Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EzDrummer
1
Rijuta
19.02.2017 23:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hommattua tuo softa, mutta nyt ongelmana..miten ihmeessä musiikin kanssa soittaminen onnistuu esim. You Tubesta, jota paljon käytän.
 
Pitäisikö musiikille olla toinen äänilähde, koska yhdestä koneesta ei voi tulla molemmat.
Eivät Rolandillakaan osanneet äkkiseltään sanoa.
 
Tom Miking
20.02.2017 07:43:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Tuli hommattua tuo softa, mutta nyt ongelmana..miten ihmeessä musiikin kanssa soittaminen onnistuu esim. You Tubesta, jota paljon käytän.
 
Pitäisikö musiikille olla toinen äänilähde, koska yhdestä koneesta ei voi tulla molemmat.
Eivät Rolandillakaan osanneet äkkiseltään sanoa.

 
Onko tuo EzD ihan standalone -versio eli se pyörii ihan yksinään vai pyöriikö se jonkun isäntäohjelman (Reaper, cubase yms.) alla? Näihin ongelmiin saattaa auttaa Virtual Audio Cable jolla saa tehtyä virtuaalisia audiokanavia. Jos sinulla on joku isäntäohjelma niin laitat musiikin tulemaan jotain virtuaalikanavaa pitkin jollekin isäntäohjelman raidalle.
 
Jos semmoista isäntäohjelmaa ei ole niin sitten EzD:n ja musiikin saattaisi saada yhteen tuon Virtual Audio Cablen ja jonkun softamikserin (esim. MixPad) avulla?
 
Rijuta
20.02.2017 11:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Onko tuo EzD ihan standalone -versio eli se pyörii ihan yksinään vai pyöriikö se jonkun isäntäohjelman (Reaper, cubase yms.) alla? Näihin ongelmiin saattaa auttaa Virtual Audio Cable jolla saa tehtyä virtuaalisia audiokanavia. Jos sinulla on joku isäntäohjelma niin laitat musiikin tulemaan jotain virtuaalikanavaa pitkin jollekin isäntäohjelman raidalle.
 
Jos semmoista isäntäohjelmaa ei ole niin sitten EzD:n ja musiikin saattaisi saada yhteen tuon Virtual Audio Cablen ja jonkun softamikserin (esim. MixPad) avulla?

 
Ok, täytyy tutkia.
Ei kai se kuitenkaan mahdottomuus ole, paremminkin se että minun Audio-tietämyksellä se on mahdoton.
 
Luulisi että joku on toteuttanut tuon käytännössä, eiköhän porukat soittele paljon musiikin mukana , voihan musiikki tulla tietysti muualtakin.
 
29
20.02.2017 12:05:15 (muokattu 20.02.2017 12:05:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyisi saada vähän lisätietoa. Onko sinulla ulkoinen äänikortti ja sen ASIO ajurit, vaiko käytätkö Rolandin modulia (mikä moduli) äänikorttina? Vai käytätkö ASIO4All ajureita vai mitä?
 
Rijuta
20.02.2017 12:09:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Täytyisi saada vähän lisätietoa. Onko sinulla ulkoinen äänikortti ja sen ASIO ajurit, vaiko käytätkö Rolandin modulia (mikä moduli) äänikorttina? Vai käytätkö ASIO4All ajureita vai mitä?
 
Rolandin Td-30 ja siinä Asio4All.
 
JanneO
20.02.2017 14:02:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Rolandin Td-30 ja siinä Asio4All.
 
Miksi ihmeessä käytät EZdrummeria? Nauhoitatko jotain samalla kun soittelet?
Eikös tuossa rollessa ole ihan hyvät soundit, yhdistät vaan tietokoneen kuulokepiuhalla moduuliin ja soittelet sen mukaan?
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Rijuta
20.02.2017 14:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Miksi ihmeessä käytät EZdrummeria? Nauhoitatko jotain samalla kun soittelet?
Eikös tuossa rollessa ole ihan hyvät soundit, yhdistät vaan tietokoneen kuulokepiuhalla moduuliin ja soittelet sen mukaan?

 
Niin, siinäpä kysymys.Modulin soundeilla olen nyt soitellutkin.
 
En ole saanut säätöjä kohdilleen.
Tiedän, että Td-30 saa kelvolliset soundit...en vaan ole keksinyt miten.
 
Tietokone miehillä ei tietämys riitä tohon moduliin.
 
Pitää vissiin kalppia Rolandille tuon modulin kanssa, jos ei muu auta.
 
JanneO
21.02.2017 16:11:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Niin, siinäpä kysymys.Modulin soundeilla olen nyt soitellutkin.
 
En ole saanut säätöjä kohdilleen.
Tiedän, että Td-30 saa kelvolliset soundit...en vaan ole keksinyt miten.
 
Tietokone miehillä ei tietämys riitä tohon moduliin.
 
Pitää vissiin kalppia Rolandille tuon modulin kanssa, jos ei muu auta.

 
Mä en oikein tiedä mitä käytännössä haet, nimittäin kyllähän nuo sähkörummut on enemmän plugi kiinni ja soittoa-tyyppiset kuin tietokoneen kanssa kikkailu (mikä ei näytä toimivan tässä tapauksessa :D )
 
Minun korvaan TD-30 moduulissa on aika helkkarin hyvä soundit juurikin tuollaiseen soitteluun mitä tuossa harrastat mielestäni?
Lisäksi ainakin omalla kohdalla oli ongelma ton VH-11 haitsun kanssa (kolmekymppisessä taitaa olla parempi haitsu) sillä tavalla että kun soitin modulin kautta tuohon Superior Drummeriin, niin se tunnisti vähemmän ja huonommin sitä haitsun avausta, kuin itse moduli. Siis midinä soitettuna. Aivona mulla oli TD-15.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Rijuta
22.02.2017 01:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Mä en oikein tiedä mitä käytännössä haet, nimittäin kyllähän nuo sähkörummut on enemmän plugi kiinni ja soittoa-tyyppiset kuin tietokoneen kanssa kikkailu (mikä ei näytä toimivan tässä tapauksessa :D )
 
Minun korvaan TD-30 moduulissa on aika helkkarin hyvä soundit juurikin tuollaiseen soitteluun mitä tuossa harrastat mielestäni?
Lisäksi ainakin omalla kohdalla oli ongelma ton VH-11 haitsun kanssa (kolmekymppisessä taitaa olla parempi haitsu) sillä tavalla että kun soitin modulin kautta tuohon Superior Drummeriin, niin se tunnisti vähemmän ja huonommin sitä haitsun avausta, kuin itse moduli. Siis midinä soitettuna. Aivona mulla oli TD-15.

 
Juu, nyt haitsukin alko pelittää, kun kalibroi sen kohdilleen.
 
Kävin Rolandilla modulin kanssa, soundeissa mitäään vikaa ollut, enemminkin omissa korvissa.
 
Varmaan takaraivoon jäänyt joku tietty soundi, joka on tuotettu ja miksattu omanlaiseksi. Olisi tietysti hyvä saada kokeiltua tuota EzDrummeria, kun tuli kerran hommattua.
 
JanneO
22.02.2017 13:33:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Juu, nyt haitsukin alko pelittää, kun kalibroi sen kohdilleen.
 
Kävin Rolandilla modulin kanssa, soundeissa mitäään vikaa ollut, enemminkin omissa korvissa.
 
Varmaan takaraivoon jäänyt joku tietty soundi, joka on tuotettu ja miksattu omanlaiseksi. Olisi tietysti hyvä saada kokeiltua tuota EzDrummeria, kun tuli kerran hommattua.

 
Ezdrummeria voisit saada parhaiten testattua sillä tavalla että hommaat, ellei sulla jo ole, joku äänityssofta, logic, cubase, pro tools.. ja sitä kautta sitten. Ylempänä taisi ollakin vinkkiä miten se parhaiten hoitui se homma.
 
Itse tein sellaisen tempun, että myin tuon rolandin modulin ja hoitelen hommia nyt setupilla Alesis I/O, macbook pro, Logic X. Mulla noi toimii enemmän sellaisena demotus/äänittelykalustona kotosalla.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
fasces
23.02.2017 11:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummuista en tiedä, mutta kitaralla ja midikoskettimilla jammailen iTunesin tai YouTuben tahtiin tietokoneen läpi noilla Toontrackin stand alone -sovelluksilla (EzMix ja EzKeys) varsin huoletta. Kitara menee äänikortin kautta ja koskettimet suoraan midi-usb:llä tietokoneeseen. Sen verran olen kokeillut, että ainakin sama systeemi toimii midikoskettimilla myös EzDrummerissa, eli rumpujenkin moduulin midilähdöstä tietokoneeseen kiinni ratkaisun tulisi toimia. Toki kuulokkeet/monitorit tulee kytkeä sitten äänikorttiin, jota kautta tulee kaikki ääni.
 
Harkitsen kaikkien paloittelemista.
Rijuta
23.02.2017 17:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fasces: Rummuista en tiedä, mutta kitaralla ja midikoskettimilla jammailen iTunesin tai YouTuben tahtiin tietokoneen läpi noilla Toontrackin stand alone -sovelluksilla (EzMix ja EzKeys) varsin huoletta. Kitara menee äänikortin kautta ja koskettimet suoraan midi-usb:llä tietokoneeseen. Sen verran olen kokeillut, että ainakin sama systeemi toimii midikoskettimilla myös EzDrummerissa, eli rumpujenkin moduulin midilähdöstä tietokoneeseen kiinni ratkaisun tulisi toimia. Toki kuulokkeet/monitorit tulee kytkeä sitten äänikorttiin, jota kautta tulee kaikki ääni.
 
Mielenkiintoinen pointti, multa löytyy Tascamin äänikortti.
Siihen tarvitsee varmaan sen Midi-kaapelin.
 
Rijuta
23.02.2017 22:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Mielenkiintoinen pointti, multa löytyy Tascamin äänikortti.
Siihen tarvitsee varmaan sen Midi-kaapelin.

 
Tuo äänikortti usb:llä tietokoneeseen ?
Midi-kaapeli sitten modulista tietokoneeseen ?
 
29
24.02.2017 08:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijuta: Tuo äänikortti usb:llä tietokoneeseen ?
Midi-kaapeli sitten modulista tietokoneeseen ?

 
Näin juuri. Mikä Tascam malli?
 
Tosin tuon sinun TD-30 modulin pitäisi toimia myös äänikorttina. Tällöin et tarvitse muuta kuin usb johdon modulista tietokoneeseen. Katsoppas manuaalin sivulta 140 ohjeet. Siellä käsketään asentamaan tietokoneeseen USB ajurit. Saat ne modulin mukana tulleelta CD:ltä tai täältä: https://www.roland.fi/support/by_product/td-30/updates_drivers/
 
Rijuta
24.02.2017 11:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Näin juuri. Mikä Tascam malli?
 
Tosin tuon sinun TD-30 modulin pitäisi toimia myös äänikorttina. Tällöin et tarvitse muuta kuin usb johdon modulista tietokoneeseen. Katsoppas manuaalin sivulta 140 ohjeet. Siellä käsketään asentamaan tietokoneeseen USB ajurit. Saat ne modulin mukana tulleelta CD:ltä tai täältä: https://www.roland.fi/support/by_product/td-30/updates_drivers/

 
Malli Us-2x2
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «