Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kilpailua tanssiorkestereiden kesken?
1
Veikko
31.12.2002 14:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu että maassamme on aivan jumalattoman paljon tanssiorkestereita. Miten on, onko orkestereiden välillä veristä taistelua keikoista vai riittääkö kaikille keikkoja?
 
Pirkanmaan passivistit ry. - Aktivisteja vastaan -
discodatsun
31.12.2002 15:24:41
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaikea kysymys: Ensinnäkin meitä orkestereita on joka lajiin. Yksi ryhmä säestää tunnettua artistia, toinen taas heittää keikkaa omaa orkkakeikkaa, eräät ovat ns. viikko-orkkia ravintoloissa jne. jne..
 
Tunnettujen Artistien säestäjillä, yleensä ammatikseen sitä tekevillä on mielestäni se kurjuus, että jos Stara pitää kuukauden loman, niin kukan sen lomarahan maksaa soittajille..
 
Orkestereita on iät ja ajat ollut suhteellisesti liikaa
suhteessa esiintymispaikkoihin. Kilpailua keikoista on aina,
mutta tuskin veristä, kun itse emme keikkoja myy vaan toimistot. Tietenkin on eri asia, jos toisen pumpun pojat alkaa veemäilemään selän takana...
 
Ukko
31.12.2002 19:31:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1.Tunnettujen Artistien säestäjillä, yleensä ammatikseen sitä tekevillä on mielestäni se kurjuus, että jos Stara pitää kuukauden loman, niin kukan sen lomarahan maksaa soittajille..
2.Orkestereita on iät ja ajat ollut suhteellisesti liikaa
suhteessa esiintymispaikkoihin. ...

1. Lomarahat maksetaan aina tilinteon yhteydessä. Se taas on toinen juttu jos artistia ei huvita tehdä kuin alle kymmenen keikkaa kuukaudessa. Työttömyyskassasta saa siltä ajalta työttömyyskorvauksen mikä ei tietenkään vastaa palkkaa määrältään.
 
2. Johtuu siitä kun sivutoimi bändit lähtee polkeen hintoja. Eipä ole lavojakaan kuin murto osa siitä mitä oli ennen. Rafloja on mutta monessako on elävää musaa ?
 
Neljä Ruuvia
31.12.2002 20:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Lomarahat maksetaan aina tilinteon yhteydessä. Se taas on toinen juttu jos artistia ei huvita tehdä kuin alle kymmenen keikkaa kuukaudessa. Työttömyyskassasta saa siltä ajalta työttömyyskorvauksen mikä ei tietenkään vastaa palkkaa määrältään.
 
2. Johtuu siitä kun sivutoimi bändit lähtee polkeen hintoja. Eipä ole lavojakaan kuin murto osa siitä mitä oli ennen. Rafloja on mutta monessako on elävää musaa ?

 
Siinä vallan hyvä syy erota liitosta.Saatana ,kun on loma niin on loma.Ei sieltä tarttia hakea just tollasia rahoja.Se on NIIN kornia.No ,mun fyrkkia sieltä ei hae enää kukaan.
 
discodatsun
01.01.2003 18:37:18
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Kukas siellä liitossa on ja pääsekös sinne tavallinen humppahanuristi edes... EI
 
2. EI bändit polje hintoja vaan OHJELMATOIMISTOT,jotka myy.
 
Ad libitum
01.01.2003 22:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Kukas siellä liitossa on ja pääsekös sinne tavallinen humppahanuristi edes... EI
 
2. EI bändit polje hintoja vaan OHJELMATOIMISTOT,jotka myy.

 
1. Kyllä pääsee
http://www.musicfinland.com/sml/liittymislomake_index.html
 
2. Sivutoimiset lähtevät ale-hintaan myydyille keikoille ja näin polkevat hintoja, koska he saavat varsinaisen elantonsa muualta. Eräskin kehui että on kiva, -kunhan pääsee ryyppäämään.
 
Sivutoimiset tekee hommaa myös sivuverokortilla jossa prosentti on usein 50. Niinpä he keinottelevat verotettavan palkan (mm. matkalaskuilla, päivärahoilla) mahdollisemman pieneksi. Näin heillä jää käteen mahdollisemman paljon.
 
Jotkut toimistot tukevat tätä toimintaa mahdollisuuksiensa mukaan koska heillekkin lankeavat eläkemaksut ja muut jää näin toimien olemattomaksi.
 
Halutessaan toimisto voi näin syntyneen ale-hinnan siirtää kilpailu edukseen "taistelussa" muita ohjelmatoimistoja vastaan.
 
Mitä tekee muusikko joka pyrkii toimimaan ammattimaisesti?
-Jotkut seuraavat yllä olevaa (harmaata taloutta) menttäen samalla tulevaisuutensa päivärahat ja eläkkeet. (Siksi näet joskus keikalla soittajan jonka pitäisi olla paremminkin vanhuus eläkkeellä, mutta kun sille ei kukaan maksa!
-Jotkut hoitavat hommansa oikein, mutta kärsivät kylläkin yllä maintusta keinottelusta. He saavat myös ansiosidonnaista päivärahaa työttömiltä jaksoilta ja joskus aikanaan eläkettäkin (mikä siis ei ole itsestään selvyys!)
 
isojussi
02.01.2003 09:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaa!
 
Itse olen kyllä sivutoiminen, mutta olen ottanut sen periaatteen, että hintoja ei poljeta! Kyllä niitä keikkoja piisaa kunnon liksoillakin.
 
Oletteko muuten huomanneet, että mitä halvemmalla teet, sen huonommille keikolle pääset - ja päivastoin?
 
Ukko
02.01.2003 11:48:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä vallan hyvä syy erota liitosta.Saatana ,kun on loma niin on loma.Ei sieltä tarttia hakea just tollasia rahoja.Se on NIIN kornia.No ,mun fyrkkia sieltä ei hae enää kukaan.
Oletkos koskaan miettinyt ammattiliittoon kuulumisen etuja. Jos ei olis tällästä systeemiä niin Esko Ahon työreformi tyylinen homma hoitelis hommat siihen malliin että töitä tehtäis nälkäpalkalla jne......
 
molotov
02.01.2003 12:12:49
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaa!
 
Itse olen kyllä sivutoiminen, mutta olen ottanut sen periaatteen, että hintoja ei poljeta! Kyllä niitä keikkoja piisaa kunnon liksoillakin.
 
Oletteko muuten huomanneet, että mitä halvemmalla teet, sen huonommille keikolle pääset - ja päivastoin?

 
Sama täällä. Sivutoimibändissä ollaan, mutta asiallisella (ei sentään millään huippu-)liksalla keikkaillaan. Voi olla että monta keikkaa jää tällä tyylillä saamatta, mutta jääköön -ilmaiseksihan saisi soittaa vaikka joka ilta. Kyllä sivutoimisenkin kannattaa olla senverran ammattiylpeä, että vaatii käypää liksaa ja hoitaa vastineeksi keikat kunnolla.
 
Vilhelmus
02.01.2003 22:33:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole lavojakaan kuin murto osa siitä mitä oli ennen. Rafloja on mutta monessako on elävää musaa ?
 
Tämä ei enää liity vaan tanssimusiikkiin, mutta mulla on sama tunne. Mikähän siinä on että elävä musiikki ei kiinnosta ihmisiä, varsinkaan nuoria?
 
Olen feikkihevipäällikkö, sillä juon lonkeroa.
discodatsun
02.01.2003 22:45:45
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivutoimiset lähtevät ale-hintaan myydyille keikoille ja näin polkevat hintoja, koska he saavat varsinaisen elantonsa muualta. Eräskin kehui että on kiva, -kunhan pääsee ryyppäämään.
 
Tiedän että tuosta amatöörien joukosta olisi moni valmis ammattilaisen elämään, kunhan vain keikkoja olisi sen verran, että jonkinlaisen toimeentulon saisi..
 
Säälittävämpää on kuunnella amattilaisten valitusta siitä että amatöörit syövät heidän leipäänsä...
Alaa vaihtamalla pääsee siitäkin kisasta eroon...
 
ps. kumpi parempi 2 keikkaa vai 12?,
 
Neljä Ruuvia
02.01.2003 22:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletkos koskaan miettinyt ammattiliittoon kuulumisen etuja. Jos ei olis tällästä systeemiä niin Esko Ahon työreformi tyylinen homma hoitelis hommat siihen malliin että töitä tehtäis nälkäpalkalla jne......
 
No onko se etu että joku hakee rahaa liiton kassasta kun on bändillä sovittu kesäloma? siis minun etuni,tarkoitan.
 
Ossi
03.01.2003 00:14:59 (muokattu 03.01.2003 00:19:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän siinä on että elävä musiikki ei kiinnosta ihmisiä, varsinkaan nuoria?
 
Ajankohtainen heitto Vililtä. Kyse ei taida olla enää edes kiinnostuksesta, vaan pelottavasti yleistyvästä kykenemättömyydestä kohdata ja kokea aitoja asioita. Niin musiikissa kuin muussakin elämään liittyvässä.
 
Jutut, joita ei voi skipata kaukosäätimen pikakelauksella, joihin ei ole samanlaista "tää ei huvita"-kontrollia kuin omaehtoisesti ties' mistä haettuihin elämyksiin, eivät selvästikään enää kiinnosta tiettyä, "kadotettua" sukupolvea.
 
Elävä, omana itsenään liikkeellä oleva ja kaiken kukkuraksi itsensä kanssa kohtalaisesti toimeen tulevan oloinen kanssaihminen vaikuttaa olevan monelle ns. punainen vaate.
 
"..ttu mikä sääkin luulet olevas?" Ja tätä rataa.
 
Monelta taittuu luontevasti tyhjänpäiväinen small-talkki, mutta auta armias jos nämät joutuvat puheisiin jonkun selväpäisen kanssa, jolla saattaa olla oikeita ajatuksia.
 
No, nämä modernit elämänhallinnan kuninkaat, "viihdekäyttäjät" tietysti kulkevat näissäkin kuvioissa kuin kala vedessä. -Aikansa-
 
* * *
 
Kiesus! Tanssiorkesteriosasto? No olkoon. Tulipa kirjoitettua ja olen tätä mieltä.
 
Öitä.
 
EDIT: En ole ennemmin eksynyt näin kauas alkuperäisestä aiheesta. Tzori!
 
Baila Mi Hermana
Sepe
03.01.2003 00:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ajankohtainen heitto Vililtä. Kyse ei taida olla enää edes kiinnostuksesta, vaan pelottavasti yleistyvästä kykenemättömyydestä kohdata ja kokea aitoja asioita. Niin musiikissa kuin muussakin elämään liittyvässä.
 
Jutut, joita ei voi skipata kaukosäätimen pikakelauksella, joihin ei ole samanlaista "tää ei huvita"-kontrollia kuin omaehtoisesti ties' mistä haettuihin elämyksiin, eivät selvästikään enää kiinnosta tiettyä, "kadotettua" sukupolvea.
 
Elävä, omana itsenään liikkeellä oleva ja kaiken kukkuraksi itsensä kanssa kohtalaisesti toimeen tulevan oloinen kanssaihminen vaikuttaa olevan monelle ns. punainen vaate.
 
"..ttu mikä sääkin luulet olevas?" Ja tätä rataa.
 
Monelta taittuu luontevasti tyhjänpäiväinen small-talkki, mutta auta armias jos nämät joutuvat puheisiin jonkun selväpäisen kanssa, jolla saattaa olla oikeita ajatuksia.
 
No, nämä modernit elämänhallinnan kuninkaat, "viihdekäyttäjät" tietysti kulkevat näissäkin kuvioissa kuin kala vedessä. -Aikansa-
 
* * *
 
Kiesus! Tanssiorkesteriosasto? No olkoon. Tulipa kirjoitettua ja olen tätä mieltä.
 
Öitä.
 
EDIT: En ole ennemmin eksynyt näin kauas alkuperäisestä aiheesta. Tzori!
Hyvää ja täyttä asiaa kirjoitit.
 
Ad libitum
03.01.2003 00:26:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tiedän että tuosta amatöörien joukosta olisi moni valmis ammattilaisen elämään, kunhan vain keikkoja olisi sen verran, että jonkinlaisen toimeentulon saisi..
 
Säälittävämpää on kuunnella amattilaisten valitusta siitä että amatöörit syövät heidän leipäänsä...
Alaa vaihtamalla pääsee siitäkin kisasta eroon...
 
ps. kumpi parempi 2 keikkaa vai 12?,

 
Pöh. (,niin ei tarvitse provosoitua mutta) tekee mieleni hieman valaista tilannatta meidän alalla.
Keikkoja on alalla aina!! kaikille kyvykkäille, ammattimaisen asenteen omaaville lahjakkaille ja monitaitoisille muusikoille.
 
n.100v sitten olin itsekkin kärjekäs heittämään moisia sloganeita että älkää urputtako heikit mutta hei, ,mites suu sitten pannaan kun täytyy paskapaperikin itse ostaa?? eikä isi ja äiti maksa??
 
discodatsun
03.01.2003 02:38:41
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöh. (,niin ei tarvitse provosoitua mutta...)
Kyllä minä ihan keikkailemalla olen paperini ostanut jo vuosia..
Lähinnä perusajatukseni oli se, että jostain ne nuoret, innokkaat taituritkin joutuvat aloittamaan, huonoilla liksoilla, huonoissa mestoissa...
Niinkuin me monet muutkin joskus olemme joutuneet..
 
isojussi
03.01.2003 08:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ps. kumpi parempi 2 keikkaa vai 12?,
 
Pienten lasten isänä voin kertoa, että 2 kunnon keikkaa on parempi, kuin 12 talkoota... laskeskelin juuri, että siitä kun aloitin on liksani noussut ~600% - muutta niinhän se on, että joskus on aloitettava!
 
PS: Hyvä Ossi! Olen samaa mieltä!
 
Vilhelmus
03.01.2003 22:21:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyse ei taida olla enää edes kiinnostuksesta, vaan pelottavasti yleistyvästä kykenemättömyydestä kohdata ja kokea aitoja asioita.
 
Elävä, omana itsenään liikkeellä oleva ja kaiken kukkuraksi itsensä kanssa kohtalaisesti toimeen tulevan oloinen kanssaihminen vaikuttaa olevan monelle ns. punainen vaate.

 
Hm. Taitaapa yllättävän monen kohdalla näin olla. Ilmeisesti hektinen elämänmeno vie tilaa sellaisilta kokemuksilta, joiden tilalle koitetaan haalia jotain...miten sen sanoisi... keinotekoisempaa huvia. Ei sillä, kyllä itsekin tunnen olevani vahvasti mukana nykyajan meiningeissä, mutta olen pyrkinyt säilyttämään tietyn kontaktin myös "aitoihin" asiohin.
 
Palaan vielä tuohon livemusiikin kiinnostusta herättämättömyyteen sikäli, että mun mielestä esim. monilla yläasteikäisillä ei ole edes tietoa mitä oikeat keikat ovat. Kun ala-asteen loppuajoilta alkaen tarjotaan limudiskoja, gimmeleitä ja darudeja, miten kukaan voi olettaakkaan rockmusiikin (tai perinteisen tanssimusiikin) kiinnostavan, kun siihen ei ole mitään tuntumaa. Osansa voi olla silläkin, että nykyään joku keikka tarvii jostain syystä aina hirveät puitteet. Valoja, hifiäänen ja ties mitä. Kyllähän minäkin olen massiivisen show'n ystävä, mutta eikös aloittelevat bändit voisi vaikka itse järjestellä Ossin lanseeraaman luomumeiningin mukaisia esiintymisiä. Paikalliselle nuorisotalolle omat soittokamat ja joku mööpeli mistä laulu tulee. Ja vaikka niitä tuttuja biisejä omien sekaan niin yleisökin tykkää.
 
En tiedä muitten paikkakuntien systeemeistä, mutta ainakin täällä Äetsässä asia on jotenkin perseellään. Esim. eräänäkin tapahtumailtana raahattiin Tampereelta joku bändi paikalle, suht' tuntematon vielä, eikä se sitten yleisömenestys ollutkaan. Miksihän paikallisia bändejä ei pyydetty asialle tai edes mukaan? Muutenkin demobändien olemassaolon voisi jotenkin tuoda tavallisen pulliaisen tietoisuuteen, etteiväti ihmisten kuuntelutottumukset syntyisi vain radiokanavien ja levy-yhtiöiden suunnitelmien mukaan.
 
Nyt mentiin jo kauas. Anteeksi.
 
Olen feikkihevipäällikkö, sillä juon lonkeroa.
Ad libitum
05.01.2003 21:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tämä ei enää liity vaan tanssimusiikkiin, mutta mulla on sama tunne. Mikähän siinä on että elävä musiikki ei kiinnosta ihmisiä, varsinkaan nuoria?

 
Onneksi on tuolla lukiossa sellanen "vanhojen" päivät, missä koulun vanhimmaksi tulleet 2:t käy ihan paritanssikurssin. Ja danssaa perinteisellä meiningillä. Saadaan jatkuvuutta alalle edes hieman näin.
 
Muuten, jos seurataan kehitysmallimme Ruotsin meininkiä tanssijutuissa niin kamala on hiipuminen.
 
Kohta sitä vasta on soittajia tarjolla, kun pari vuotta elellään.
 
(Sori depressiivisyys tänään)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «