Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: materiaali sähkösymbaaliin
1
29
09.01.2007 16:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyselisin nyt ehdotuksia materiaaliksi omatekoiseen sähkösymbaaliin. Itsellä on ollut mielessä jokin jäykähköä/kovaa kumia oleva levy (johon voisi mahdollisesti myös ruuvata). Jos jollain teistä olisi enemmän tietoa materiaaleista (mistä mahdollisesti löytyy ja mihin hintaan), niin auttakaa ihmeessä. Netistä katselemalla en nyt ainakaan vielä ole sopivaa löytänyt.
 
Peicco
10.01.2007 09:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku taisi tehdä akryylilevystä sähköpellin puristamalla parin akustisen symbaalin välissä sen oikeaan muotoon. Sitten lyöntipintaan jotain kapulaniskua vaimentavaa materiaalia.
 
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
rm_wispila
10.01.2007 10:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frisbee kestää... aikansa. No, saattaa kyllä kevyempikätisellä kestää pidempäänkin.
 
Se frisbee-lätty on vaan muodokkaana ulkokuorena, ei tarvitse akryyliä väännellä.
Sen sisälle olen leikannut n. 5mm kumimatosta kiekon (roiskeläppä tms.) ja se alle vielä vanerikiekon.
Itse asiassa vaneri on niin tarkasti sopiva, että hökötys pysyy kasassa ilman ruuveja.
Ripustettu mikkistandin alaputkeen vanerin läpi pultilla.
 
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Peicco
10.01.2007 11:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frisbee kestää... aikansa. No, saattaa kyllä kevyempikätisellä kestää pidempäänkin.
 
Se frisbee-lätty on vaan muodokkaana ulkokuorena, ei tarvitse akryyliä väännellä.
Sen sisälle olen leikannut n. 5mm kumimatosta kiekon (roiskeläppä tms.) ja se alle vielä vanerikiekon.
Itse asiassa vaneri on niin tarkasti sopiva, että hökötys pysyy kasassa ilman ruuveja.
Ripustettu mikkistandin alaputkeen vanerin läpi pultilla.

 
Näistä tällaisista virityksistä olisi hauska nähdä kuvia.
 
A bank is a place that will lend you money if you can prove that you don't need it. -Bob Hope
rm_wispila
10.01.2007 12:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yritän muistaa napata pari, kuvaa...
 
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
grind
11.01.2007 09:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katon jos mulla olis siitä akryylin muokkauksesta kuvia lisää, tuolla näkyy parissa kuvassa valmis komppipelti:
 
http://zvomit.propelli.cop.fi/diy
e r s k i
11.01.2007 19:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katon jos mulla olis siitä akryylin muokkauksesta kuvia lisää, tuolla näkyy parissa kuvassa valmis komppipelti:
 
http://zvomit.propelli.cop.fi/diy

 
Pätevän näköisiä. Täytyy varmaan itsekkin alkaa kehitellä jotain vastaavaa. Hieno tuo sähkösettisi muutenkin.
 
29
12.01.2007 10:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://zvomit.propelli.cop.fi/diy
 
Tyylikästä työtä tosiaan. Täytyy kyllä sanoo, että tommoseen askarteluun tarvitaan jo vähintään jonkinmoinen rakennuspaja kaikkine työkaluineen... ;)
Taidan kuitenkin päätyä sellaseen frisbee-ratkasuun, johon tulee kumimattoo alapuolelle ja sitten solumuovia, huopaa tms. lyöntipuolelle. Tässä kuitenkin tarttis mahd. halvalla selviytyä.
Kiitoksia vinkeistä. Hienoo porukkaa täällä mnetissä tuntuis olevan.
 
mhelin
12.01.2007 14:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi kaksi ylimääräistä muovista (ABS? väri musta) harjoitussymbaalia, voisin myydä ne pois (30 eur + postikulut). Niihin kun liimailee alle piezot ja päälle kumimattoa niin saa hyvät ja oikean kokoiset pädit.
 
grind
12.01.2007 15:38:28 (muokattu 12.01.2007 15:38:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyylikästä työtä tosiaan. Täytyy kyllä sanoo, että tommoseen askarteluun tarvitaan jo vähintään jonkinmoinen rakennuspaja kaikkine työkaluineen... ;)
 
Kiitti vain. Eipä tuohon kummoisia työkaluja lopulta tarvita. Tuo ride on leikattu vanhasta haljenneesta traktorin takalasista, joka sattui olemaan lasiliikkeessä joutilaana. Pari euroa kustansi ja kaksi 18" kiekkoa sai kuviosahalla irti. Tein keskireiät joista nivoin lätyskät pultilla yhteen. Porakone ruuvipenkkiin pystyyn ja pultti istukkaan, niin että aihiot pyörivät vaakatasossa. Sitten tuetulla kulmahiomakoneella viimeistelin reunat sileäksi ja täysin pyöreäksi.
 
Jos nämä olisivat mahtuneet uuniin, olisi homma ollut paljon helpompi. Nyt jouduin lämmittämään aihioita kuumailmapuhaltimella, jossa oli nipin napin tarpeeksi tehoa. Kun aihio oli tarpeeksi kuuma, prässäsin sen kahden komppipellin väliin, jolloin siihen muodostui kello ja lievä kaari kuten oikeassa symbaalissa on. Alapinnan maalasin mattamustalla, ja sivelin päälle akryylimassaa, mutta jos teette saman, niin käyttäkää akvaariosilikonia tai hartsia. Päällypinta on kuorma-auton sisäkumia. Kokonaiskustannus osineen varmasti alle 10€ / kpl.
 
Nuo vanhoista pelleistä tehdyt on vaimennettu juurikin tuolla akvaariosilikonilla, mutta siinä nyt vain tuli se vastaan, että sitä pitää laittaa akustisen soundin tappamiseksi niin paljon, että peltiin tulee aika lailla ylimääräistä painoa. Hartsi toimisi tässä varmasti paljon paremmin. No, ne on nyt sitten HEAVY e-crasheja. Erittäin mukava tatsi silti, verrattuna moneen oikeaan e-symbaaliin.
 
Olisi tarkoitus kokeilla tehdä vanhoista haitsunpelleistä hartsin kera semmoinen realistinen e-haitsu, saas nähdä milloin joutaa. Tämä setti on nyt niinkuin v.2.0, v.3.0 on jo suunnitteilla ja ne nähdään toivottavasti jo ennen syksyä :)
 
Tuossa pari tutustumisen arvoista linkkiä:
 
www.edrum.info
http://www.aquawicket.com/EdrumMonitor/
http://www.vdrums.com/forum/
xochipilli
25.10.2008 22:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin DLX Musicista muovisen harjoittelusymbaalisarjan (25 eur, sis. haitsu, ride ja crash), ja SP-elektroniikalta piezoja sekä runkoliittimiä (5 muistaaksee kumpaaki, yhteensä 15 eur.) Näistä saa helposti duunattua pellit sähkörumpuihin, piezon päälle esim. hiirimattoa.
 
Erskine
30.10.2008 21:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin DLX Musicista muovisen harjoittelusymbaalisarjan (25 eur, sis. haitsu, ride ja crash), ja SP-elektroniikalta piezoja sekä runkoliittimiä (5 muistaaksee kumpaaki, yhteensä 15 eur.) Näistä saa helposti duunattua pellit sähkörumpuihin, piezon päälle esim. hiirimattoa.
 
Minkä kokoisia nuo olivat? 14", 16", 20"?
 
"Tunnukset, jotka sisältävät valheellisia tietoja kuten tässä tapauksessa nimen "Erkki Perseenmerkki" poistetaan automaattisesti." -Ylläpito
xochipilli
01.11.2008 04:14:53 (muokattu 01.11.2008 04:17:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä kokoisia nuo olivat? 14", 16", 20"?
 
14" hihat ja kaks peltii, koot 14" ja 16"
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «