkareissa. Mulla on tällä hetkellä bändissä sen kaveri, samasta opinahjosta. Nuorissa on tulevaisuus, kovia muusikoita.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
isojussi
13.03.2014 04:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on muuten Kokkonen eikä Kukkonen. jepjepjep ... kova soittaja. Ollu mulla muutamassakin rojektissa. Ja on aina välistä jatkossakin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
13.03.2014 07:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei ole oikean rumpalin voittanutta, nyanssit taitavaa ja joka uskaltaa tulla myös sieltä rumpupatterin takaa ja taputella muitakin perkkoja.
 
MatRa
13.03.2014 08:00:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Se on muuten Kokkonen eikä Kukkonen. jepjepjep ... kova soittaja. Ollu mulla muutamassakin rojektissa. Ja on aina välistä jatkossakin.
 
Joo sääntö numero yksi ...niinhän se on musiikissa ja viihteessä, että ei väliä, puhutaanko negatiiviseen ja positiiviseen sävyyn muusikosta, pääasia että PUHUTAAN OIKEALLA NIMELLÄ!
Juu nämä nuoret lyömäsoitintaiteilijat ovat monipuolisia kavereita, tuolla treella kerran opinahjonsa kevätkonsertissa kuuntelin kun kaverit soittivat marimballa neljällä kapulalla per naama kimalaisen tanssia..siinä kapulat viuhu mallikkaasti.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
EP
13.03.2014 12:26:08 (muokattu 13.03.2014 12:34:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi:
 
..Se, mitä voi IMHO tehdä, on karvan verran aikaistaa bassoa.

 
Hiiren pil*ukarvan verranko? :D
 
Rummuista voi.. Konemaisuus ei välttämättä tule taimillisesta tarkkuudesta, vaan dynamiikan puutteesta.
 
Ei noissa laitteissa siitä konemaisuudesta eroon pääse.
 
En tiä täyteläisestä, mutta konetaustoissa kaikenlaiset sektiojutut (viulut, puhaltimet jne) on pakko just ihan inasen epävirittää, sillä absoluuttinen vire kuulostaa ihan kamalalta. Ei oikeessakaan elämässä just puhaltimia ja kielisoittimia kukaan edes pysty soittamaan niin, että kaikki on just sen +- 0 sadasosasävelaskelta.
 
Juu, mutta livenä pyritään puhtauteen ja "falskius" ei oo jatkuvaa ..ainakaan se ei oo toivottavaa.
 
E: Tai kuulostaahan sekin joskus hyvältä esim. " Retuperä" ja harrastaja puhallinsoittokunta vappupäivänä! : )

Eikä pidäkään - tän ymmärtää paremmin, kun tietää, miten ja miksi piano viritetään.
 
Eiks tää oo huono vertaus? Piano on yksittäinen soitin, eikä orkesteri.
 
isojussi
13.03.2014 21:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matra: Oikeista nimistä puheenollen, taisi olla Kimalaisen Lento?
 
EP: Konemaisuuden aiheuttaa just täydellinen vire ja tarkkuus ryyditettynä monotonisuudella.
 
Noihin vire- ja taimiasioihin kannattais ihan oikeesti perehtyäkin, eikä vaan miettiä mututuntumalta, niin kun toi sun pianokommenttis todistaa. Ootko koskaan kuullu tasavireistä pianoa?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
13.03.2014 21:39:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Noihin vire- ja taimiasioihin kannattais ihan oikeesti perehtyäkin, eikä vaan miettiä mututuntumalta, niin kun toi sun pianokommenttis todistaa. Ootko koskaan kuullu tasavireistä pianoa?
 
Pianon virittäminenhän on huippuammattilaisen taidetta jota ei millään koneella/viritysmittarilla voi tehdä:
1. Koskettimia kohden on 1-2-3 kieltä. Soundi on parempi, "täyteläisempi" kun niiden koskettimien kielet joita on useampi ei oo prikulleen samat vaan aavistuksen verran poikkeavat toisistaan.
2. Ihmisen korva on sellainen että kun pianon ylimmät ja alimmat kielet virittää "vähän pieleen" niin kuulostaa oikeammalta.
 
Siksi pianon virittäminen onkin huippuammattilaisen hommaa, ihan erilaista kuin hoitaa kitaran kuusi kieltä viritysmittarin avulla.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
MatRa
13.03.2014 21:53:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Matra: Oikeista nimistä puheenollen, taisi olla Kimalaisen Lento?
 
EP: Konemaisuuden aiheuttaa just täydellinen vire ja tarkkuus ryyditettynä monotonisuudella.
 
Noihin vire- ja taimiasioihin kannattais ihan oikeesti perehtyäkin, eikä vaan miettiä mututuntumalta, niin kun toi sun pianokommenttis todistaa. Ootko koskaan kuullu tasavireistä pianoa?

 
No niinpä..kohta taidan mainita että Suomen presidenttinä toimi Koiviston Urho, jonka työtä jatkoi Kekkosen Manu.
Vaihteeksi omb/juontohommia huomenna.Navetan avajaiset, paikalla arviolta 500-1000 asiasta kiinnostunutta. Aika kaikunen paikka tuollainen tyhjä uusi navettarakennus, betoniseinät, peltipintainen katto. Onneksi väki imee kaiusta osan pois, niin voi laittaa digikaikuakin hieman lauluun. Täytyy vielä aamusella katsoo jos ehtii, voisko noista Korgin soundeista kauttaaltaan tappaa hiukan kaikuja pois, yksitellen niitä ei ehdi enää väsätä.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
MatRa
13.03.2014 22:18:18 (muokattu 13.03.2014 22:22:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Pianon virittäminenhän on huippuammattilaisen taidetta jota ei millään koneella/viritysmittarilla voi tehdä:
1. Koskettimia kohden on 1-2-3 kieltä. Soundi on parempi, "täyteläisempi" kun niiden koskettimien kielet joita on useampi ei oo prikulleen samat vaan aavistuksen verran poikkeavat toisistaan.
2. Ihmisen korva on sellainen että kun pianon ylimmät ja alimmat kielet virittää "vähän pieleen" niin kuulostaa oikeammalta.
 
Siksi pianon virittäminen onkin huippuammattilaisen hommaa, ihan erilaista kuin hoitaa kitaran kuusi kieltä viritysmittarin avulla.

 
Varmasti näin. Tuo vireasiahan on aikas jännä. Kulttuurikohtaisia erojahan on intervalleissa. Vasta vähän aikaa sitten kuulin "oikeilta muusikoilta" että tämä länsimainen sävelasteikko perustuu harmonioihin ja yläsävelsarjoihin. Kuulemma on niin, että kun jättää sustainpedaalin pohjaan jotain tiettyä pianon alakielta painettuaan, se alkaa uudelleen soida/resonoida jotain tiettyä ylempää kosketinta painettaessa. Tämä ilmiö on kait yksi todiste näistä harmonioista. Mutta nyt ollaan niin heikoilla jäillä, että täältä ei pelasta muu kuin google...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yläsävelsarja
Tuossa on jotain aiheesta. Tuo vaatii kyllä vähän vireämmän mielentilan avautuakseen, mutta osalle valveutuneesta muusikoiden.net- väestä tuo tietenkin on selvää kauraa!
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
EP
14.03.2014 06:45:33 (muokattu 14.03.2014 07:03:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi:
 
Konemaisuuden aiheuttaa just täydellinen vire ja tarkkuus ryyditettynä monotonisuudella.

 
Niin, mä kirjoitin, että tuota konemaisuutta ei pois saa. Saatko sinä?
 
Noihin vire- ja taimiasioihin kannattais ihan oikeesti perehtyäkin, eikä vaan miettiä mututuntumalta, niin kun toi sun pianokommenttis todistaa. Ootko koskaan kuullu tasavireistä pianoa?
 
Pianon virityksestä ei ollut kyse. Livesoitossa vire vaihtelee, mutta koneissa se pysyy samana.
Pianon vire yksittäisenä ja kiinteävireisenä soittimena on huono vertaus liveorkesteriin kuten aiemmin kirjoitin.
 
EP
14.03.2014 06:50:43 (muokattu 14.03.2014 07:04:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Pianon virittäminenhän on huippuammattilaisen taidetta jota ei millään koneella/viritysmittarilla voi tehdä:
1. Koskettimia kohden on 1-2-3 kieltä. Soundi on parempi, "täyteläisempi" kun niiden koskettimien kielet joita on useampi ei oo prikulleen samat vaan aavistuksen verran poikkeavat toisistaan.
2. Ihmisen korva on sellainen että kun pianon ylimmät ja alimmat kielet virittää "vähän pieleen" niin kuulostaa oikeammalta..

 
MOT!
 
E: Tälläkin palstalla todettu moneen kertaan.
 
KoskPaavo
14.03.2014 22:48:37 (muokattu 14.03.2014 22:50:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääh.. edellinen kommentti eikä moni edellinenkään ei liittynyt "Paras humppamoulinex"-alkuun yhtään , joka liittynee siihen että ketjuun vastailee tyyppejä jotka eivät juuri aiheen asiaa tunne. Tärkeintä on vaan tuoda omaa egoaan esille, nämä vermeet vievät perinteisiltä keikkoja, se nyt vaan on niin. Mä väitän , ja oon joskus jopa laskeneeni soittaneeni 2000-2500 keikkaa 3-4 -miehen bändeillä , rummut- basso-kitara- kiipparit. Sitten kun nää työtilaisuudet vaan vähenivät minäkin näppäränä poikana aattelin että kun kerran Kuusamon Karikin ihan televisiossa kertoi soittaneensa Lapin tanssimestoissa kuukausia vuodessa Technics 1000-soittimella, niin aattelin itsekin kokeilla. Vuosi oli 1993 ja samalla tiellä oon vieläkin, haitaria oon treenannut motoriikkamielessä jo 9 vuotta.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
MatRa
15.03.2014 10:47:18 (muokattu 15.03.2014 10:50:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Ääh.. edellinen kommentti eikä moni edellinenkään ei liittynyt "Paras humppamoulinex"-alkuun yhtään , joka liittynee siihen että ketjuun vastailee tyyppejä jotka eivät juuri aiheen asiaa tunne. Tärkeintä on vaan tuoda omaa egoaan esille, nämä vermeet vievät perinteisiltä keikkoja, se nyt vaan on niin. Mä väitän , ja oon joskus jopa laskeneeni soittaneeni 2000-2500 keikkaa 3-4 -miehen bändeillä , rummut- basso-kitara- kiipparit. Sitten kun nää työtilaisuudet vaan vähenivät minäkin näppäränä poikana aattelin että kun kerran Kuusamon Karikin ihan televisiossa kertoi soittaneensa Lapin tanssimestoissa kuukausia vuodessa Technics 1000-soittimella, niin aattelin itsekin kokeilla. Vuosi oli 1993 ja samalla tiellä oon vieläkin, haitaria oon treenannut motoriikkamielessä jo 9 vuotta.
 
Joo, rönsyilee itselläkin, ja eiköhän me kaikki jonkinasteisesta narsismista kärsitä, ja komppaan tuota egojuttua siitä nakökulmasta;)
Tuo kuinka monta lähtee keikalle, eli kuinka paljon kone vie perinteisiltä keikkoja, ei ole ongelma, kunhan pelisäännöt on selvät. Toki siinä voi olla ongelmaa pitää bändiä "hengissä", jos ei puoleen vuoteen pysty keikan keikkaa myymään, ja tekee siinä samalla koko ajan omb.tä.
En muista, mikä kone Karilla oli Serellä 90-luvun alkupuolella, kun A&D:n taustalla orkesterillaan soitti pitkiä rupeamia. Kovasti teki ohjelmointi/sävellyshommia kabiinissaan keikkojen ohella kiippariinsa. Oltiin sillä kertaa 5-kannen messissä soittamassa omalla kokoonpanolla työntekijöiden pikkujouluja. Sieltä jäi mukavia muistoja, kovia merikarhuja oli porukassa, hyväntoivonniemenkiertäjiäkin.
 
Malliesimerkki rönsyilystä taas..
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
WanhaWetäjä
21.04.2014 12:35:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=GW0d5Z5BG0U
Tässä tiivistyy aika mukavasti omb-maailma, hyvä Tomppa!
 
Mutta varsinaisesta asiasta, kokeilin jotain edellisen sukupolven Korgin PA-sarjalaista perjantain banditreeneissä, asiallisen PA:n kautta varsin tanakat soundit, hyvä soittotatsi+helppo oppia perustoiminnot (kuten yllä olevassa videossa).
Ja kun kaverina oli Rolandin uusinta uutta oleva työasema painotetuilla koskettimilla hoitamasssa piano yms juttuja niin oikeen toimiva yhdistelmä.
 
Hyvältä setiltä tuo kuulosti myös bandin kanssa kun asiansa osaava tyylitajuinen kiipparisti pääsi puikkoihin ja näin kitarsitin kantilta mitään häiritseviä epävireisyyksiä en havainnut saundimaailmassa.
 
isojussi
21.04.2014 20:06:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jepjepjep ... ne PA-sarjalaiset, mitä oon testannu, on ollu vasiten vakuuttavia.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «