Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten biisi soitetaan oikein?
1
Hemmu
24.12.2002 04:21:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut artistien esityksien ja biiseistä tehtyjen nuottien eroavan jonkin verran. Yksi esimerkki on Jampan Jääseppele missä laulu menee erilailla kuin nuotit yhdessä kohdassa ja loppusoitto eroaa myös nuoteista. Lähden siitä että ihmiset haluavat kuulla biisin niinkuin sen alkuperäinen artisti esitti. Mistä nämä erot johtuvat?
 
Ukko
24.12.2002 20:05:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähden siitä että ihmiset haluavat kuulla biisin niinkuin sen alkuperäinen artisti esitti. ?
 
Haluuko todella? Kuinka moni keskiverto tanssija kuulee eron sointukulussa ? Eiköhän niille ole, ketään väheksymättä, pääasia että tulee tuttu biisi jonka tahdissa voi tanssahdella.
 
Per Saukinen
24.12.2002 22:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut artistien esityksien ja biiseistä tehtyjen nuottien eroavan jonkin verran. Yksi esimerkki on Jampan Jääseppele missä laulu menee erilailla kuin nuotit yhdessä kohdassa ja loppusoitto eroaa myös nuoteista. Lähden siitä että ihmiset haluavat kuulla biisin niinkuin sen alkuperäinen artisti esitti. Mistä nämä erot johtuvat?
 
Mun mielestä on parempi että jokainen soittaa kappaleen vähän "omalla tavallaan" en usko että kukaan artisti joka on alkuperäisesti kappaleen esittänytkin soittaa/laulaa sitä joka kerta ihan samalla tavalla kun se esim.levyllä on
 
Ad libitum
25.12.2002 14:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut artistien esityksien ja biiseistä tehtyjen nuottien eroavan jonkin verran. Mistä nämä erot johtuvat?
 
Todennäköisesti levytysvaiheessa on huomattu joku toinen melodia tai teksti-linja tomivammaksi kuin mitä säveltäjä tai sanoittaja on kirjoittanut. Tietysti muutoksiin tarvitaan lupa tekijältä kuten esimerkiksi Badding laulaa -mä uin aamuun... kun teksti alunperin oli -mä muhin aamuun...biisissä fiilaten ja höyläten. Tämä muutos siksi että sen arveltiin menevän paremmin läpi mm. ylessä.
 
Keikka-bändeissä mielestäni biisi täytyy saada ensin kuulostamaan levy versiolle, ennen kun sitä voi alkaa vääntelemään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «