Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ketkä murhasivat tanssimusiikin
1 2 3
Einherjar
28.10.2020 11:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssimusiikkiskenen murhasi tanssimusiikkiskene itse.
Kehitys pysähtyi palvomaan kuolevan ikäluokan tarpeita ja iskelmä eristi itsensä omaksi jutukseen vähitellen ja siirtyi poppareiden seuraan. Potentiaaliset uudet kiiltokuvatanssimusapojatkin menetettiin kusenpolttamus-levelin liian korkeaan annostukseen, eikä pelkkien mummojen suosio riittänyt kovin pitkälle. Nuoret vähitellen hylkäsivät kokonaan koko genren ja uusiutuminen harrastajissa tyrehtyi.
Minusta karatea on turha syyttää. Se ehkä vei joitakin keikkoja pois, mutta nyt puhutaan niistä alimmista alimman pään keikoista.
 
Vielä kun harrastajia edes vähän on, niin pitäisi saada kehitettyä jotakin ihan uutta tai fuusioa. Sillä saattaisi saada uutta huomiota nykyisen raadon suuntaan. Ilman jonkinnäköistä trendaamista ei ole tulevaisuutta.
 
(Tämä nyt siis mielipiteenä pääasiassa sivusta seuranneen silmistä)
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Prophet
28.10.2020 12:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaija Koon biisejä alkoi tekemään Toni Virtanen Markku Impiön sijasta.
 
House Band
28.10.2020 18:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Tanssimusiikkiskenen murhasi tanssimusiikkiskene itse.
Kehitys pysähtyi palvomaan kuolevan ikäluokan tarpeita ja iskelmä eristi itsensä omaksi jutukseen vähitellen ja siirtyi poppareiden seuraan. Potentiaaliset uudet kiiltokuvatanssimusapojatkin menetettiin kusenpolttamus-levelin liian korkeaan annostukseen, eikä pelkkien mummojen suosio riittänyt kovin pitkälle. Nuoret vähitellen hylkäsivät kokonaan koko genren ja uusiutuminen harrastajissa tyrehtyi.
Minusta karatea on turha syyttää. Se ehkä vei joitakin keikkoja pois, mutta nyt puhutaan niistä alimmista alimman pään keikoista.
 
Vielä kun harrastajia edes vähän on, niin pitäisi saada kehitettyä jotakin ihan uutta tai fuusioa. Sillä saattaisi saada uutta huomiota nykyisen raadon suuntaan. Ilman jonkinnäköistä trendaamista ei ole tulevaisuutta.
 

 
(Tämä nyt siis mielipiteenä pääasiassa sivusta seuranneen silmistä)

 
Erittäin hyvin sanottu.
Hyvin seurattu noin sivusta!
 
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
EP
29.10.2020 07:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm.. tosi hankala ja monimutkainen murhatapaus, tarvittaisiin Hercle Poirot ratkaisemaan probleemi!
 
mondo
29.10.2020 12:36:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mä keräsin aikaisemmin Minejä, kyllä niitä hyvän matkaa toistakymmentä
olikin ja osat päälle!
Aina kun jossain oli Mini myytävänä niin pitihän se ostaa! :D

 
Kelpasiko Austin? vai pitikö olla Morris?
 
EP
29.10.2020 14:50:50 (muokattu 29.10.2020 14:53:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mondo: Kelpasiko Austin? vai pitikö olla Morris?
 
Molemmat kelpasi, samoja autojahan ne oli. Tosin kyllä eri tehtaissa englannissa valmistetut. Eipä juuri eroja ole.
 
E: Austin Mini Metro on tällä hetkellä harraste/ kesäkäytössä etupäässä.
 
Veksi
29.10.2020 17:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko se ollut itsemurha?
 
EP
30.10.2020 14:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Tanssimusiikkiskenen murhasi tanssimusiikkiskene itse.
Kehitys pysähtyi palvomaan kuolevan ikäluokan tarpeita ja iskelmä eristi itsensä omaksi jutukseen vähitellen ja siirtyi poppareiden seuraan. Potentiaaliset uudet kiiltokuvatanssimusapojatkin menetettiin kusenpolttamus-levelin liian korkeaan annostukseen, eikä pelkkien mummojen suosio riittänyt kovin pitkälle. Nuoret vähitellen hylkäsivät kokonaan koko genren ja uusiutuminen harrastajissa tyrehtyi.
Minusta karatea on turha syyttää. Se ehkä vei joitakin keikkoja pois, mutta nyt puhutaan niistä alimmista alimman pään keikoista.
 
Vielä kun harrastajia edes vähän on, niin pitäisi saada kehitettyä jotakin ihan uutta tai fuusioa. Sillä saattaisi saada uutta huomiota nykyisen raadon suuntaan. Ilman jonkinnäköistä trendaamista ei ole tulevaisuutta.
 
(Tämä nyt siis mielipiteenä pääasiassa sivusta seuranneen silmistä)

 
Nimenomaan uusiutumista, olisi jo ajat sitten pitänyt homma ei toimi enää niin kuin EHKÄ se joskus on toiminut.
Siellä ollaan tanssittamassa ja viihdyttämässä myös, musiikillisesti ei koskaan pidä mennä siitä mistä aita on matalin!
Hyvä yhteistyö ja kohteliaisuus/ hyvä mieli, se tulee itsellekin takaisin.
 
The 1
31.10.2020 00:53:19 (muokattu 31.10.2020 01:01:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssittavuus on se mikä on tärkein. Ulkonäkö miltä orkesteri näyttää siihen ihmiset kiinnittää huomion kun katsoo julistetta. Tärkein kaikista on solisti ja solistin ääni sen pitää lumota heti kuuntelijan onko se äänen käyttö korvaaan sopiva onko ääni määkivää päkä vipraattoa liian nopeaa tai sitä ei olekkaan vaan siitä tulee Arja Korisevan laulamista missä vaan sanotaan se asia eikä lauleta sitä sanomaa. Laulajat on aina laulajia mitään ei tarvitse tehdä koska he ovat saaneet sen jo miten joku voisi heitä enää opettaa . Arja tuskaaKoriseva on aivan ihana ihminen ja huomioi muutkin mutta Arja ei voi tulkita syksyn rakkauden ja menetyksen tuskaa laulullaan. -Anna anteeksi tämä .
 
The 1
31.10.2020 01:12:04 (muokattu 31.10.2020 01:33:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arja Koriseva on hurmaava nainen ja mitenkään en halua häntä moittia mutta itse näen laulamisen niin toisenlaisena siksi kammoksun aina aina laulamiseen opettamista.
Marjo Riitta Kervinen opettaa laulamista kyllä se keikkailu opettaa laulamista ja stemmalaulua ei siihen kouluja tarvita,yksi hyvä sovittaja jolla on korvat se riittää jos on korva sille sen äänen antaa siitä on laulamisessa kysymys ja tietysti siitä fipraatosta :)
Fyrkka. Pepe Kalle Marjo.Paavo Irina me Finncats imimme heitä joskus jopa
lähelle. Jokela Group pelkkä trio missä kaikki lauloi omia vetojaan niin stemmat oli heti valmiit ja ne soi hyvin yhteen koska kaikilla oli samanlainen laulamisen genre.
 
Anonymous-jazz
31.10.2020 01:16:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veksi: Olisiko se ollut itsemurha?
 
Tai Itsemurha FM ja nää loputtomat Suomi-iskelmä mollibiisit
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
The 1
31.10.2020 01:44:06 (muokattu 31.10.2020 02:06:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestäni tanssimusiikin tappoi liian hyvät soittajat. Humppamuusikon tappoi se studio muusikko joka lähti keikalle ja humpasta tuli tanssimusiikkia. Sen jälkeen lippujen hinnat nousi ja kansa katos ja lavat kuoli. Tavallinen raksutus olisi pitänyt kaikki tyytyväisinä ja hanuristin vikkelänä sormena. Nytkin solistit ei juuri paini.
 
Anonymous-jazz
31.10.2020 02:04:31 (muokattu 31.10.2020 02:08:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 1: Minun mielestäni tanssimusiikin tappoi liian hyvät soittajat. Humppamuusikon tappoi se studio muusikko joka lähti keikalle ja humpasta tuli tanssimusiikkia. Sen jälkeen lippujen hinnat nousi ja kansa katos ja lavat kuoli. Tavallinen raksutus olisi pitänyt kaikki tyytyväisinä ja haitaristin kännissä .
 
Jaa
 
https://www.youtube.com/watch?v=f8atU66cww0&feature=emb_title
 
Olen minä muusikko, säveltäjä ja sovittaja sekä tarvittaessa myös sanoittajakin, mutta en nimittäisi itseäni kuitenkaan humppamuusikoksi, vaikka humppaakin olen soittanut.
 
Eikä minusta kukaan suomalainen muusikko voi olla "liian hyvä".
 
Liian lahjakas ehkä jne.
 
Mutta toi "liian hyvä" termi heijastuu minusta usein mm. kateudesta.
 
Soitan minäkin akustista kitaraa, kuten tuolta kuuluu ja teen sitä sydämestä. Mutten silti ole mikään Yngwie ja tiluttele täysillä menemään. Speedy hommat ei ole mun juttu kitaralla. Mutta pianolla taas joo.
 
Jotkut soittaa humppaa, toiset tiluttaa säröllä ja treenaa nopeutta lähellä katuporakonetta ja nää loput sitten keskittyy oikean musan luomiseen. Mutta ei vedetä kateutta esiin liikaa, koska kuitenkin me kaikki ollaan täällä kuitenkin henkisellä mittapuulla siinä samassa junassa, mutta ehkä eri vaunuissa :)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
The 1
31.10.2020 02:24:49 (muokattu 31.10.2020 02:32:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä sitä ihmettelen miksi Eino Grön vetelee tollasta kauppakassia perässään. Kyllä minä reetun kirjan luen mieluummin kuin Gröönin Eikan kirjan.
 
The 1
31.10.2020 02:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kiva jos joku kertoisi jutun reetusta keikoista joka soitti silloin joskus muukin kuin minä t. hj
 
Tuuleenhuutaja
31.10.2020 07:09:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 1: Olisi kiva jos joku kertoisi jutun reetusta keikoista joka soitti silloin joskus muukin kuin minä t. hj
 
Tuolta facebookin puolelta saattaa ehkä jotain löytyä, kun osaa etsiä. ;)
 
Prophet
31.10.2020 07:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 1: Minun mielestäni tanssimusiikin tappoi liian hyvät soittajat. Humppamuusikon tappoi se studio muusikko joka lähti keikalle ja humpasta tuli tanssimusiikkia. Sen jälkeen lippujen hinnat nousi ja kansa katos ja lavat kuoli. Tavallinen raksutus olisi pitänyt kaikki tyytyväisinä ja hanuristin vikkelänä sormena. Nytkin solistit ei juuri paini.
 
Älä syytä studiomuusikkoja. Syynä on se, että humpan suurkululuttajat kyllästyivät humppaamaan ja alkoivat sen sijaan kuuntelemaan suomalaista gangsta-rappia.
 
nightbird
31.10.2020 14:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan vee.. tunnustakaa jo että aikans kutakin. Jos joku haikailee sitä yleisöä joka piti kulttuuria pystyssä 30 vuotta sitten niin niistä on suuri osa jo mullan alla tai Kaunialassa.
Se ei vaan ole siirtynyt nykypolveen tuo toista vasten kihnuttaminen, joko ne kuuntelee musaa striimattuna tai sitten suunnistavat nopeamman musan perään, ei enää rillumarei rakkauden kaipuu pure, se ei vaan ole tätä päivää.
Nuoremmat jyrää, sanomaa laitetaan vähän eri pakettiin. Menepäs tarjoamaan jotain Sorsakosken Topia ( joka muuten oli tuttuna tosi jees) nykyisin ravintelissa niin ei se jengiä kiinnosta, ne on kuunnelleet ihan tarpeeks Pulliaista ja look a like toimintaa.
 
jukkajylli
31.10.2020 18:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tansimuusikon minussa tappoi se huono meininki, mikä vallitsi tanssipaikoilla ravintoloiden henkilölkunnan ja pätemään pyrkivän yleisönkin puolesta. Sitä kuvitteli pääsevänsä osaksi jotain yhteisöä, jossa muusikko olikin sylkylkuppi. Voisi kuvitella, että se tappoi myös tanssimusiikin.
 
Stidi alla.
Anonymous-jazz
31.10.2020 18:43:08 (muokattu 31.10.2020 19:46:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esiintyvät taiteilijatkin voivat joutua alentavan, epäreilun kilpailutuksen kohteeksi samaan tapaan kuin kuvittajat. Rupusakkiin luokittelu ei ole ennenkuulumatonta historiassakaan. Juha Hurme kirjoittaa Finlandia-palkitussa kirjassaan Niemi, että esimerkiksi kiertelevät soittoniekat rinnastettiin keskiajalla roskaväkeen. Ensin katsottiin ilomielin näytös ja sen jälkeen tintattiin taiteilijaa turpaan.
 
Lähde: http://ikaankuinasif.info/2019/06/27/mista-kuvituksen-hinta-syntyy/
 
Kyllähän se muusikkouden arvostatuskulttuuri pyörii edelleen aika metsässä tässä maassa ja siitä pitävät huolen nämä viihdelehdissä patsastelevat puhelaulajat jne.
 
Tottakai ihmisiähän nekin on niiden lippalakkien ja ihmisnaamariensa takana, mutta ainakin minua ärsyttää se tekopyhä touhu, mitä koko viihdeala on nykypäivänä.
 
Kun ei Suomesta saisi tulla mikään pikkuAmerikka, jossa muusikoiden sekä pystöjenkin täytyisi käydä Tiina Jylhän klinikalla vetämässä vieteri suun taakse, jotta se valkoinen väsynyt jenkki PEPSODENT tekohymy tulisi itsestään siellä tv-kameroiden edessä.'
 
Mutta sitten kun kansaa ei enää naurata, niin vaihtuu ja loppuu ne ns. kansanhuvit ja nähtävästi kansan huimausaineiden saatavuudella on jotain tekemistä tämän muutoksen kanssa, joka näkyy nyt maamme fasistisessa ravintolakulttuurissa sulkurajoituksina. Jos tällainen kehitys vielä lisääntyy, niin onkohan jonainpäivänä vielä Valviralla oma sointutarkastaja, joka määrää, että mitä mollia ja duuria saa soittaa mihinkiin kellonaikaan ? ja kun ollaan Suomessa, niin varmaan mollikappaleille annetaan ensin suositus ja sitten se on MOLLIBIISIPAKKO. Sveduhumpat kielletään, koska ne menee duurissa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «