Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörummut aloittelevalle soittajalle?
1 2 3 4 5
Tom Miking
08.10.2015 18:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puuvarasto: Settejä on vain 15 mutta onko tuollakaan väliä kun 98% soittamisesta menee kuitenkin yhdellä hyvällä setillä.
Jep, mieluummin vain yksi hyvä joka käy suunnilleen kaikkeen kuin 50 erikoista joilla ei oikeasti tee juuri mitään... ja tähän se pakollinen mainos että kannattaa tutustua PC -rumpusoftiin (Addictive drums, Superior drummer. EZ drummer jne.). Aiheesta on aika paljon keskustelua mm. tällä palstalla.
 
-Dr.DW-
08.10.2015 19:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Jep, mieluummin vain yksi hyvä joka käy suunnilleen kaikkeen kuin 50 erikoista joilla ei oikeasti tee juuri mitään... ja tähän se pakollinen mainos että kannattaa tutustua PC -rumpusoftiin (Addictive drums, Superior drummer. EZ drummer jne.). Aiheesta on aika paljon keskustelua mm. tällä palstalla.
 
Joo, ne on ihan hiton jeba!
Jos saa latenssiongelman kuriin. Grooveavana ja vähäisten nuottien vetona livenä, yllättävän pienikin viive koskee aika paljon...
Ei oikein millään pääse modulin omaan viiveeseen... Miettiny vähän 2Box:in modulia, N.Y Vol. 3:n soundeilla... Tai Roots SDX:n... Vaatisi vain fyffeä, jota ei ole:/
 
I regret that ive fallen short from life.
Tom Miking
08.10.2015 19:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Jos saa latenssiongelman kuriin. Grooveavana ja vähäisten nuottien vetona livenä, yllättävän pienikin viive koskee aika paljon... Ei oikein millään pääse modulin omaan viiveeseen... Miettiny vähän 2Box:in modulia, N.Y Vol. 3:n soundeilla... Tai Roots SDX:n... Vaatisi vain fyffeä, jota ei ole:/
En tiedä miten herkkänahkainen/korvainen olet mutta valtaosa PC:n latenssiongelmista on korjaantunut ASIO -drivereilla. Se viive tulee yleensä silloin kun se ääni lähtee PC:stä soittajan korviin eli esim. äänittäessä ei periaatteessa tule merkittävää viivettä vaan silloin kun kuuntelee samalla omaa soittoaan. "Normaaleille" (sori vaan :) ) ihmisille riittää kun latenssi on alle 10 ms. En tiedä modulien viiveistä mutta ei kait niillä mitään merkittävää viivettä ole jos esim. Rolandin TD-3:n omilla soundeilla ei ole semmoista viivettä että sen huomaisi?
 
Tom Miking
08.10.2015 19:43:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: "Normaaleille" (sori vaan :) ) ihmisille riittää kun latenssi on alle 10 ms.
... ja niinkuin joskus laskin niin akustisissakin rummuissa tulee useamman millisekunnin "viive" ihan äänen hitaudesta johtuen.
 
-Dr.DW-
08.10.2015 19:50:27 (muokattu 08.10.2015 19:51:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: En tiedä miten herkkänahkainen/korvainen olet mutta valtaosa PC:n latenssiongelmista on korjaantunut ASIO -drivereilla. Se viive tulee yleensä silloin kun se ääni lähtee PC:stä soittajan korviin eli esim. äänittäessä ei periaatteessa tule merkittävää viivettä vaan silloin kun kuuntelee samalla omaa soittoaan. "Normaaleille" (sori vaan :) ) ihmisille riittää kun latenssi on alle 10 ms. En tiedä modulien viiveistä mutta ei kait niillä mitään merkittävää viivettä ole jos esim. Rolandin TD-3:n omilla soundeilla ei ole semmoista viivettä että sen huomaisi?
 
Joo, siis tarkoitan tätä viivettä, mikä tulee PC:n äänikanavasta ulos. Miulla Cubase antaa jotakin 12ms. sisään ja ulos... Onkohan se sitten ynnätty latenssi? Olen sitä kysellyt tuolla FB:n SD forumeillakin ja eipä siihen ole vastausta annettu... Jokatapauksessa huomattavissa.
En tiä jeesaako siihen ulkoinen äänikortti kuinka paljon? Samoja ajureitahan siellä on sisällä.
Pitäisikö tässä sitten "southbridgen" kelloja alkaa lisäämään, tjsp.... Eihän näissä nykyisissä enää sitäkään ole eritelty... :/
 
Millaisilla kokonaislatensseilla teillä pyörii nuo jutut?
 
E:typo
 
I regret that ive fallen short from life.
29
08.10.2015 22:41:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisilla kokonaislatensseilla teillä pyörii nuo jutut?

 
Ulkoisella äänikortilla (paria eri korttia olen käyttänyt) kortin ASIO ajureilla ja ilman ulkoista ASIO4All ja aina on latenssit alle 10 ms. Koneena mulla on toiminut vuosien varrella pari ihan perus läppäriä ja DAWina Reaper.
 
-Dr.DW-
08.10.2015 23:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Ulkoisella äänikortilla (paria eri korttia olen käyttänyt) kortin ASIO ajureilla ja ilman ulkoista ASIO4All ja aina on latenssit alle 10 ms. Koneena mulla on toiminut vuosien varrella pari ihan perus läppäriä ja DAWina Reaper.
 
Nog... Noilla em. latensseilla olen soittanut treeneissä "livenä" ja on tullut palautetta, että ei toimi. Ja eikä se toiminu, omaankaan korvaan.
Se 2Box -voisi sytyttää nuo soundit rivakammin... Hmm...
 
I regret that ive fallen short from life.
Tom Miking
09.10.2015 09:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Se 2Box -voisi sytyttää nuo soundit rivakammin... Hmm...
Eihän se moduli voi mitään sille PC:n hitaudelle. Itsellä on ihan perusläppäri, TD-3 moduli, reaper ja Addictive drums ja jotain alle 10 ms se latenssi on. Oletko kokeillut sitä ASIO driveria siihen koneeseen?
 
Kojootti_84
10.10.2015 16:46:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko sen äänikortin/interfacen päivitys auttaa?
 
-Dr.DW-
11.10.2015 10:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Eihän se moduli voi mitään sille PC:n hitaudelle. Itsellä on ihan perusläppäri, TD-3 moduli, reaper ja Addictive drums ja jotain alle 10 ms se latenssi on. Oletko kokeillut sitä ASIO driveria siihen koneeseen?
 
Asio on koneella. Siis, tuolla netissä pyörii semmoinen softa, jolla voi purkaa Superior Drummerin soundit 2Box:n ymmärtämään formaattiin ja ajettua ne itse moduliin. Eli superiorin soundit modulissa sisällä.
Miulla on latenssit n. 12 sisään ja 12 ulos. Äänikortti olisi varmaankin seuraava apukeino.
 
I regret that ive fallen short from life.
Tom Miking
12.10.2015 15:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Asio on koneella. Miulla on latenssit n. 12 sisään ja 12 ulos. Äänikortti olisi varmaankin seuraava apukeino.
Olet varmaan huomannut että niitä ASIO:n asetuksia pystyy muuttamaan? Näin ainakin ASIO4All:illa. Niitä ruuvaamalla sitä latenssia saa alas. Juuri nyt ei ole soittokone tässä niin en näe mitä ne asetukset minulla mutta räpläämällä selviää sopivat asetukset.
 
-Dr.DW-
12.10.2015 15:34:19 (muokattu 12.10.2015 15:34:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Olet varmaan huomannut että niitä ASIO:n asetuksia pystyy muuttamaan? Näin ainakin ASIO4All:illa. Niitä ruuvaamalla sitä latenssia saa alas. Juuri nyt ei ole soittokone tässä niin en näe mitä ne asetukset minulla mutta räpläämällä selviää sopivat asetukset.
 
Juu, ihan on latenssiasetus vasemmassa laidassa ja ilman rätinöitä.
 
I regret that ive fallen short from life.
-Dr.DW-
14.10.2015 11:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Olet varmaan huomannut että niitä ASIO:n asetuksia pystyy muuttamaan? Näin ainakin ASIO4All:illa. Niitä ruuvaamalla sitä latenssia saa alas. Juuri nyt ei ole soittokone tässä niin en näe mitä ne asetukset minulla mutta räpläämällä selviää sopivat asetukset.
 
No niinpäniin.... Siellä oli huonemikit aika himputin kovalla mikserissä ja se aiheutti tuon latenssin tunteen... Osaapa olla säätäjä yksinkertainen taas... Noh, mikki mutelle ja homma toimii. Omasta mielestä katsoin kyllä senkin aikaisemmin, mutta en sitten ilmeisesti ole tallentanut asetuksia.
 
"Lethal dose is also a lifetime supply"
deimos_
24.04.2016 21:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Roland TD1KV:n ensimmäiseksi rumpusetiksi pari kuukautta sitten ja erittäin tyytyväinen olen ollut. En tosin ole aiemmin soittanut rumpuja joten en voi juuri vertailla tuntumaa mihinkään.
 
Nyt on ollut mielessä laittaa tuplapedaalit koska musiikkityylin puolesta haluaisin oppia niillä soittamaan myös ja olen kuullut että kunnon pedaaleilla soittaminen on muutenki helpompaa jne. Elikkä ajattelin että ostan KD-9 kickpadin ja esim Taman speed cobran. Vähän vain mietityttää että mahtaakohan olla juuri sopivasti edessä nuo runkoputket että hankaloittaa pedaalien sijoittamista kunnolla?
 
Video TD1KV kustomoinnista (näkyy myös tuplapedaali-setup 1.40 kohdilla):
https://www.youtube.com/watch?v=ugdWZHyLOVU
 
Tom Miking
25.04.2016 08:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deimos_: Vähän vain mietityttää että mahtaakohan olla juuri sopivasti edessä nuo runkoputket että hankaloittaa pedaalien sijoittamista kunnolla?
Tämä riippuu vähän henkilöstä eli kuinka lähellä/kaukana niitä pedaaleita haluaa pitää, sen videon perusteella se ainakin onnistuu. Sen tuplien tangonhan saa vaikka sen pystyputken toiselle puolelle. Muutenkin sitä koko telinehässäkkää pystyy säätämään monesta kohtaa eri asentoihin että luulenpa että on kumma jos niille pedaaleille ei sopivaa paikkaa löydy.
 
deimos_
26.04.2016 22:30:22 (muokattu 26.04.2016 22:32:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: Tämä riippuu vähän henkilöstä eli kuinka lähellä/kaukana niitä pedaaleita haluaa pitää, sen videon perusteella se ainakin onnistuu. Sen tuplien tangonhan saa vaikka sen pystyputken toiselle puolelle. Muutenkin sitä koko telinehässäkkää pystyy säätämään monesta kohtaa eri asentoihin että luulenpa että on kumma jos niille pedaaleille ei sopivaa paikkaa löydy.
 
Njoo eiköhän tuo tosiaan onnistu.
 
Ei ihan halvalla päässyt tämän TD1KV:kaan kanssa kun n. 600€ setti + rumpupenkki, kapulat ja kuulokkeet 100€ ja nyt parin kuukauden päästä lisäsymbaalipadi 108€, kickpad 180€ ja tuplapedaalit 220€... Eli ~1200€ on kohta uponnut.
 
Tom Miking
27.04.2016 09:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

deimos_: Ei ihan halvalla päässyt tämän TD1KV:kaan kanssa kun n. 600€ setti + rumpupenkki, kapulat ja kuulokkeet 100€ ja nyt parin kuukauden päästä lisäsymbaalipadi 108€, kickpad 180€ ja tuplapedaalit 220€... Eli ~1200€ on kohta uponnut.
Joo, tuleehan sitä hintaa kun kaiken oheissälänkin ostaa ja varsinkin jos ostaa uutena.
Kääntämättä sen enempää veistä haavassa samalla rahalla saisi vastaavan paketin mutta ns. parempaa sarjaa käytettynä, esim.
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1140859
tai
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1140734
 
kapula6
05.10.2016 18:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin hankkimassa Yamaha DTX400k-sähkörumpusetin, kysyisin onko tähän mahdollista kytkeä toista KU100-pedaalia jotta vois soitella tuplabasso-komppeja?
 
Muita halpoja Roland/Yamaha-settejä voi suositella joita pystyy tuplapedaaleilla soittamaan.
 
kapula6
05.10.2016 21:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Luin Yamahan nettisivuja ja siellä kerrottiin että hi-hat-pedaalia voi käyttää toisena bassopedaalina.
 
Matigis
23.11.2016 09:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän on ollut hyvä ketju. Hyvää, asiantuntevaa keskustelua.
 
Itse olen ostamassa settiä pojalleni, joka aloitti juuri käymään tunneilla. Sen verran olen oppinut, että Roland on ilmeisesti "the merkki", mutta mietin noita mesh-kalvoja, että pitäisikö ne olla kaikissa rummuissa vai vaan snaressa. Ovatko kaikki mesh-kalvolliset sellaisia, että niissä rumpu tunnistaa erilaiset lyönnit vai pitääkö varmistaa erikseen, että rumpu on tietyn tyyppinen?
 
Käyn painia sen kanssa, että rummut olisivat tarpeeksi hyvät, jotta touchit ja muut opitaan saman tien oikein, mutta toisaalta rahaa ei koskaan ole liikaa käytössä. Kaikki neuvot tulevat siis tarpeeseen, kun valintaa tehdään. Käytetyt lienevät joka tapauksessa haussa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «