Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: En enää ikinä tuuraa..
1
meriluoto
29.09.2003 22:15:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lupasin kaverille lähteä oman yhtyemme kitaristin kanssa tuuraamaan niitten ukkoja, jotka olivat ulkomailla vaikka keikka oli sovittu jo alkuvuodesta. Mentiin niiden kämpille missä isäntä oli joutunut murtamaan kämpän oven koska avaimet olivat vaimon autossa ja vaimo töissä.Roudattiin ja lähdettiin ajamaan Turkuun. Aikamme ajoimme edestakaisin ennenkuin löysimme paikan ja taas roudattiin. Yht'äkkiä rumpali kysyy että "missäs mun peltilaukku on?". No se oli kiireessä jäänyt kämpille. (ed.tak.matka n. 70km). Ei muuta ku rumpali niitä hakemaan ja me jatkettiin roudausta. Oltiin melkein saatu setti pystyyn kun Kaveri toteaa että nuotit on kämpillä sen nissanin takapaksissa. No voi v***u eikun soittamaan rumpalille että vieläkö oot kämpillä tai edes lähellä. Eipä ollut, vaan melkein jo takaisin perillä. Ei muuta ku soitto kaverin lankomiehelle että hakee nissanin ja ajaa sen turkuun. Siinä rupes jo aikataulu vetämään tiukaksi..
Saatiin SC tehtyä ja henkästiin hiukka. Häät alkoi ja tarkoitus oli (ainakin kaverin mukaan) vetää häävalssiksi saarenmaan valssi. Oli kuulemma ollut juttua jostain toisestakin mutta sitä ei jaksanut edes hakea.. Ilta meni siihen asti hyvin kun koitti häävalssin aika.. Kaveri meni (onneksi) rupattelemaan morsiamen äidin kanssa ja tuli hetken päästä naama valkoisena takaisin. "Tota..Se häävalssi pitikin olla se toinen valssi joku T. Markkolan mikälie..). Jos ois siinä vaiheessa tuntunut imua jalkojen alla oisin antanut varmasti viedä mennessään.. Oli se semmoinen kokemus että jos keikka voi vielä enemmän mennä putkeen niin..
 
Oma maa mansikka..
 
baron
29.09.2003 23:04:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lupasin kaverille lähteä oman yhtyemme kitaristin kanssa tuuraamaan niitten ukkoja, jotka olivat ulkomailla vaikka keikka oli sovittu jo alkuvuodesta. Mentiin niiden kämpille missä isäntä oli joutunut murtamaan kämpän oven koska avaimet olivat vaimon autossa ja vaimo töissä.Roudattiin ja lähdettiin ajamaan Turkuun. Aikamme ajoimme edestakaisin ennenkuin löysimme paikan ja taas roudattiin. Yht'äkkiä rumpali kysyy että "missäs mun peltilaukku on?". No se oli kiireessä jäänyt kämpille. (ed.tak.matka n. 70km). Ei muuta ku rumpali niitä hakemaan ja me jatkettiin roudausta. Oltiin melkein saatu setti pystyyn kun Kaveri toteaa että nuotit on kämpillä sen nissanin takapaksissa. No voi v***u eikun soittamaan rumpalille että vieläkö oot kämpillä tai edes lähellä. Eipä ollut, vaan melkein jo takaisin perillä. Ei muuta ku soitto kaverin lankomiehelle että hakee nissanin ja ajaa sen turkuun. Siinä rupes jo aikataulu vetämään tiukaksi..
Saatiin SC tehtyä ja henkästiin hiukka. Häät alkoi ja tarkoitus oli (ainakin kaverin mukaan) vetää häävalssiksi saarenmaan valssi. Oli kuulemma ollut juttua jostain toisestakin mutta sitä ei jaksanut edes hakea.. Ilta meni siihen asti hyvin kun koitti häävalssin aika.. Kaveri meni (onneksi) rupattelemaan morsiamen äidin kanssa ja tuli hetken päästä naama valkoisena takaisin. "Tota..Se häävalssi pitikin olla se toinen valssi joku T. Markkolan mikälie..). Jos ois siinä vaiheessa tuntunut imua jalkojen alla oisin antanut varmasti viedä mennessään.. Oli se semmoinen kokemus että jos keikka voi vielä enemmän mennä putkeen niin..
 
Oma maa mansikka..

 
Millä ilmeellä maksaja maksoi liksat? "Lopputulos ratkaisee"
 
pekkajau
30.09.2003 14:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän mä laitoin jo aiemminkin joten sori toistosta, mutta tän takia en lähde minäkään enää "tu(u)ramaan!"
 
Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!
 
Sam
30.09.2003 15:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!
 
Tämä on aivan "Päällikkö" .... vatsaan sattuu... Heh!
Plussaa
 
onni
30.09.2003 22:02:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyydettin tuuraamaan rapujuhliin. Solistina oli 70 luvun supertähti joka oli syventynyt basson soiton jaloihin taitoihin. Kamat oli roudattu ja tuli tervetuliaismaljan vuoro: Tähtemme seisoi eteisessä ja joi tervetuliasmaljoja minkä kerkes. Katselin silmät ymmyrkäisenä touhua..
Jengi söi rapuja ja aloimme soittamaan ekaa settiä. Intro alkoi. Kuuntelin basso taiteilua pää kallellaan kuin saksanpaimenkoira ja sitten alkoi "tähtemme" laulu (siinä olis Sepi Kumpulainenkin vihertynyt kateudesta). Ei ääntäkään paikoilleen, ja se saundi.
Soitimme jonkin aikaa ja huusin rumpalille joka hoiti miksauksen:"laita jumalauta toi basso linja kiini. Mä soitan käsibassot." Selvennykseksi, olen kosketinsoittaja. Tuli tauko ja jengi lähti katsomaan kokon polttoa. Kokon sai polttaa vasta nyt kun juhannuksena oli kulovaara. Tähtemme juoksi tyhjään pöytään ja joi ihmisten paukkuja. Kun herra oli päässyt pöydän päähän niin eräällä mummulla oli jäänyt kamera sinne ja eiku housut nilkkaan ja omasta vehkeestään kuva.Jengi tuli sisälle ja pyysi menevää musiikkia. Tähti huusi seuraavan biisin:Dirlandaa. Rumpali kysyi,muistatko sanat? Vastaus JOOJOO. Biisi alkoi On sullamuodotveenuksendaadirlandirlandaa ja pitkä tauko(ei muistanut sanoja) ja huuto SOOLO. Loppu biisi soitettiin sooloa. Lähdimme kotia jossain vaiheesa. Tuli rahojen jaon aika. Rumpalille ja mulle 700mk ja tähti 1300 mk. Kysyin, kuin tälleen. Tähti siihen MHÄ MHYIN THÄN KHEIKAN.HIK.
 
Vilhelmus
30.09.2003 23:11:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähti siihen MHÄ MHYIN THÄN KHEIKAN.HIK.
 
Hoho, hyvä meininki.
Fuzzy Boner
30.09.2003 23:30:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"laita jumalauta toi basso linja kiini. Mä soitan käsibassot."
 
hehee!
 
Tähti huusi seuraavan biisin:Dirlandaa. Rumpali kysyi,muistatko sanat? Vastaus JOOJOO. Biisi alkoi On sullamuodotveenuksendaadirlandirlandaa ja pitkä tauko(ei muistanut sanoja) ja huuto SOOLO. Loppu biisi soitettiin sooloa.
 
JEE!! Jumangega mitä hahmoja tuolla kentällä saattaa liikkua. huh ja heh. Oli hauska juttu kuulla (ei varmaan niin hauska olla paikan päällä..tsemppiä näin takautuvasti)
 
niin niin
Notefix
02.10.2003 16:49:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei, vide...kyllä vatsa tulee kipeäksi näistä....hyvää stuffia!
 
pelimannni
03.10.2003 06:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi pekkajaun kroniikka on kyllä ehdottomasti muusikkoiden.netin grammy-ennakkosuosikkeja.
 
Jabe
03.10.2003 17:16:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh, mitä juttuja. Onneksi ei ihan tuollaista ole kohdalle tullut ...
Niskamies
03.10.2003 21:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voisko joku selventää mitä noi käsibassot tarkottaa?
 
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
Blue Note
03.10.2003 21:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voisko joku selventää mitä noi käsibassot tarkottaa?
 
Ns. Nakkibasso, kosketinsoittimilla soitettu.
 
Humppa. Kunnon pelimanni soittaa minkä osaa viheltää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «