Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harrastelijat vs ammattilaiset
1 2 3 4 5 6
baron
12.09.2003 16:24:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun ollaan orkan kanssa, on mulla korgin mokkulassa presettinä esim. bassopuolella urut ja sitten diskantissa puhaltimet. soitan urkumaton bassopuolella ja blosarisektiot diskantilla. Jos tiukaksi menee, voisin soittaa bassot, Mika
 
Jos sä hoidat basson, urut ja blosarisektion, kuinka monen äijän palkkion otat?
 
Rock n
12.09.2003 16:38:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä hoidat basson, urut ja blosarisektion, kuinka monen äijän palkkion otat?
 
No... entäs Supermiikka noiden lisäksi laulaa hyvin, jaksaa hymyillä, sekoittaa naisten päät...!!!
 
Fuzzy Boner
12.09.2003 18:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Eikä vedetä tähän sitä "jatsia minäkin olisin aina halunnut soittaa"-osastoo...nuorena miesnä tosin olin kyllä rock/hevi/ proge/fuusiosuuntautunut,eli EN OLE ainakaan sielultani humppamuusikko,toivottavasti et sinäkään:-))

 
Onko kukaan sielultaan? Tai-no eihän siinä mitään pahaa ole; kukin tyylillään. Kunhan vaan aikani kuluksi yritän sohia muurahaispesää :D
 
Mä oon vaan pelkkä diggailija. Rokkia miekii oisin aina halunnu soittaa ;)
 
niin niin
WanhaWetäjä
12.09.2003 22:17:27 (muokattu 12.09.2003 22:38:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi voi tuota maamme hienoimman ja jaloimman musiikkilajin halveksuntaa ja pilkkaamista, sniff, ihan tippa tulee linssiin...
 
No niin,ei kai sitä humppaa/huttua kukaan tosissaan pilkkaa,eikä haitaristejakaan,mä oon ollut useissa mestoissa missä olis kurttua kaivattu,eli papat ovat kysellet huolestuneen näköisinä jo bändin roudatessa että "Eikös teillä ole ollenkaan haitaria?"!Yritä siinä sitten selittää että kyllä me saadaan tanssit aikaan ilman haitariakin:-)

Toisinpäin:tuleehan siinä lieviä uskottavuusongelmia jos sattuu meneen haitaritriolla johonkin rock-henkiseen mestaan,jos ei oo kitaristia bändissä.eli bassot/pianot midillä??
 
WanhaWetäjä
12.09.2003 22:28:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etkö ole aatellut ostaa "nännimallin"syntikkaa,Mika!Niitähän on joko pelkkiä midilautoja tai sitten näitä monitoimimyllyjä,vetäis vaan vanhan musan oikeella kurtulla!niin no lisää roudattavaa siitä tulisi!Ainakin yhellä tunnetulla tanssibändillä oon nähnyt tälläsen viritelmän,ja hyvin toimi!Onhan se vähän kuollut se kosketus kaiketi,eli after touch puuttuu,vaan eikös ole joku midipeli missä palkeet vaikuttaa volumeen,joku haitaristi sitä puhui!?Tää nyt meni taas ihan off topic....
 
R.W. Piuha
13.09.2003 01:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*huokaus* eikö muusikko ole ammattinimike siinä missä kirurgi ja muurarikin, häh?
 
Niin on niin,mutta kun niitä kirurgeja/muurareita on niin monenmoisia: aivokirurgeja,sydänkirurgeja,verisuonikirurgeja yms,takkamuurareita,julkisivumuurareita, etc.
Eli ei se ole ihan noin yksoikoista,ja tuskinpa kukaan harrastuksekseen leikkelee toisen aivoja,sen sijaan aivokirurgi voi hyvinniiin harrastuksekseen "soitella",vaikka humppaa:-)))
 
Ja bändihän olisi tietysti:The one and only:Trio Lobotomia...
 
Fuzzy Boner
13.09.2003 04:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"soitella",vaikka humppaa:-)))
 
Ja bändihän olisi tietysti:The one and only:Trio Lobotomia...

 
BADA PING!
 
niin niin
WanhaWetäjä
13.09.2003 21:13:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Muusikko : Eli eli... Muusikko on mielestäni se, joka pyrkii hallitsemaan instrumenttinsa kaikin puolin mahdollisimman hyvin tilanteesta, sekä musiikkityylistä riippumatta. Tekee keikkoja pyydettäessä ryhmässä kuin ryhmässä, tuurailee, kasailee pändejä tarpeeseen jne jne. Oikea muusikko ei suostu tekemään keikkaa huonosti, mutta saattaa suuttua jos bändissä joku jäsen ei anna tilanteelle 150% työpanosta. Rutiini ei ole avainsana, pelkästään auttava asia. Todellinen asia on pyrkiä olemaan keikalla aina parhaassa mahdollisessa kunnossa antaakseen parhaansa, reagoidakseen tilanteeseen, muiden soittoon (!) ja vielä kerran soittaakseen mahdollisimman hyvin.

 
Nämä sinänsä ihailtavat argumentit eivät kyllä mitenkään kuvaa keskiverto tanssimuusikkoa,eikä mulla henk,koht. ole mitään sitä vastaan että mua kutsuttaisiin soittajaksi,vaikka ammatikseni olen raapinut jo melko(liian?)pitkään!
Kuvailemiasi muusikoita tuskin on edes olemassa,tai jos on,ei niiden tarvi mitään huttukeikkaa tehdä:- )
Tunnen kyllä joitakin ns. kovia jätkiä,jotka mieluummin ovat työttöminä kotona,kun lähtevät tanssikeikalle,ei niitä huvita,ne on niin kovia,ei niitä kiinnosta...jazzia pitäs vaan vetää;-)
 
R.W. Piuha
13.09.2003 22:13:32 (muokattu 13.09.2003 22:15:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se vaan sääli, että kärkevimmät keskustelut täällä saadaan aikaseksi aina rahasta -> liksasta! Toinen säälittävä asia on, että se raha aina näyttäisi ratkaisevan sen, kuka on ammattilainen ja kuka amatööri. Eihän se kerta kaikkiaan noin mene!
 
No ei mene,ei!Sen sain eilen tuta kun piti lähtee keikalle,jota sitten ei ollutkaan:"RW!!Sun on PAKKO pelastaa mut,Pekka on taas vetänyt koomat ja mä en saa miestä mistään,olis pari keikkaa,auta nyt s****na?!"
Tälläsen epätoivoisen puhelun sain siinä yhen aikoihin perjantaina!Aattelin,että mikä ettei,autetaan kaveria,ja onhan se RAHA kuitenkin näin suurperheelliselle aina tarpeen!Sanoin kaverille että VARMISTAA homman vielä kolmen jälkeen,täytyy vielä emännältä kysyä onko mitään suunnitelmia viikonlopuksi!
Homman piti olla OK, kello tuli kolme,neljä,viis...puhelua ei koskaan tullut,eikä ole tullut vielä tätä kirjoittaessanikaan,eli mun mielestä tämän kaltaiset todelliset AMATÖÖRIT paskahousut joiden sanaan ei voi pätkääkään näköjään luottaa,nää on tämän alan yks todellinen ongelma,kaikenlisäksi tää heebo vieläpä keikkailee päätoimisesti,eli on ns AMMATTILAINEN,ainakin siinä mielessä:-(
 
Tuskin kukaan todellinen alan ammattilainen ois asiaa näin huonosti hoitanut,kyllä mun mielestä tärkeintä ,RIIPPUMATTA siitä onko muusikko/soittaja/amatööri/ammattilainen vai jotain siltä väliltä,on ns. reilu peli ja REHELLISYYS,eli sovituista asioista pidetään kiinni puolin ja toisin,mun ehkä lievä kyynisyyteni koko tätä alaa kohtaan sai taas uutta pontta tästä episodista:-(
 
Neljä Ruuvia
13.09.2003 22:23:15 (muokattu 13.09.2003 22:23:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei mene,ei!Sen sain eilen tuta kun piti lähtee keikalle,jota sitten ei ollutkaan:"RW!!Sun on PAKKO pelastaa mut,Pekka on taas vetänyt koomat ja mä en saa miestä mistään,olis pari keikkaa,auta nyt s****na?!"
Tälläsen epätoivoisen puhelun sain siinä yhen aikoihin perjantaina!Aattelin,että mikä ettei,autetaan kaveria,ja onhan se RAHA kuitenkin näin suurperheelliselle aina tarpeen!Sanoin kaverille että VARMISTAA homman vielä kolmen jälkeen,täytyy vielä emännältä kysyä onko mitään suunnitelmia viikonlopuksi!
Homman piti olla OK, kello tuli kolme,neljä,viis...puhelua ei koskaan tullut,eikä ole tullut vielä tätä kirjoittaessanikaan,eli mun mielestä tämän kaltaiset todelliset AMATÖÖRIT paskahousut joiden sanaan ei voi pätkääkään näköjään luottaa,nää on tämän alan yks todellinen ongelma,kaikenlisäksi tää heebo vieläpä keikkailee päätoimisesti,eli on ns AMMATTILAINEN,ainakin siinä mielessä:-(
 
Tuskin kukaan todellinen alan ammattilainen ois asiaa näin huonosti hoitanut,kyllä mun mielestä tärkeintä ,RIIPPUMATTA siitä onko muusikko/soittaja/amatööri/ammattilainen vai jotain siltä väliltä,on ns. reilu peli ja REHELLISYYS,eli sovituista asioista pidetään kiinni puolin ja toisin,mun ehkä lievä kyynisyyteni koko tätä alaa kohtaan sai taas uutta pontta tästä episodista:-(

 
Eihän tossa tilanteessa oo aikaa ootella varmisteluja.Sen keikan sai varmaan joku joka sano heti: JOO,mulle käy.
...luulisin.
 
R.W. Piuha
13.09.2003 23:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tossa tilanteessa oo aikaa ootella varmisteluja.Sen keikan sai varmaan joku joka sano heti: JOO,mulle käy.
...luulisin.

 
Näihän se voi tietysti,mutta senverran epätoivoiselta kaveri kuitenkin vaikutti,että vapaita miehiä ei kertakaikkiaan löydy,tämä ei ole kuitenkaan asian ydin vaan se,että hän ei vaivautunut ilmoittamaan asiasta minulle MILLÄÄN TAVALLA!

Ei se keikkojen peruuntuminen mua niin ****tanut vaan se tapa,miten asiat hoidettiin/jätettiin hoitamatta;-(
 
R.W. Piuha
13.09.2003 23:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä, mutta miten on laita muusikoiden. netissä. Ketäs nää "muusikot" täällä sitten yleensä on?
 
Niinpä,aika monen toimenkuva on ainakin mulle jäänyt arvoitukseksi:-)
 
Ite oon työtön/koti-isä ex-tanssi/ravintolamuusikko,puhelinluettolossa ja veroilmoituksessa lukee muusikko,soittaja ei kai ole ammatti,tai onhan niitä ammattimaisia katusoittajia,joista osa on jopa musiikinopiskelijoita,kesäduunissa,katumuusikoita?? ...mutta soittajaa ei kaiketi löydy virallisena ammattina esim. näissä eri ammatiryhmien kuukausipalkkavertailuissa,muusikoista taitaa olla sensijaan maininta,nekin klassiselta puolelta??saattaa siellä olla tanssimuusikko,siellä ihan alimmilla palkkatasoilla;-))
 
v_m_kangas
15.09.2003 11:56:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Eikös teillä ole ollenkaan haitaria?"!Yritä siinä sitten selittää että kyllä me saadaan tanssit aikaan ilman haitariakin:-)
 
Jatkuu aivan off-topic, mutta tuli mieleen yksi keikka maamiesseuralla keskellä ei mitään. Oli pakko hommata hanuristi mukaan keikalle asiakkaan vaatimuksesta. Kesken ensimmäistä settiä solisti käy sanomassa korvaan, että hän ei laula enään yhtään biisiä jollei haitaria saa mykäksi. No, laitoin kanavat kiinni ja soitin keyboardilla tarvittavat soolot. Papparaiset kävivät taputtelemassa haitaristia olalle, 'hyvä tyttö, hyvin menee'. Hanuristi tuumasi kotimatkalla, että hän ei enään koskaan lähde rokkibändin kanssa keikalle :)
 
Humppaa tai soita
vanhami
15.09.2003 12:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toi akkuporakone on tyylikäs yksityiskohta :)
 
Sattui eksymään salkkuun, toki täytyy sanoa, että mieluummin kannan akkuporakonetta messissä, kuin esim. varabassoa, jota kannettiin vuoden päivät. Varabassoa ei ole tarvittu koskaan, mutta akkukonetta olisi tarvinut muutaman kerran.
 
Jos sä hoidat basson, urut ja blosarisektion, kuinka monen äijän palkkion otat?
 
Kyllä se tuppaa jäämään vain siihen samaan kuin muillakin. Keikkaliksa jaetaan aina soittajien lukumäärällä. Toki noissa vempuloissa on se hyvä puoli, että pystyy heittämään vaikka kitaristin kanssa tai yksittäin lähes katu-uskottavaa täydeltä orkesterilta kuullostavaa huttua. Toki ei-ammattilaisten kovissa, vaan juuri siellä flipperin ja pajatson välissä.
 
Toisinpäin:tuleehan siinä lieviä uskottavuusongelmia jos sattuu meneen haitaritriolla johonkin rock-henkiseen mestaan,jos ei oo kitaristia bändissä.eli bassot/pianot midillä??
 
Ymmärrä, kokemusta on... Kukaan ei meinaa uskoa, ennenkuin on kuullut, että haitarilla voi soittaa muutakin, kuin metsäkukkia.
 
Etkö ole aatellut ostaa "nännimallin"syntikkaa,Mika!Niitähän on joko pelkkiä midilautoja tai sitten näitä monitoimimyllyjä,vetäis vaan vanhan musan oikeella kurtulla!niin no lisää roudattavaa siitä tulisi!Ainakin yhellä tunnetulla tanssibändillä oon nähnyt tälläsen viritelmän,ja hyvin toimi!Onhan se vähän kuollut se kosketus kaiketi,eli after touch puuttuu,vaan eikös ole joku midipeli missä palkeet vaikuttaa volumeen,joku haitaristi sitä puhui!?
 
onhan niitä nännimallin vehkeitä. Nytkin on vaan jo noissa soittopeleissä abt 7-8ke kaikenkaikkiaan kiinni, ei ooikein budjetti salli lähtä ostamaan uutta soltonia vielä kaveriksi. Toinen on juuri tuo hieman uuden motoriikan opettelu. Miksi alkaa opiskelemaan pelkän katu-uskottavuuden vuoksi. Teen mieluummin töitä haitarin katuy-uskottavuuden nostamiseksi, kuin ostan nännisyntikan.
 
midi-haitariin saa myös paljedynamiikan toimimaan, ei mikään erikoinen juttu. En ole sitä omaani laittanut, koska en näe siinä varsinaista hyötyä omassa käytössä.
 
Mika
 
baron
15.09.2003 12:54:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Toki noissa vempuloissa on se hyvä puoli, että pystyy heittämään vaikka kitaristin kanssa tai yksittäin lähes katu-uskottavaa täydeltä orkesterilta kuullostavaa huttua. Toki ei-ammattilaisten kovissa, vaan juuri siellä flipperin ja pajatson välissä.
 
Mä hankin aikoinaan laitteen, jossa luki "Real Time Arranger" (en tiedä tarkemmin mikä se on, en ole hyvä näissä), mutta joka tapauksessa sain koskettimilleni esim. big band säestyksen ja sitten soitin yhdellä sormella esim trumpettimelodian ja tein laulajan kanssa muutaman duokeikan, mutta vaikka pystyin bluffaamaan yleisön, en kuitenkaan itseäni ja lopetin ne.
 
Basso-Aslak
16.09.2003 17:59:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vissiin Roland RA-50 viime vuosikymmenen alkutaipaleelta.
Prkl... vieläkin näen siitä painajaisia. Noillekin härveleille on kait aikansa ja paikkansa, mutta ei niillä pientäkään pumppua tosimielessä pitäisi yrittää korvata. Edes harrastelumielessä.
 
baron
16.09.2003 18:52:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vissiin Roland RA-50 viime vuosikymmenen alkutaipaleelta.
Prkl... vieläkin näen siitä painajaisia. Noillekin härveleille on kait aikansa ja paikkansa, mutta ei niillä pientäkään pumppua tosimielessä pitäisi yrittää korvata. Edes harrastelumielessä.

 
RA-95
 
vanhami
19.09.2003 08:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli vissiin Roland RA-50 viime vuosikymmenen alkutaipaleelta.
Prkl... vieläkin näen siitä painajaisia. Noillekin härveleille on kait aikansa ja paikkansa, mutta ei niillä pientäkään pumppua tosimielessä pitäisi yrittää korvata. Edes harrastelumielessä.

 
no tuo mun KORG I40 toimii ainakin omasta mielestäni kohtuullisen hyvin. Kyllä sillä sen flipperin ja pajatson välikeikan vetää. Säestysalgoritmit ja prosessoritehot kasvaa. Käytössä on vielä iso pedeaali, millä saa vaihdettua komppia ja annettua fillejä väliin. Saa kato hieman elävyyttä.
 
Mika
 
Basso-Aslak
19.09.2003 08:33:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nykyään. Mutta tuo Ronald mihin viittasin oli joskus kauan, kauan sitten jolloin basistinkin saattoi korvata parilla transistorilla..
 
baron
19.09.2003 09:04:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no tuo mun KORG I40 toimii ainakin omasta mielestäni kohtuullisen hyvin. Kyllä sillä sen flipperin ja pajatson välikeikan vetää. Säestysalgoritmit ja prosessoritehot kasvaa. Käytössä on vielä iso pedeaali, millä saa vaihdettua komppia ja annettua fillejä väliin. Saa kato hieman elävyyttä.
 
Mika

 
Mulla on historiallisia soittimia, joku ikivanha Casio kesämökillä etc ja se kyllä pitää paikkansa, että "konesäestys" lähenee elävää. Kun saisivat (ihan mahdollista tietenkin) vähän "fiboja" joukkoon, niin alkaisi kuulostaa oikealta.
 
(Voisi valikosta valita: basisti kännissä, rumpalilta puuttuu rytmitaju etc niin eiköhän alkaisi korvata elävän pumpun)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «