Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkailu sähkörummuilla
1 2 3 4
rintapek
25.11.2008 16:51:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarkoitus olisikin soitella tulevan bändin kanssa treenit ja mahd. keikat niiden läpi! Eli olisiko jotain merkki/malli ehdotuksia? Kiitos!
 
Onko bändillä mitään kamoja tällä hetkellä? Jos bändi laulaa, ni laulukaapit ensimmäiseksi tarttee. + vahvistimen + mikserin. Kun sinne sähkörummut kytkee, niin kuten Paice jo tuossa sanoi, niin äkkiä tulee subbaria ikävä. Ja keikalla niitä monitoreja. Tonnin budjetilla tuota kaikkea ei hanki edes käytettynä vaikka päällään seisoisi.
Mitä isompaa salia ja yleisömäärää, sitä järeämpiä kamoja.
 
One kind of music only - the good kind
paice60
25.11.2008 23:21:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko bändillä mitään kamoja tällä hetkellä? Jos bändi laulaa, ni laulukaapit ensimmäiseksi tarttee. + vahvistimen + mikserin. Kun sinne sähkörummut kytkee, niin kuten Paice jo tuossa sanoi, niin äkkiä tulee subbaria ikävä. Ja keikalla niitä monitoreja. Tonnin budjetilla tuota kaikkea ei hanki edes käytettynä vaikka päällään seisoisi.
Mitä isompaa salia ja yleisömäärää, sitä järeämpiä kamoja.

 
Aika paljon riippuu että tuleeko sinne PA:han kaikki bassoja myöden vai vetääkö basisti omalla vahvarilla. Jos sinne pelkät rummut ja kiipparit ja laulu tulee niin ei tartte olla välttämättä niin kauhean tehokkaat vehkeet mutta se subbanen ehdottomasti kyllä. Tonnila kyllä ei pärjää. Jos on pieniä paikkoja niin Rolandilla on oma systeemi sen omille rummuille joilla pärjää pienissä paikoissa.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
rockid
26.11.2008 16:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon riippuu että tuleeko sinne PA:han kaikki bassoja myöden vai vetääkö basisti omalla vahvarilla. Jos sinne pelkät rummut ja kiipparit ja laulu tulee niin ei tartte olla välttämättä niin kauhean tehokkaat vehkeet mutta se subbanen ehdottomasti kyllä. Tonnila kyllä ei pärjää. Jos on pieniä paikkoja niin Rolandilla on oma systeemi sen omille rummuille joilla pärjää pienissä paikoissa.
 
eli se rolandin pm30 systeemi sateliittikaiuttimineen on hyvä ratkaisu treeneihin ja pikku keikoille? Se riittää mulle!:)
 
Opaskoira on miehen paras kaveri! Heti Rolandin Td20 jälkeen!:)
paice60
26.11.2008 22:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli se rolandin pm30 systeemi sateliittikaiuttimineen on hyvä ratkaisu treeneihin ja pikku keikoille? Se riittää mulle!:)
 
Kyllä mun mielestä riittää hyvinkin.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
VadeTheFlame
28.11.2008 16:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kertoisitteko vielä mitä eroa on tällä roland pm10:n ja pm30:llä? Kun raha on vähän hrkässä ton pm30:n suhteen...?
 
Trey
31.01.2009 11:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos ihmisillä semmosta kokemusta kun sähkörummuilla on menty keikalle paikkaan X ja tilattu sinne paikalliselta äänentoistofirmalta pelit ja vehkeet, niin onko luonnistunu vai onko tullu miksaaja mieheltä kommenttia "jaa teillä on sähkörummut käytössä jos oisin tienny niin (täytä tähän kohtaan ongelma)"
 
vaikeaselkoista kyllä mutta en kysyisi jos en vastausta kaipailisi.
 
paice60
31.01.2009 20:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos ihmisillä semmosta kokemusta kun sähkörummuilla on menty keikalle paikkaan X ja tilattu sinne paikalliselta äänentoistofirmalta pelit ja vehkeet, niin onko luonnistunu vai onko tullu miksaaja mieheltä kommenttia "jaa teillä on sähkörummut käytössä jos oisin tienny niin (täytä tähän kohtaan ongelma)"
 
vaikeaselkoista kyllä mutta en kysyisi jos en vastausta kaipailisi.

 
Tosta ei ole kuin parista keikasta kokemusta, koska vedetään aina omilla. Ainakin mulle on sanottu että ei ole ollut elämässään helpompaa miksausta. Jaa laivoilla ollaan vedetty laivan PA:han ja siellä on myös tykätty koska silloin lavameteli jää pieneksi ja pystyy oikeasti mjiksaamaan.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
rintapek
01.02.2009 00:41:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko luonnistunu vai onko tullu miksaaja mieheltä kommenttia "jaa teillä on sähkörummut käytössä jos oisin tienny niin (täytä tähän kohtaan ongelma)"
 
Mä komppaan tossa Paicea. Ei o tommosesta kokemusta, ko poikkeuksetta vedetään omilla.
 
Mut toi " jos oisin tienny" - niin jos ny tilaat kamat + miksaajan, niin minust ny asiaan joka tapauksessa kuuluu kertoa mitä, missä ja milloin. Lavakarttaa sähköpostiin ja kännykkä käyttöön. Kommunikaatiota sano. Jos miksaaja sanoo, että jos oisin tienny... niin se on jokseenkin sitä, että jos vaan oisin tienny, että keikka oli eilen.
 
Noin muuten, helpommallahan tossa miksaaja selviää. ei o posketonta lavamökää, eikä vuotoääniä mikkeihin tms. Olettaen siis, että sähkörunpali osaa käyttää sitä sähköälliä siten, että sieltä tulee tarkoituksenmukainen balanssissa oleva setti. Sähkörunpalihan tossa on itte oman settinsä miksaaja. Niinko yleensä.
 
Ainoa "miina" minkä mä tossa näen, on se, että runpali ei osaa säätää sitä sähköälliä. Tämäkin on vähän karrikoitua ja luultavasti tulee turpiin, mut monet noista vakioseteistä on tehty kuulokkeille/äänityksiin tms. Livekeikalla saattaapi olla aivan witusti liikaa jotain stadion- kaikua. Tai sit on jotain ylläreitä. Se tarkoituksella hiljaisempi setti ei kuulu, paitti krässi joka särkee korvat tms. Toi sähköälli on digitaalivehje ja mikään ei ole helpompaa ko säätää semmoinen päin persettä. Ja tollehan ei miksaaja voi mitään. Aivan poikkeuksetta osaavat mikittää akustiset rummut. Myös tarvittaessa virittää. Mut sitä ei voi keltään vaatia, että tarttis tietää jokaikisen mahdollisen sähköällin käyttöohje ulkoa.
 
Summa summarum. Jos siä on joku Paice leluineen keikalla, niin mitäs siinä miksaaja muuta tekee ko tauolla käy kusemassa hunajaa ja sytyttää kynttilän miksaajien suojeluspyhimykselle. Jos siä olen mä ja mun sähkörunmut, niin miksaaja ottaa tuhdin siivun jallua ja toivoo salamaa tai oikosulkua runpusähköihin.
 
One kind of music only - the good kind
paice60
01.02.2009 00:57:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä komppaan tossa Paicea. Ei o tommosesta kokemusta, ko poikkeuksetta vedetään omilla.
 
Mut toi " jos oisin tienny" - niin jos ny tilaat kamat + miksaajan, niin minust ny asiaan joka tapauksessa kuuluu kertoa mitä, missä ja milloin. Lavakarttaa sähköpostiin ja kännykkä käyttöön. Kommunikaatiota sano. Jos miksaaja sanoo, että jos oisin tienny... niin se on jokseenkin sitä, että jos vaan oisin tienny, että keikka oli eilen.
 
Noin muuten, helpommallahan tossa miksaaja selviää. ei o posketonta lavamökää, eikä vuotoääniä mikkeihin tms. Olettaen siis, että sähkörunpali osaa käyttää sitä sähköälliä siten, että sieltä tulee tarkoituksenmukainen balanssissa oleva setti. Sähkörunpalihan tossa on itte oman settinsä miksaaja. Niinko yleensä.
 
Summa summarum. Jos siä on joku Paice leluineen keikalla, niin mitäs siinä miksaaja muuta tekee ko tauolla käy kusemassa hunajaa ja sytyttää kynttilän miksaajien suojeluspyhimykselle. Jos siä olen mä ja mun sähkörunmut, niin miksaaja ottaa tuhdin siivun jallua ja toivoo salamaa tai oikosulkua runpusähköihin.

 
Tässä tulee juuri se pointti että on laittanut setit ennakolta esiintymiskuntoon ja nimenomaan PA:n kanssa. Mulla ei ole yhtään settiä jota en olisi jotenkin ruuvannut, joihinkin olen vain säätänyt volumeja ja toisiin vaihtanut kaikki soundit. Mutta PA:n kanssa pitää tuo tehdä ehdottomasti ja keikkavolumilla.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
rintapek
01.02.2009 01:18:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tulee juuri se pointti että on laittanut setit ennakolta esiintymiskuntoon ja nimenomaan PA:n kanssa. Mulla ei ole yhtään settiä jota en olisi jotenkin ruuvannut, joihinkin olen vain säätänyt volumeja ja toisiin vaihtanut kaikki soundit. Mutta PA:n kanssa pitää tuo tehdä ehdottomasti ja keikkavolumilla.
 
Tattis Paice. Jo luulin taas tapani mukaan puhuvani paskaa.
 
One kind of music only - the good kind
kamelisko
01.02.2009 23:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama keikka sähkörummuilla on tullut vedettyä.
 
Parasta: Soundit, lavameteli, miksattavuus, meteli ylipäätään, roudattavuus.
Huonointa: Ulkonäkö, uskottavuus, vaatii äänentoistolta aika paljon.
 
Äänentoistona meillä on ollut 2 yläpäätä ja subbari, lainavehkeet diskopoppoolta, eli hifitasoa. Maillä kaikki soittimet bassoa myöten suoraan PA:han. Kaksi monitorikaappia lavan etureunassa koko porukalle on riittänyt nippa nappa. Paras tietty olis jos kaikille olis oma monitori. Rummut ainakin kuului sieltä ihan tarpeeksi. Isommalla lavalla oli talon hyvät kamat monitoreineen. Miksaaja oli tuolloin ihan ok. Stereo-DI-boksilla vaan TD6-KV:sta suoraan PA:han. Hienosti toimi. Ja tosiaan tuo basarin soundi voi yllättää kunnon kamoilla.
 
rintapek
02.02.2009 00:23:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama keikka sähkörummuilla on tullut vedettyä.
 
Mä en o laskenu, ko en just osaa laskea. Muutama on tullu vedettyä. Paice korjannee mun arvauksen, mut siellä taitaa olla jokunen tuhat keikka sähkäreillä jo plakkarissa?
 
Parasta: Soundit, lavameteli, miksattavuus, meteli ylipäätään, roudattavuus.
 
Juu, samaa mieltä ollaan.
 
Huonointa: Ulkonäkö, akustiset kieltämättä on paremman näköiset. uskottavuus,
Mä en tohon kummemmin tahdo ottaa kantaa, mut minust melko uskottavilla bändeillä on keikalla runmut täynnä triggereitä ja levyllä soi drumkitfromhell tms. Toi uskottavuus minust on muutenkin semmoinen juttu, et jos se on kamojen ulkonäöstä kiinni, niin antaa olla.
 
vaatii äänentoistolta aika paljon. Juu, mut niin vaatii normirunmutkin, jos ne tarttee saada luulumaan eturiviä kauemmas.
 
One kind of music only - the good kind
kamelisko
02.02.2009 12:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en o laskenu, ko en just osaa laskea. Muutama on tullu vedettyä. Paice korjannee mun arvauksen, mut siellä taitaa olla jokunen tuhat keikka sähkäreillä jo plakkarissa?
 

 
Juu, samaa mieltä ollaan.
 
akustiset kieltämättä on paremman näköiset.
Mä en tohon kummemmin tahdo ottaa kantaa, mut minust melko uskottavilla bändeillä on keikalla runmut täynnä triggereitä ja levyllä soi drumkitfromhell tms. Toi uskottavuus minust on muutenkin semmoinen juttu, et jos se on kamojen ulkonäöstä kiinni, niin antaa olla.
 
Juu, mut niin vaatii normirunmutkin, jos ne tarttee saada luulumaan eturiviä kauemmas.

 
Njaa, enpä nyt ihan tosissani noissa uskottavuusasioissa ollut. Olen sis ihan vilpittömästi sähkörumpujen puolella. Ja maltillisten volyymien. Monet keikat menee pilalle kun korvissa särkee...
 
paice60
02.02.2009 21:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en o laskenu, ko en just osaa laskea. Muutama on tullu vedettyä. Paice korjannee mun arvauksen, mut siellä taitaa olla jokunen tuhat keikka sähkäreillä jo plakkarissa?
 
Juu, samaa mieltä ollaan.
 
akustiset kieltämättä on paremman näköiset.
Mä en tohon kummemmin tahdo ottaa kantaa, mut minust melko uskottavilla bändeillä on keikalla runmut täynnä triggereitä ja levyllä soi drumkitfromhell tms. Toi uskottavuus minust on muutenkin semmoinen juttu, et jos se on kamojen ulkonäöstä kiinni, niin antaa olla.
 
Juu, mut niin vaatii normirunmutkin, jos ne tarttee saada luulumaan eturiviä kauemmas.

 
Mulla on noin liki 2000 keikkaa sähkörummuilla, en ihan varma ole mutta paljon kuitenkin.
Tuohon uskottavuus kysymykseen sanon että jos soundit ovat hyvät ja balanssissa niin eikös silloin ole aika uskottavaa. Naurettavaa se "katu-uskottavuus".
Yllättävän monet bändit käyttävät trigattuja rumpuja keikoilla, ainakin basari ja usein myös tomit ovat trigattuja.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
puusormi
03.02.2009 09:01:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon uskottavuus kysymykseen sanon että jos soundit ovat hyvät ja balanssissa niin eikös silloin ole aika uskottavaa.
 
Jos tuo huolettaa, niin aika äkkiä tuunaa pelimies akustisesta setistä itselleen sähköistetyn version.
 
Klamydian rumputaiteilijalla näytti olevan viime keväänä joku akustinen minirumpusetti (lasten malli?) jotka oli tungettu demppiä täyteen ja trigattu. Pellit ja haitsu oli mikitetty. Hyvin rokkasi, miksaajansa kehui että tuo viritys tekee elämän melkein kohtuuttoman helpoksi. Etenkin kun kitarat ja bassot soitetaan myös suoraan linjaan ja kaikilla soittajilla oli käytössä korvamonitorointi.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
paice60
03.02.2009 12:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuo huolettaa, niin aika äkkiä tuunaa pelimies akustisesta setistä itselleen sähköistetyn version.
 
Klamydian rumputaiteilijalla näytti olevan viime keväänä joku akustinen minirumpusetti (lasten malli?) jotka oli tungettu demppiä täyteen ja trigattu. Pellit ja haitsu oli mikitetty. Hyvin rokkasi, miksaajansa kehui että tuo viritys tekee elämän melkein kohtuuttoman helpoksi. Etenkin kun kitarat ja bassot soitetaan myös suoraan linjaan ja kaikilla soittajilla oli käytössä korvamonitorointi.

 
I rest my case eli lepuutan matkalaukkuani.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Trey
04.02.2009 09:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paicelle heittäsin et kun 2000 keikkaa sähkiksillä oot vetäny niin minkälaista musiikkia on tullu paukutettua? Oman rumpalin kanssa jutskattiin mahdollisen säkösetin keikalle ottamisesta ja sano et onki humppakeikkoja vetäny sähkörummuilla mut oli vähän epäileväinen kasarirokin suhteen.
 
paice60
04.02.2009 23:27:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paicelle heittäsin et kun 2000 keikkaa sähkiksillä oot vetäny niin minkälaista musiikkia on tullu paukutettua? Oman rumpalin kanssa jutskattiin mahdollisen säkösetin keikalle ottamisesta ja sano et onki humppakeikkoja vetäny sähkörummuilla mut oli vähän epäileväinen kasarirokin suhteen.
 
Lähinnä tanssimusaa eli humppa-beat-valssi-tango plus muut härpäkkeet. En yhtään epäile etteikö voisi vetää mitä vaan musaa noilla, riippuen PA:sta, mutta kaikki aivan varmaan onnistuu. Vaatii vain sen ennakkosettien tekemisen PA:n kanssa että saa balanssit ja soundit kohdilleen, mutta aivan taatusti onnistuu. Voin tulla vaikka antamaan teknisiä neuvoja ja esimerkkejä jos tarttee.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Ukko
03.03.2009 13:52:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trey: Paicelle heittäsin et kun 2000 keikkaa sähkiksillä oot vetäny niin minkälaista musiikkia on tullu paukutettua? Oman rumpalin kanssa jutskattiin mahdollisen säkösetin keikalle ottamisesta ja sano et onki humppakeikkoja vetäny sähkörummuilla mut oli vähän epäileväinen kasarirokin suhteen.
 
Onpa sitä tullut rokimpaakin tullut vedettyä bändissä missä sähkörummut ja toimii. Todisteena äänite.
 
COVS jäsen nro 6
baron
05.03.2009 18:21:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Onpa sitä tullut rokimpaakin tullut vedettyä bändissä missä sähkörummut ja toimii. Todisteena äänite.
 
Ihan saman luokan kysymys kuin että sopiiko sähkökitara tai sähköurut rokkiin. Tietenkin sähkörummut on eri soitin ja tietenkin se toimii.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «