Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Järki käteen!!
1 2
Emäntä
02.09.2003 14:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä "parempi" bändi, sitä enemmän volaa!
 
Tosi mieähekkäät ja hyvät pändit soittaa siis beattia ja hel--n lujaa.
 
"YYHTÄAINOAA IKK-KUNAA YHÄ ETSSIN MÄ VAIIN...!!!"
 
Tsaivia, perkele!
KB
02.09.2003 14:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päättymätön dilemma tämä miksaus-/äänenvoimakkuusongelma. Lainaan itseäni viime vuodelta (kätevää, kun voi osallistua Tanssimusiikkipalstan keskusteluun pelkästään copy/pastella vuodesta toiseen):
 
"Tanssiyhtyeet ovat nykyään niin hienoja että niillä on usein mukana oma miksauspöytä. Se asetetaan joko keskelle tanssilattiaa tai sitten jonnekin reunalle. Yleensä se on kuitenkin aina tiellä. Kaikilla bändeillä on se pöytä, toiset lykkäävät vaan sen komeroon, toiset keskelle tanssilattiaa.
 
..että mihin ihmeeseen sitä miksauspöytää oikein tarvitaan?

a) summataan kaikki soittimet kuulumaan pääosin samasta äänilähteestä - pääkaiuttimista. Niin, että kuulet haitarin (tai jonkun muun), oletpa sitten valssilla lavan oikealla tai vasemmalla puolella

b)korjataan äänilähteiden erilaiset lähtötasot niin, että kaikki erottuvat toistensa joukosta ja musiikkia on miellyttävä kuunnella

c) paikan akustisten ominaisuuksien mukaan korjataan äänenväriä tanssijan korvaan miellyttävämmäksi.

Tähän pyritään. Jos olisi varaa ylläpitää miksaajaa, saattaisi sen miksauspöydän nostaa itsekin lattialle - nyt se on muiden soitinten joukossa lavalla, jolloin äänen mahdollisesti tehtävät korjaukset täytyy tehdä näppituntumalla - tilan akustiikka ja taustahälinähän lisääntyy tanssijamäärästä riippuen. Ois kyllä kiva, kun yleisön joukossa miksaaja hoitaisi asiaa.

Eli: varmaankaan yksikään bändi ei kanna mikseriä tanssilattialle kenenkään kiusaksi, vaan päinvastoin. Ja yleensä asiassa on vielä keikkajärjestäjän suostumus. Jos edes joku tanssilavanjärjestäjä joskus lavan rakennus-/saneerausvaiheessa kysyisi myös muusikon mielipidettä asioihin, niin luulisinpa, että asiat hoidettaisiin fiksummin."
 
Difficile est satiram non scribere
Humpauttaja
02.09.2003 15:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli: varmaankaan yksikään bändi ei kanna mikseriä tanssilattialle kenenkään kiusaksi, vaan päinvastoin. Ja yleensä asiassa on vielä keikkajärjestäjän suostumus
 
Todella fiksua tekstiä. Olen todella kyllästynyt niiden jivejalkojen rutinaan asioista, joihin niiden sana ei vaikuta yhtään mitään. Meidän sopimuksessa lukee minne tiski tulee, ja millainen alue pitää sille varata. Ja muutamat tollot (Jivejalat ja tärkeilijät) tulee viel valittaan paikasta joiden sijaintiin HE EIVÄT VOI YHTÄÄN MITÄÄN!!! Ajatuksena monilla tanssijoilla: "ollaan niin kovia tanssaamaan, että maailma polvistuu meidän eteen". Jos jonkun orkesterin tiskin paikka ei miellytä asia on yksinkertainen: EI PIDÄ TULLA KEIKALLE!!!!
 
Carde
02.09.2003 16:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee, tossa on sitä oikeeta asiakaspalveluasennetta...
 
Muuten, mun tielläni miksaajat miksereineen ei ole ikinä olleet, ainahan ne voi kiertää! Sitäpaitsi, jos bändillä on miksaaja salin puolella, yleensä sen kyllä kuulee soundeissa, volume tosin JOSKUS voi olla hakusessa.
 
Tapanani on ollut tanssi-illan jälkeen kiittää (jos aihetta on, ja näppituntumalta n. 70% on) bändin leaderia tai sellaiseksi luulemaani ja pyytää häntä välittämään kiitokseni myös muille soittajille. Taidan tästä tavastani luopua näitä muusikoiden.net:in juttuja jonkun aikaa seurattuani.
 
Vilhelmus
02.09.2003 18:12:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan tästä tavastani luopua näitä muusikoiden.net:in juttuja jonkun aikaa seurattuani.
 
Sittenkö on hyvä mieli?
Teemu Tee
03.09.2003 09:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee, tossa on sitä oikeeta asiakaspalveluasennetta...
 
Tapanani on ollut tanssi-illan jälkeen kiittää (jos aihetta on, ja näppituntumalta n. 70% on) bändin leaderia tai sellaiseksi luulemaani ja pyytää häntä välittämään kiitokseni myös muille soittajille. Taidan tästä tavastani luopua näitä muusikoiden.net:in juttuja jonkun aikaa seurattuani.

 
Juu, se kannattaa lopettaa ehdottomasti. Kosto elää, veri lentää, ei enää ikinä tulla koskaan milloinkaan mihinkään tanssimaan kun joku muusikoiden.netissä laukoo mielipiteitään.
 
Muistutan jälleen tämän foorumin olevan yksi niistä harvoista paikoista jossa voi purkaa patoutumia ja paineita jopa ilman viinaa. Tanssimusiikki -osastolle ovat tanssijatkin minun puolestani erittäin tervetulleita mielipiteineen, mutta sitten täytyy kestää hiukan rajumpiakin kommentteja. Teillä on omat hallinnoimanne nettisivut keskusteluineen ja itsekin niitä aika ajoin seurailen. Harvoin olen nähnyt muusikoita siellä mieltään osoittamassa, samaa toivon tänne päinvastaisena.
 
Hyvin perustellut mielipiteet esim. miten miksaajan kioskia keskellä salia voisi parantaa, ne ovat todella tärkeitä ja tervetulleita. Aina ei kaikkea itse tajua ja keskellä hektisintä live-aktia tulleet, miksauspaikan ohi tanssivien kommentit eivät ole parhaiten vastaanotettuja. Silloin tehdään töitä!
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
absqua
03.09.2003 10:19:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tapanani on ollut tanssi-illan jälkeen kiittää (jos aihetta on, ja näppituntumalta n. 70% on) bändin leaderia tai sellaiseksi luulemaani ja pyytää häntä välittämään kiitokseni myös muille soittajille. Taidan tästä tavastani luopua näitä muusikoiden.net:in juttuja jonkun aikaa seurattuani.
 
Piipipiipi.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Roadari
03.09.2003 17:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, se kannattaa lopettaa ehdottomasti. Kosto elää, veri lentää, ei enää ikinä tulla koskaan milloinkaan mihinkään tanssimaan kun joku muusikoiden.netissä laukoo mielipiteitään.
 
Muistutan jälleen tämän foorumin olevan yksi niistä harvoista paikoista jossa voi purkaa patoutumia ja paineita jopa ilman viinaa. Tanssimusiikki -osastolle ovat tanssijatkin minun puolestani erittäin tervetulleita mielipiteineen, mutta sitten täytyy kestää hiukan rajumpiakin kommentteja. Teillä on omat hallinnoimanne nettisivut keskusteluineen ja itsekin niitä aika ajoin seurailen. Harvoin olen nähnyt muusikoita siellä mieltään osoittamassa, samaa toivon tänne päinvastaisena.
 
Hyvin perustellut mielipiteet esim. miten miksaajan kioskia keskellä salia voisi parantaa, ne ovat todella tärkeitä ja tervetulleita. Aina ei kaikkea itse tajua ja keskellä hektisintä live-aktia tulleet, miksauspaikan ohi tanssivien kommentit eivät ole parhaiten vastaanotettuja. Silloin tehdään töitä!

 
Allekirjoitan edellämainut myös
 
Muistuttaisin että miksaaja on todellakin keikalla töissä. Tehtävää on luonnehdittu asiakaspalveluksi tälläkin palstalla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että mies on siellä sitä varten että sille saa käydä vit**lemassa/neuvomassa/esitämmässä biisitoiveita.
Usein keikan aikana keskittyminen on niin itse musiikissa että itsellä tulee lähes poikkeuksetta sanottua palautteen antajille että baari tiski on tuolla, mene sinne nurisemaan! Tällä en halua hyökätä ketään vastaan, enkä edes asiaa vastaan. Ajankohta palautteen antajalla on vain todella huono.
Eräs kolleega kerran hermostui turakaiseen ja totesi: "En mäkään oo sun pellon laidassa huutamassa että KYLVÄ KAURAA KYLVÄ KAURAA!" En minäkään käy toisten työpaikoilla potkimassa ja vit**/neuvomassa.
Kannattaa myös miettiä sitä, että se salin keskellä oleva miksaaja on paikalla tekemässä äänestä mahdollisimman hyvää kuulijoille. Onnistuu sitten kukin miten vain, niin väitän että mies kyllä parhaansa yrittää.
Rakentava keskustelu puoltaa aina paikkaansa.
 
Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Have
04.09.2003 21:59:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedätkös,Ami että tuo kurva on puolalainen kirosana,vastaa ehkä meillä sitä veealkuista;-)Eli kurvasuojaimet tanssiessa olisi lähinnä naisten varustus,eikä ne välttämättä oikeen ehkä siihen volymiin auta:-))))
 
Loistavaa R.W. Kurvasuojaimet vaan tanssilavoille, niin saadaan tää muutenkin sukupuuttoon kuoleva suomen suku ajettua alas. Ei tässä mitään lastentekotalkoita tarvita, vaikka oletkin mallikkaasti ollut toista mieltä asiasta. Siitä hatunnosto. Upea lainaus T:n tekstiin.
 
baron
04.09.2003 23:40:02 (muokattu 05.09.2003 09:09:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haave:
 
1. Niin iso sali, että kaikki pystyvät kiertämään miksaajan boxin.
 
2. Kaikilla kuulosuojaimet, sitä tehokkaammat, mitä "v-mäisempi" tyyppi.
 
3. Paikalla vain "Terpsikhoren" jäseniä tanssimassa, joille kelpaa joka kappaleesta vain
"virallinen" kilpatempo.
 
4. Minä itse kaukana tästä, jossain Copacabanan "prayalla" (portugues) "os mulatas" skotaamassa.
 
Mikael
05.09.2003 14:13:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teillä on omat hallinnoimanne nettisivut keskusteluineen ja itsekin niitä aika ajoin seurailen.
 
mistäs tällaisia löytyy?
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Emäntä
05.09.2003 14:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistäs tällaisia löytyy?
 
www.tanssi.net/keskustelu
 
Meinaatkos tulla tökkimään lusikkaasi soppaan...? ;-)
 
Tsaivia, perkele!
Mikael
06.09.2003 11:27:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.tanssi.net/keskustelu
 
Meinaatkos tulla tökkimään lusikkaasi soppaan...? ;-)

 
heh! ehkäpä Jamin muistoa kunnioittaen...
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikko T.
08.09.2003 16:23:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heh! ehkäpä Jamin muistoa kunnioittaen...
 
Missäs Jami on?
 
Pieru naurattaa aina.
isojussi
08.09.2003 23:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missäs Jami on?
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=28993
 
Osta mut - ma olen kaupan!
Vilhelmus
08.09.2003 23:52:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=28993
 
Jessus sentään, tulipa luettua taas tovi noita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «