Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hääkeikkojen liksat?
1 2 3
absqua
11.08.2003 08:40:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki muu paitsi palkka sopii meiän bändiin!
 
Meillä (trio vielä) on ollu 250-300€ 4 settiä !!!
 
eli alle satanen per nokka.

 
Aika halvalla teette keikkaa. Mutta mikäs siinä jos te itse olette siihen tyytyväisiä. Asiakkaat ainakin ovat tyytyväisiä kun orkka ei maksa paljoa.
 
Tosin tuohon pienten tanssibändien liksa-asiaan vaikuttaa myös kotipaikka jonkin verran - pohjoisemmassa Suomessa tuntuu liksat olevan kautta linjan huonommat kuin vaikkapa Helsingissä, mikä on harmi sinänsä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
baron
11.08.2003 09:03:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika halvalla teette keikkaa. Mutta mikäs siinä jos te itse olette siihen tyytyväisiä. Asiakkaat ainakin ovat tyytyväisiä kun orkka ei maksa paljoa.
 
Tosin tuohon pienten tanssibändien liksa-asiaan vaikuttaa myös kotipaikka jonkin verran - pohjoisemmassa Suomessa tuntuu liksat olevan kautta linjan huonommat kuin vaikkapa Helsingissä, mikä on harmi sinänsä.

 
Monet häitten maksajat (kuka lieneekin) tekevät budjetin, jossa musiikille varataan etukäteen tietty summa ja sitten aletaan katsoa, mitä sillä saadaan.
 
Jos on tehty "alimitoitettu" budjetti, otetaan "alihintainen" bändi.
 
absqua
11.08.2003 09:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monet häitten maksajat (kuka lieneekin) tekevät budjetin, jossa musiikille varataan etukäteen tietty summa ja sitten aletaan katsoa, mitä sillä saadaan.
 
Jos on tehty "alimitoitettu" budjetti, otetaan "alihintainen" bändi.

 
Totta turiset. Siksi mekin ohjataan alihintaiset keikat suoraan duo-keikkoja tekeville tutuillemme, jotka pystyvät oikeasti keikkailemaan 250 eurolla.
 
Tosin aika usein myös hääjärjestäjät ovat joutuneet hieman tarkistamaan budjettiaan jos se summa on ollut täysin epärealistinen siihen nähden mitän sinne juhliin halutaan. Mutta tämä kaikki on hoidettavissa hyvässä hengessä myös bändin puolelta, sillä onhan selvä ettei kerran elämässään häitä järjestävä henkilö voi tietää esim. hääbändien hintatasosta mitään. Yleensä ihmiset ymmärtävät yskän ja osaavat kunnioittaa työtään tekevää kanssaihmistä kun selkeästi kerrotaan mistä orkesterin hinta muodostuu.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
baron
11.08.2003 09:39:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä ihmiset ymmärtävät yskän ja osaavat kunnioittaa työtään tekevää kanssaihmistä kun selkeästi kerrotaan mistä orkesterin hinta muodostuu.
 
Niin kauan kuin olin vain tilaajana/maksavana osapuolena kauhistelin soittajien "suuria" palkkioita kuvitellen sen olevan puhtaana käteen liksa muutaman tunnin duunista.
 
Vasta kun vaihdoin leiriä, aloin tajuta homman nimen ja olen parhaan kykyni mukaan yrittänyt levittää oikeaa infoa ympäristööni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «