Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Historiaa Oulun seudulta
1 2 3 4 59 10 11 12 13
tähtien
09.04.2013 00:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on käynyt niin, että tää mainio historiakokonaisuus on hautautunut uuden ajan alle. Tarkoitan, että uusia kirjoitusaiheita on tään aloittamisen jälkeen tullut niin tuhottomastai, että tätä tarinasarjaa on melko mahdoton enää löytää. Eli, pitäiskö meidän aloittaa uusi aihe vaikka otsikolla Historiaa Oulunseudulta II. Näin saatais taas joksikin aikaa kärkisijoituspaikka ja jutut löytyis ja ehkä vielä uuttakin kertyis. Ja tulispahan ainakin kontaktia toisiin täällä kirjoitelleihin muusikoihin. Jäänpä seuraamaan tilannetta. Jos vaikkapa puheenjohtaja A.Vanne toimisi aloittajana. Kunnia-asia! Eka kirjoitukseen vois laittaa maininnan vanhasta aihenimestä ja sen olemuksesta. Uusi olis jatko-osa.
Kesää ja siis valoisampaa tulevaisuutta meille kaikille!
 
A.Vanne
21.04.2013 20:38:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vaan asian huomioimisesta nimimerkille "tähtien". Itse asiassa olen kyllä asian harrastaja edelleen. Saatanpa olla mukana jopa levyn teossakin ensi suvena. Tanssimusiikkia joo-joo, vaikka poppari olenkin. Mutta kakkos-osa... mitenkähän minä aloittaisin sen? Tässä osassa on ollut hienointa keskustella aitojen oululaisten soittajien kanssa ja saada keskusteluun myös muualla asuvia. Esimerkkinä otan Valonpojat, keskustelussa tuli esiin runsaasti yhtyeen soittajia. Yhtyettä käytiin me popparitkin ihailemassa, soittajat osasivat asiansa ja tarjoamamme ryypytkin otettiin ilolla vastaan. Mukava oli saada myös naisnäkökulmaa yhden erinomaisen laulajattaren kautta. Häntäkin käytiin kuuntelemassa. Toivon todella jatkoa tälle keskustelulle, enkä pane pahakseni vaikka joku muukin avaa kakkososan.
 
Ikkunan luo käy lapsi, sylissään äiti nuori laulaen...
palle3
21.03.2014 23:47:41 (muokattu 22.03.2014 14:20:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voinen esittää kysymyksen ko. otsikon alla, vaikka sivusto herjaa mua seniiliksi... :)
tämä olikin "loppunut" ketju. aloitin uud. aiheen.
 
kaskis
22.12.2014 20:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirmakka-ukko: Teuvo Lehdon pändissä soittivat minun haitari-aikanani Matti Niiranen rummut, Kalevi Sumen basso Veikko Saari voc. Myöhemmin pändiin tuli vahvistukseksi Pentti "Vinkki" Hiltula tenorifonissa. Ennen tuloani pändiin siinä soittivat ja lähtivät pois kitaristi Esko Vesterinen ja eräs Kaskemäki oli haitarissa, jonka etunimeä en enää muista.
 
Se haitaristi olen minä, Jorma Kaskenmäki. Lähdin 1967 Hesaan opiskelemaan kesken Teuvo Lehdon synnytyksen. Nykyinen bändini on Tapiolan viihdeorkesteri.
 
kurzi
05.04.2015 11:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Veikko Miettunen? Saman niminen kaveri soitti Tuomisen Jampan bändissä, Kalmar Unionissa ja monessa muussakin bändissä rumpuja, mutta ei ole Muhokselta vaan Kemistä. Oulussa kuitenkin asui 70-luvulla. Aika usein ollaan Veikon kanssa tekemisissä vieläkin.
 
Hannukarin Enska kuoli seisoville jaloille muutama vuosi sitten.
 
Minä muistan tuon Pertti Niemen bändin nimen, ja ihmettelin , kun Porin suunnalla oli samanniminen solisti ja bändi Odessa. Toiminee vieläkin.

 
Kerro Vexille terveisiä, soitin joskus -80 luvun alkupuolella samassa bändissä. En ole kuullut miehestä vuosikymmeniin.
Simo Taipalus.
 
Baretta
24.07.2015 20:17:11 (muokattu 24.07.2015 20:20:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teranssi: Jossain vaiheessa puhuttiin, että Reijolla olisi ollut yhden vuoden aikana noin 60 eri soittajaa kvartetissaan (vai oliko se trio?). Ei ihme, että RH:n bändin muusikoita putkahtelee koko ajan lisää.
 
Minä olen kolmessa Reijon singlebiisissä soittanut skittaa...
 
Klaus von Seitz
03.09.2016 09:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Eko Vesterinen soitteli Teuvo Lehdon yhtyeessä samaan aikaan kun aloitteli kitarabändissä, lyhytikäisessä Locomotionissa. Sittemin tie vei moniin tunnettuihin bändeihin ja peräti elokuvatähdeksi Tapio Suomisen Narrien illat- filmissä.
 
Tankero
03.09.2016 16:23:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klaus von Seitz: Myös Eko Vesterinen soitteli Teuvo Lehdon yhtyeessä samaan aikaan kun aloitteli kitarabändissä, lyhytikäisessä Locomotionissa. Sittemin tie vei moniin tunnettuihin bändeihin ja peräti elokuvatähdeksi Tapio Suomisen Narrien illat- filmissä.
 
Eläneekö vielä? Oli kova kitaristi.
 
Humppajyrä
Eläkeläissoittaja
04.09.2016 08:22:34 (muokattu 10.09.2016 21:53:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Eläneekö vielä? Oli kova kitaristi.
 
Eko oli kova. Amoradakin pölähti tuosta vaan ja hiton upeasti. :)
Eskolla on myös kaksoisveli, mutta ei liene musiikinteossa mitenkään mukana, vaikka näin voisi olettaa.
 
sonorman
14.06.2017 12:39:22 (muokattu 14.06.2017 12:41:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mat.. Kortes.. nykyään täysi m*lkku vähintään 10cm pituinen molo otsassa vaimo antoi äijjälle lähdöt huushollista muutama vuosi takaperin ja mulukeron tuntien enpä ihmettele.No lajin tuntien näitä molopäitä riittää tässä hommassa.Näillä on aina tyhjästä jonkun näköinen vittuilu päällä oli lähellä etten vetänyt pataan ei mulla muuta kiitos.
 
EP
15.06.2017 10:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sonorman: Mat.. Kortes.. nykyään täysi m*lkku vähintään 10cm pituinen molo otsassa vaimo antoi äijjälle lähdöt huushollista muutama vuosi takaperin ja mulukeron tuntien enpä ihmettele.No lajin tuntien näitä molopäitä riittää tässä hommassa.Näillä on aina tyhjästä jonkun näköinen vittuilu päällä oli lähellä etten vetänyt pataan ei mulla muuta kiitos.
 
Ai onks Ouluski mulkkui?
 
sonorman
15.06.2017 14:56:46 (muokattu 15.06.2017 15:00:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niiiin siinäpä funtsaamista otappa selvää (?),ainakin yksi todistettavasti.
 
Eläkeläissoittaja
16.06.2017 07:28:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ai onks Ouluski mulkkui?
 
Syntyperäisenä oululaisena sanoisin, että kyllä niitä löytyy sieltäkin aivan kuin myös muualta. Nimiä en kerro. Mulkku sitä saattaa olla välillä itsekin tai on ollut. :D
 
EP
16.06.2017 08:19:02 (muokattu 16.06.2017 08:22:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Syntyperäisenä oululaisena sanoisin, että kyllä niitä löytyy sieltäkin aivan kuin myös muualta. Nimiä en kerro. Mulkku sitä saattaa olla välillä itsekin tai on ollut. :D
 
Juu, kyllä sitä voi kuka tahansa alkaa välillä mulkuksi, olosuhteista ja vastapuolesta
riippuen. Tietenkin joku voi olla aina mulkku, mutta kuka nyt haluaisi olla?
Kouluaikana luokkakaveri piti esitelmän sanasta "Mulkku", se oli oikeesi alunperin joku lukko?
 
Niin "Historiaa Oulun seudulta", tulee mieleen kauan sitten kesäinen Nallikari ja viehättävä kioskinhoitaja joka puhui soljuvaa Oulua! :)
 
tähtien
17.02.2018 14:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako joku mainiota kitaristia Turpon Pekkaa? Oli ollut Tapani Kansan bändissä, tuli sitten 1970-luvulla Kirsti Aarnion yhtyeeseen basistiksi, mutta vaihtoi välillä bändikaverin kanssa rooleja päästen siten ilmaisemaan itseään myös kitaristina. Todella tyylikästä ja omaperäistä soitantaa. Pekka ihastui bändin solistiin ja muuttivat sitten yhdessä muistaakseni Kotkaan. Tuon jälkeen Pekasta ei ole kuulunut mitään. Luulis, että sen tasoinen muusikko olisi jossain vaiheessa putkahtanut esiin. Lopettiko keikkailemisen kokonaan?
 
Epämuusikko
18.02.2018 13:13:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pottumuusikko:
Samoin Esko Granrothin bändihistorian kanssa. Kevyen musiikin grand-old-man:in vaikutus oululaiseen kevyen musiikkiin on jatkunut varmastikin jo yli 60 vuotta, ehdottomasti kiintotähtenä.

 
Pari kertaa olen hänen kamerakädessäpällistelystään jo ärähtänyt, mutta a) menkööt, ja b) nauhakokoelmansa haluaisin nähdä.
 
uliuli
Urkupaavo
18.02.2018 13:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tähtien: Muistaako joku mainiota kitaristia Turpon Pekkaa? Oli ollut Tapani Kansan bändissä, tuli sitten 1970-luvulla Kirsti Aarnion yhtyeeseen basistiksi, mutta vaihtoi välillä bändikaverin kanssa rooleja päästen siten ilmaisemaan itseään myös kitaristina. Todella tyylikästä ja omaperäistä soitantaa. Pekka ihastui bändin solistiin ja muuttivat sitten yhdessä muistaakseni Kotkaan. Tuon jälkeen Pekasta ei ole kuulunut mitään. Luulis, että sen tasoinen muusikko olisi jossain vaiheessa putkahtanut esiin. Lopettiko keikkailemisen kokonaan?
 
Pekka Turppo? seurusteli Kirsti Aarnion kanssa?
 
töräytän
22.03.2018 14:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaako kukaan Masa Jurva & Capricorn
hyvä tangolaulaja ylikiimingistä.
 
tähtien
05.12.2018 01:12:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urkupaavo: Pekka Turppo? seurusteli Kirsti Aarnion kanssa?
 
Pekka ei seurustellut Kirstin kanssa, mutta soitti Kirstin yhtyeessä kuten minäkin. Kirsti oli jonkin verran Pekkaa ja minua vanhempi, mutta nuorekas leidi. Kirsti Aarnion yhtyeeseen tuli hyvin vähäksi ajaksi solistiksi nuori nätti nainen, jonka nimi ei vaan tuu mun mieleen. Hän lienee ollut kotoisin Kotkan suunnalta. Ja niinpä kun hän muutti takaisin Kotkaan, Pekka lähti morsiammensa mukaan. Menetimme mukavan ja taitavan soittokaverin. Eikä mitään ole sen koommin miehestä kuulunut. Oon joskus yrittänyt googlettaakin, mutta tuloksetta.
 
tähtien
29.03.2019 17:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpä on hilijaseksi käyny keskustelut. Joutuu jo itte vastailemaan itellensä. Edelliseen kirjoitukseeni liittyen saattoi se unohtamani solisti Kirsti Aarnion yhtyeessä olla Marja-Liisa...jottain.. -Laajennettaanpa aluetta hetkeksi ihan vähän. Keitähän soitti yhtyeessä Tinu ja Zeroset. Oli tuolta Sievin suunnalta. Turpeenojan "Aatu"oli ainakin jossain vaiheessa hanuristina. Aatuhan soitteli elämänsä aikana monessa muussakin tanssiorkesterissa. Entä ketä muita?
-Ja mikäs se oli se Viirretin Martin yhtye? Ja keitähän siinä soitti? Marttihan oli tosi hyvä laulaja. Lauloi nuotilleen tarkasti ja omasi tanssimusiikkiin sopivan dynaamisen äänen laadun.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «