Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Parhaat sähkörumpupellit
1
Peicco
16.10.2005 21:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaapa kokemuksistanne.
 
Oletteko löytäneet kokeilun, erehdyksen tai erittäin kvalitatiivisen valintaprosessin kautta ehdottomasti parhaan crash / ride -pellin sähkörumpusettiin?
 
Mulle on erittäin suuri merkitys sille, että mekaaninen meteli ei kasva liian suureksi.
Tämähän valitettavasti kulkee yleensä aina eri suuntaan soittotuntuman ja autenttisen visuaalisen rakenteen kanssa.
 
Nyt haenkin laadukasta kompromissiä.
 
Onko kokemuksia seuraavista:
 
1) Smartrigger
2) eCymbal (Hartdynamics)
3) Roland (ne kalliimman pään pellit)
4) Kit Toys
 
Muista?
 
Marazo
17.10.2005 11:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista?
 
Minä olen ollut ainakin toistaiseksi erittäin tyytyväinen Yamahan PCY150S -symbaaliin. 15" kolmialueinen kumisymbaali jossa myös choke. Yamahalla on myös PCY130S, 13" kaksialueinen choke lätty. Ei huono sekään, crashina toimii hyvin.
 
Peicco
17.10.2005 11:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta niistä Milleniumin punaisista läpinäkyvistä symbaaleista?
 
Bulk
17.10.2005 12:08:32 (muokattu 17.10.2005 12:10:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta niistä Milleniumin punaisista läpinäkyvistä symbaaleista?
 
Ei ole kokemusta kyseisistä "pelleistä", mutta olen melko varma että ei tee mitään. Näyttää joltain akryylimuovilta, ja siinä joku ohut hiirimatonpalanen päällä. Varmasti kopsetta lähtee. Itsellä kokemusta rolandin CY6, CY12 ja CY15. Kyllä nuo kalliimmat pellit painivat aivan erisarjassa jokasuhteessa, mutta eivät ole äänettömiä nekään. Mutta parhaan hyödyn noista rollen pelleistä saa vain noilla uusilla aivoilla (TD-12 ja TD-20)
 
edit: kirjoitusvirheitä
 
Peicco
17.10.2005 14:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemusta kyseisistä "pelleistä", mutta olen melko varma että ei tee mitään. Näyttää joltain akryylimuovilta, ja siinä joku ohut hiirimatonpalanen päällä. Varmasti kopsetta lähtee.
 
Joo. Nämä "olen melko varma" ja "näyttää" kommentit on aika turhaa jauhantaa. Kiitos kuitenkin kommenteistasi Rolandin peltien suhteen.
 
Mielikuvia on kaikilla ja kaikesta vaikkei olisi ikinä tuotteeseen tutustunutkaan, mutta tämmöiset kommentit eivät auta ketään. Itsekin voi kuvaa katsellen päätellä kyseessä olevan läpinäkyvä synteettinen materiaali jossa lyöntikohtaan asennettu dampperi.
 
En ole tutkinut Rolandin peltejä, mutta mikähän niiden rakenne on? Runkomateriaali lienee akryyliä ja päällä joku kumma kumimainen pinnote? ;)
Vai onko runko metallia? Hartdynamicsin eCymbaleista osa on metallisia, mutta niissä on sitten soittokohdassa dampperi.
 
Noi Smartriggerin ja Hartdynamicsin pellit ovat muut sitten kaikki jotain superkovaa muovia ja pitänevät aikamoista kolinaa soitettaessa, joten pehmustepintainen symbaali lienee tarkoitukseeni paras vaihtoehto. Rolandin & Yamahan cymbaaleilla ei (ainakaan verkkokaupan sivuilla) ole juurikaan eroa visuaalisessa mielessä. Mustanharmaita kumipäällysteisiä lättyjä molemmat.
 
Peicco
17.10.2005 14:30:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä kokemusta rolandin CY6, CY12 ja CY15. Kyllä nuo kalliimmat pellit painivat aivan erisarjassa jokasuhteessa, mutta eivät ole äänettömiä nekään.
 
Miten voi tämmösen lausunnon heittää jos ei ole kokemusta muista merkeistä?
 
Onko siis kyse myyjän suorittamasta aivopesusta ja asian itselleen uskottelusta faktana, jotta tehty investointi tuntuisi järkevältä suhteessa vaihtoehtoisen, ehkä jopa huomattavastikin edullisemman tuotteen valintaan?
 
Itsellänikin on uskomus, että Roland osaa tehdä laadukkaita symbaaleja, mutta se ei vaikuta millään lailla muiden valmistajien kykyyn tehdä yhtä hyviä tai jopa parempia.
 
Kaikki on mahdollista kunnes toisin todistetaan.
 
Bulk
17.10.2005 17:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten voi tämmösen lausunnon heittää jos ei ole kokemusta muista merkeistä?
 
Onko siis kyse myyjän suorittamasta aivopesusta ja asian itselleen uskottelusta faktana, jotta tehty investointi tuntuisi järkevältä suhteessa vaihtoehtoisen, ehkä jopa huomattavastikin edullisemman tuotteen valintaan?
 
Itsellänikin on uskomus, että Roland osaa tehdä laadukkaita symbaaleja, mutta se ei vaikuta millään lailla muiden valmistajien kykyyn tehdä yhtä hyviä tai jopa parempia.
 
Kaikki on mahdollista kunnes toisin todistetaan.

 
Joo sorry huonosti ilmaisin itseni, tarkoitin noita rolandin peltejä tuola lauseella, siis sy6:sen ja noiden 12-15:sten eroa. Millenium rummuista kokemusta vain sellaisesta 12":sesta meshead padista (http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=fd7f55a7d5f00b7468ba8260cceb4f88) ja huh huh, eipä tarvitse toista ostaa! (Purin tuon palasiksi, ja tiedän mistä puhun)
 
Peicco
17.10.2005 18:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sorry huonosti ilmaisin itseni, tarkoitin noita rolandin peltejä tuola lauseella, siis sy6:sen ja noiden 12-15:sten eroa. Millenium rummuista kokemusta vain sellaisesta 12":sesta meshead padista (http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=fd7f55a7d5f00b7468ba8260cceb4f88) ja huh huh, eipä tarvitse toista ostaa! (Purin tuon palasiksi, ja tiedän mistä puhun)
 
OK. Nyt aukesi viestisi paremmin. Ja erittäin suuret kiitokset Millenium PD-1000:sta koskevasta kommentista. Harkitsin sitä vielä vastikään ja nyt voin todeta, että eipä taida moista ainakaan hankkia.
 
xerxes
17.10.2005 20:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sorry huonosti ilmaisin itseni, tarkoitin noita rolandin peltejä tuola lauseella, siis sy6:sen ja noiden 12-15:sten eroa. Millenium rummuista kokemusta vain sellaisesta 12":sesta meshead padista (http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=fd7f55a7d5f00b7468ba8260cceb4f88) ja huh huh, eipä tarvitse toista ostaa! (Purin tuon palasiksi, ja tiedän mistä puhun)
 
Mää mietin ostaa semmoisen soitettavaksi, en purettavaksi. Mulla on tuossa vieressä esim. pari tietsikkaa purettavaksi. Ja jo osittain purettunakin. Pitänee jatkaa mietintää...
 
Relax.
Bulk
17.10.2005 23:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää mietin ostaa semmoisen soitettavaksi, en purettavaksi. Mulla on tuossa vieressä esim. pari tietsikkaa purettavaksi. Ja jo osittain purettunakin. Pitänee jatkaa mietintää...
 
No soitettavaksi itsekkin sen hommasin, mutta kun paketista
purettuani rupesin sitä tarkemmin tutkimaan, niin pakko oli katsoa mitä se on syönyt. Toinen triggereistä oli irti rummun sisällä. Koko triggeröintisysteemi on mielestäni huonosti toteutettu. (Rummun sisuksen kokoinen peltilevy jossa toinen triggeri kiinni. Sen päällä aaltopahvilevy ,ohut superlooni ja verkkokalvo (todella ohutta verkkoa). Kantti triggeri liimattu rummun runkoon kiinni, siis se joka minulla oli irti) Runko jotain todella pehmeää vaneria, meshkalvoa ei uskalla kiristää niin tiukalle että saisi hyvän tatsin siihen(tuntuma on todella kumimainen). Kiinnitys holkki ei mahdu rolandin räkin kiinnikeisiin ym, ym.. No rakensin triggeröinnit uusiksi ja hommasin rolandin verkkolavon tuohon, niin saihan siitä jotenkuten toimivan pelin, mutta sellaisenaan melko toivoton kapistus. No tämä on vain minun mielipiteeni, eihän tuo paljon maksa kokeilla (no paljon ja paljon, on se ylhinnoiteltu laatuunsa nähden)
 
Peicco
18.10.2005 09:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koko triggeröintisysteemi on mielestäni huonosti toteutettu. (Rummun sisuksen kokoinen peltilevy jossa toinen triggeri kiinni. Sen päällä aaltopahvilevy ,ohut superlooni ja verkkokalvo (todella ohutta verkkoa). Kantti triggeri liimattu rummun runkoon kiinni, siis se joka minulla oli irti) Runko jotain todella pehmeää vaneria, meshkalvoa ei uskalla kiristää niin tiukalle että saisi hyvän tatsin siihen(tuntuma on todella kumimainen). Kiinnitys holkki ei mahdu rolandin räkin kiinnikeisiin ym, ym.. No rakensin triggeröinnit uusiksi ja hommasin rolandin verkkolavon tuohon, niin saihan siitä jotenkuten toimivan pelin, mutta sellaisenaan melko toivoton kapistus.
 
Näistä eDrums-tuotteista pitäisi olla myyjällä jonkinlainen läpileikkauskuva verkkopalvelussaan, jottei tule asiakkaille raskaita pettymyksiä tuotteen saavuttua. Ei taida olla kanttia mennä moisen informaation jakamiseen...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «