Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Audiovisuaalinen alue »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AV - Jelppikerho
1 2 3 4 59 10 11 12 13
defic
28.03.2012 23:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysytäänpä nyt sitten tässä ettei tarvihe uutta aihetta tätä varten tehä. Eli sain kaverilta tuommoisen jonku minkälie ;LiDL (?!) Strobon. Type KH4150. Selkeyden vuoksi vielä selitän vaikka en tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta siis löytyy On/Off kytkimet, joku FUSE: F1AL 250V säädin, Frequency säädin, ja Signal Input & Output.
 
Ei tosiaan ;MMMITÄÄN hajua noista valoista ja valojen laitteista jne. Eli pakko kysyä: miten saan tämän toimimaan niinku kuuluupi? Eli että se tykittäis tuota valoa niinkuin jonkun biisin tahtiin tjsp DJ käytössä. Varmaankin tarvii jonkun controllerin ja jonkun softan koneelle, vai?
 
JuhaHo
09.05.2012 08:34:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin kysynyt millä komennolla saan Flash videon Fullscreen moodiin. Uskoakseni tämän pitäisi onnistua ihan html koodissa rivillä joka kertoo playerille että aukeaa full screen muotoon. Vaihtoehtoisesti kävisi tietysti playeri, jossa olisi mukana fullscreen täppä.
 
Ohessa esimerkki juniorin Saksanmatkalta, jossa medän ja isäntien musiikkiopistojen nuorten orkesterit yhdistivät voimansa. Jouset olivat pääosin suomalaisia ja puhaltajat saksalaisia. Näistä ajattelin koostaa esityksen muistoksi lapsille.
 
http://www.proho.fi/Greifswald/New_York.html
 
OPJ1974
10.05.2012 13:58:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Olisin kysynyt millä komennolla saan Flash videon Fullscreen moodiin. Uskoakseni tämän pitäisi onnistua ihan html koodissa rivillä joka kertoo playerille että aukeaa full screen muotoon. Vaihtoehtoisesti kävisi tietysti playeri, jossa olisi mukana fullscreen täppä.
 
Ohessa esimerkki juniorin Saksanmatkalta, jossa medän ja isäntien musiikkiopistojen nuorten orkesterit yhdistivät voimansa. Jouset olivat pääosin suomalaisia ja puhaltajat saksalaisia. Näistä ajattelin koostaa esityksen muistoksi lapsille.
 
http://www.proho.fi/Greifswald/New_York.html

 
Tässä ainakin jokin tutoriaali:
http://stackoverflow.com/questions/ … 30652/how-to-go-fullscreen-in-flash
 
Toinen vaihtoehto on käyttää vaikka flowplayeria:
http://flowplayer.org
bedlam
13.05.2012 10:17:36 (muokattu 13.05.2012 10:26:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eiks flash-video aukea automaattisesti niin isoksi kuin selainikkunakin, jos ei pikselimittoja erikseen html-tiedostossa määritä? Ainakin swf tekee näin. E: juu, fullscreen on kuitenkin eri asia, sunnuntaiaamu ja liian vähän kahvia juum.
 
http://www.petrilampela.net
Ruutikallo
17.05.2012 01:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moron,
 
Löytyisikö halukkuutta suunnitella logo eräälle yritykselle?
Tietynlainen pohja on jo olemassa sekä värimaailma. Työ tuskin lienee liian vaikea, jos vain jokin piirtelysoftan käyttö luonaa.
 
Nakkaa pikaviestillä mikäli kiinnostaa ja haluat tarkempia tietoja.
 
Tämä ei tietenkään ole huvia ja ajankulua vaan rahallisen korvauksen muodossa kiitän.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
walruss
30.10.2012 09:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 166 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Pumpataanpa uutta elämää AV jelppikerhoon!
 
Studio 57:n yleinen graafinen ohjeistus kertoo seuraavaa printtimatskun osalta:
 
"Tiedostot CMYK -väreissä 300dpi resoluutiolla. 3 mm leikkausvaraa ulkoreunoihin. Kokonaisvärimäärä ei saa ylittää 300 %:a. Labeliin ei leikkausvaraa. Fontit konvertoituna."
 
Olen harrastellut photaria ja illua ja indesigniä tässä viimeisen vuoden suht ahkerasti, mutta printtipuolella olen vielä aika noviisi. Kysynkin mitä tuo tarkoittaa, että KOKONAISVÄRIMÄÄRÄ EI SAA YLITTÄÄ 300%:a???
 
mitä se meinaa ja mistä adoben valikoista tuota lukua saa säätää ja miten se vaikuttaa lopputulokseen?
 
Fonttien konvertoinnin ymmärrän EHKÄ käsitteenä, mutta osaako joku kertoa miten tuo tehdään käytännössä esim fotarissa tai indesignissa missä lopullinen leiska tehdään.
 
KIITOS AVUSTA!
 
bedlam
01.11.2012 15:22:13 (muokattu 01.11.2012 15:42:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walruss: Olen harrastellut photaria ja illua ja indesigniä tässä viimeisen vuoden suht ahkerasti, mutta printtipuolella olen vielä aika noviisi. Kysynkin mitä tuo tarkoittaa, että KOKONAISVÄRIMÄÄRÄ EI SAA YLITTÄÄ 300%:a???
 
mitä se meinaa ja mistä adoben valikoista tuota lukua saa säätää ja miten se vaikuttaa lopputulokseen?

 
CMYK-tiedostossahan on neljä eri osaväriä, kaikki 0-100%. Jos jossain kohdassa on kaikkia osavärejä 100%, niin kyseessä on musta pläntti, jonka yhteismäärä on 400%. Jos mustetta painetaan liikaa, niin painetun tuotteen kuivumisen kanssa tulee ongelmia ja sivut esim. kiinnittyvät helposti toisiinsa.
 
Etsit siis käytännössä Photarissa tiedoston tummimman kohdan pipetillä ja tsekkaat info-ikkunasta kokonaisvärimäärän. Info-ikkunasta se oikeanpuoleinen "palsta", oikealla hiirenpainikkeella valitset "total ink" ja sitten vaan niitä tummimpia kohtia tutkailemaan pipetin kanssa. HUOM! RGB-tiedostossa on vain kolme osaväriä, eli maksimivärimääräkin on 300%. Kun RGB-tiedosto konvertoidaan CMYK-tiedostoksi, niin värimäärä tummissa kohdissa loogisesti lisääntyy. Eli lopullinen värimäärä kannattaa tsekata kun tiedosto on muutettu CMYKiksi.
 
Käyrillä (curves) hoidan sitten sen säätämisen mitä tarttee, että tuon värimäärän alle päästään. Tavallisesti painot ei siitä huomauta, vaikka muutama pikseli menee ylikin tuon, mutta jotkut ovat taas liiankin tarkkoja, ettei saa mennä prosentinkaan verran yli. Ja Acrobatissa ja InDesignissa on vielä toiminnot, joilla voi lopullisesti tsekata noi värimäärät.
 
walruss: Fonttien konvertoinnin ymmärrän EHKÄ käsitteenä, mutta osaako joku kertoa miten tuo tehdään käytännössä esim fotarissa tai indesignissa missä lopullinen leiska tehdään.
 
Valitse tekstit InDesignissa ja "convert to paths". Macissa omppu+O. Mutta muista tallentaa konvertoidut tiedostot erikseen, tekstejä ei pysty enää muokkaamaan kun ne on vektoroitu.
 
Niin kauan kun tekstit ovat "teksteinä", niin ne vaativat sen, että sillä koneella, jolla tiedostoa katsotaan tai käsitellään on myös se sama fontti. Nyt kun painotiedosto lähetetään painoon ja tekstejä ei ole vektoroitu, niin tiedosto ei toisessa päässä näytä siltä kuin pitäisi, jos ei painon päässä ole samoja fontteja.
 
PDF-export-valikossa saa kyllä valita, että fontti sisältyy painotiedostoon, mutta jostain syystä jotkut vaativat silti vektoroidun version. Ja onhan se sellainen idioottivarmin tapa. Mutta isommissa painotaloissa kyllä löytyy kaikki maailman fontit, en ole esitteitä ym. painattaessa vektoroinut vuosikausiin tekstejä, enkä sisällyttänyt niitä edes pdf-tiedoston mukaan.
 
Jos teet lopulliset painoaineistot InDesignissa ja sulla on vaikka pohjana photaritiedosto, jossa on photarissa tehtyä tekstiä, niin niistä teksteistä ei tartte välittää. Ne muuttuvat joka tapauksessa bittikartaksi kun Indystä tehdään paino-PDF.
 
http://www.petrilampela.net
walruss
07.11.2012 09:35:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: CMYK-tiedostossahan on neljä eri osaväriä, kaikki 0-100%. Jos jossain kohdassa on kaikkia osavärejä 100%, niin kyseessä on musta pläntti, jonka yhteismäärä on 400%. Jos mustetta painetaan liikaa, niin painetun tuotteen kuivumisen kanssa tulee ongelmia ja sivut esim. kiinnittyvät helposti toisiinsa.
 
Etsit siis käytännössä Photarissa tiedoston tummimman kohdan pipetillä ja tsekkaat info-ikkunasta kokonaisvärimäärän. Info-ikkunasta se oikeanpuoleinen "palsta", oikealla hiirenpainikkeella valitset "total ink" ja sitten vaan niitä tummimpia kohtia tutkailemaan pipetin kanssa. HUOM! RGB-tiedostossa on vain kolme osaväriä, eli maksimivärimääräkin on 300%. Kun RGB-tiedosto konvertoidaan CMYK-tiedostoksi, niin värimäärä tummissa kohdissa loogisesti lisääntyy. Eli lopullinen värimäärä kannattaa tsekata kun tiedosto on muutettu CMYKiksi.
 
Käyrillä (curves) hoidan sitten sen säätämisen mitä tarttee, että tuon värimäärän alle päästään. Tavallisesti painot ei siitä huomauta, vaikka muutama pikseli menee ylikin tuon, mutta jotkut ovat taas liiankin tarkkoja, ettei saa mennä prosentinkaan verran yli. Ja Acrobatissa ja InDesignissa on vielä toiminnot, joilla voi lopullisesti tsekata noi värimäärät.
 
Valitse tekstit InDesignissa ja "convert to paths". Macissa omppu+O. Mutta muista tallentaa konvertoidut tiedostot erikseen, tekstejä ei pysty enää muokkaamaan kun ne on vektoroitu.
 
Niin kauan kun tekstit ovat "teksteinä", niin ne vaativat sen, että sillä koneella, jolla tiedostoa katsotaan tai käsitellään on myös se sama fontti. Nyt kun painotiedosto lähetetään painoon ja tekstejä ei ole vektoroitu, niin tiedosto ei toisessa päässä näytä siltä kuin pitäisi, jos ei painon päässä ole samoja fontteja.
 
PDF-export-valikossa saa kyllä valita, että fontti sisältyy painotiedostoon, mutta jostain syystä jotkut vaativat silti vektoroidun version. Ja onhan se sellainen idioottivarmin tapa. Mutta isommissa painotaloissa kyllä löytyy kaikki maailman fontit, en ole esitteitä ym. painattaessa vektoroinut vuosikausiin tekstejä, enkä sisällyttänyt niitä edes pdf-tiedoston mukaan.
 
Jos teet lopulliset painoaineistot InDesignissa ja sulla on vaikka pohjana photaritiedosto, jossa on photarissa tehtyä tekstiä, niin niistä teksteistä ei tartte välittää. Ne muuttuvat joka tapauksessa bittikartaksi kun Indystä tehdään paino-PDF.

 
Nöyrä kiitos vastauksesta, erittäin selkeää kamaa!
 
Huomasinpa tuossa yhteisvärimääriä pyöritellessäni, että 8-bittisen cmyk kuvan yhteisvärimäärä ei voi ylittää 300%:a vaan 300% on juuri se maksimi kun taas 16 bittisessä kuvassa yhteisvärimäärä voi nousta 400%:aan.
 
bedlam
07.11.2012 20:41:43 (muokattu 11.11.2012 11:59:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walruss: Nöyrä kiitos vastauksesta, erittäin selkeää kamaa!
 
Huomasinpa tuossa yhteisvärimääriä pyöritellessäni, että 8-bittisen cmyk kuvan yhteisvärimäärä ei voi ylittää 300%:a vaan 300% on juuri se maksimi kun taas 16 bittisessä kuvassa yhteisvärimäärä voi nousta 400%:aan.

 
Eipäs kestä!
 
CMYK-tiedoston maksimivärimäärä on aina 400%, bittisyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Jokaista väriä pystyy aina lisäämään neliväritiedostossa sataan prosenttiin asti.
 
Olet varmaan vahingossa tehnyt niin, että täytit tiedoston mustalla RGB-muodossa (300% musta) ja sen jälkeen muutit sen CMYK-muotoon. Tällöin värimäärä jää siihen samaan 300 prosenttiin tuon täysmustan tapauksessa. Kokeilepa tehdä niin, että avaat täysin uuden uuden CMYK-tiedoston ja sitten valitset edit->fill->black. Pitäisi tulla 400% täysmustaa riippumatta bittisyydestä.
 
http://www.petrilampela.net
walruss
16.11.2012 20:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Eipäs kestä!
 
CMYK-tiedoston maksimivärimäärä on aina 400%, bittisyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa. Jokaista väriä pystyy aina lisäämään neliväritiedostossa sataan prosenttiin asti.
 
Olet varmaan vahingossa tehnyt niin, että täytit tiedoston mustalla RGB-muodossa (300% musta) ja sen jälkeen muutit sen CMYK-muotoon. Tällöin värimäärä jää siihen samaan 300 prosenttiin tuon täysmustan tapauksessa. Kokeilepa tehdä niin, että avaat täysin uuden uuden CMYK-tiedoston ja sitten valitset edit->fill->black. Pitäisi tulla 400% täysmustaa riippumatta bittisyydestä.

 
Okei, kuulostaa fiksulta... tein tuon päätelmän vain siksi, koska kuvani oli 8 bittinen ja en löytänyt millään pikseliä, joka näytti silmään mustalta, mutta yhteisvärimäärä ei noussut yli 300%:n vaan se oli aina maksimi. Varmasti tuohon liittyy sitten joku muu seikka kuin se bittisyvyys...
 
bedlam
20.11.2012 10:09:12 (muokattu 20.11.2012 10:10:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walruss: en löytänyt millään pikseliä, joka näytti silmään mustalta, mutta yhteisvärimäärä ei noussut yli 300%:n
 
Onhan 100% musta jo mustaa. Edit: olipa typerän kuuloinen lause :D
 
http://www.petrilampela.net
bedlam
22.11.2012 11:26:10 (muokattu 22.11.2012 14:18:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walruss: Okei, kuulostaa fiksulta... tein tuon päätelmän vain siksi, koska kuvani oli 8 bittinen ja en löytänyt millään pikseliä, joka näytti silmään mustalta, mutta yhteisvärimäärä ei noussut yli 300%:n vaan se oli aina maksimi. Varmasti tuohon liittyy sitten joku muu seikka kuin se bittisyvyys...
 
Kaikkea sitä näemmä oppii vanhentuessaan. Olen siis työskennellyt vuosikaudet pelkästään Euroscale-profiilien kanssa ja siihen kun RGB-tiedoston konvertoi, niin mustat menevät helposti päälle 300 prosentin. Nyt kuitenkin tuli vastaan kotimainen cd-paino, joka haluaa painotiedostot US Web Coated -muodossa ja kappas vain; siihen profiiliin konvertoidessa 300% RGB-musta todellakin tipahtaa automaattisesti 300 prosenttiin CMYK-konvertoinnin yhteydessä. Eli ilmeisesti sinulla on siis tämä tai vastaava CMYK-profiili koneella päällä?
 
http://www.petrilampela.net
Suisiideri
29.11.2012 06:04:07 (muokattu 29.11.2012 06:06:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Eli ilmeisesti sinulla on siis tämä tai vastaava CMYK-profiili koneella päällä?
 
Todennäköisesti, muistaakseni vakiona on jotain tuontapaista valittuna Adoben vehkeissä. E: oho, tulipa nopeasti tämäkin kun viikko oli jo väliä.
 
Haluaisko bedlam muuten valottaa kansantajusesti noita eri profiilien merkityksiä/käyttötarkoituksia, kun se näyttää teikäläiseltä onnistuvan? Vai onko kyseessä vain se, että mille on kyseinen painotalo tms. vehkeensä kalibroinut. Tuskin, kun vaihtoehtoja on niin monia?
OPJ1974
30.11.2012 20:31:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suisiideri: Todennäköisesti, muistaakseni vakiona on jotain tuontapaista valittuna Adoben vehkeissä. E: oho, tulipa nopeasti tämäkin kun viikko oli jo väliä.
 
Haluaisko bedlam muuten valottaa kansantajusesti noita eri profiilien merkityksiä/käyttötarkoituksia, kun se näyttää teikäläiseltä onnistuvan? Vai onko kyseessä vain se, että mille on kyseinen painotalo tms. vehkeensä kalibroinut. Tuskin, kun vaihtoehtoja on niin monia?

 
Minä voin kenties myös yrittää, kun mestolle satuin.
 
Pääsääntöisesti tosiaan käyttötarkoitus ja/tai painotalo määräävät, mikä on käytettävä profiili. Profiilin valintaan vaikuttavat mm. käytettävä paperi ja sen laatu (esim. pinnoitettu vs. pinnoittamaton). Esimerkiksi kiiltävähkölle paperille tai sanomalehtipaperille käytetään yleensä eri profiileja, koska erilaiset paperit toistavat värejä eri tavalla. Profiileihin on toisin sanoen määritetty ne arvot, joilla ko. paperi toistaa haluttuja värejä teoriassa parhaiten. Toki tässä on sitten pari muutakin muuttujaa, mm. painotalon käyttämät laitteet ja värinhallintaohjelmistot yms.
 
Jos tiedät, missä painotalossa tuote painetaan ja mille paperille se painetaan, kysy profiili painotalosta. Silloin ei voi oikeastaan mennä metsään.
 
Suomessa pinnoitetulle paperille yleisin profiili tänä päivänä lienee FOGRA39, joka on vihdoin ja viimein korvannut aiemmin yleisesti käytössä olleen Euroscale Coated (v2):n. FOGRA toistaa värejä hienosti, euroscale jätti mustan vähän harmaaksi ja muutenkin kuviin tuli tavallaan "harmaa" kalvo. Eli ilman kuvien esisäätöä ei tullut oikein kunnollista jälkeä.
 
Jos oletetaan, että käytössäsi on InDesign, niin materiaalin profiileilla (ovatko RGB/CMYK/Valmiiksi oikea profiili) periaatteessa ei ole tuotantovaiheessa enää merkitystä. Kääntö oikeaan profiiliin tapahtuu Export-toiminnolla niin, että värit säilyvät kuten lähdemateriaalissa.
 
Kuitenkin käytännön kokemus on osoittanut, että suora kääntö esim. sRGB -> CMYK jättää kuvien värintoiston vähän latteaksi. Tämä johtunee ehkä siitä, että sRGB väriavaruus on olennaisesti laajempi kuin CMYK väriavaruus, joten jonkin verran informaatiohävikkiä pakosta tapahtuu.
 
Itse olen painotuotteita tehtäessä kääntänyt Photarissa (vast.) kuvat vähintään Adobe RGB-profiiliin, jonka väriavaruus on suppeampi kuin sRGB. Eli tavallaan välivaihe, ja sitten kääntö CMYKiin ei ole niin raju. Toinen vaihtoehto on kääntää ja säätää kuvat valmiiksi CMYK-profiiliin kuvankäsittelyohjelmassa.
 
InDesiginin export-vaiheessa täytyy vain sitten lopullista painovalmista tuotetta kääntäessä katsoa "Output" -välilehdellä, että on valittu:
 
- Convert to destination profile (Preserve numbers)
- Destination profile on oikea (Esim. Fogra39)
- Do no include profiles
 
Siinäpä tuo kaikessa yksinkertaisuudessaan. Näillä päästään about 95% värintoistoon. Jos haluaa 100% vastaavuuden, sitten menee hifistelyksi: Pitää olla koko tuotantoprosessi ja kaikki tuotannonvälineet kalibroitu samoin kuin painossa.
Suisiideri
08.12.2012 15:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia selventävästä vastauksesta! Isolta osalta aika tuttua juttua, mutta olenkin aina miettinyt miksi eri profiileja, mutta vastaus oli vähän liian yksinkertainen että sitä olisin ajatellut :)
author
30.12.2012 19:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Littusuosituksia? Mielellään alle parin sadan, yli 20 tuuman, hdmi:liitännällä.
 
Jkob
28.01.2013 11:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko joku löytänyt Gimp-ohjelmalle hyvää opasta, mielellään kirja? Alkeet pitäisi opetella jotta saisi itse tehtyä julisteet ja kotisivujen kuvat. Netistähän niitä oppaita löytyy mutta jostain syystä asiat jää paremmin mieleen kunnon kirjasta kuin netistä.
 
Wanking is timeless
Antti1
05.02.2013 17:00:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valokuvaaminen ja valot ovat ongelmana tällä kertaa. Mun pitäisi ottaa erääseen kehonmuokkauskisaan itsestäni vaaditunlaisia kuvia, mutta kuvauspaikka ja valot ovat iänikuinen ongelma. Studioon en tällä kertaa oo tunkemassa kun kenellekään ei oo varaa maksaa mitään. Parille hyväsävyiselle pikkuvalaisimelle voisi kuitenkin olla jatkossakin tarvetta, joten ehdottakaas miten ja mistä mä saan mahdollisimman kustannustehokkaasti viriteltyä aika neutraalin/kylmän sorttista valoa ihan pilkkopimeässä tehtävää kuvausta varten?
 
Muutenkin voi turinoida mielellään siitä miten ihminen saadaan näyttämään lantiosta ylöspäin nappastussa vartalokuvassa (suoraan edestä ja takaa) mahdollisimman hoikalta ja lihaksikkaalta. Tai siis ehkä tarkemmin sanottuna, että saadaan hukattua jenkkakahvat ja maksimoitua lihaksien erottelu valaistuksen puolesta.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
LHU
13.02.2013 16:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jkob: Onko joku löytänyt Gimp-ohjelmalle hyvää opasta, mielellään kirja? Alkeet pitäisi opetella jotta saisi itse tehtyä julisteet ja kotisivujen kuvat.
 
Noita kirjojahan on vaikka kuinka, sitä en pysty sanomaan että onko joku sen parempi tai huonompi. Tuosta esim. Akateemisen valikoima aiheesta: https://akateeminen.com/webapp/wcs/ … chTermScope=4&searchTerm=%22gimp%22
 
Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!!
obiwan
23.05.2013 19:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan nyt tällekin osastolle, Blender-apua kaivataan:

Yritän animoida hahmoa valmiiksi animoidun BVH-filun avulla. Laitettuani Edit modessa nivelet kohdalleen, asetan tuon rangan parentiksi hahmolle, menen katsomaan animaatiota ja:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13604067/homo1.JPG

Tosta rinnan kohdalta jää aina nuo pikselit roikkumaan johonkin saatana. Olen testannut eri mocap-tiedostoilla ja jokaisella sama homma. Ideoita mistä toi voisi johtua? Varmasti montakin vaihtoehtoa blenderissä, mutta googlettamalla en löytänyt vastaavia ongelmatilanteita...

Hahmoa tai muutakaan ei tarvitse kommentoida, päin vittuahan ne on :D En tosiaan harrasta tällasia ja kyseessä on viimeiset kurssipalautukset kouluun, jotka pitäisi saada vaan pois alta äkkiä, joten kaikki apu on tervetullutta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «