Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä soittaja elää?
1 2 3 4
R.W. Piuha
02.08.2003 16:53:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkki viime kesältä:mulla oli seitsemän keikkaa,joista sain viralista rahaa 396.01€(56€/keikka)eli loput olen saanut kulukorvauksina(päivärahoina ja km/korvauksina)
Liiton lappu oli seuraavanlainen:
 
Päivärahan määrä:42,04 €/pv
Perusteet:pvrahaan sisältyy korotus kolmesta lapsesta.
Pvrahan perusteena oleva palkka on 1460,1 €/kk ja 67,94 €/pv.
 
Täyden päivärahan määrä on 51,25 €/pv.Täydestä pvrahasta on vähennetty 50 % työtuloistanne, jotka ovat 396,01 €/kk.
 
Eli käteen jäi liitosta n.800€,siihen lisäksi keikoista palkaa n.300€ ja kulukorvauksia n.250 €-reaaliset naftakulut 2600km x 0,008€=218€,jää yhteensä 1132€...jos olisin ollut työttömänä heinäkuun niin olisin saanut n1000 €,eli +- 0 kun laskee reissuilla kahvit,ruuat,virvokkeet...JOS en olisi käyttänyt mitään vähennyksiä niin ei noita keikkoja olisi kannattanut lähtee tekeen ollenkaan...
 
Köpö
02.08.2003 18:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esimerkki viime kesältä:mulla oli seitsemän keikkaa,joista sain viralista rahaa 396.01€(56€/keikka)eli loput olen saanut kulukorvauksina(päivärahoina ja km/korvauksina)
Liiton lappu oli seuraavanlainen:
 
Päivärahan määrä:42,04 €/pv
Perusteet:pvrahaan sisältyy korotus kolmesta lapsesta.
Pvrahan perusteena oleva palkka on 1460,1 €/kk ja 67,94 €/pv.
 
Täyden päivärahan määrä on 51,25 €/pv.Täydestä pvrahasta on vähennetty 50 % työtuloistanne, jotka ovat 396,01 €/kk.
 
Eli käteen jäi liitosta n.800€,siihen lisäksi keikoista palkaa n.300€ ja kulukorvauksia n.250 €-reaaliset naftakulut 2600km x 0,008€=218€,jää yhteensä 1132€...jos olisin ollut työttömänä heinäkuun niin olisin saanut n1000 €,eli +- 0 kun laskee reissuilla kahvit,ruuat,virvokkeet...JOS en olisi käyttänyt mitään vähennyksiä niin ei noita keikkoja olisi kannattanut lähtee tekeen ollenkaan...

 
Laskitkohan nyt väärin...jos et olisi ollut noita iltoja keikalla, niin olisit siellä kotopuolessa törsännyt kapakassa 7x 100€/ kk eli 700 eeroa!! ;) Kyllä keikkailu kannattaa, usko pois!!
 
Samaan tyyliin minäkin teen keikkojen ja liiton rahojen kanssa. Jos kaikki palkka tulisi verollisena, niin eipä kannattaisi lähteä ollenkaan muutamaa keikkaa kuussa heittämään. Minusta systeemi on ihan ok. niin kauan kuin 500pv riittää. Meillä on kulukorvauksia hieman enemmän ja palkkaa vähemmän.
 
X
Speedy
03.08.2003 11:29:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis jos kuulun liittoon, niin saan enemmän rahaa kuukaudessa, kun en kuuluisi..?? Ja koska mulla on 0% korko, niin periaatteessa vielä enemmän..??? vai??
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
R.W. Piuha
03.08.2003 13:43:11 (muokattu 03.08.2003 16:31:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis jos kuulun liittoon, niin saan enemmän rahaa kuukaudessa, kun en kuuluisi..?? Ja koska mulla on 0% korko, niin periaatteessa vielä enemmän..??? vai??
 
No joo,kyllä se näin on jos sulla on 0 vero% ja varsinkin jos liksat on kohdallaan eli yli minimin,sanotaan nyt vaikka tommoset 140-170€/keikka,MUTTA päästäksesi liiton jäseneksi tarvitset palkkatodistukset vähintään 43 kalenteriviikolta työttömyyttä lähinnä edeltäneeltä 28 kuukauden tarkastelujaksolta...siitä lasketaan sun tuleva korvaus,eli jos oot saanut palkan lähes pelkkinä kuluina,homma ei toimi!!
 
Ja melkonen määrä erilaista byrokratiaa liittyy muutenkin koko touhuun,katso itse os. www.musicfinland.com/sml/tyottomyyskassa. tai soita kassan puhelinpäivystykseen 09/6803 4084 ma 12.30-15.30 tai
ke 9.00-12.00,kysy kassanjohtaja Anja Ståhlbergiä!tai tää ainakin aukes googlessa sml/tyottomyyskassa
 
Rautakanki
03.08.2003 14:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaja ei soita nuoteista, soittaja soittaa rahasta.
 
Speedy
03.08.2003 16:49:32 (muokattu 03.08.2003 16:50:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo,kyllä se näin on jos sulla on 0 vero% ja varsinkin jos liksat on kohdallaan eli yli minimin,sanotaan nyt vaikka tommoset 140-170€/keikka,MUTTA päästäksesi liiton jäseneksi tarvitset palkkatodistukset vähintään 43 kalenteriviikolta työttömyyttä lähinnä edeltäneeltä 28 kuukauden tarkastelujaksolta...siitä lasketaan sun tuleva korvaus,eli jos oot saanut palkan lähes pelkkinä kuluina,homma ei toimi!!
 
No hemmetti, ei tullu sit mitään..=/ Mut eiks liittoon pysty liittymään muuten ihan "tosta vaan", vai pitääkö siihenkin olla kaikki todistukset ym.. Kunka tuota mää nimen omaan en haluis saada kuluina ja korvauksina, vaan palkkana, mikä nyt suurimmista osista taitaa olla se minimi..(120€??) Mutta jos en kuulu liittoon nii taitaa olla vähä vaikeeta..=(
 
EDIT: Linkki ei toimi, mut kokeilen "kiertäen"
 
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
R.W. Piuha
08.08.2003 02:13:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä kai Muusikkojen liittoon voi liittyä jäseneksi MUTTA päästäkseen nauttimaan Työttömyyskassan etuisuuksista täytyy täyttää tietyt kriteerit eli just nää työssäolot ja muut osastot:-)
 
Neljä Ruuvia
08.08.2003 07:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä kai Muusikkojen liittoon voi liittyä jäseneksi MUTTA päästäkseen nauttimaan Työttömyyskassan etuisuuksista täytyy täyttää tietyt kriteerit eli just nää työssäolot ja muut osastot:-)
 
Tässä keskustelussa on syy siihen miksi EN kuulu liittoon.
Minä en teidän perkeleitten työkkäreitä maksa. Onko moraali tuttu sana?
 
baron
08.08.2003 08:49:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä kai Muusikkojen liittoon voi liittyä jäseneksi MUTTA päästäkseen nauttimaan Työttömyyskassan etuisuuksista täytyy täyttää tietyt kriteerit eli just nää työssäolot ja muut osastot:-)
 
Kaksi suosittelijaa (liiton jäseniä) pitää löytyä.
 
Siksipä en kuulu, kun näitä ei löydy.
 
Teemu Tee
08.08.2003 09:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaksi suosittelijaa (liiton jäseniä) pitää löytyä.
 
Siksipä en kuulu, kun näitä ei löydy.

 
Siis onko muusikkojen liitto joku Rotary -sakki kun pitää olla suosittelijoita päästäkseen sisään? Vai oliko tuo disiä?
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
baron
08.08.2003 11:55:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onko muusikkojen liitto joku Rotary -sakki kun pitää olla suosittelijoita päästäkseen sisään? Vai oliko tuo disiä?
 
http://www.musicfinland.com/sml/
Käyppä vilkaisemassa kotisivua!
 
Se on hienojen "muusikoiden" suljettu klubi, johon tavalliset "soittajat" eivät pääse.
 
Kirjailijaliittoon pääsee kun kirjoittaa kaksi kirjaa ja taidemaalareitten kun pitää kaksi näyttelyä, mutta muusikoille ei riitä kaksi eikä kaksisataa keikkaa.
 
R.W. Piuha
08.08.2003 13:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä keskustelussa on syy siihen miksi EN kuulu liittoon.
Minä en teidän perkeleitten työkkäreitä maksa. Onko moraali tuttu sana?

Moraali?!Mä oon 46 vuotias hutunsoittaja,ollut liitossa about 23 vuotta,eli maksanut jäsenmaksuja kohtuullisesti,olen sen kyllä saanut tuta että olen liitossa,monelle toimistolle pelkkä sana liitto on punainen vaate:-(
 
Olisin ns. kusessa jos en saisi työttömyyskorvauksia,perhesyiden takia en voi lähteä mihinkään kiertävään utsjokikevo-bändiin,ja kukapa tällästä vanhaa jätkää edes kysyisi,varsinkin kun olen liiton mies;-)
 
MORAALI on sensijaan aivan tuntematon käsite monelle toimistolle ja keikkamyyjälle,siksi vilpillistä toimintaa ne harrastavat ja myös monelle soittajalle/solistille, jotka polkevat hintoja,kiertävät veroja,mokaavat keikkoja,siinä sulle moraalia,Neljä Ruuvia!!!Itse en katso kuuluvani tähän joukkoon:-)
 
baron
08.08.2003 13:56:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moraali?!Mä oon 46 vuotias hutunsoittaja,ollut liitossa about 23 vuotta,eli maksanut jäsenmaksuja kohtuullisesti,olen sen kyllä saanut tuta että olen liitossa,monelle toimistolle pelkkä sana liitto on punainen vaate:-
 
Itse "siviilipuolen" ammattiyhdistysaktiivina (luottamusmies, lakkopäällikkö etc.) ihan solidaarisuussyistä liittyisin muusikkojen liittoon, vaikka osa-aikaisena harrastelijana en pääsekään/haluakaan työttömyyskassan jäseneksi.
 
Mutta kun se on suosittelijoita vaativa "kultapossukerho"!
 
Ukko
08.08.2003 18:26:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moraali?!Mä oon 46 vuotias hutunsoittaja,ollut liitossa about 23 vuotta,eli maksanut jäsenmaksuja kohtuullisesti,olen sen kyllä saanut tuta että olen liitossa,monelle toimistolle pelkkä sana liitto on punainen vaate:-()
Sitäpaitsi, jos ei olisi ammattiliittoja, missähän jamassa duunari olisi tässä maassa. Muistakaa se liittojen mollaajat.
 
R.W. Piuha
09.08.2003 00:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse "siviilipuolen" ammattiyhdistysaktiivina (luottamusmies, lakkopäällikkö etc.) ihan solidaarisuussyistä liittyisin muusikkojen liittoon, vaikka osa-aikaisena harrastelijana en pääsekään/haluakaan työttömyyskassan jäseneksi.
 
Mutta kun se on suosittelijoita vaativa "kultapossukerho"!

 
Itse en muista tuota suosittelijaosastoo olleen kun joskus 82 tai jotain liityin liittoon,tunsin toki liitossa olevia soittajia,eli mulle liittyminen ei ollut mitenkään hankalaa enkä sillä sen paremmin päätäni vaivannut;-)
 
SEN muistan että korvauspolitiikka toimi ihan eri pohjalta kuin nykyään,KENTIES joku/jotkut soittajaturakaiset homman mokasivat,eli jos teit kolme keikkaa viikossa sait kahdelta päivältä lähes täyden korvauksen,jos en ihan väärin muista?!Eli käytäntö oli kuten muillakin liitoilla...tuliko sitten joku uus laki vai mokasko joku homman??Jos joku muistaa,niin kertokoon:-)
 
baron
09.08.2003 01:18:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en muista tuota suosittelijaosastoo olleen kun joskus 82 tai jotain liityin liittoon,tunsin toki liitossa olevia soittajia,eli mulle liittyminen ei ollut mitenkään hankalaa enkä sillä sen paremmin päätäni vaivannut;-)
 
Mä olen ihan oikeasti sitä mieltä, että en harrastaisi "vilpillistä" kilpailua eli en tekisi keikkoja alle liiton minimitaksojen, jos olisin jäsen, mutta kun ei huolita niin pärjätkööt "kultapossukerho" tässäkin kilpailutilanteessa.
 
Sepsu
09.08.2003 14:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mutta kun se on suosittelijoita vaativa "kultapossukerho"!

 
Ei se nyt niin kauhean vaikeeta ole sinne liittyä. Varmasti tunnet liitossa olevia muusikoita sen verran jotka laittaa ne nimmarit paperin alareunaan, ja sillä hyvä. Eihän sinne ole mitään koesoittoa olemassa. Jäsenmaksua maksat kuukausitienestien mukaan. Rotari-klubit asia erikseen...
 
WanhaWetäjä
09.08.2003 21:41:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut suhteellisen tyytyväinen muusikkojen liittoon,olen saanut mm. ILMAISEN lakiavun palkkaturva-asiassa,ja onhan se hyvä että on joku turva tällä epävakaalla alalla,moraalini on hyvin kestänyt työttömyyskorvauksien nostamisen jos olen jäänyt työttömäksi,ja olen ihan hyvin pystynyt maksamaan jäsenmaksuni työssä ollessani,ja ehkä jonkun kerran olisin tosiaan joutunut miettimään MILLÄ SOITTAJA ELÄÄ jos en olisi ollut liitossa!Bändithän joskus hajoo,ja miehiä jää työttömäksi;-)
 
Ossi
10.08.2003 01:24:33 (muokattu 10.08.2003 01:26:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis, tästä Muusikkojen Liitto ry:stähän en tiedä oikeastaan mitään. - Hyvä avaus :( Eh... Kummeli-tyyliin. Tervetuloa sivuun aiheesta.
 
Jonkin verran työelämässä roikkuneena on itselleni kristallisoitunut käsitys, että ammattiyhdistystoiminnan idea on sinänsä aivan loistava mutta harmittavan usein se muodostuu itsetarkoitukseksi ja lopputuloksena työnantaja- ja työntekijäosapuoli kokevat olevansa toistensa vihollisia. Tuollainen asetelma ei liene paras mahdollinen kasvualusta edistykselliselle yhteen hiileen puhaltamiselle, jossa kumpikin osasto saavuttaisi jotain itselleen tärkeää.
 
Työnantaja pyrkii, luonnollisesti, edistämään toimintaansa ja kasvuaan (..ttu, vihaan tuota sanaa ja varsinkin sen sisältöä) että bisnes pyörisi. Liian usein tuo "kasvu" revitään siitä, että suorittavan tahon työmäärä lisääntyy eli työntekijä saa punnertaa itsestään entistä enemmän sensijaan että olisi pohdittu vaikkapa työtapojen järkeistämistä tai lopputuloksen kannalta täysin joutavien oheistoimintojen poistamista yms. - Oookkei, firma kuitenkin tarjoaa työtä muutamille tekijöille.
 
Työntekijä pyrkii, luonnollisesti, myös edistämään elämänlaatuaan. Olemassa oleva duuni ja nimelliseltä tuntuva korvaus menetetystä vapaa-ajasta on pitkässä juoksussa (hehheh..) muodostunut itsestäänselvyydeksi. Talo, mökki ja vene on jo mutta jostain pitäisi naapistaa rahnaa, että sais' haettua Saksasta Mersun tai edes Bemarin. Hätätapauksessa joku täkäläisessä katukuvassa harvinainen Maximakin menettelisi.
 
Tässä vaiheessa astuu/astutetaan ammattiyhdistys mukaan kuvioon.
 
No, se siitä. Ja tuohan oli luonnollisesti täyttä fiktiota ja kärjistystä. Vai mitä? Paskin juttu tässä on se, että lukuisia rehellisesti sitoutumisvalmiita ammatti-ihmisiä tuskailee vailla työtä ja samanaikaisesti joidenkin vähätöisten "asiansa-oikein-junailleilleiden" lurkkien ainoa ja isoin ongelma on se, että kumpi on mielekkäämpi lomakohde laskettelijalle: Itävalta vaiko pohjois-Ruotsi?
 
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
R.W. Piuha
10.08.2003 11:09:12 (muokattu 10.08.2003 11:09:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vaiheessa astuu/astutetaan ammattiyhdistys mukaan kuvioon.
 
No, se siitä. Ja tuohan oli luonnollisesti täyttä fiktiota ja kärjistystä. Vai mitä? Paskin juttu tässä on se, että lukuisia rehellisesti sitoutumisvalmiita ammatti-ihmisiä tuskailee vailla työtä ja samanaikaisesti joidenkin vähätöisten "asiansa-oikein-junailleilleiden" lurkkien ainoa ja isoin ongelma on se, että kumpi on mielekkäämpi lomakohde laskettelijalle: Itävalta vaiko pohjois-Ruotsi?
 
Parahin Ossi,voisitko hieman tarkentaa,miten tämä liittyy aiheeseen "millä soittaja elää?"ja keitä nämä lurkit ovat?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «