Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörumpujen äänitys
1
Thrashead
16.03.2008 22:25:35 (muokattu 16.03.2008 22:26:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, elikkä tästä on tehty varmaa aikasemminki topic, mut en löytäny joten tein uuden. Eli minkälaisen piuhan tartten sähkörummuista koneeseen ? (mielellään linkkiä jos joku vaivautuu laittaa) ja millä saan nauhoitettua sen koneelle ?
 
PS. omistan siis Rollun td-6KW setin
 
paice60
17.03.2008 22:54:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin kuulokeliittimesta saa sen suoraan stereona tai sitten kaksi plugijohtoa mastereista ulos, eiköhän noilla pärjää.
 
Vittu näitä hommia.
Thrashead
18.03.2008 22:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla kysyn, että kärsiikö 2.1 kaiuttimet jos laitan ne sähkörumpuihin kiinni.
 
paice60
18.03.2008 22:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla kysyn, että kärsiikö 2.1 kaiuttimet jos laitan ne sähkörumpuihin kiinni.
 
No sehän riippuu ihan siitä että kuinka kovalla ajattelit niitä luukuttaa. Ota mieluummin kunnon kuulokkeet käyttöön, tulee paremmin.
 
Vittu näitä hommia.
Hatesociety
11.04.2008 14:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako basarit ja tomit omiille raidoilleen miksausta varten?
 
Kun itselläni on vain basari ja tomit sähkösetistä ja virveli&pellistö on akustista.
Virveli ja pellit menevät omalle raidalleen ja audiointerfacen kautta koneelle, Mutta kuinka onnistuu tämä basari&tomi hässäkkä?
 
nahkakarju
11.04.2008 14:47:15 (muokattu 11.04.2008 14:50:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa ne omille raidoilleen, jos otat ne midinä ulos. Sitä miten tämä tapahtuu ja mitä siihen tarvitaan, en osaa sanoa.
Seuraava siis vähän veikkausta:
Muutakuin että siä aivossa on midi out putti, johon johto ja sitte äänikorttiin kiinni, joka ilmeisesti tarttee olla semmonen jossa on vastaava liitin. Ja sitte tietysti ohjelmisto koneella joka tajuaa midin päälle.
Ja käsittääkseni silloin ne saundit tulee tietokoneen ohjelmasta, eli on sama mitä settiä rumpujen aivoista käytät.(?)
 
Juu. kyllä ne menee tietysti kaikki samalle raidalle mikkä otat kuulokeliitännästä tai audio ulostulosta. Kokeiltu on.
 
Mikä järki sekottaa sähkis settiä ja akustista?
 
Hatesociety
11.04.2008 17:45:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä järki sekottaa sähkis settiä ja akustista?
 
Virveli ja pellit on vähän paremman kuuloiset ja bänditreenejä ajatellen aika kovat.
Akustinen setti myytiin ja nyt odotetaan että customsetti valmistuu. Siksi.
Kun on setti valmis niin sitten tulee akustiset bändipaikalle ja sähköt pysyvät kotona.
 
Vallu-Veke
11.04.2008 22:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä järki sekottaa sähkis settiä ja akustista?
 
Jos esim. tykkää vaan yksinkertaisesti hyvistä saundeista siinä on joidenkin mielestä järkeä, kuten minun mielestäni.
 
Itselläni on normali perussetti akustinen, mutta seassa on käytännössä TD6-setti.
Minusta esim. Rolandin splässit on parempia kuin yksikään akustinen, mihin olen törmännyt. En osta esim. yhtään splässiä, niiden telineitä, jne. juuri sen takia, kun ne on jo sähkösetin mukana ja ne saundit on todella hyviä. Jotku muut asiat ei taas kuulosta ihan yhtä hyviltä, jne.. Mutta paljon on saundeja ja kaikenlaista efektikamaa, joka toimii.
 
No asiat on tietysti makuasioita, mutta pädejä näkee kuitenkin aika paljon maailmalla ihan akustisten seassa ja siihen on jokin syy. Kukaan ei niitä ihan epähuomiossa änkää settiinsä se on ihan varma. Kyseessä on aika varmaan musiikillinen valinta.
 
paice60
24.04.2008 18:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos esim. tykkää vaan yksinkertaisesti hyvistä saundeista siinä on joidenkin mielestä järkeä, kuten minun mielestäni.
 
Itselläni on normali perussetti akustinen, mutta seassa on käytännössä TD6-setti.
Minusta esim. Rolandin splässit on parempia kuin yksikään akustinen, mihin olen törmännyt. En osta esim. yhtään splässiä, niiden telineitä, jne. juuri sen takia, kun ne on jo sähkösetin mukana ja ne saundit on todella hyviä. Jotku muut asiat ei taas kuulosta ihan yhtä hyviltä, jne.. Mutta paljon on saundeja ja kaikenlaista efektikamaa, joka toimii.
 
No asiat on tietysti makuasioita, mutta pädejä näkee kuitenkin aika paljon maailmalla ihan akustisten seassa ja siihen on jokin syy. Kukaan ei niitä ihan epähuomiossa änkää settiinsä se on ihan varma. Kyseessä on aika varmaan musiikillinen valinta.

 
Juurikin näin. Mulla kyllä on pelkästään V-rummut eikä mitään akustista mutta siihen on syynä käytännöllisyys eli kun teen kapakkakeikkaa niin ei mahdu kauheesti muuta kamaa. Hyvin paljon näkee akustista ja sähkösettien sekoituksia. Haetaan ne parhaat puolet kummastakin.
 
Vittu näitä hommia.
Narcosynthesis
12.08.2008 08:42:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin olen.
 
Eli jos varustuksena on rollen td-3 -aivo, Cubase ja EZdrummer, niin noilla pitäisi saada ihan asiallista jälkeä nauhalle, eikö?
 
Miten tämä käytännössä hoidetaan? Midi-Outista piuha koneeseen ja Cubase auki, nauhoitus ja sitten EZdrummerilla soundit kuntoon, niinkö?
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
Timi
12.08.2008 19:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aattelin josko sähörummut ois helppo vetää narulle mikseristä.vaan "Akustiset"pellit mietityttää?Tämä sen takia kun mun rumpuset on vaan trigattu ja silloin tulee kuitenkin ääntä peltien mikitykseen..Oisko tarpeeksi sekavaa?
 
Kylmän viileesti!
kamelisko
12.08.2008 21:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midillä kannattaa vetää suoraan koneelle ja siivota siinä vaiheessa triggerivirheet (liian hiljaiset iskut ja haamuiskut) pois. Sen jälkeen voi periaatteessa tehdä miten tahtoo:
 
-Itse olen soittanut ne DFH Superiorin kautta rumpuraidoiksi - tämän parempaa lopputulosta ei varmaan saa millään
-Periaatteessa on mahdollista mutettaa basari ja muut ei-halutut rummut ja "lähettää" midi takaisin rumpuaivoille ja äänittää samalla lopputulos. Sama homma kaikille muille raidoille niin saa joka rummun omalle raidalleen.
-Antaa olla sellaisenaan ja antaa koneen rumpusoundien laulaa - varmaankin soundillisesti huonoin vaihtoehto.
 
joku muu sikko
13.08.2008 15:59:21 (muokattu 13.08.2008 16:00:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on tosiaan paljon siitä kiinni mihin pyrkii. Itse olen paukutellut suoraan aivon linjaulostuloista koneelle eikä mitään korjauksia perään. Ei tule ainakaan liian kliininen lopputulos. Setti on valmiiksi miksattu kahteen kanavaan ja sillä hyvä.
 
Narcosynthesis
14.08.2008 16:18:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, nyt uskaltanee lähteä kokeilemaan:)
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
kamelisko
26.08.2008 23:19:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on tosiaan paljon siitä kiinni mihin pyrkii. Itse olen paukutellut suoraan aivon linjaulostuloista koneelle eikä mitään korjauksia perään. Ei tule ainakaan liian kliininen lopputulos. Setti on valmiiksi miksattu kahteen kanavaan ja sillä hyvä.
 
Onhan tuo tietty "rehellisempää", mutta sähkörumpujen kanssa tuntuu tulevan noita virhetriggauksia jonkin verran. Siis sellaisia tahattomia liian kovia iskuja tai haamuiskuja tms. Sillon MIDI:n siivoaminen on ihan sallittua minun mielestä. DFH superiorilla saa sitten hienosti imitoitua oikeiden rumpujen äänitysjälki moneen kanavaan. EZ-drummeria en ole kokeillut, mutta eiköhän silläkin saa ihan kelpo jälkeä.
 
Lisäksi sähkiseten (ainakaan alle TD12:n) soundit ei ole äänityskäyttöön kauheen hyviä..
 
paice60
27.08.2008 23:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi sähkiseten (ainakaan alle TD12:n) soundit ei ole äänityskäyttöön kauheen hyviä..
 
Tosta olen vähän eri mieltä. Mulla onTD-10 jossa on TDW-1 lisäkortti. Soundit ovat aivan kelvolliset mihin studioon tahansa. Itse asiassa minun mielestäni niitä käytetään hyvinkin laajasti ympäri maailimaa. Tämä tosin on vain minun (vaatimaton) mielipide.
 
Vittu näitä hommia edelleenkin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «