Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5106 107 108 109 110
hevikukko
01.09.2009 15:09:11 (muokattu 01.09.2009 15:19:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites jos aina olis 8 pistettä jaossa. 3 Pojoa maximissaan yhdelle ja sitten loput jakaa miten haluu. Ei puolikkaita, vaan kokonaisia pojoja. Luulisi toimivan?
Tuolla 8:lla pisteellä saisi kilpailun arvosteltua, vaikka olisi vaivaiset 4 osallistujaa.
3 + 2 + 2 + 1
 
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Kontiak
01.09.2009 17:33:32 (muokattu 01.09.2009 17:38:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Tuo pisteytyshomma nopeuttaisi tietysti arvostelua jos voisi antaa vain parhaalle soololle 1 pisteen mutta siinä tosiaan helposti kävisi niin ettei muut saisi mitään palautetta sooloistaan...
 
Eihän sillä pisteytyksellä ole mitään muuta merkitystä kuin erotella seuraavan skaban vetäjä. Siksi se kannattaa pitää mahdollisimman yksinkertaisena. Toisaalta, ei olisi mitenkään älytön idea sekin, että skaban voittaja ei välttämättä vetäisikään seuraavaa kisaa.
 
Onhan pisteetkin palautetta, mutta epäselvyytensä takia ne ovat turhia. Tarkoitan, että jos saa 3 pistettä enemmän kuin 50 % soittajista, niin mitä sitten? Jos taas joku kommentoi, että vibras on epävireinen, niin palautteen hyöty on aivan eri tasoa.
 
Kuten jucciz ehdotti aikaisemmin: jättäkää jazz- yms. nypläykset sinne Sooloskabaan ja hyväksykää se, että kirveellä veistetty on kirveellä veistetty!
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
aalataur
01.09.2009 18:00:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon vähän sitä mieltä että ei välttämättä kannnata pahemmin muutella sääntöjä enää kun vanhatkin toimii. Nyt tehdyt muutokset (1 min maksimikesto ja lyhennetty kilpailu/äänestysaika) on noussut esiin monta kertaa eri yhteyksissä tuolla normiskabojen jälkipyykissä. Jos kisamuoto ei ota tuulta alleen, vika on siinä ettei hevin soittajia ole tarpeeksi (tai ne eivät ole vielä löytäneet tänne), ei pistetytysjärjestelmässä. Nytkin 6 pistettä luultavasti tulee jakoon ja ne voi antaa kahdelle mielestään parhaalle soololle, jolloin ei niitä lohdutuspisteitä muille hirveästi jää. Minusta ihan hyvä että voi saada muutaman pisteen vaikkei sinne kärkeen yltäisikään, se on ainakin itseäni aikanaan motivoinut osallistumaan seuraavankin kerran. Hevisooloskaba voisi olla nimenä iskevämpi mutta onko tuollakaan nyt niin väliä.. joidenkin määritelmien mukaanhan hevi on vain yksi raskaan musan alagenre.
 
Voittajalle mielellään taustanhankinnasta ensisijaisesti vastuu seuraavaan kisaan, mutta ainahan se on tähänkin asti ollut ok, että jos voittaja ei saa taustaa aikaiseksi niin 2. tullut tai joku muu joutilas voi heittää taustan.
hevikukko
01.09.2009 18:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sikseen tulee, olen kyllä itse jo nykyisten sääntöjen kannalla!
 
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
Kontiak
01.09.2009 19:37:08 (muokattu 01.09.2009 19:39:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Mä oon vähän sitä mieltä että ei välttämättä kannnata pahemmin muutella sääntöjä enää kun vanhatkin toimii. Nyt tehdyt muutokset (1 min maksimikesto ja lyhennetty kilpailu/äänestysaika) on noussut esiin monta kertaa eri yhteyksissä tuolla normiskabojen jälkipyykissä. Jos kisamuoto ei ota tuulta alleen, vika on siinä ettei hevin soittajia ole tarpeeksi (tai ne eivät ole vielä löytäneet tänne), ei pistetytysjärjestelmässä. Nytkin 6 pistettä luultavasti tulee jakoon ja ne voi antaa kahdelle mielestään parhaalle soololle, jolloin ei niitä lohdutuspisteitä muille hirveästi jää. Minusta ihan hyvä että voi saada muutaman pisteen vaikkei sinne kärkeen yltäisikään, se on ainakin itseäni aikanaan motivoinut osallistumaan seuraavankin kerran. Hevisooloskaba voisi olla nimenä iskevämpi mutta onko tuollakaan nyt niin väliä.. joidenkin määritelmien mukaanhan hevi on vain yksi raskaan musan alagenre.
 
Voittajalle mielellään taustanhankinnasta ensisijaisesti vastuu seuraavaan kisaan, mutta ainahan se on tähänkin asti ollut ok, että jos voittaja ei saa taustaa aikaiseksi niin 2. tullut tai joku muu joutilas voi heittää taustan.

 
Eikös ne vanhat säännöt olleet nimenomaan ne, että noita pisteitä ei jaeltu kuin voittajalle? Jos nyt haluaa spekuloida, niin pisteillä kikkailu voi vaikuttaa osallistumisinnokkuuteen myös negativiisesti ja silloin voi tulla päätelmä siitä, että hevinsoittajia ei ole tarpeeksi. Osallistuahan(siis soittaa soolon ja heittää linkin tänne) voi ilman äänestämistäkin.
 
Skaban nimi on just hyvä.
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
cr4b
04.09.2009 10:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös ne vanhat säännöt olleet nimenomaan ne, että noita pisteitä ei jaeltu kuin voittajalle? Jos nyt haluaa spekuloida, niin pisteillä kikkailu voi vaikuttaa osallistumisinnokkuuteen myös negativiisesti ja silloin voi tulla päätelmä siitä, että hevinsoittajia ei ole tarpeeksi. Osallistuahan(siis soittaa soolon ja heittää linkin tänne) voi ilman äänestämistäkin.
 
Tuskin nyt kellekkään on liian vaikea ymmärtää esim. tuo "8 pistettä jaossa" -pisteytys. Pelkästään voittajalle pisteiden antaminen on mielestäni huono idea, koska usein voi olla montakin tasaisen hyvää vetoa, ja sitten pitäisi heittää tyyliin noppaa että kelle niistä antaa pisteen.
 
If I played that any faster, your minds would blow up.
aalataur
04.09.2009 21:14:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on äänestys käynnissä! Muistakaaahan äänestää ripeästi, sillä tässä ja tulevissa kisoissa äänestysaikaa on vain 2 päivää (viikonloppu)! Saadaan uutta kisaa tulille joutuisammin.
 
Jos voittajalla on taustanvalinnan kanssa ongelmia, voin heittää jonkin taustan (tällä kertaa toivottavasti enemmän sooloiluun sopivan). Uusi kisa mielellään käyntiin heti sunnuntaina/maanantaina. Jos voittaja ei kerkeä vetää kisaa, vastuu voitaneen siirtää jollekin toiselle. Itse voin periaatteessa tarjoutua vetämään jos ei muita löydy.
zuppermuhle
04.09.2009 21:16:12 (muokattu 04.09.2009 21:16:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Nyt on äänestys käynnissä! Muistakaaahan äänestää ripeästi, sillä tässä ja tulevissa kisoissa äänestysaikaa on vain 2 päivää (viikonloppu)! Saadaan uutta kisaa tulille joutuisammin.
 
Jos voittajalla on taustanvalinnan kanssa ongelmia, voin heittää jonkin taustan (tällä kertaa toivottavasti enemmän sooloiluun sopivan). Uusi kisa mielellään käyntiin heti sunnuntaina/maanantaina. Jos voittaja ei kerkeä vetää kisaa, vastuu voitaneen siirtää jollekin toiselle. Itse voin periaatteessa tarjoutua vetämään jos ei muita löydy.

 
Mihim mää äänestän? Ei näy äänestyslankaa erikseen?
 
Löytyi
 
"Who is your daddy and what does he do?"
aalataur
04.09.2009 21:17:51 (muokattu 07.09.2009 08:05:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan vitunnahkaviitta.. -.- Laitoin lahjakkaasti äänestysketjun eka tuonne Keskustelua Raskaammasta Musiikista -alueelle. Ei vittu mitä röytämistä.. no nyt se on oikealla alueellakin jopa.
 
E: Miksiköhän helvetissä joku on antanu plussan tästä viestistä :D Kallista vittuilua!
cr4b
04.09.2009 21:44:34 (muokattu 04.09.2009 21:46:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi tausta oli just kova :D Vähän haastetta sooloilijalle, hyvä niin.
 
Ehdotus: Nyt tuossa äänestysketjussa on nuo jaossa olevat pisteet lueteltu sen mukaan, kuinka monta osallistujaa skabassa on. Mielestäni aloitusviestiin voisi kirjoittaa suoraan, kuinka monta pistettä _kyseisessä_ kisassa on jaossa ja laskea osallistujien määrä.
 
EDIT: Unohtakaa, siinähän se lukee :)
 
If I played that any faster, your minds would blow up.
Väsykäsi
04.09.2009 22:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida tää hevihomma olla mun juttu jos jo jatsin puolelle mentiin :D Taidan tästä eteenpäin pysytellä tutussa ja turvallisessa Rootsskabassa. Ainakin niin kauan kunnes sujuu lirkutukset paremmin.
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
aalataur
04.09.2009 22:47:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Ei taida tää hevihomma olla mun juttu jos jo jatsin puolelle mentiin :D Taidan tästä eteenpäin pysytellä tutussa ja turvallisessa Rootsskabassa. Ainakin niin kauan kunnes sujuu lirkutukset paremmin.
 
No älä mun kommentista yhtään välitä, se nyt vaan oli sellanen heitto. Jazzihan on hienoa musaa. Mä oon huomannut että vaikka miten hyvän soolon mielestään vetää ja sydänverta vuodattaa siihen niin ei se koskaan toimi jokaiselle, ei edes vähää alusta. Kyllä sulla ihan ajatusta oli, ehkä olit turhaan vaan laittanut nopeaa pikkaussoittoa kun nuotit ei vielä täysin puhtaasti irtoa, esim. Räkkipelillä oli suhteellisen simppeli soolo teknisesti mutta silti erittäin potkiva. Yhtään huonoa vetoa ei kisassa ollut, enskerralla mukaan vaan reippahasti! :)
 
Tässä vaiheessa ei kehtaa kommentoida, mutta pisteet:
 
Kyllä aina kehtaa kommentoida, meikä on täällä ihan märkäkorva ja rupesin vetämään kisaakin. Tunnettu olen Mnetissä lähinnä omituisista, turhista ja usein toistuvista kyselythreadeista, jos niistäkään.
hevikukko
05.09.2009 00:22:42 (muokattu 05.09.2009 00:24:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My friends.
Älkää liikaa arvostelko äänenvoimakkuutta sooloissa. Soolo se ratkaisee ja soitto yleensä. Saahan sitä taustan hukutettua kokonaan pois jos tahtoo mutta.... Kaikilla osallistujilla ei ole studioo :D Ihan siis vain yleisesti ilmaan heitetty ajatus.
Kyllähän sitä pitää kuiteskin ottaa huomioon ääni, se on selvä. Kokonaisuus.
 
Mitäs tähän nyt sanoisi ;)
cr4b
05.09.2009 01:45:35 (muokattu 05.09.2009 01:47:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkää liikaa arvostelko äänenvoimakkuutta sooloissa. Soolo se ratkaisee ja soitto yleensä. Saahan sitä taustan hukutettua kokonaan pois jos tahtoo mutta....
 
Joo no mutta se soolo olisi ihan kiva myös kuulla kunnolla sieltä. Ennemminkin soiton virheet saa hukutettua taustaan jos tahtoo... Jos kuuntelet mitä tahansa levy-yhtiön markkinoimaa albumia, niin huomaat, että soolojen aikana se soolokitara on komppikitaraa kovemmalla. !HUOM! En nyt siis todellakaan halua syyttää ketään, sillä itsellänikin oli soolo hieman hiljaisella johtuen vaikeuksista nauhoituksessa. Vain tälläinen yleinen huomio.
 
If I played that any faster, your minds would blow up.
Väsykäsi
05.09.2009 09:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: No älä mun kommentista yhtään välitä, se nyt vaan oli sellanen heitto. Jazzihan on hienoa musaa. Mä oon huomannut että vaikka miten hyvän soolon mielestään vetää ja sydänverta vuodattaa siihen niin ei se koskaan toimi jokaiselle, ei edes vähää alusta. Kyllä sulla ihan ajatusta oli, ehkä olit turhaan vaan laittanut nopeaa pikkaussoittoa kun nuotit ei vielä täysin puhtaasti irtoa, esim. Räkkipelillä oli suhteellisen simppeli soolo teknisesti mutta silti erittäin potkiva. Yhtään huonoa vetoa ei kisassa ollut, enskerralla mukaan vaan reippahasti! :)
 
Riippuu vähän mikä tausta. Ja en mää mitään sydänverta vuodattanut. Tää ny oli tällänen kieli poskessa ja pilke silmäkulmassa veto. 8P
 
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
aalataur
05.09.2009 18:26:32 (muokattu 05.09.2009 18:29:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Riippuu vähän mikä tausta. Ja en mää mitään sydänverta vuodattanut. Tää ny oli tällänen kieli poskessa ja pilke silmäkulmassa veto. 8P
 
Juu no kyllä mäkin ne suurimmat vuodattelut jätän lähinnä muualle, mutta huomannut että todella vastakkaisia mielipiteitä löytyy sooloista, mistä itse pitää. Mä oon tallentanut koneelle joskus joitakin toisten ihmisten skabavetoja joita vieläkin saatan kuunnella ihan vaan siksi että ne on hyvää musiikkia. Samoista sooloista joku toinen on sanonut että "irrallisen kuuloisia lickejä" yms.. eikä ne soolot välttämättä ole itse kisassa pärjännyt kovin hyvin.
 
Hieman kyllä huolestuttaa ettei kaikki nyt taida hokata tätä lyhyempää äänestysaikaa... jos ei huomenna päivällä ala äänet löytämään uurnaan, niin täytynee pikaviestitse yrittää herätellä ihmisiä... tai sitten vaan venyttää äänestysaikaa. Harmi vaan kun tarkoitus olisi ollut että arkipäivät kisataan ja viikonloput äänestetään, menee tuo kierto heti alkuunsa reisille jos joutuu venyttämään äänestystä...
BigPapa
05.09.2009 18:48:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopiskohan antaa vaan pojot huomenna ja tolleen, kun oli siinä ja siinä, että jaksaako ees osallistuu mihinkään skaboihin.
 
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
aalataur
05.09.2009 21:11:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Sopiskohan antaa vaan pojot huomenna ja tolleen, kun oli siinä ja siinä, että jaksaako ees osallistuu mihinkään skaboihin.
 
No joo siis toki, nou swet. Jos näyttää että äänestysaika on liian lyhyt valtaosalle, niin ehkä pitää miettiä josko sitä muutettais enemmän vanhan tyyliseksi..
Kontiak
06.09.2009 00:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: No joo siis toki, nou swet. Jos näyttää että äänestysaika on liian lyhyt valtaosalle, niin ehkä pitää miettiä josko sitä muutettais enemmän vanhan tyyliseksi..
 
Ei se niin pisteen tai pisteiden päälle ole. Tärkeintä on, että on tausta, minkä päälle sooloilla!
 
"Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään
Krice
06.09.2009 16:56:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekä soundillisesti, että soitannollisesti, kuin myös melodisesti melkoisesti Ritchie Blackmoorea
 
Ystävällisesti sanottu!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5106 107 108 109 110

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «