Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2box drumit five
1 2
skin trade
11.10.2010 20:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisiä settejä on ilmeisesti jo muutamia myyty täällä suomessakin. Laittakaa kokemuksia setistä! Olen vanhankansan ddrum ukko ja setin toiminta kiinnostaisi kovasti! Itse olen noin kaksi vuotta sitten näpistellyt settiä, mutta onko päivityksien myötä setti parantunut?
 
29
12.10.2010 08:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä tiesitkö jo, mutta tuolla on 2Boxin epävirallinen keskustelufoorumi. http://www.2box-forum.com/
 
ordinary
12.10.2010 16:16:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2box-maahantuoja Soundata meni hiljattain konkurssiin, joten saa nähdä, ryhtyykö
joku näitä tuomaan suomeen vai ei... ?
 
Ville.K
24.10.2010 03:00:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsin kokeilemaan settiä paikallisessa soitinkaupassa ja välitön GAS pukkasi heti päälle... Vaikka ovat vähän lelun näköiset niin soittotuntuma oli allekirjoittaneen mielestä hyvä. Soundit olivat vielä paremmat. Pientä säätöä omaan soittotouchiin olisin kaivannut, mutta hyvä kuva jäi silti...
 
Toivottavasti löytyy maahantuoja näille.. Ja että hinta ei nouse pilviin (kuten vaikkapa Clavian kosketinsoittimille kävi tässä viimeisen vuoden aikana)
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
-Dr.DW-
21.12.2010 14:29:16 (muokattu 21.12.2010 19:36:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, itsekin pääsin tänään kyseisen setin kokemaan ja hieno laitehan se oli!
Hiemanhan se säätämistä olisi kaivannut ja ainakin basaripedaali oli vähän kuraa.
Haikkaa joutui polkemaan ihan tosissaan että sai kiinni.
 
Varmaankin laite oli siis ihan tehdasasetuksilla.
Miun mieleen basari oli vähän turhan herkällä ja tomit taasen liian vaisut.
Tai sekin balanssi voisi tasoittua tuota basaria säätämällä.
Haikka oli hiljainen ja crashi kovalla.
Ride ihan pätevä, kuin myös virppa.
 
Kaikenkaikkiaan loistava kuva jäi!
Hiukan vain hienosäätöä!
 
Oma soitto oli taas kuraa, niinkuin aina=P
Noh, edelliskerrasta setin edessä onkin jo vierähtänyt vähän turhan kauan.
 
E: Ja akustinen melu on huomattavasti pienempi kuin Rolleissa.
 
skin trade
21.12.2010 14:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä setti on esillä?
 
-Dr.DW-
21.12.2010 15:04:01 (muokattu 21.12.2010 15:05:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skin trade: Missä setti on esillä?
 
Ykkösmusiikissa, Joensuussa!
 
18is9
28.12.2010 17:40:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Ykkösmusiikissa, Joensuussa!
 
Missäs muualla näihin olette törmänneet? Kyselin Oulussa Kullakselta, Ami kertoi että 2011 alkupuolella pitäisi päästä testailemaan.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
hopeno
03.01.2011 00:26:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Missäs muualla näihin olette törmänneet? Kyselin Oulussa Kullakselta, Ami kertoi että 2011 alkupuolella pitäisi päästä testailemaan.
 
Ostin omani st Paulsilta (http://www.stpaulssound.fi/kauppa/), hyvä palvelu ja nopea toimitus. Nimi on harhaanjohtava, paketteja oli kolme! Johtuu tietysti siitä, että mkI sai haukkuja eri osien huteruudesta ja tässä mkII:ssa on kalliimpi hinta ja enemmän sälää mukana (mm. oikea virppateline).
 
Setti (mkII) on kokonaisuutena laadukas, vastaa mielestäni täysin hankintahintaa. En ota tässä kantaa muihin merkkeihin, mutta ehkä jotain kertoo se että nämä ovat viiden vuoden etsiskelyn jälkeen ekat sähkikset mitkä viitsin hankkia kun olen soitellut aikas kauan akustisilla rummuilla.
 
2Box Drumit alkoi kiinnostamaan kun etsin parhautta soundien osalta ja niin täydellistä vastaavuutta akustisen setin soittamiseen kuin mahdollista. Ddrumin tuotteet olivat tuttuja entuudestaan ja mulla on ollut Clavian kosketin, joten usko ruotsalaisten ammattitaitoon oli todella korkealla tasolla. Clavialla on tunnetusti ollut mallinnuspuoli hyvin hallussa ja ddrumit ovat olleet soitettavia, joten tietopääoma on ilmeisen sopiva sähkörummun kehittämiseen.
 
Monille sähkörumpaleille hiljaisuus on tärkeä juttu, mutta ei minulle - tietysti kiva bonus. Asennusmeshit ovat hiljaiset ja ajavat asiansa täysin, mutta kireimmilläänkin 213 kapuloilla soitettuna makuuni hieman löysät. Voi niitä soitella sudeilla, mutta kaksikalvoiset saksanmaalta ovat tilauksessa. Jos jos nekään eivät tyydytä, unohdetaan hissuttelu ja pistetään settiin kiinni oikeat kalvot! Mahtava juttu että niitäkin voi käyttää! Soittotatsissa ei sitten pitäisi olla paljoakaan valittamista :-)
 
Säätämistä setti tosin aluksi vaati että sai sopimaan triggausherkkyydet ja soundit omaan soittotatsiin ja mieltymyksiin. Boxi on helppo käyttää ja hahmottaa, manuaalit todella seikkaperäisiä ja havainnollisia. Mekaaniset osat setissä ovat jämäköitä, ehkä leluimmat ovat haikkateline ja basaripoljin - mutta nehän nyt tämän hintaluokan setin ostajilta löytynevät jo entuudestaan?! Upea juttu on se, että räkki on standardimitoituksella - siis vaikka Gibraltarin clamppeja voi käyttää. Jotkut ovat kommentoineet symbaalitelineitä himpuloiksi, minä en tätä allekirjoita. Ja voihan ne vaihtaa vaikka mihin puomimalleihin jos haluaa, räkki kestää vaikka oikeiden rumpujen painon!
 
Tietokone ja USB -liitäntäkammoisille en tätä settiä suosittele, rumpusettejä ja niihin kuuluvia soundeja on kätevintä ladata ja muokata tietsikalla omalla erikoissovelluksella. Ja kuningasideahan tässä on se, että voit ladata omia soundeja!
 
Soundeja on paljon, minun onnekseni myös konstailemattomien "oikeiden" rumpusoundien valikoima on laaja. Soundeja tulee kehittäjien sivuston kautta ladattavaksi koko ajan lisää, mutta boxissa on "vain" 4gb flash muisti - vanhoja soundeja on karsittava jotta uusille tulee tilaa. Itse poistelin heti aluksi (varmuuskopioinnin jälkeen) taustabiisejä ja oudoimpia soundeja - halusin panostaa muutamaan äänityskelpoiseen perussettiin. 2Boxin sivuilta oli ladattavissa Joulun alla tulleita uusia sampleja, mm. Gretschin Walnut -setti!
 
Tuossa on hehkuteltu tuotetta ihan tarpeeksi, mutta olen oikeasti tästä innoissani. Mutta tuote on uusi, vaikka sukujuuret (ddrum) ovat kunnossa, ja siihen liittyy aina riskejä. Mitäs jos firma menee vuoden päästä nurin?
2Boxin kehitystiimi on ilmeisen pieni ja siten haavoittuva. Mistä varaosia, entä hardwaren tuotekehittely uusista soundeista puhumattakaan?
 
Mielestäni tällä hetkellä DrumIt tarjoaa parhaan vastineen rahoille, kaikki toimijat mukaan lukien. Mutta riskit ovat olemassa kilpailun kiristyessä: R*land kehittelee kiireellä uutta kilpailukykyistä mallistoa, Pearl jo julkaisikin jotakin tämän tyyppistä.
 
Tavoitteet ovat todella korkealla, mutta ekan version osalta ei heti kaikkiin päästy: toisessa versiossa padien rakennetta ja materiaaleja on muutettu, räkki vaihdettu kokonaan, virvelipädille on nyt oma jalusta eikä se ole kiinni räkissä, ...
 
Ekan version ostajat ovat myös odotelleet vuoden verran soundipäivityksiä, no nyt niitä 2010 vuoden viimeisinä päivinä lopulta tuli. Jo ekoissa mainoksissa puhutaan 8-14" pädeistä, tietääkseni vain 10" ja 12" on näkynyt. Lisäosien saatavuudesta ja hinnoittelusta ei ole tietoa, esim. jos haluaisi ostaa yhden 12" pädin lisää.
 
Tarjolla on vain oranssi väri, se on joidenkin mielestä huono juttu, samoin symbaalitelineitä on moitittu huteriksi. Väri ei minua haittaa, telineet ovat mielestäni erittäin hyvät - myös säätövaraa on ainakin minun tarpeisiini riittävästi.
 
Pöytärumpali
20.09.2018 12:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helou! Kaivoin tuolta syövereistä tällaisen vanhan aiheen, koska etsiskelen rumpuja. Ja lähimmäisteni pyynnöstä ensi sijassa sähkörumpuja. Selattuani hieman tarjontaa esille nousi 2box, joka alkoi kiinnostaa. Ehkä ennen kaikkea siksi, että lukemani ja laitteiden ulkonäön perusteella sen soittotuntuma voisi olla lähimpänä akustisia rumpuja.
 
Pitääkö tämä arvailuni paikkansa? Lisäksi kiinnostaa, valmistetaanko näitä enää. 2boxin omilla sivuilla tuotteet-kohdassa oli vain joku rumpuaivo. Jos siis kamat hajoavat, saako niihin varaosia?
 
Kokemukseni sähkörummuista rajoittuu Rolandin td-11 soitteluun kaverin luona. Se on varmasti ihan kelposetti, mutta jotenkin sitä kaipaa vähän "aidomman" tuntuista tatsia. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!
 
-Dr.DW-
21.09.2018 15:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöytärumpali: Helou! Kaivoin tuolta syövereistä tällaisen vanhan aiheen, koska etsiskelen rumpuja. Ja lähimmäisteni pyynnöstä ensi sijassa sähkörumpuja. Selattuani hieman tarjontaa esille nousi 2box, joka alkoi kiinnostaa. Ehkä ennen kaikkea siksi, että lukemani ja laitteiden ulkonäön perusteella sen soittotuntuma voisi olla lähimpänä akustisia rumpuja.
 
Pitääkö tämä arvailuni paikkansa? Lisäksi kiinnostaa, valmistetaanko näitä enää. 2boxin omilla sivuilla tuotteet-kohdassa oli vain joku rumpuaivo. Jos siis kamat hajoavat, saako niihin varaosia?
 
Kokemukseni sähkörummuista rajoittuu Rolandin td-11 soitteluun kaverin luona. Se on varmasti ihan kelposetti, mutta jotenkin sitä kaipaa vähän "aidomman" tuntuista tatsia. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

 
Se tatsihan säädetään kalvojen kireyden ja triggerin asetusten kautta... Kun esim. Rolandit tulee paketista, niin kalvot ovat suhteellisen löysällä ja ei kapulatuntumaltaan vastaa juurikaan akustisia..
TD-17:aan voi esim. tuoda myöskin omia sampleja. Muutenkin aivan uskomattoman monipuolinen pakkaus! Jokaisen setin voi muokata mieleisekseen.. Eli jos asetat triggerit tietylle herkkyydelle, niin moduli muistaa sen, siinä setissä. Jokaisen triggerin voi EQ:ta erikseen. Moduli pitää sisällään vaikka millaista modulaatiota, jos Depeche mode vibat sattuu iskemään.. Ja se Bluetooth!!! Aivan MUST, nykypäivänä!
17KVX:ään kannattaa ehdottomasti satsata, jolloin saa VH-10 haitsun. Se on huomattavasti kevyempi kuin 11 & 13.. Siis tatsiltaan parempi.
 
2Boxissa olen kuullut setin yleisestä laadusta hieman soraääniä.. Hieman rimpula ja haitsulla ei tee juuri mitään.. Olen kerran soittanut ja ihmetytti, kun tomit jää parin, kolmen sentin liikkeellä väpättämään lyönnin jälkeen..
 
...my 2 cents.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Pöytärumpali
28.09.2018 16:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Se tatsihan säädetään kalvojen kireyden ja triggerin asetusten kautta... Kun esim. Rolandit tulee paketista, niin kalvot ovat suhteellisen löysällä ja ei kapulatuntumaltaan vastaa juurikaan akustisia..
TD-17:aan voi esim. tuoda myöskin omia sampleja. Muutenkin aivan uskomattoman monipuolinen pakkaus! Jokaisen setin voi muokata mieleisekseen.. Eli jos asetat triggerit tietylle herkkyydelle, niin moduli muistaa sen, siinä setissä. Jokaisen triggerin voi EQ:ta erikseen. Moduli pitää sisällään vaikka millaista modulaatiota, jos Depeche mode vibat sattuu iskemään.. Ja se Bluetooth!!! Aivan MUST, nykypäivänä!
17KVX:ään kannattaa ehdottomasti satsata, jolloin saa VH-10 haitsun. Se on huomattavasti kevyempi kuin 11 & 13.. Siis tatsiltaan parempi.
 
2Boxissa olen kuullut setin yleisestä laadusta hieman soraääniä.. Hieman rimpula ja haitsulla ei tee juuri mitään.. Olen kerran soittanut ja ihmetytti, kun tomit jää parin, kolmen sentin liikkeellä väpättämään lyönnin jälkeen..
 
...my 2 cents.

 
Kiitos vastauksesta! Etsintä jatkuu. Hieman tosiaan mietityttää, että 2Box vaikuttaa alkupöhinän jälkeen jotenkin kadonneen markkinoilta.
 
Olen myös huomannut, että on vaikea päästä testaamaan mitään kuin Yamahan ja Rolandin settejä. Verkkokaupassa melkein naurettiin, kun kysyin, että pääsisinkö kokeilemaan Alesiksen rumpuja. Vastaus oli: "Yleensä ihmiset käy muualla testaamassa ja ostaa meiltä, kun ollaan halvimpia".
 
weska
13.10.2018 19:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöytärumpali: Helou! Kaivoin tuolta syövereistä tällaisen vanhan aiheen, koska etsiskelen rumpuja. Ja lähimmäisteni pyynnöstä ensi sijassa sähkörumpuja. Selattuani hieman tarjontaa esille nousi 2box, joka alkoi kiinnostaa. Ehkä ennen kaikkea siksi, että lukemani ja laitteiden ulkonäön perusteella sen soittotuntuma voisi olla lähimpänä akustisia rumpuja.
 
Pitääkö tämä arvailuni paikkansa? Lisäksi kiinnostaa, valmistetaanko näitä enää. 2boxin omilla sivuilla tuotteet-kohdassa oli vain joku rumpuaivo. Jos siis kamat hajoavat, saako niihin varaosia?
 
Kokemukseni sähkörummuista rajoittuu Rolandin td-11 soitteluun kaverin luona. Se on varmasti ihan kelposetti, mutta jotenkin sitä kaipaa vähän "aidomman" tuntuista tatsia. Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

 
Moi itellä on käytössä 2boxin drummit five aivo ja täytyy sanoa että on toimiva kampe. Helppo käyttää ja hyviä soundeja löytyy. Mulla on myös rolandin td-20 se oli paras malli silloin kun sen ostin ja kyllä tykkään huomattavasti enemmän drummit fivesta. Siinä kun soundit perustuu oikeisiin rumpusämpleihin ja soitettavuus on mitä mainioin. Pääsee tosi lähelle akustisen rummun fiilistä. Kannuina mulla on jobekyn setti joka sekin on todella hyvä niissä on kyllä hinta/laatusuhde kohdillaan
 
jabajee
14.11.2018 22:32:36 (muokattu 14.11.2018 22:34:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weska: .Mulla on myös rolandin td-20... Siinä kun soundit perustuu oikeisiin rumpusämpleihin
Ei perustu, vaan Rolandin COSM-teknologiaan (Composite Object Sound Modeling).
 
"COSM is a process that allows virtual instruments to be built without any samples being involved. Highly complex mathematical formulas (and some top secret Roland magic) produce sounds that are so real, you'll be totally blown away."
https://www.sweetwater.com/publicat … tnotes/sn-latesummer97/page-02.html
 
https://www.roland.com/fi/products/td-20/features/
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
JanneO
22.11.2018 13:39:14 (muokattu 22.11.2018 13:42:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Ei perustu, vaan Rolandin COSM-teknologiaan (Composite Object Sound Modeling).
 
"COSM is a process that allows virtual instruments to be built without any samples being involved. Highly complex mathematical formulas (and some top secret Roland magic) produce sounds that are so real, you'll be totally blown away."
https://www.sweetwater.com/publicat … tnotes/sn-latesummer97/page-02.html
 
https://www.roland.com/fi/products/td-20/features/

 
Käsittääkseni weska tarkoitti että ne 2 boxin soundit perustuu oikeisiin sampleihin, ei rolandin?
 
Mulla on myös rolandin td-20 se oli paras malli silloin kun sen ostin ja kyllä tykkään huomattavasti enemmän drummit fivesta. Siinä kun soundit perustuu oikeisiin rumpusämpleihin ja soitettavuus on mitä mainioin.
 
2 boxin aivo on hyvä, mutta alkaa tänä päivänä olemaan jo aika vanhaa teknologiaa. Itse se hardware puoli niissä 2 boxeissa on heikko ja varaosien saatavuus välillä jopa hankalahkoa. Mä kallistuisin rolandin TD-25/ -30 sarjoihin sillä tavalla että katsoo käytettynä jonkun paketin ja lähtee sitä sitten parantamaan padien ym kautta. Jos ihan valmista soitettavaa haluaa katsella, niin jopa TD-17 rolandilta on ihan kelpo kotisoittoihin kuitenkin. Siinäkin tietty optiona että aina voi niitä padeja ja peltejä siihen hommailla myöhemmin.
 
18is9
24.11.2018 09:36:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Drumit fiven valmistus lienee lopetettu?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
JanneO
27.11.2018 14:11:26 (muokattu 27.11.2018 14:12:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Drumit fiven valmistus lienee lopetettu?
 
Joo. Käsittääkseni niiltä on uutta mallia tulossa jollakin aikataulua, DrumIt 3 -nimeltään. Ainakin aivo on sillä nimellä, sitä en tiedä tuleeko uusia padeja.
Ja ilmeisesti joku aika sitten on tuohon Drumit fiveen tullut uusi käyttöjärjestelmä, joka on sama mikä drumit 3:ssa.
 
http://2box-drums.com/
 
weska
01.12.2018 18:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Käsittääkseni weska tarkoitti että ne 2 boxin soundit perustuu oikeisiin sampleihin, ei rolandin?
 

 
2 boxin aivo on hyvä, mutta alkaa tänä päivänä olemaan jo aika vanhaa teknologiaa. Itse se hardware puoli niissä 2 boxeissa on heikko ja varaosien saatavuus välillä jopa hankalahkoa. Mä kallistuisin rolandin TD-25/ -30 sarjoihin sillä tavalla että katsoo käytettynä jonkun paketin ja lähtee sitä sitten parantamaan padien ym kautta. Jos ihan valmista soitettavaa haluaa katsella, niin jopa TD-17 rolandilta on ihan kelpo kotisoittoihin kuitenkin. Siinäkin tietty optiona että aina voi niitä padeja ja peltejä siihen hommailla myöhemmin.

 
Juurikin näin Janne puhuin drummit fivesta
 
jabajee
02.12.2018 01:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weska: Juurikin näin Janne puhuin drummit fivesta
 
Juu oli näköjään minulta huolimattomasti luettu viesti, pahoittelut.
No tulipahan Rolandin tekniikkakin samalla selitetyksi.
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
weska
02.12.2018 09:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabajee: Juu oli näköjään minulta huolimattomasti luettu viesti, pahoittelut.
No tulipahan Rolandin tekniikkakin samalla selitetyksi.

No eihän tuossa mitään vahinkoa tullu
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «