Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras humppamoulinex?
1 2 3 4 5 6 7 8
MatRa
07.03.2014 08:14:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Nuo "tehtaan kompit" on monesti niin paljon parempia, että paree mennä niillä ja tehdä midit niiden pohjalle. Niitä on viisaat miehet hieroneet kohdilleen. Kaikki omat yritykseni on ainakin tuomittu menemään asikkalan puiseksi rattaiksi.
 
Varmaan juuri noin. Nuo liukupotikat ovat muuten tosi näppäriä triokäytössä, juuri todettu treeneissä dr/bs/key kokoonpanossa. Korgissa(niinkuin varmaan Roland,Yamaha, Ketron)n soul-puolella ihan kivoja wah-kitarakomppeja, percussioneja, torvia, arpeggio-akustista skittaa. Ei muuta kuin liukupotikasta bs ja dr pois, ja menoksi alkuklikin jälkeen. Mausteeksi korgissa on tietysti 4 eri variaatiota kompista, ja pad-napit, joissa perkkuja ym voi varioida lisää, eri yhteensä 16 kombinaatiota rytmiryhmää maustamaan joka kompissa. Ja noita bileosaston komppejakin on satoja, joten kyllä sieltä löytyy sopiva melkein kaikkiin biiseihin. Vaikeat rytmilliset paikat voi triomeiningillä katkaista, ja taas jatkaa selkeästä ykkösestä eteenpäin. Esim noihin padeihin tyylikohtaisesti voi äänittää minkä loopin tahansa, nehän on nykymusan "juttu"?
Eli summa summarum, songbookin biisikohtaiset asetukset käyvät sekä omb-että triokäytössä, mikäli tarvetta ilmenee, liukupotikoita käyttämällä.
Tää meni taas Korgin mainospuheeksi, vaikka senttiäkään siitä ei palkkaa makseta ;)
 
Toki tuo järjestely vaati tosi hyvän monitorin bs/dr osastolle, ja tietysti riittävän ammattitaidon. Plussana triossa ombhen tuossa tapauksessa hengittävämpi komppi. Olen onnellisessa asemassa, nykykokoonpanolla rytmiosastolla onnistuu vaikka Korea tai Toto prima vistana. Paitsi tietysti allekirjoittaneelta vaatii kovaa treeniä. Heh, eilisessä treenissä Sealin Kiss from the rose tökki 6/8 ja 9/8 vaihteluineen hetken, mutta kun rumpali sai nuotin lattiatomin päälle tueksi, rytmit meni heti putkeen. Taas rönsyilee, sorry...
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
EP
08.03.2014 07:58:30 (muokattu 08.03.2014 07:59:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Varmaan juuri noin. Nuo liukupotikat ovat muuten tosi näppäriä triokäytössä, juuri todettu treeneissä dr/bs/key kokoonpanossa. Korgissa(niinkuin varmaan Roland,Yamaha, Ketron)n soul-puolella ihan kivoja wah-kitarakomppeja, percussioneja, torvia, arpeggio-akustista skittaa. Ei muuta kuin liukupotikasta bs ja dr pois, ja menoksi alkuklikin jälkeen. Mausteeksi korgissa on tietysti 4 eri variaatiota kompista, ja pad-napit, joissa perkkuja ym voi varioida lisää, eri yhteensä 16 kombinaatiota rytmiryhmää maustamaan joka kompissa. Ja noita bileosaston komppejakin on satoja, joten kyllä sieltä löytyy sopiva melkein kaikkiin biiseihin. Vaikeat rytmilliset paikat voi triomeiningillä katkaista, ja taas jatkaa selkeästä ykkösestä eteenpäin. Esim noihin padeihin tyylikohtaisesti voi äänittää minkä loopin tahansa, nehän on nykymusan "juttu"?
Eli summa summarum, songbookin biisikohtaiset asetukset käyvät sekä omb-että triokäytössä, mikäli tarvetta ilmenee, liukupotikoita käyttämällä.
Tää meni taas Korgin mainospuheeksi, vaikka senttiäkään siitä ei palkkaa makseta ;)
 
Toki tuo järjestely vaati tosi hyvän monitorin bs/dr osastolle, ja tietysti riittävän ammattitaidon. Plussana triossa ombhen tuossa tapauksessa hengittävämpi komppi. Olen onnellisessa asemassa, nykykokoonpanolla rytmiosastolla onnistuu vaikka Korea tai Toto prima vistana. Paitsi tietysti allekirjoittaneelta vaatii kovaa treeniä. Heh, eilisessä treenissä Sealin Kiss from the rose tökki 6/8 ja 9/8 vaihteluineen hetken, mutta kun rumpali sai nuotin lattiatomin päälle tueksi, rytmit meni heti putkeen. Taas rönsyilee, sorry...

 
Siinä pitää sitten olla vähän "miksaajan vikaakin" koskettimien hallinnan lisäksi. Korvamonitorit soittajilla olis ehkä paremmat.
Onnistuuhan toi joissakin biiseissä ihan helposti, tosin taustanauhat saattas sitten olla kuitenkin yksinkertaisempi ratkaisu?
 
MatRa
08.03.2014 08:36:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Siinä pitää sitten olla vähän "miksaajan vikaakin" koskettimien hallinnan lisäksi. Korvamonitorit soittajilla olis ehkä paremmat.
Onnistuuhan toi joissakin biiseissä ihan helposti, tosin taustanauhat saattas sitten olla kuitenkin yksinkertaisempi ratkaisu?

Toki monessa tapauksessa. Mutta jotenkin on luonne sellainen, että tykkään tehdä työelämässä ja luottamustoimissakin monia erilaisia asioita, samoin musiikissakin "naulattu" komppi ei houkuttele, ja variaatioita on mukava olla. Toki midifilejäkin voi uusia, mutta helposti kynnys uudistamiseen on jonkinmoinen, kun kerran on saanut filen toimimaan. Lennosta on mukavampi arrata;)
 
Mm. korvamonitorit on kyllä ihan ostoslistan kärkipäässä, kun/jos bändiprojekti kantaa. Nyt mennään lattiamalleilla.Sehän on ihan maksavista asiakkaista kiinni, paljonkon on juhlan/tanssien budjetti. Siitä lähdetään keikkaa neuvotteleen.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
KoskPaavo
08.03.2014 10:28:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Toki monessa tapauksessa. Mutta jotenkin on luonne sellainen, että tykkään tehdä työelämässä ja luottamustoimissakin monia erilaisia asioita, samoin musiikissakin "naulattu" komppi ei houkuttele, ja variaatioita on mukava olla. Toki midifilejäkin voi uusia, mutta helposti kynnys uudistamiseen on jonkinmoinen, kun kerran on saanut filen toimimaan. Lennosta on mukavampi arrata;)
 
Mm. korvamonitorit on kyllä ihan ostoslistan kärkipäässä, kun/jos bändiprojekti kantaa. Nyt mennään lattiamalleilla.Sehän on ihan maksavista asiakkaista kiinni, paljonkon on juhlan/tanssien budjetti. Siitä lähdetään keikkaa neuvotteleen.

 
Se on just noin, midifileitten kanssa pelaaminen on ajan myötä jopa tylsää, kyllä noilla nykypeleillä saa lennossa ihan toimivaa juttua, mulla henk.koht. akilleen kantapää on/oli ne "oikeat" bassoäänet, Ketronissa olen tuota "bass to lowest"-juttua käyttänyt. Mm. "Tallinnan illat"-valssi on hyvä harjoite.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
08.03.2014 11:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Se on just noin, midifileitten kanssa pelaaminen on ajan myötä jopa tylsää, kyllä noilla nykypeleillä saa lennossa ihan toimivaa juttua, mulla henk.koht. akilleen kantapää on/oli ne "oikeat" bassoäänet, Ketronissa olen tuota "bass to lowest"-juttua käyttänyt. Mm. "Tallinnan illat"-valssi on hyvä harjoite.
 
Tarkoitatko samaa kun Bass Invers (Roland)?
Siinä vaan joutuu sointukäännökset tekemään sen bassosävelen mukaan, eikä urkumaisesti.
 
WanhaWetäjä
08.03.2014 11:45:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan yleisellä tasolla, automaattikiipparistien kannattaisi kiinnittää huomiota vireeseen, joidenkin kuulemieni muljuttimien säestyskompeissa on todella epävireisiä soundeja, hyväkorvaisena on todella tuskaa yrittää soittaa noihin kitaralla jotain järkevää kun kaikki kuulostaa hirveeltä. Mä olen joskus jopa sanonut asiasta, lopputulos on yleensä ollut "voin mä olla soittamattakin" tyyppinen loukkaantuminen ;-)
 
Ilmeisesti noita säksätyksien vireitä ei pysty mitenkään korjaamaan? Sama pätee joidenkin stagepianojen jousimattoihin ja padeihin. Aikanaan kun mulla oli 3 eri synaa, eri merkkistäkin, tsekkailin piruuttani noita vireitä ihan mittarin kanssa , heitot olivat luokkaa +-4 , pahimmat epävireet oli jousissa ja padeissa mutta niitä pystyi korjailemaan, ainakin Korgeissa.
 
Viime vuonna tuli tehtyä muutama keikka triolla missä taustat tulivat joka iPadista tai automaatilta kuin myös pari duovetoa eli nämä epävirehavainnot ovat aika tuoreita, en nyt muista mitä nuo soittimet olivat, duojutussa tais olla joku Roland, kiipparilla ei muuta ollutkaan, bandissa tais olla 2 eri muljutinta eli ei myöskään stagepianoa.
 
Saattaa olla että epävire on halpojen ja vanhempien koneiden "ominaisuus" ja sitähän ei välttämättä edes huomaa jos on puukorvat...tai ei vaan välitä.
 
EP
08.03.2014 12:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Mä oon automaattikiipparisti...ja kuoren alta ei löydy yhtään mitään. Mutta taidolla ja fiiliksellä vedetään!"
 
kenonen
09.03.2014 23:17:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Ihan yleisellä tasolla, automaattikiipparistien kannattaisi kiinnittää huomiota vireeseen...
 
Olen puukorva - ja silmä. Olen pärjännyt asian kanssa oikein mukavasti. Joskus kyllä kumminkin osasin merkille vireen, kun eräällä basistilla oli tapana vedellä väsyksissä ihan omia partituurejaan justiin sillain sopivasti, että hampaan paikat meinasi irrota. Sitten se katsoi ympärilleen, että jätkät, te soitatte väärin.
 
Siihen nähden komppikone on taivaallisen vireessä.
 
COVS no 8
WanhaWetäjä
10.03.2014 20:42:04 (muokattu 10.03.2014 20:43:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kenonen: Olen puukorva - ja silmä. Olen pärjännyt asian kanssa oikein mukavasti.
Sepä se...kun ei kuule eikä näe=EI VÄLITÄ turhista(?) niin elämä on paljon helpompaa.
Pätee aika moneen juttuun etenkin ammatikseen soittamisessa.
 
Joskus kyllä kumminkin osasin merkille vireen, kun eräällä basistilla oli tapana vedellä väsyksissä ihan omia partituurejaan justiin sillain sopivasti, että hampaan paikat meinasi irrota. Sitten se katsoi ympärilleen, että jätkät, te soitatte väärin.
Bassonomistajat ovat oma lukunsa eivätkä liity tähän asiaan mitenkään.
 
Siihen nähden komppikone on taivaallisen vireessä.
Aina löytyy jotain joka on vielä enemmän perseellään kuin jonkun muljuttimen vire, kyse oli kuitenkin vain siitä TOSIASIASTA että kiipparisoundeja olisi syytä joissain tapauksissa virittää.
Ainahan tämä ei ole edes mahdollista eli soundikohtaiset hienoviritysmahdollisuudet puuttuvat.
 
Tämän olen ihan itse hyvillä korvillani todennut viimeisen vuoden aikana kolmen eri automaattierkin kanssa muutamia keikkoja tehneenä. Yhden kohdalla mietin että ei v...u järki lähtisi jos joutuisi tekemään tämmöstä hommaa ammatikseen.
Syy ei ollut lainkaan soitto/laulutaidoissa vaan joidenkin soundien epävireisyydessä joka teki kitaran soittamisesta melkoista tuskaa.
Oikeesti...onko se soittimesta kiinni että ei kuule/noteeraa epävireisyyksiä? Jos on ikänsä veivannut vaan kiippareita niin ehkä moiseen ei edes kiinnitä huomiota.
Kuitenkin monissa työasemissa on hienoviritys...joku tarkoitus sillä siis lienee.
 
Mutta tosiaankin,yllä mainitulla automaatiierkillä oli 2 eri muljutinta, osa taustoista mp3 muodossa, osa midifileina, osa suoraan automaatista vasurilla, ainakin toinen mulju oli ns edellisen sukupolven laite, ei liene ihme että vireet voi olla vähän mitä sattuu.
 
onni
10.03.2014 22:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roland G 70.
Mulinex osastolla soi vain rummut, kitara ja basso.
Loput pyrin soittamaan itse.
Olen laajentanut soitinta ostamalla ultimatkeys kortin.
käy hyvin bile osastoon.
 
Ota lisää!!!
v_m_kangas
11.03.2014 12:06:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta tosiaankin,yllä mainitulla automaatiierkillä oli 2 eri muljutinta, osa taustoista mp3 muodossa, osa midifileina, osa suoraan automaatista vasurilla, ainakin toinen mulju oli ns edellisen sukupolven laite, ei liene ihme että vireet voi olla vähän mitä sattuu.
 
Lähes 100% varmuudella tehdastekoisissa Preseteissä on esim taustaviulumattoa 'levitetty' +-4 centtiä detunella ( eli yhden Hz:n verran yli ja ali perusvireen). Soundaa täyteläiseltä yksin soitettaessa, mutta bändisoitossa esim. cleanin kitarasoundin kanssa aiheuttaa korvissa muljutusta. Samanlainen epävire aiheituu myös liian runsaasta chorus efektistä kitarakompissa (jos sitä nyt edes saa käyttää kompissa) versus puhdas pianosaundi.
 
Joskus kun olen vetänyt bändissä, jossa on haitari, yleisvirettä on nostettu 442Hz:iin. Haitarin ääni kuitenkin 'huojuu' useita centtejä puoleensa, joten itse en välttämättä huomaa eroa viritänkö kiippareita 8 centillä ylös vai en. Kitaran kanssa eron huomaa välittömästi.
 
Humppaa tai soita humppaa
WanhaWetäjä
11.03.2014 20:35:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

v_m_kangas: Lähes 100% varmuudella tehdastekoisissa Preseteissä on esim taustaviulumattoa 'levitetty' +-4 centtiä detunella ( eli yhden Hz:n verran yli ja ali perusvireen). Soundaa täyteläiseltä yksin soitettaessa, mutta bändisoitossa esim. cleanin kitarasoundin kanssa aiheuttaa korvissa muljutusta. Samanlainen epävire aiheituu myös liian runsaasta chorus efektistä kitarakompissa (jos sitä nyt edes saa käyttää kompissa) versus puhdas pianosaundi.
Hyviä huomioita, tosiaan ko vehkeethän ovat suunniteltu omb-käyttöön, mikäli laitteiden esittelyvideoihin on uskominen, ja jos bandisoitossa käyttää täysin perkaamattomia säksätyksiä niin epä/erivireisyys vs kitara tulee väistämättä vastaan jossain kohtaa.
Sama asia pätee joidenkin stagepianon taustapadeihin/jousiin kuin myös työasemien presetteihin/combeihin, tämä on myös ihan itse tutkittua faktaa omien kiipparien kautta. Samaan ilmiöön törmää varmasti myös DAW maailmassa, eli softainstrumenttien kanssa joita käteteään nykyyän aika paljon myös livesoitossa.
 
Itse lähtisin duo/triohommassa siitä että JOS bandissa on kitara niin sitä ei enää tarvi tulla mistään muualta. Esim joku "California blue" tyyppinen säestyspresetti löytyy varmaan jokaisesta moulinexista, jos siitä alkaa perkaan kitaroita pois niin ei ihan yks tai 2 taida riittää eli tuollaisen taustan kanssa kitaristi on ihmeissään, "mitä v...ua tuohon voi enää soittaa ?". Eli MIKSI sitä tavaraa pitää olla 10 miehen edestä kun lauteilla on vaan 2 tai 3...?
Usein myös OMB kuviossa tausta on tungettu täyteen kaikkea mahdollista ja pahimmassa tapauksessa koko "show" tulee lauluineen jostain pienistä tötteröistä hemmetinmoisena puurona, ei voi kuulostaa hyvältä. Tavaraa on varaa riisua pois, ja paljon.
 
Joskus kun olen vetänyt bändissä, jossa on haitari, yleisvirettä on nostettu 442Hz:iin. Haitarin ääni kuitenkin 'huojuu' useita centtejä puoleensa, joten itse en välttämättä huomaa eroa viritänkö kiippareita 8 centillä ylös vai en. Kitaran kanssa eron huomaa välittömästi.
Jep, haitarin huojuntahan kuuluu asiaan ( usein myös haitaristin), mutta jos kitara on vireessä niin kyllä pianopadin/säestyspresetin tai työaseman combinaation ylä/alavireen huomaa, jos ei kiipparisti niin kitaristi, olettaen että korvat on kunnossa. Itse en käytä juurikaan chorussoundia koska se sotii helposti vaikkapa just padien kanssa.
 
Jamz
11.03.2014 20:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ainakin, kun soitan kitaraa duopartnerin kans, niin pyydän kans poistamaan kaikki kitarataustat. Meillä on muutenkin riisuttu aika paljaaksi nuo kompit ja pyritään mahdollisimman paljon soittamaan itse. On enempi liventuntuakin, kun kämmitkin huomaa :)
 
Raja se on raittiudellakin.
MatRa
11.03.2014 21:15:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jamz: Itse ainakin, kun soitan kitaraa duopartnerin kans, niin pyydän kans poistamaan kaikki kitarataustat. Meillä on muutenkin riisuttu aika paljaaksi nuo kompit ja pyritään mahdollisimman paljon soittamaan itse. On enempi liventuntuakin, kun kämmitkin huomaa :)
 
Pääsääntöisesti näin. Kuitenkin esim Santanan instrumenttaalibiiseissä, mm Moonflowerissa on kuitenkin kiva jättää latin rock-kompissa komppikitarateelmä sinne taustalle mellastaan sopivina annoksina, kun leadia vetää aito kitaristi.
 
Less is more pätee omb-hommissakin. Liian täyteen nuo keskiverto omb-kompit kyllä tupataan ohjelmoimaan, monasti niitä tulee riisuttua. Valssithan monesti on ihan karmeita teennäisine arpeggiokuvioineen ja liian suorine rumpukomppeineen. Manual bass on monesti niissä käytössä, ja mahdollisimman pelkistetty rumpukomppi (mieluusti sutikomppi).
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
isojussi
12.03.2014 01:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

v_m_kangas: Lähes 100% varmuudella tehdastekoisissa Preseteissä on esim taustaviulumattoa 'levitetty' +-4 centtiä detunella ( eli yhden Hz:n verran yli ja ali perusvireen). Soundaa täyteläiseltä yksin soitettaessa..i.
 
En tiä täyteläisestä, mutta konetaustoissa kaikenlaiset sektiojutut (viulut, puhaltimet jne) on pakko just ihan inasen epävirittää, sillä absoluuttinen vire kuulostaa ihan kamalalta. Ei oikeessakaan elämässä just puhaltimia ja kielisoittimia kukaan edes pysty soittamaan niin, että kaikki on just sen +- 0 sadasosasävelaskelta.
 
Eikä pidäkään - tän ymmärtää paremmin, kun tietää, miten ja miksi piano viritetään.
 
Mutta koko saundia tai sektioo ei saa viedä yhteen suuntaan vaan niin, että satsin eri stemmat on keskenään eri vireessä. Niin se menee myös IRL.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
12.03.2014 01:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Valssithan monesti on ihan karmeita... liian suorine rumpukomppeineen...
 
Selitä uudestaan selitä?!?!?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Roweami
12.03.2014 02:13:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää tykkään, jos bändi (viitsii) soittaa fraasin käänteetkin A la Tulipunaruusut (vain joitakin mainitakseni).
 
Ymmärrän aseteenkin "ei helmiä sioille".
 
EP
12.03.2014 07:44:37 (muokattu 12.03.2014 07:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Mää tykkään, jos bändi (viitsii) soittaa fraasin käänteetkin A la Tulipunaruusut (vain joitakin mainitakseni).
 
Ymmärrän aseteenkin "ei helmiä sioille".

 
Öh, mikäi ymmärsi oikein niin ..samma här!
 
MatRa: Less is more pätee omb-hommissakin. Liian täyteen nuo keskiverto omb-kompit kyllä tupataan ohjelmoimaan, monasti niitä tulee riisuttua..
 
Jusjust!! Mut monet vaan ajattelee juuri päinvastoin!
Varmaan ne on ajateltukin niin, että voi valita mitä haluaa.
 
Valssithan monesti on ihan karmeita teennäisine arpeggiokuvioineen ja liian suorine rumpukomppeineen.
 
Jep!
 
Manual bass on monesti niissä käytössä, ja mahdollisimman pelkistetty rumpukomppi (mieluusti sutikomppi).
 
Se ompi parree..
 
MatRa
12.03.2014 07:57:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Selitä uudestaan selitä?!?!?
 
Eli suomalaisessa valssissa rumpukomppi oikeaoppisesti "ontuu", ts.ei ole millisekunnilleen kolmijakoinen tasan. Ykkönen kyllä kohdillaan, mutta...hmm toinen tullee hieman eteen ja kolmas osimoilleen taas kohdilleen. Sitä on vaikea selittää, se pitää fiilistellä vanhojen pelimannien kanssa. Siihen tulee tällöin keinuvuutta. Jos sen kaavan joku digitaaliseen muotoon laittais noihin komppeihin, itse en ole osannut vaikka olen koittanut userkomppia valssiin väsätäkkin.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
Sir Henry
12.03.2014 09:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Vanhan on pakko sekaantua, Isojussin ja Matran viimeinen on ok kannanotto, on aisiaa muissakin, ei siinä mitään.
 
Toi vire on mielestäni juuri niin kuin Isojussi selittää, olisi muuten karua omistaa absoluuttinen korva, "epävireisyys ei haittaa jos epävireisyys kuulostaa hyvältä", heh, näin sen mulle yksi vanha meedio aikoinaan kertoi.
 
Toi suomalainen valssi tosiaan on koneille paha. Nimenomaan se pitäisi tyylilinmukaan, jos nyt sellaisella on merkitystä, vetää keinumalla hieman epätarkasti niinkuin Matra totesi. Jos olisin konesoittajia, pyytäisin hyvää rumpalia soittamaan koneelle sen valssiperuskompin korvausta vastaan, sillähän sitten vetää niinkauan kun kone tai mies hengittää.
 
Lopuksi tohon mulineksien hankintaan, eli en kyllä tuhansia euroja näinä aikoina koneisiin laittaisi, saattaa marssimusiikki olla pop.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «