Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viime keikka part II
1 2 3 4 568 69 70 71 72
artope
11.02.2018 13:13:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Nykyajan apuvälineet kohtuullisesti käytettynä ok!
Mutta jos homma on niistä kiinni niin, voi voi.. :D

 
Meillä on väliaikamusa mun vanhalla pikkuläppärillä. No sehän sano eilen ittensä irti. Akku finaaliin ja ei toiminut enää verkkovirrallakaan. Onneks "räkissä" on CD-soitin. Muuten oli hyvä keikka vakituuraajarumpalin kanssa. Kovasti väki tanssi ihan pilkkuun asti. Ja kehuivatkin tai sitten valehtelivat.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
WanhaWetäjä
11.02.2018 14:16:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Nykyajan apuvälineet kohtuullisesti käytettynä ok!9
Ja sinun kokemuksesi asiasta on ?????
 
Mutta jos homma on niistä kiinni niin, voi voi.. :D
Mulla on ollut iPad yli 3 vuotta nuottikäytössä, ensin perus 9", nyt jo kohta 2 vuotta iPad Pro 13". Mm 2016 teatterihommassa pidin toista iPadia varalla, homma oli kuitenkin niin spesiaali. Hehe...rumpalilla ja basistilla oli muutamassa biisissa sellanen hirveä 5:n sivun lappu teipattuna yhteen ja joku pahviviritys telineessä että se pysyi kuosissa.
Muuta hyödyllistä padeista, niillä pystyy säätämään mm oman monitorinsa ja padithan ovat tätä päivää lähes joka AMMATTIbandilla ulostulevan soundin miksaamisessa tanssilattialta käsin. Rahaa säästyy kun ei tarvi pitää sitä puukorvaista äänimiestä soundia pilaamassa, no vitsi, mutta joskus niin totta.
Koputetaan puuta mutta toistaiseksi ei mitään ongelmia padien kanssa.
 
On melko outoa kommentoit jatkuvasti aiheita joista sinulla EI OLE minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Ota asioista selvää, käy keikoilla, kehitä itseäsi jos uudet asiat (kuten padit) kiinnostavat, sitten kun tiedät niistä jotain niin jaa toki ajatuksiasi ;-)
 
Mitä tulee tuon vanhan rumpuesan kommenttiin bandikaverinsa mokailusta, se että joku ottaa lataamattoman iPadin keikalle ja unohtaa laturin himaan ei kerro muuta kuin sen että oppia ikä kaikki, laturi AINA matkaan.
 
Itse aiheesta, viime keikalla Ruusulinnassa oli iPad käytössä, oli taas mukava katsella kun kollegat selasivat mappejaan kun mulla oli jo laput nokan edessä ;-)
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
11.02.2018 15:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Ja sinun kokemuksesi asiasta on ?????
 
Mulla on ollut iPad yli 3 vuotta nuottikäytössä, ensin perus 9", nyt jo kohta 2 vuotta iPad Pro 13". Mm 2016 teatterihommassa pidin toista iPadia varalla, homma oli kuitenkin niin spesiaali. Hehe...rumpalilla ja basistilla oli muutamassa biisissa sellanen hirveä 5:n sivun lappu teipattuna yhteen ja joku pahviviritys telineessä että se pysyi kuosissa.
Muuta hyödyllistä padeista, niillä pystyy säätämään mm oman monitorinsa ja padithan ovat tätä päivää lähes joka AMMATTIbandilla ulostulevan soundin miksaamisessa tanssilattialta käsin. Rahaa säästyy kun ei tarvi pitää sitä puukorvaista äänimiestä soundia pilaamassa, no vitsi, mutta joskus niin totta.
Koputetaan puuta mutta toistaiseksi ei mitään ongelmia padien kanssa.
 
On melko outoa kommentoit jatkuvasti aiheita joista sinulla EI OLE minkäänlaista omakohtaista kokemusta. Ota asioista selvää, käy keikoilla, kehitä itseäsi jos uudet asiat (kuten padit) kiinnostavat, sitten kun tiedät niistä jotain niin jaa toki ajatuksiasi ;-)
 
Mitä tulee tuon vanhan rumpuesan kommenttiin bandikaverinsa mokailusta, se että joku ottaa lataamattoman iPadin keikalle ja unohtaa laturin himaan ei kerro muuta kuin sen että oppia ikä kaikki, laturi AINA matkaan.
 
Itse aiheesta, viime keikalla Ruusulinnassa oli iPad käytössä, oli taas mukava katsella kun kollegat selasivat mappejaan kun mulla oli jo laput nokan edessä ;-)

 
Sovitaanko, että esität vain omat mielipiteesi? :)
 
EP
11.02.2018 15:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Meillä on väliaikamusa mun vanhalla pikkuläppärillä. No sehän sano eilen ittensä irti. Akku finaaliin ja ei toiminut enää verkkovirrallakaan. Onneks "räkissä" on CD-soitin. Muuten oli hyvä keikka vakituuraajarumpalin kanssa. Kovasti väki tanssi ihan pilkkuun asti. Ja kehuivatkin tai sitten valehtelivat.
 
Wanha kunnon CD pelasti tilanteen. Hienoa!
 
half
11.02.2018 21:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeinen musikaaliesitys tänään.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
WanhaWetäjä
11.02.2018 21:26:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Sovitaanko, että esität vain omat mielipiteesi? :)
 
No kuule niihän minä just tein ja tulen AINA tekemäänkin ;-)
Ei mutuilua ja turhia kommentteja kuten eräillä on ollut ja on tapana, vaan perusteltua asiaa kulloisestakin aiheesta jos aihe niin vaatii.
 
Tämä topicci on "Viime keikka part II", käsittääkseni et ole m.netissa olosi aikana postannut ensimmäistäkään tämän topicin aiheen mukaista postausta.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Qsine
15.04.2018 18:36:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka keikkoja onkin alkanut ropahdella hoitokoteihin yms. vanhustentaloihin, eikä niissä tarvitse soittaa ihan sitä 5-6 settiä, se ei tarkoita erityistä helppoutta. Metusalem-keikat vaativat paitsi ulospäinsuuntautuneisuutta erityisen sammakkoalttiilla keskusteluvyöhykkeellä, myös itsensä täsmäkovettamista siten, että hymy säilyy. Huominen ei saa olla läsnä. Herkkiä hetkiä, joissa riuskemmaltakin popparilta pääsisi itku, on tarjolla. Nekin haluaisi kanssaviettää ihmisten kanssa, mutta ei voi. Jos joku voi, kadehdin.
 
Soitin iltapäivällä 95-vuotissynttärit. Liisa oli tehnyt elämäntyönsä kansakoulunopettajana. Saatiin vietyä juhlat läpi, vaikka hän kuulemma olikin viime aikoina ollut melko väsynyt.
 
Muutaman yhteislaulun jälkeen hauras päivänsankari kiitti läsnäolijoita, ja pyysi päästä huoneeseensa. Niin Liisu kärrättiin nurkan taa, enkä näkisi häntä enää koskaan. Lopullisuuden berg- ja bellmanistinen tuntu on tiukka haaste myös light-versiona. Viimeisenä laulettiin Päivänsäde ja menninkäinen. Kolmannessa säkeistössä oli laulussani jo tahaton sordiino.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
EP
16.04.2018 07:30:23 (muokattu 16.04.2018 07:31:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Vaikka keikkoja onkin alkanut ropahdella hoitokoteihin yms. vanhustentaloihin, eikä niissä tarvitse soittaa ihan sitä 5-6 settiä, se ei tarkoita erityistä helppoutta. Metusalem-keikat vaativat paitsi ulospäinsuuntautuneisuutta erityisen sammakkoalttiilla keskusteluvyöhykkeellä, myös itsensä täsmäkovettamista siten, että hymy säilyy. Huominen ei saa olla läsnä. Herkkiä hetkiä, joissa riuskemmaltakin popparilta pääsisi itku, on tarjolla. Nekin haluaisi kanssaviettää ihmisten kanssa, mutta ei voi. Jos joku voi, kadehdin.
 
Soitin iltapäivällä 95-vuotissynttärit. Liisa oli tehnyt elämäntyönsä kansakoulunopettajana. Saatiin vietyä juhlat läpi, vaikka hän kuulemma olikin viime aikoina ollut melko väsynyt.
 
Muutaman yhteislaulun jälkeen hauras päivänsankari kiitti läsnäolijoita, ja pyysi päästä huoneeseensa. Niin Liisu kärrättiin nurkan taa, enkä näkisi häntä enää koskaan. Lopullisuuden berg- ja bellmanistinen tuntu on tiukka haaste myös light-versiona. Viimeisenä laulettiin Päivänsäde ja menninkäinen. Kolmannessa säkeistössä oli laulussani jo tahaton sordiino.

 
Hmm.. joo, itse en ole noissa paikoissa käynyt soittamassa, mutta muuten kyllä
aika paljonkin, yhteen aikaan ihan päivittäin useita tunteja vanhempia katsomassa/ hoitamassa.
Onhan se vähän noinkin, mutta itse en ole ajatellut asiaa ihan noin.
Vaan ihan, että se on lähes jokaisella edessä enemmin tai myöhemmin, elämää!
 
Ukko
17.04.2018 11:14:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Vaikka keikkoja onkin alkanut ropahdella hoitokoteihin yms. vanhustentaloihin, eikä niissä tarvitse soittaa ihan sitä 5-6 settiä, se ei tarkoita erityistä helppoutta.
 
Opiskeluaikoinani tein vaadttavan projektityön joulun alla, eli kävin laulattamassa vanhuksia parissa hoivatalossa. Ilmoitin että seuraavaksi laulamme biisin hei tonttu-ukot hyppikää, ja yksi äkäinen mummeli huusi siihen, hypi sinä helvettiin :)
 
COVS jäsen nro 6
Qsine
17.04.2018 17:28:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Opiskeluaikoinani tein vaadttavan projektityön joulun alla, eli kävin laulattamassa vanhuksia parissa hoivatalossa. Ilmoitin että seuraavaksi laulamme biisin hei tonttu-ukot hyppikää, ja yksi äkäinen mummeli huusi siihen, hypi sinä helvettiin :)
 
Auts! Ja sitä paitsi: Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä. Pientä filtteröintiä joutuu näillä keikoilla suorittamaan ohjelmiston suhteen. Hitto, tuolla mainitsemallani keikallakin oli yhtenä ajatuksena soittaa alkuun Äidin syntymäpäivä, mutta onneksi tulin miettineeksi asiaa uudemmalti: yksin oli elänyt, ei lapsia. Huh, läheltä piti, onneksi minua oli evästetty etukäteen!
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
baron
30.04.2018 08:45:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhlistin eilen synttäreitäni pitämällä "konsertin" paikallisessa pubissa. Olin saanut koottua kunnon bändin: Olli Ojajärvi ts, Varre Vartiainen g, Ape Anttila b, Ville Pynssi dr.
Kivahan tuollaisten tähtien kanssa oli soitella, voi luottaa että eivät fibaa ja kyllä se joteskin omaankin soittoon heijastuu.
Yleisöä oli runsaasti ja kovasti otettuja: Jotkut sanoivat että eivät ole koskaan ennen livejatsia kuulleet eivätkä olleet tienneet kuinka kivaa musaa se on!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
House Band
30.04.2018 10:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Juhlistin eilen synttäreitäni pitämällä "konsertin" paikallisessa pubissa. Olin saanut koottua kunnon bändin: Olli Ojajärvi ts, Varre Vartiainen g, Ape Anttila b, Ville Pynssi dr.
Kivahan tuollaisten tähtien kanssa oli soitella, voi luottaa että eivät fibaa ja kyllä se joteskin omaankin soittoon heijastuu.
Yleisöä oli runsaasti ja kovasti otettuja: Jotkut sanoivat että eivät ole koskaan ennen livejatsia kuulleet eivätkä olleet tienneet kuinka kivaa musaa se on!

 
Hieno kattaus hyviä soittajia,hyvä idea ja kaiken lisäksi:
 
ONNEA!!!
 
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
EP
30.04.2018 17:18:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Juhlistin eilen synttäreitäni pitämällä "konsertin" paikallisessa pubissa. Olin saanut koottua kunnon bändin: Olli Ojajärvi ts, Varre Vartiainen g, Ape Anttila b, Ville Pynssi dr.
Kivahan tuollaisten tähtien kanssa oli soitella, voi luottaa että eivät fibaa ja kyllä se joteskin omaankin soittoon heijastuu.
Yleisöä oli runsaasti ja kovasti otettuja: Jotkut sanoivat että eivät ole koskaan ennen livejatsia kuulleet eivätkä olleet tienneet kuinka kivaa musaa se on!

 
Jep, toi on justiin hienoa kun tarjotaan erilaista musiikkia ja uudessa ympäristössä.
Olis ollu mukava kuulla/ nähdä myös, harmi kun täältä landelta, susirajan takaa on matkaa niin paljon.
Reissut pitää suunnitella hyvissä ajoin.
 
Timi
01.05.2018 01:10:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Juhlistin eilen synttäreitäni pitämällä "konsertin" paikallisessa pubissa. Olin saanut koottua kunnon bändin: Olli Ojajärvi ts, Varre Vartiainen g, Ape Anttila b, Ville Pynssi dr.
Kivahan tuollaisten tähtien kanssa oli soitella, voi luottaa että eivät fibaa ja kyllä se joteskin omaankin soittoon heijastuu.
Yleisöä oli runsaasti ja kovasti otettuja: Jotkut sanoivat että eivät ole koskaan ennen livejatsia kuulleet eivätkä olleet tienneet kuinka kivaa musaa se on!

 
Aikoinaan Pitskun Henrikissä oli iltoja.Jolloin "Tavisrunputtajakin"Pääsi vähän fiilistelemään jatsin ja swingin saloihin.Alan taitureiden säestyksellä.Huima kokemus!
 
Vaikea.Mutta varma!
half
10.06.2018 18:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdin Satulaseppä eilen. Ei mitään uutta raportoitavaa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Timi
13.06.2018 17:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainih!
Viime lauantaina Keravan Aurinkomäellä esiinnyttiin DustyHound bändimme ja GroovyRoastersin kanssa ulkoilma keikalla!
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
14.06.2018 12:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Ainih!
Viime lauantaina Keravan Aurinkomäellä esiinnyttiin DustyHound bändimme ja GroovyRoastersin kanssa ulkoilma keikalla!

 
Upeeta soitantaa, mä aloin fanittaan! :)
 
Timi
14.06.2018 15:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Upeeta soitantaa, mä aloin fanittaan! :)
 
Hih!Kumpaa bändiä?
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
14.06.2018 16:53:00 (muokattu 14.06.2018 16:55:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Hih!Kumpaa bändiä?
 
No sitä teirän päntiä, kuuntelin sen studioäänityksen.
 
E: tyyli oli jo lähellä sitä mitä itsekin joskus soittelin jonkin aikaa.
rytmiikka, huuliharppu.. Jess!!
 
Timi
14.06.2018 17:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No sitä teirän päntiä, kuuntelin sen studioäänityksen.
 
E: tyyli oli jo lähellä sitä mitä itsekin joskus soittelin jonkin aikaa.
rytmiikka, huuliharppu.. Jess!!

 
Kiitos!
Timi
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 568 69 70 71 72

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «