Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanssikeikalle menossa..
1 2 3
baron
22.09.2003 07:34:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi nyt olla ihan huumoria.
Mutta kolmijakonenhan Valot on.

 
Silloin kun mä olin pieni, puhuttiin "triolirokeista", esim Ankan varhaiset kappaleet. (Siis ei Diana, mutta You are my destiny, Put your head on my shoulder etc, samoin ei-Ankoista Hopeinen kuu)
 
Eiks' Valot menisi samaan kategoriaan?
 
Have
22.09.2003 07:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä syntyikin uusi aihe palstalle KOMMENTOIKAA. Voi löytyä uusia biisejä proggigseen. NO: 1 Rocktangot.
 
Speedy
22.09.2003 10:10:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä syntyikin uusi aihe palstalle KOMMENTOIKAA. Voi löytyä uusia biisejä proggigseen. NO: 1 Rocktangot.
 
Ensiks mulle tuli mieleen ihmetyksen jälkeen, että tommonen kommentti vois olla jossain yläasteen/lukion musiikki kirjassa, joissa kaikki on muutenkin vähä niin ja näin..=/ Eli just siinä Epun biisissä, mutta nyt kyllä muistan kuulleeni ennenkin ton sanan.. Vähän sama asia kun rocksuffle.. Eli helposti sanottuna perus tahtilajistaan jalostettu vähä rokimmin soitetuksi, sanoisin minä..=I
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Emäntä
22.09.2003 11:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä sulle emäturakaisen mielipide.
 
-Jätkän humppa ja Yölinjalla
 
Tanssijan mieleen mieluummin ei Yölinjalla, se ei o humppa ellet ole sitä sellaiseksi sovittanut. Valitse toinen ihan oikea humppa, olkoon vaikka Tulipunaruusut kunhan on HUMPPA.
 
-Rock around the clock ja hetki lyö
 
Jos haluat saada jivejalat silmillesi niin tee juuri noin.Hiukan parempi olisi jos noi biisit olis toisinpäin eli ensin Hetki lyö ja sitten rokki, koska ihmiset tanssii aina 2 kpl kerrallaan, näin kantsuu aina pyrkiä siihen että se jälkimmäinen on se menevämpi. Mutta tässä mieluummin rokin pariksi toinen rokki / jive, ei mitään ihme Kirka-lämmittelyä.
 
Tsaivia, perkele!
pekkajau
22.09.2003 16:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkiä ad lib -sooloja kannattaa tosin tanssimusiikissa viljellä melko säästeliäästi.
 
Ei muuta kun ujut täysille ja puolen tunnin kyrväkkäät impro- soolot joka biisiin niin tulis vähän sitä "amerikanmeininkiä" härmän humppaluoliin. No tosin tällaisiin järjestelyihin tämä "maailman asiantuntevin" tanssikansa ei tosin ole koskaan valmis... joten annetaan vaan nyt niiden soolojen olla! Soitetaan vaan hutut huttuina pois ja sillä siisti!
 
baron
22.09.2003 16:11:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuta kun ujut täysille ja puolen tunnin kyrväkkäät impro- soolot joka biisiin niin tulis vähän sitä "amerikanmeininkiä" härmän humppaluoliin. No tosin tällaisiin järjestelyihin tämä "maailman asiantuntevin" tanssikansa ei tosin ole koskaan valmis... joten annetaan vaan nyt niiden soolojen olla! Soitetaan vaan hutut huttuina pois ja sillä siisti!
 
Siks' onkin kiva "päästä" joskus muulle kuin tanssikeikalle, että jos sattuu inspiraatio päälle, voi soittaa niin pitkän soolon kuin seuraavana vuorossa oleva soittaja ikinä sietää.
 
Mikko T.
22.09.2003 16:12:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta palvelee kyllä tanssijaa, jos on erehdyksessä hakenut väärän ämmän niin tietää, milloin siitä pääsee eroon.
 
Juuri näin. Nimenomaan.
 
Pieru naurattaa aina.
klunssila
22.09.2003 16:18:21 (muokattu 22.09.2003 16:23:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai piru kun ottaa syrämmestä kun kirjaviisaat mesoo ja uhoo tietämyksellään... Jos joku esittää kysymyksen, niinku tässä tapauksessa KTM, nii vastataan siihen kunnolla eikä aleta niuhottaa. Mää voin soittaa noista jokaisen kappaleen ihan minä tanssilajina tai millä tempolla tahansa ja alkaa spekuloimaan, notta meirän porukka sitä ja meirän porukka tätä.
 
KMT: mee kirjastoon ja lainaa sieltä kaikki tanssimusiikkiosaston nuottikirjat ja levyt, jotka on tehty ennen vuotta 1980. Sieltä löytyy se huttu, jolla maksalaatikko irtoo soittajan ruokapöytään. Sitten vaan otat aina kaks samanhenkistä/tempoista kappaletta ja teet niistä parin. Kuuntelemalla ja soittamalla tanssimusiikkia oppii paljoo enempi kuin kirjoja lukemalla. Kyllä keikka opettaa oikeet tempot ja biisivalinnat. Aina virheitä sattuu, mut niistä petrataan ens keikalle. Tai jos ei muisteta, niin ainakin sitten muutaman keikan jälkeen vaihdetaan biisejä tai tempoja. Tsemppiä vaan!!!
 
Usein tyhmästä päästä kärsii joku muu.
R.W. Piuha
22.09.2003 17:42:09 (muokattu 22.09.2003 17:45:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä sulle emäturakaisen mielipide.

( Jokaisessa meissä asuu pieni turakainen...)
 
Tanssijan mieleen mieluummin ei Yölinjalla, se ei o humppa ellet ole sitä sellaiseksi sovittanut. Valitse toinen ihan oikea humppa, olkoon vaikka Tulipunaruusut kunhan on HUMPPA.
 
( Ja tuo pieni turakainen tahtoo humpat humppana,NÄIN vakavilla asioilla ei pidä lähteä pelleilemään...)
 
Jos haluat saada jivejalat silmillesi niin tee juuri noin

 
Jivejalkojen kanssa ei ole leikkimistä!He ovat vakavia tanssinharrastajia;-) "ME tanssinharrastajat plaa plaa..."tulee helposti jos soitat vääränlaisia kappaleita pareina tai ylipäänsä teet jotakin sellaista että jivejalan ilta on "pilalla",se ei aina vaadi kovinkaan paljoa!
 
Hauskoja keikkoja,KMT:-)))
 
Rock n
22.09.2003 23:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

että jivejalan ilta on "pilalla",se ei aina vaadi kovinkaan paljoa!
 
En juurikaan ole kuullut, että jivejalat olisivat niitä pahimpia nurisijoita. Niiltä kun vääntyy tanssi kun tanssi, tempoon kun tempoon. Laahustavat Turakaiset nostavat mekkalan jos tulee illassa yksikin kolmimuunteinen biisi. Tai tempo ei ole juuri se mikä Turakaisten korkeakoulussa on opetettu.
 
R.W. Piuha
23.09.2003 10:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En juurikaan ole kuullut, että jivejalat olisivat niitä pahimpia nurisijoita. Niiltä kun vääntyy tanssi kun tanssi, tempoon kun tempoon. Laahustavat Turakaiset nostavat mekkalan jos tulee illassa yksikin kolmimuunteinen biisi. Tai tempo ei ole juuri se mikä Turakaisten korkeakoulussa on opetettu.
 
Siinä mielessä totta että jivejalat ovat mestareita vääntämään biisin kuin biisin jiveksi,kunhan vaan tempo on sopiva!Eli eivät ole niinkään kranttuja biiseistä,vaan tempoista,turakaisten valitusaiheet ovat sitten paljon moninaisemmat,ja toivomukset liikkuvat alueella "Hopeinen kuu"/"Jätkän humppa"/"Satumaa"yms. ikivihreät!Myöskin polkka tuntuu olevan tietyn tanssiväen suosiossa;-)
 
Positiivisen palautteen saa useimmin kuitenkin näiltä monipuolisesti kaikkea osaavilta tanssijoilta,eikä perus humppakansalta;-)
 
isojussi
23.09.2003 10:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai piru kun ottaa syrämmestä kun kirjaviisaat mesoo ja uhoo tietämyksellään... Jos joku esittää kysymyksen, niinku tässä tapauksessa KTM, nii vastataan siihen kunnolla eikä aleta niuhottaa. Mää voin soittaa noista jokaisen kappaleen ihan minä tanssilajina tai millä tempolla tahansa ja alkaa spekuloimaan, notta meirän porukka sitä ja meirän porukka tätä....
 
Nooh....
 
Oon tätä keskustelua seurannu sivusta jonkin aikaa ja totuushan on, että KMT:n kappaleparittelu ei menny ihan kohdalleen. Mä oon kyllä ton asian suhteen sen verran puritaani, että kappaleparien kompit ja tempot eivät saa juurikaan poiketa toisistaan.
 
Tätä asiaa kai KMT juuri kysyi?
 
En ruvennut kommentoimaan aiemmin, kun hyviä vastauksia näkyi muutenkin tulevan.
 
Osta mut - ma olen kaupan!
Emäntä
23.09.2003 10:39:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokaisessa meissä asuu pieni turakainen...
 
Mistä sä sen "pienen" siihen revit? ;-)
 
Mut jos ihan vakavissaan ollaan, ja vastataan alkuperäiseen kysmykseen, niin jos haluu soittaa tanssikeikan kunnolla ni sitte soittaa humpan humppana ja jiven jivenä. Oikeesti. Piuhis saa väännellä siitä vitsiä sen minkä kerkiää, mutta ihan satavarmasti ihmiset ei tykkää jos ne lähtee humpalle ja sen pariksi tulee sitte jotain neloskanavaa (siis ihan muuta).
 
Tsaivia, perkele!
isojussi
23.09.2003 10:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta ihan satavarmasti ihmiset ei tykkää jos ne lähtee humpalle ja sen pariksi tulee sitte jotain neloskanavaa (siis ihan muuta).
 
Taivahan tosi!
 
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
23.09.2003 11:16:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nooh....
 
Oon tätä keskustelua seurannu sivusta jonkin aikaa ja totuushan on, että KMT:n kappaleparittelu ei menny ihan kohdalleen. Mä oon kyllä ton asian suhteen sen verran puritaani, että kappaleparien kompit ja tempot eivät saa juurikaan poiketa toisistaan..

 
Mä oon tasan samaa mieltä ja ajattelen paitsi "jivejalkaa" myös sitä "huonoa aloittelevaa" tanssijaa, joka kuvittelee ekan kappaleen osaavansa ja sitten se yllätetään kakkospiisillä.
 
Tällä hetkellä kädenvääntö bändin rivimiesten kanssa, jotka haluavat sotkea humppaa ja sambaa, rautalankaa ja perusfoksia, mutta täytyy chefinä pitää päänsä.
 
v_m_kangas
23.09.2003 12:20:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... ja sitten se yllätetään kakkospiisillä.
 
Tulipa tuossa mieleen yksi käytännössä huomattu tosiasia perusturakaisista :) Jos haluaa esittää omaa tuotantoa tai muuten vähän oudompaa kipaletta, on parin ensimmäisenä vedettävä tuttu ja turvallinen kipale, varsinkin tanssikapakeissa.
 
Humppaa tai soita
baron
23.09.2003 12:37:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa tuossa mieleen yksi käytännössä huomattu tosiasia perusturakaisista :) Jos haluaa esittää omaa tuotantoa tai muuten vähän oudompaa kipaletta, on parin ensimmäisenä vedettävä tuttu ja turvallinen kipale, varsinkin tanssikapakeissa.
 
Aivan.
Vaikka eka kappale olisi kuinka hyvin tanssittava tahansa, jos se on ventovieras, lattia on tyhjä.
 
Rantsu
23.09.2003 12:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tasan samaa mieltä ja ajattelen paitsi "jivejalkaa" myös sitä "huonoa aloittelevaa" tanssijaa, joka kuvittelee ekan kappaleen osaavansa ja sitten se yllätetään kakkospiisillä.
 
Juuri näin. Se on tosi noloa, kun joku kaveri saa ekan biisin kunnialla loppuun, ja sitten kakkosessa paljastuu, että eihän se osaa ollenkaan tanssia... :)
 
Tähän liittyy mielestäni vielä se, että kun ollaan tanssipaikalla ja soitetaan kappaleita pareittain, niin se on eri asia, kuin että oltaisiin bilekeikalla tai konsertissa, jossa biisit lähtevät kutakuinkin putkeen, ettei "tunnelma laske".
 
Parit voi ja kannattaa vetää melko sujuvasti putkeen. Parien välillä taas voi pitää hiukan pitemmän "parinvaihtotauon", jolloin voi myös mainita, mikä on seuraava tyylilaji, jotta (miespuoliset) tanssijat osaavat hyvissä ajoin ruveta tiirailemaan sopivannäköisiä uhreja...
 
baron
23.09.2003 12:53:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parit voi ja kannattaa vetää melko sujuvasti putkeen. Parien välillä taas voi pitää hiukan pitemmän "parinvaihtotauon", jolloin voi myös mainita, mikä on seuraava tyylilaji, jotta (miespuoliset) tanssijat osaavat hyvissä ajoin ruveta tiirailemaan sopivannäköisiä uhreja...
 
Niin ja kyllä innokaskin tanssija silloin tällöin mielellään kulauksen kaljatuopistaan ottaa!
 
Emäntä
23.09.2003 13:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja kyllä innokaskin tanssija silloin tällöin mielellään kulauksen kaljatuopistaan ottaa!
 
Paitti kunnon jivejalka turakainen, joka ei juo alkomahoolia ollenkaan. jj-t käy sipaisemassa lasin vettä, virvoitusjuomaa, urheilujuomaa tai ehkä joskus jopa pullakahvit. Tämä tapahtuu kulloisenkin jj-t:n epäsuosiossa olevan tanssityylin aikana. Esim toiset käy juomassa kun tulee valssi, toiset kun tulee humppa, toiset taas juo samban aikana jne. Tää on siis yksilöllistä.
 
Toinen tyypillinen juomatauon hetki on naisten tunnin alkaessa (ne naiset jotka ei halua hakea, ja ne miehet jotka haluaa päästä naistenhakua karkuun), sekä naistentunnin päätyttyä (ne naiset jotka ei ole malttaneet juoda naistentunnilla, ja ne miehet jotka on halunneet olla haettavissa koko naistentunnin).
 
Sinänsä mielenkiintoinen yksityiskohta on, että vaikka jj-t:t ei mielellään pidä pitkää taukoa tanssisessiossaan, kuluttaa nais-jj-t:t silti naistenhuoneessa kuulemma yhtä paljon aikaa kuin naiset kapakkareissuilla. Juttelevat kuulemma, siloittelevat naamaansa ja kuivaavat hikeä. Emäntä ei semmosista ymmärrä, kun Emännän syyläinen väkäleuka sen kun komistuu kun puuderit varisee.
 
Tsaivia, perkele!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «